پیام فارس

آخرين مطالب

دارابی: رعایت ملاحظات میراثی در طرح‌های توسعه‌ای کشور الزامی است اجتماعي

دارابی: رعایت ملاحظات میراثی در طرح‌های توسعه‌ای کشور الزامی است
  بزرگنمايي:

پیام فارس - قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در بازدید محدوده تاریخی شیراز وضعیت پروژه مترو شیراز مورد بررسی قرار داد.
به گزارش خبرگزاری برنا، علی دارابی در این بازدید ضمن تاکید بر ارتقای خدمات رسانی عمومی گفت: با توجه به اهمیت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز، موضوع ایجاد و توسعه خطوط مترو شهر شیراز باید با استعلام، مطالعه و نظارت وزارت میراث فرهنگی انجام می‌گرفت تا با مسائل اینچنین مواجه نشود.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در دیدار با شهردار این شهر گفت: معاونت میراث فرهنگی در دوره جدید 3 راهبرد را در دستور کار خود قرار داد؛ حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی، دفاع از حقوق عامه مردم و کمک به عمران، آبادانی و توسعه کشور.
وی افزود: میراث‌فرهنگی موضوع یک دستگاه نیست، بحث هویت تمدنی یک ملت است.
دارابی گفت: بیش از 3 هزار و 500 اثر ثبت ملی در استان فارس است و از مقاصد اصلی گردشگری داخلی و خارجی محسوب می‌شود، لذا میراث‌فرهنگی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید از داشته‌های نیاکانمان مراقبت کنیم.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور تاکید کرد: در توسعه ایستگاه‌های مترو، مطالعات و امکان‌سنجی و ملاحظات میراثی باید به صورت دقیق صورت گیرد.
دارابی گفت: معاونت میراث ضمن هم‌افزایی با برنامه‌های توسعه و عمران کشور، ضرورت رعایت چارچوب‌های آثار تاریخی شهر شیراز به ویژه آرامگاه حافظیه و سایر اماکن را مورد تأکید قرار می‌دهد.
وی افزود: حفاظت از میراث‌فرهنگی به عنوان حقوق عامه، موضوعی است که در کلیه برنامه‌های عمرانی و توسعه‌ای کشور باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
شهردار شیراز: جلب نظر میراث‌فرهنگی برایمان مهم است
محمدحسن اسدی، شهردار شیراز هم در این دیدار گفت: خط یک مترو شیراز به طول 25 کیلومتر، حدود هفت - هشت سال است به بهره‌برداری کامل رسیده و روزانه صدهزار نفر را جابجا می‌کند.
وی افزود: خط2 در ایستگاه‌هایی که راه‌اندازی شده، حدود 9 کیلومتر است. ایستگاه حافظیه هم در این خط قرار دارد که در عمق 25 کیلومتری و با فاصله 120 متری از مقبره حافظ قرار دارد.
شهردار شیراز گفت: دو دستگاه حفاری TBM به‌صورت شبانه‌روزی در حال کار هستند. در حال حاضر، یک کیلومتر مترو حدود 3500 میلیارد تومان هزینه دارد.
اسدی گفت: ما قول داده‌ایم تا تیرماه سال آینده مترو را به «کلبه سعدی» برسانیم که یکی از مناطق محروم شیراز است. ضمن اینکه راه‌اندازی ایستگاه‌های مترو، رونق گردشگری را به همراه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: در راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید، می‌خواهیم نظر میراث فرهنگی و همه دغدغه‌مندان به صورت صددرصد جلب و اقناع شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/874915/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای عجیب رجانیوز: شرکت در نشست محیط زیستی باکو اعتبار دادن به سران اسرائیل است

اولین نگرانِ پیروزی ترامپ

عضو مجمع مدرسین حوزه قم: در بحث رابطه با امریکا نباید پای دین را وسط کشید

چرا دهلی از بازگشت ترامپ راضی است؟

فرجام دیکتاتور

فعال اصلاح‌طلب: ارتباط با امریکا می‌تواند منافع دو کشور را تامین کند

جا مانده

گاف امنیتی «بی‌بی»!

خط‌دهی تندروها برای کشیدن پای کشور به جنگ

نقش خودمراقبتی در بهبود سریع‌تر بیماران

نحوه تشخیص آرتروز و رماتیسم

مراقبت‌های قبل و بعد از دیالیز

مسئولیت اجتماعی حلقه گمشده توسعه پایدار در جامعه ایران

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی: انتقال الکترونیکی سهام متوفیان به وراث عملیاتی شد

همتی خواستار نهایی سازی سامانه جامع امور گمرکی شد

تمدید مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت برای 2 سال دیگر

فرشاد مومنی: سهم معوقه‌های بانکی بخش بازرگانی کشور دو برابر بخش صنعتی است

تخصیص حدود 5400 قطعه سکه طلا در مرکز مبادله ایران

روابط ترامپ با کشورهای حوزه خلیج فارس چگونه خواهد شد ؟

آشنایی با زیباترین جزیره خلیج فارس/ سفر به «مارو» را از دست ندهید

آغاز به کار ششمین جشنواره نخل و آفتاب خور و بیابانک

سرپرست مدیریت مالی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس منصوب شد

16 شناگر به اردوی جدید تیم ملی جوانان دعوت شدند

تمدید گواهینامه ی CARES ذوب آهن اصفهان جهت صادرات محصولات به اتحادیه اروپا و کشور های حوزه خلیج فارس

دارابی: رعایت ملاحظات میراثی در طرح‌های توسعه‌ای کشور الزامی است

تفریح اشرافی اعراب با سلاطین آسمان ایران | بالابان در فهرست گونه‌های در حال انقراض | شیخ‌نشینان خلیج‌فارس چقدر پول برای پرندگان شکاری می‌پردازند؟

ایثاری به بلندای دستان پر مهر سنگربانان نظام سلامت

جزایر 3 گانه برای توسعه چه نیاز دارند؟

صعود به قلل مرتفع اشترانکوه لرستان ممنوع شد

برگزاری همایش اقتصاد دریا محور، پیشران رشد اقتصادی پایدار با تاکید بر بخش خصوصی "

برای همراهی با سرمایه گذاران درمناطق آزاد کشور آماده هستیم

بمباران مهم‌ترین بیمارستان غزه

بازگشت تاریخی یا پایان دموکراسی؟

دیپلمات ایرانی: در دنیای دیپلماتیک همیشه فرصت‌های زیادی وجود دارد

همه بیماری‌های خودایمنی جزو بیماری‌های رماتیسمی است

دیالیز، پایان راه نیست!

توصیه‌های تغذیه‌ای به بیماران دیالیزی

دلیل ایجاد رماتیسم سردی‌ها است

دپوی 65 هزارتن شیرخشک صنعتی در کارخانجات

قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد

ایران‌ رتبه اول جهان در تولید زرشک ‌

یارانه ایرانیان مقیم خارج از کشور قطع می‌شود

انحلال سه صندوق بازنشستگی نشانه شجاعت دولت است

مقام توانیر: قیمت برق متناسب با الگوی مصرف پلکانی افزایش می‌یابد

از خصولتی‌ها هم مالیات بگیرید!

مسولیت اجتماعی حلقه گمشده توسعه پایدار در جامعه ایران

دستور قطع مازوت‌سوزی نیروگاه شازند صادر شد

خلف وعده مونتاژکاران در تحویل خودرو

شوک جدید به متقاضیان مسکن

«سفر در کرانه خلیج فارس»؛ کاوشی جذاب در جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ایران