پیام فارس

آخرين مطالب

اتهام روزنامه اصولگرا به کمپین پزشکیان: تندروی برای آرای خاموش مقالات

اتهام روزنامه اصولگرا به کمپین پزشکیان: تندروی برای آرای خاموش
  بزرگنمايي:

پیام فارس - صبح نو /متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
«اهریمن‌سازی» پروژه‌ای که اکنون اعضای شاخص ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، نامزد اصلاح‌طلبان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در دستور کار قرار داده است تا بتواند با رویکرد نفی و سلبی، پایگاه رأی خاموش را در این مسیر با خود همراه کند و نامزد مورد حمایت خود را از صندوق آرا بیرون بیاورد. 
این رویکرد همان رویکرد نخ‌نمای سال‌های 88، 92 و 96 است و تجربه نشان داده این رویکرد شاید در کوتاه‌مدت توفیقاتی را به دنبال داشته باشد؛ اما در درازمدت آثار تخریبی بسیاری بر جامعه و حتی فضای تعاملی بین سایر نهادها در کشور ایجاد کرده و مسیر توسعه و پیشرفت را در فضای لجاجت‌بار قرار می‌دهد.
تصویر وارونه از رقیب
اعضای ستاد مسعود پزشکیان در این پروژه تلاش دارند تصویری وارونه از رقیب خود به اذهان متبادر کنند تا رفتارهای تخریبی خود علیه او را توجیه کنند؛ کلیدواژه‌های این پروژه نیز جویده‌جویده در فضای سیاسی غالب می‌شود. آنان تاکنون از کلیدواژه های طالبانیسم، خشک مذهب، مدافعان فیلترینگ، دیوارکش و زن‌ستیز رونمایی کرده‌اند تا رقیب خود را دشمن ایران و مردم معرفی کنند و به واسطه این تکنیک، نه‌تنها رقیب خود را در انتخابات مغلوب کنند، حتی مطالبات آنان را نیز در صورت پیروزی بایکوت کرده و آنها را در کمای سیاسی قرار دهند.
درگیر دوگانه‌های بی‌حاصل
بازیگران این صحنه‌سازی‌ها به جای رویکردهای اثباتی، مسیری را در دستور کار خود قرار داده‌اند که وحدت کلمه در جامعه را که باید پس از انتخابات حاصل شود، درگیر دوگانه‌های بی‌حاصل و دروغین همچون حامیان آزادی و دیوارکش‌های خیابانی که در سال 96 دنبال شد، کند و در نهایت در این فضای تخریبی، اهداف نامأنوس و غریبی را دنبال کند که تجربه نشان داده جامعه در آن منتفع نشده است.
در راستای همین پروژه اهریمن‌سازی، محمدجواد آذری جهرمی، قائم‌مقام ستاد مسعود پزشکیان که پروژه‌های رسانه‌ای، او را در این دور از انتخابات راهبری و رهبری می‌کند طی توئیتی نوشت: «نخواهیم گذاشت ایران به دست طالبان بیفتد.» 
این گزاره خطرناک فقط در قالب توئیت خلاصه نشد، بلکه حمید ابوطالبی، معاون سیاسی حسن روحانی نیز طی یادداشتی نوشت: «در صورت انتخاب جناب جلیلی و جناح ایشان، نه‌تنها مذاکره‌ای برای حل مشکلات مردم در کار نخواهد بود، بلکه ایشان که متعهد شده است اثرات تحریم‌ها را به شکل داخلی! 
کاهش دهد به مخاصمه با غرب خواهد پرداخت و این یعنی: حاکمیت کامل فقر مطلق در کشور، فروپاشی اقتصاد ایران، نابودی حیثیت اجتماعی و بین‌المللی ایرانیان، از بین رفتن دین‌داری و باورهای ملی مردم و…»
این رفتار رقیب‌هراسی ابوطالبی به این خلاصه نمی‌شود، بلکه او مدعی می‌شود؛ جلیلی را بیش از سه دهه است که کاملا می‌شناسم و می‌دانم که ایشان تندرویی متعصب و متصلب است.

باز هم مساله ابوطالبی
ابوطالبی که به اذعان خودش در انتخابات 8 تیرماه شرکت نکرده است، نگاشتن این یادداشت بیانگر این است که دوقطبی‌سازی مطلوب آنان پس از نتایج دور اول انتخابات برای اصلاح‌طلبان حاصل شده است؛ چراکه آنان به خوبی می‌دانستند این دو‌قطبی‌سازی در صورت هم‌مسیر شدن با محمدباقر قالیباف در دور دوم برای آنان ممکن نبود؛ چراکه آنان نمی‌توانستند با رقیب‌هراسی و خلق گفتمان‌های انتخاباتی مقابل کارنامه قالیباف قرار بگیرند.
روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی ادعا کرد: «جلیلی با آنکه رأی قطعی منفی اندکی دارد، ولی به‌خاطر مواضع سیاسی خود برای طبقه متوسط شهری جذابیت چندانی ندارد و ایجاد دوقطبی با او آسان‌تر است. در دور دوم حتی ممکن است سلبریتی‌ها و هنرمندان هم وارد صحنه شده و مشارکت کنند، چون در دور اول وارد انتخابات نشدند.»
سایت اصلاح‌طلب «انتخاب» در جهت القای همین پروژه دوقطبی‌سازی، سعید جلیلی را نماینده تفکر طالبانیسم و کره شمالی در ایران خواند و نوشت: «طالبانیسم و کره شمالی از رگ گردن به ایران نزدیک‌تر است؛ آن هم نه چند صد سال فاصله، بلکه فقط 7 روز؛ جلیلی کاندیدای رادیکال‌ها به ریاست‌جمهوری نزدیک‌تر از همیشه است؛ فردی که علیه دسترسی مردم به اینترنت جهانی و موافقِ رفتار تند در بحث حجاب و عدم لغو تحریم‌هاست.»
میدان‌داری احساساتی ظریف
بازیگر دیگر پروژه دوقطبی‌سازی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت حسن روحانی است. او به جای پاسخ به منتقدان خود در انتقاد قرارداد جنجالی برجام در مقام حمله به سعید جلیلی درآمده و در میتینگ‌های انتخاباتی می‌گوید: «جلیلی تا دیروز سنگ‌اندازی می‌کرد؛ اما اگر رئیس‌جمهور شود، خود سنگ خواهد بود. دولت پزشکیان سنگ‌اندازی نمی‌کند و جلوی آن هم را می‌گیرد.»
ظریف ‌در اظهارات خود به جای اینکه توضیح دهد که در زمان دولتی که او وزیر بوده، چه اقدامات مهمی در جهت معیشت و اقتصاد جامعه صورت گرفته است، ادعا می‌کند که مسبب وضعیت امروز اقتصادی، سعید جلیلی است و تأکید دارد که اگر جلیلی رئیس‌جمهور شود، شرایط کشور وضعیت بدتری به خود خواهد گرفت.
امیدوار به مناظره برای دوقطبی
اصلاح‌طلبان تلاش دارند در مناظره‌های تلویزیونی با حضور جلیلی و پزشکیان، این‌بار برخلاف پنج مناظره با 6 نامزد انتخابات، نامزد مورد حمایت خود را تشویق به بازتولید فضای دوقطبی کنند، مسأله‌ای که طبق اطلاع خبرنگار «صبح نو»؛ تاکنون مورد مقاومت مسعود پزشکیان قرار گرفته است و باید دید که رفتار او در دور دوم انتخابات چگونه خواهد بود و آیا پزشکیان که در نهایت حتی میثاق‌نامه جبهه اصلاحات ایران را امضا نکرده است، آیا تن به خواسته آنان خواهد داد؟
مسأله‌ای که پیش از این همه کارشناسان سیاسی و اقتصادی بر آن اذعان دارند، تسلط ستاد بر نامزد در صورت پیروزی مسعود پزشکیان است که باید مورد توجه پزشکیان قرار گیرد و اجازه ندهد این روند استمرار یابد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/826564/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهــره جـدید مناظره

پایان دولت سایه

جمعه به تحریم،‌ تحقیر و فیلترینگ می‌گوئیم نه

درمان بی خوابی چیست؟

توقیف پژو با 70 کیلوگرم حشیش در شیراز

کرم زاده: 266 هزار مورد آزمایش کنترل کیفی در آزادراه شیراز ـ اصفهان انجام شد

شکست بن بست ترانزیتی کشور با استفاده از ظرفیت‌های فارس

هشدار صدا و سیما درباره تب دنگی : شهریور و مهر همه گیر می‌شود؛ امروز وقت پیشگیری است + ویدئو

بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه پساب در مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس

دعوت روحانی اهل سنت رضوانشهر از مردم برای شرکت در انتخابات

حرکت در مسیر حفظ ارزش‌ها در انتخابات موجب شادی اهل‌بیت‌(ع) می‌شود

هشدار صدا و سیما درباره تب دنگی: شهریور و مهر همه گیر میشود؛ امروز وقت پیشگیری است (فیلم)

دولت سیزدهم پروژه‌های راه و شهرسازی نیمه تمام لارستان را فعال کرد

آغاز ساخت شهرک تخصصی زنجیره مس در لامرد

تعطیلی آرایشگاه زنانه در سیدان به‌دلیل دخالت در امور پزشکی

بازدید دوره ای گروه ارزیابی عملکرد استان کرمانشاه عملیاتی شد

راحت ترین راه درمان یبوست!

راه های تشخیص انواع سردردهای مختلف

روند کاهشی قیمت انواع سکه؛ دلار در کانال 60 هزار تومان قرار گرفت

قاسمی: معافیت ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات قضایی

مرکز فرهنگی و تفریحی شهدای اریبهشت ویژه مادران، همسران و دختران شهدا و ایثارگران با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد

چرخ باطل

استفاده اسرائیل از اسیران فلسطینی به عنوان سپر انسانی

سرمایه جریان انقلاب

تخریب دولتی پزشکیان؟

مردم ایران در انتظار تغییرند

میوه‌ای که با آن کلسترول خون را کنترل می‌کنید

از کشف لوازم یدکی قاچاق تا دستگیری سارقان مشاعات ساختمانی

راه و تبار امام حسین (ع) مقاومت است

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در فارس / منتظر شهرک‌های ساحلی جدید باشید

بهره برداری از مجموعه ورزشی امامزاده یحیی (ع) در منطقه 12 تهران تا بهمن ماه

تک تک آرای مردم سبب تقویت نظام اسلامی در جهان می شود

نماینده جلیلی: بیشترین نارضایتی کادر درمان در زمان آقای پزشکیان بود | نماینده پزشکیان: الان مردم برای خرید دارو به کشورهای دیگر مراجعه می‌کنند

شریفی: 3 دستگاه فوق پیشرفته درمان سرطان‌ها به چرخه تجهیزات پزشکی شیراز افزوده شد

مشارکت حداکثری در انتخاب دشمن را مایوس می‌کند + فیلم

اولین نشست همدلی و همفکری مدیر کل بنیاد سمنان با کارکنان در سال جاری

همایش تجلیل از قضات شاهد و ایثارگر برگزار شد

دیدار مدیرکل بنیاد کرمانشاه با 3 خانواده شاهد و ایثارگر در روانسر

بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه‌ای برای مادران، همسران و دختران شهدا و ایثارگران دارد

تحقق آرزوی دیرینه مردم فارس جهت داشتن شهری در جوار دریا

اگر آدامس قورت دهیم چه می‌شود؟

تب دنگی چیست؟

وام 800 میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد

واریز علی‌الحساب 3 میلیون تومان به حساب بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی

ببینید ا هشدار یک روزنامه‌نگار اهل ترکیه برای تحریم محصولات صهیونیستی

شرکت‌های مسافربری شهرستان اردکان ساماندهی می‌شوند

70 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اردکان ‏توقیف شد

فارس صاحب بندر ساحلی می‌شود

تأمین زمین 26 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در فارس

انتخابات باید جلوه‌ای از اتحاد و اتصال ما با اهل‌بیت (ع) باشد