پیام فارس

آخرين مطالب

وزیر میراث فرهنگی: گردشگری اولویت اول استان فارس شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس همزمان با هفته گردشگری، مراسم افتتاح پروژه‌های گردشگری استان فارس امروز،‌ 7 مهرماه در شیراز برگزار شد که وزیر میراث فرهنگی به صورت وبیناری در این مراسم حضور داشت.
سیدرضا صالحی امیری در این مراسم گفت: فارس و شیراز تاریخ و تبار، هویت و افتخار و عزت ملی ما ایرانیان است و بی شک هدف اول گردشگران ورودی به کشور بازدید از فارس، مشهد و اصفهان است، به همین دلیل انتظار ایران و ایرانیان از فارس همیشه بیشتر است و باید با حمایت حداکثری از اصحاب سرمایه‌گذار در استان و جذب سرمایه‌گذاران حوزه خلیج فارس بتوانیم جهش جدی را در گردشگری استان در سال آتی داشته باشیم.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: باید بزرگترین ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری قطعا در فارس و شیراز نمایش گذاشته شود چرا که انگیزه بسیاری ازگردشگران برای سفر به ایران ، فارس است.
وی با بیان اینکه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: لازم است گردشگری زیارت، فرهنگی و سیاحتی اولویت اول استان فارس شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی‌ نیز در این مراسم به ظرفیت‌های متعدد گردشگری استان فارس و به ویژه در شهر شیراز اشاره کرد و گفت: بی تردیدی با تلاش‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگر ی و صنایع دستی استان فارس، جایگاه این استان در حوزه‌های مربوط ارتقا بیشتری می‌یابد. 
جعفر قادری افزود: فعالیت‌های موثری درحوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی درسطح استان انجام شده است و باید این فعالیت‌ها به سرانجام برسد تا عملکردهای مثبت صورت گرفته معرفی شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بامثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های انجام شده در حوزه گردشگری این استان گفت: توجه به حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری باید در اولویت قرار گیرد چرا که این حوزه تخصصی تاثیر بسزایی درا فزایش سطح درآمدی و اشتغال دارد.
وی ادامه داد: تنوع، آب و هوایی از یک سو تعدد آثار تاریخی و فرهنگی و انواع گردشگری از سوی دیگر در استان فارس موجب شده است که فرصت مناسبی در این استان برای رشد و توسعه صنعت گردشگری فراهم شود از این‌رو باید فعالیت‌ها در این عرصه سرعت بیشتری گیرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش درباره طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها، گفت: در حال حاضر تمام منابع تأمین کننده زیر ساخت‌های کشور اعتبارات دولتی است در این طرح سعی شده روش‌های غیر بودجه‌ای برای تأمین مالی در زمینه تولید و زیرساخت‌ها در کشور فراهم شود.
قادری با اشاره به قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها که برای رفع مشکلات و معضلات بخش‌های تولیدی تدوین شد و در کمیسیون جهش تولید بررسی و به تصویب رسیده است، گفت: ما در این طرح تلاش کردیم تا کمبودها در زمینه تامین مالی در حوزه تولید و زیرساخت‌ها را برطرف کنیم و امیدواریم که بخش عمده‌ای از مشکلات حل شود.
وی ادامه داد: علاوه بر پیش‌بینی سازوکارهای در این قانون، سعی کردیم با ساختارهای موجود هم بخشی از مسائل و مشکلات را رفع کنیم.
نماینده مردم شیراز وزرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: تشکیل شورای تأمین مالی وهمین طور موضوع صندوق‌های تضمین، رتبه بندی اعتباری، توسعه دامنه وثائق و همچنین تشکیل آژانس‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی از مواردی هستند که در این طرح آمده است.
استاندار فارس نیز از اجرای 215 عنوان پروژه گردشگری در استان خبر داد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها به 18 هزار میلیارد تومان می‌رسد. 
محمدهادی ایمانیه گفت: در این روز 9 پروژه گردشگری استان به بهره‌برداری رسید که ارزش ریالی این پروژه ها بالغ بر 400 میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است و در حوزه گردشگری زیارت و مذهبی از استان های پیشتاز است.
استاندار فارس ادامه داد: این استان در حوزه گردشگری تاریخی به دلیل وجود بناهایی چون تخت جمشید و پاسارگاد و در حوزه گردشگری طبیعی و سلامت جزو استان.های برتر کشور است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی در شیراز گفت: امید است برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز جهشی برای گردشگری فارس شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس هم در این مراسم گفت: هم‌زمان با فرارسیدن هفته گردشگری 9 پروژه گردشگری در استان فارس شامل بوتیک هتل، اقامتگاه سنتی، مهمان‌پذیر و اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد. 
محمد ثابت اقلیدی افزود: در حال حاضر 215 عنوان پروژه گردشگری در استان نیز در دست اجرا است که حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها به 18 هزار میلیارد تومان می‌رسد. 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه سخنانش با مثبت ارزیابی کردن سرمایه‌گذاری‌ها در بافت‌های تاریخی این استان بر لزوم احیا این مناطق تأکید کرد و گفت: از تمامی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری درخواست داریم در بافت‌های تاریخی استان به‌ویژه شهر شیراز ، لار و کازرون سرمایه‌گذاری کنند.
ثابت اقلیدی با بیان اینکه درب‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به روی تمامی علاقه‌مندان حوزه سرمایه‌گذاری گشوده است، افزود: خوشبختانه امکانات و تمهیدات خوب و مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان فارس به‌ویژه بافت‌های تاریخی به وجود آمده است و در حال حاضر هم هیچ مانعی برای مردم قایل نیستم. 
وی با تأکید به اینکه سرمایه‌گذاران به‌هیچ‌عنوان با بروکراسی اداری مواجه نخواهند شد، افزود: بعضاً برای صدور مجوز باید برخی دستگاه‌های مختلف اعمال‌نظر کنند اما به‌عنوان متولی اصلی گردشگری در استان این قول را به مردم می‌دهیم که یاری‌رسان و حامی آن‌ها باشیم و مانع‌تراشی صورت نگیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه گفت: ابر پروژه‌هایی که امکان اشتغال‌زایی گسترده‌ای برای جوانان داشته باشند به‌صورت ویژه موردحمایت قرار می‌گیرند و چنانچه با مسائل و مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری مواجه شدند به‌سرعت این مشکلات مرتفع خواهد شد. 
وی در ادامه از ارائه تسهیلات کم‌بهره و یارانه‌دار به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری همچنین تسهیلات ویژه به هنرمندان صنایع‌دستی و پرداخت سهم بیمه تامین اجتماعی آن‌ها نیز اشاره کرد و افزود: مردم برای آشنایی بیشتر با نحوه ارائه تسهیلات وامکانات قابل ارائه به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری به ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مراجعه کنند.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، امروز طی مراسمی به صورت وبینار با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 9 پروژه گردشگری استان فارس با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومان افتتاح شد.
انتهای پیام 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/858055/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدارس یکشنبه 8 مهر تعطیل شد؟

بیانیه علمای اهل تسنن خواف در محکومیت جنایات اسرائیل

فال ابجد امروز یکشنبه 8 مهر 1403

قیمت جدید سکه پارسیان 7 مهر 1403

فیلم | انتقاد سرمربی تیم فجر سپاسی شیراز  از برنامه ریزی سازمان لیگ فوتبال

پیش بینی بورس برای فردا 8 مهر 1403 / واکنش بازار به حوادث لبنان

8 مهر در دنیای علم چه خبر؟

تقویم و اوقات شرعی یک شنبه 8 مهر 1403 به افق قم

فیلم | سرمربی تیم شهر راز شیراز: مقابل فجر مستحق باخت نبودیم

فیلم| خلاصه بازی لیورپول و ولورهمپتون امشب شنبه 7 مهر 1403

قیمت دلار تا بهمن ماه به 70 هزار تومان می‌رسد؟/ بازار‌ها در انتظار شوک جدید گرانی دلار

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 8 مهر 1403

فیلم| خلاصه بازی بارسلونا و اوساسونا دیشب شنبه 7 مهر 1403

فوری / تعطیلی ادارات فردا یکشنبه 8 مهر

لیگ برتر فوتبال کشور/ تیم چادرملو اردکان مس رفسنجان را شکست داد+ فیلم

فوری؛ ایران فردا 8 مهر 1403 تعطیل شد؟

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه 8 مهر 1403

از «سردار دل ها» تا «سید قلب ها»

سکوت در قبال توحش دولت جنگ

تجارت نیوز: جامعه کارگری در انتظار افزایش حق مسکن

نماینده مردم اردکان: مردم و دولت ایران در کنار ملت فلسطین و لبنان ایستاده است

دربی کسل کننده با پیروزی پیروز

بیانیه جامعه اساتید حوزه علمیه فارس در پی شهادت سید مقاومت

گشایش‌های فراوانی برای جبهه حق حاصل خواهد شد

علمای فارس شهادت سید مقاومت را تسلیت گفتند

حزب الله توفنده تر از قبل به مسیر خود ادامه خواهد داد

فال روزانه واقعی یکشنبه 8 مهر 1403 | فال امروز شما

وزیر میراث فرهنگی: گردشگری اولویت اول استان فارس شود

اولین برد اتحاد کلبا با گلزنی قایدی و مغانلو +فیلم

فوری حراج پیش فروش محصولات تنظیم بازار سایپا از ساعت 10 صبح روز دوشنبه (9 مهر ماه)+ شرایط و سایت ثبت نام

کارت های امروز ایکس ایمپایر شنبه 7 مهر

معمای امروز ایکس ایمپایر شنبه 7 مهر

جواب سوال روزانه تایم فارم 7 مهر ماه

کدهای مخفی پروژه تپ سواپ برای دریافت جایزه امروز 7 مهر ماه

محکومیت ترور سیدحسن نصرالله از کنار خلیج فارس + فیلم

اطلاعیه تعطیلی رسمی فردا 8 مهر 1403 منتشر شد!؟

هوای تهران 1- درجه سانتیگراد شد/ یکشنبه 8 مهر تگرگ می بارد

(ویدئو) بارش برف سنگین نیم متری در توچال شنبه هفت مهر

فجر فاتح دربی الکاکو

واکنش علمای‌اهل‌ سنت به ترور سید‌ مقاومت/‌ اوج رذالت‌ بود

فال قهوه امروز یکشنبه 8 مهر 1403

فال تاروت امروز یکشنبه 8 مهر 1403

فال حافظ امروز یکشنبه 8 مهر 1403 | نیت کنید و فال حافظ خود را بخوانید

فیلم| خلاصه بازی بایرن مونیخ و بایرلورکوزن امشب شنبه 7 مهر 1403

پیام تسلیت استاندار فارس در پی شهادت سیدحسن نصرالله

امکان‌سنجی عملیات زمینی ارتش اسرائیل علیه لبنان

اسم رمز کد 19؛ داوطلبان معلمی که به واسطه گزینش‌های دهه شصتی رد شده‌اند

روزنامه اصولگرا نوشت: کدام توپ؟ کدام مذاکره؟

سی ان ان: آیا اسرائیل از پسِ جنگ با حزب‌الله بر می‌آید؟

حمله وبسایت مخالف دولت به «پزشکیان» در میانه حملات اسرائیل!