پیام فارس

آخرين مطالب

اظهارات معاون میراث‌فرهنگی درباره مترو حافظیه اجتماعي

اظهارات معاون میراث‌فرهنگی درباره مترو حافظیه
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا / معاون میراث‌فرهنگی کشور پس از بازدید از محدوده تاریخی شیراز و بررسی وضعیت پروژه بحث‌برانگیز مترو حافظیه، گفت: ایجاد و توسعه خطوط مترو شهر شیراز باید با استعلام، مطالعه و نظارت وزارت میراث فرهنگی انجام می‌گرفت تا با مسائل اینچنین مواجه نشود.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی دارابی در دیداری که با شهردار شیراز داشت، با تأکید بر ارتقاء خدمات‌رسانی عمومی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز، موضوع ایجاد و توسعه خطوط مترو شهر شیراز باید با استعلام، مطالعه و نظارت وزارت میراث فرهنگی انجام می‌گرفت تا با مسائل اینچنین مواجه نشود.


معاون میراث فرهنگی یادآور شد: معاونت میراث فرهنگی در دوره جدید سه راهبرد را در دستور کار خود قرار داد؛ حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی، دفاع از حقوق عامه مردم و کمک به عمران، آبادانی و توسعه کشور.
او اظهار کرد: میراث‌فرهنگی موضوع یک دستگاه نیست، بحث هویت تمدنی یک ملت است.
دارابی گفت: بیش از 3 هزار و 500 اثر ثبت ملی در استان فارس است و از مقاصد اصلی گردشگری داخلی و خارجی محسوب می‌شود، لذا میراث‌ فرهنگی آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید از داشته‌های نیاکانمان مراقبت کنیم.
معاون میراث فرهنگی تاکید کرد: در توسعه ایستگاه‌های مترو، مطالعات و امکان‌سنجی و ملاحظات میراثی باید به صورت دقیق صورت گیرد.
دارابی یادآور شد: معاونت میراث فرهنگی هم‌افزایی با برنامه‌های توسعه و عمران کشور، ضرورت رعایت چارچوب‌های آثار تاریخی شهر شیراز به ویژه آرامگاه حافظیه و سایر اماکن را مورد تأکید قرار می‌دهد.
او تاکید کرد: حفاظت از میراث‌ فرهنگی به عنوان حقوق عامه، موضوعی است که در کلیه برنامه‌های عمرانی و توسعه‌ای کشور باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.


محمدحسن اسدی، شهردار شیراز هم در این دیدار گفت: خط یک مترو شیراز به طول 25 کیلومتر، حدود هفت هشت سال است به بهره‌برداری کامل رسیده و روزانه یکصدهزار نفر را جابجا می‌کند.
او توضیح داد: خط2 در ایستگاه‌هایی که راه‌اندازی شده، حدود 9 کیلومتر است. ایستگاه حافظیه هم در این خط قرار دارد که در عمق 25 کیلومتری و با فاصله 120 متری از مقبره حافظ قرار دارد.
اسدی افزود: دو دستگاه حفاری TBM به‌صورت شبانه‌روزی در حال کار هستند. در حال حاضر، یک کیلومتر مترو حدود 3500 میلیارد تومان هزینه دارد.
شهردار شیراز اظهار کرد: ما قول داده‌ایم تا تیرماه سال آینده مترو را به «کلبه سعدی» برسانیم که یکی از مناطق محروم شیراز است. ضمن اینکه راه‌اندازی ایستگاه‌های مترو، رونق گردشگری را به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/874947/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رفع فیلترینگ پایان راه است؟

زنگ خطر سیاسی در آلمان

بازگشت‌خوردگان؛ روایت زنان و کودکان مهاجر از دستگیری و اردوگاه

مهمترین بازیگر پشت صحنه انتخابات 2024 آمریکا

دادگستری فارس برای سومین بار متوالی حائز رتبه اول شد

قیمت محصولات بهمن موتور امروز پنج‌شنبه 17 آبان 1403 + قیمت دیگنیتی پرایم

عروسی کاری؛ جشنی که معاون وزیر ورزش برای خود گرفت!

چند عامل مهم در بروز بیماری‌های کلیوی

فواید مصرف پروتئین در بیماران مبتلا به سرطان

اقدامات اورژانسی هنگام بلع اجسام توسط کودکان

رفتار بازار ارز تغییر کرد؛ دلار ریخت

نقش خصوصی‌سازی در سوددهی «بهمن موتور»

هم‌افزایی مجلس برای توسعه الگو‌های راهبردی حمایت از تولید با توجه به طرح آمایش صنعتی و نگاه ویژه به مناطق کمتر برخوردار

انتقاد نماینده مجلس از بی توجهی شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به حل مشکل فاضلاب مساکن مهر گوگان

روابط پنهانی ترامپ با کشورهای خلیج فارس فاش شد!

برای اولین بار در کشورنمایشگر «هشت بهشت» در دادگستری فارس رونمایی شد

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به هیات رئیسه این دانشگاه

اظهارات معاون میراث‌فرهنگی درباره مترو حافظیه

تغییر زمان ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1404

آمادگی جزیره کیش برای استقرار دبیرخانه دائمی همایش اقتصاد دریا محور

زمینه سازی برای رشد شرکت های دانش بنیان در کیش

بازدید دبیرشورایعالی مناطق آزاد از سه پروژه گردشگری در سفر به جزیره کیش

ادعای عجیب رجانیوز: شرکت در نشست محیط زیستی باکو اعتبار دادن به سران اسرائیل است

اولین نگرانِ پیروزی ترامپ

عضو مجمع مدرسین حوزه قم: در بحث رابطه با امریکا نباید پای دین را وسط کشید

چرا دهلی از بازگشت ترامپ راضی است؟

فرجام دیکتاتور

فعال اصلاح‌طلب: ارتباط با امریکا می‌تواند منافع دو کشور را تامین کند

جا مانده

گاف امنیتی «بی‌بی»!

خط‌دهی تندروها برای کشیدن پای کشور به جنگ

نقش خودمراقبتی در بهبود سریع‌تر بیماران

نحوه تشخیص آرتروز و رماتیسم

مراقبت‌های قبل و بعد از دیالیز

مسئولیت اجتماعی حلقه گمشده توسعه پایدار در جامعه ایران

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی: انتقال الکترونیکی سهام متوفیان به وراث عملیاتی شد

همتی خواستار نهایی سازی سامانه جامع امور گمرکی شد

تمدید مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت برای 2 سال دیگر

فرشاد مومنی: سهم معوقه‌های بانکی بخش بازرگانی کشور دو برابر بخش صنعتی است

تخصیص حدود 5400 قطعه سکه طلا در مرکز مبادله ایران

روابط ترامپ با کشورهای حوزه خلیج فارس چگونه خواهد شد ؟

آشنایی با زیباترین جزیره خلیج فارس/ سفر به «مارو» را از دست ندهید

آغاز به کار ششمین جشنواره نخل و آفتاب خور و بیابانک

سرپرست مدیریت مالی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس منصوب شد

16 شناگر به اردوی جدید تیم ملی جوانان دعوت شدند

تمدید گواهینامه ی CARES ذوب آهن اصفهان جهت صادرات محصولات به اتحادیه اروپا و کشور های حوزه خلیج فارس

دارابی: رعایت ملاحظات میراثی در طرح‌های توسعه‌ای کشور الزامی است

تفریح اشرافی اعراب با سلاطین آسمان ایران | بالابان در فهرست گونه‌های در حال انقراض | شیخ‌نشینان خلیج‌فارس چقدر پول برای پرندگان شکاری می‌پردازند؟

ایثاری به بلندای دستان پر مهر سنگربانان نظام سلامت

جزایر 3 گانه برای توسعه چه نیاز دارند؟