اجرای برنامه های خلاقانه موجب رشد وپیشرفت دانش آموزان وجامعه می شود
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام فارس - کلاماله صفری در جلسه تخصصی شورای دبیران مدارس دوره دوم متوسطه نواحی یک و دو اردبیل در مرکز آموزشی و رفاهی خانه معلم اردبیل ضمن تاکید بر اهمیت توجه به آسیبها و موانع یادگیری دانشآموزان، افزود: احصای وضع موجود نظام آموزشی و تجزیه و تحلیل نتایج، نقشی کلیدی در دستیابی به چشمانداز آموزشی ایفا میکند.
وی با عنوان اینکه شناخت دقیق نقاط ضعف و قوت، میتواند راهکارهایی مؤثر برای ارتقای کیفیت یادگیری را ارائه دهد، خواستار همکاری همهجانبه دبیران در اجرای برنامههای تحولی شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: رسالت اصلی ما، تربیت نسلی است که علاوه بر موفقیت در آزمونهای تحصیلی، بتوانند در جامعه نقشآفرین باشند و این امر تنها با همراهی و همفکری دبیران میسر خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل نیز در ادامه به تحلیل نتایج امتحانات نهایی سال تحصیلی 1403 پرداخت و گفت: بررسی نتایج نشان میدهد که برخی از چالشهای اصلی شامل کمبود مهارتهای تحلیلی در دانشآموزان، عدم همخوانی روشهای تدریس با اهداف آموزشی و مسائل انگیزشی است.
محمود مشکی افزود: برای رفع این موانع، نیاز به آموزشهای تکمیلی برای دبیران و تدوین برنامههایی عملیاتی وجود دارد تا بتوانیم در سالهای آتی به شرایط مطلوبتری دست یابیم.
وی ضمن تاکید بر اهمیت تعامل بین معاونت های آموزشی مدارس و والدین دانشآموزان، تصریح کرد : همکاری و همافزایی میان این بخشها میتواند نقش مؤثری در بهبود کیفیت آموزشی و رفع چالشها داشته باشد.
-
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶:۰۸
-
۴ بازديد
-
-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/889217/