پیام فارس

آخرين مطالب

شکست بن بست ترانزیتی کشور با استفاده از ظرفیت‌های فارس اجتماعي

شکست بن بست ترانزیتی کشور با استفاده از ظرفیت‌های فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت:فارس به عنوان نقطه استراتژیک اتصال و ترانزیت به پهنه جنوب و مرکز کشور، طی سال های آتی احداث پروژه های آزاد راه شیراز بوشهر، بندرعباس کرمان، خطوط راه آهن شیراز به گل گهر و بوشهر را خواهد داشت و بن بست ترانزیتی ایجاد شده در کشور می تواند توسط فارس شکسته شود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، ناصر رضایی ظهر امروز_ چهارشنبه سیزدهم تیر_ در نشست خبری خود با حضور اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی فارس در تشریح گزارش عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم اظهار کرد: فارس، اولین استانی بود که در قالب تعریف شهرک‌های دولتی مصوبات لازم را دریافت کرد و هفته گذشته آغاز عملیات اجرایی شش شهرک دولتی که بالاترین میزان شهرک‌های دولتی کشور به تعداد 57 هزار واحد بود در مدار تأمین زمین نهضت ملی مسکن، جوانی جمعیت و سایر نیازهای جمعیتی و واحدهای مسکونی برای توسعه، قرار گرفت.
وی همچنین از تخصیص، افتتاح و واگذاری 110 هزار قطعه زمین واحد مسکونی در روز عید سعید غدیر خم به شهروندان استان خبر داد و افزود: این اقدام امید آفرینی برای مردم فارس بود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس همچنین به تشریح یک گزارش در حوزه موقعیت استراتژیک استان در کشور اشاره و تصریح کرد: استان فارس یک شاهراه ترانزیتی در آینده کشور خواهد بود و با توجه به ابلاغ مجموعه شورایعالی معماری و شهرسازی وزارت راه مبنی بر تدوین و تعریف 27 پهنه ساحلی در کشور که به هر استان یک پهنه اختصاص می‌یابد تا توسعه و آینده صادرات استان‌ها با مجموعه سرمایه گذارانی که دارد تأمین کند، با برگزاری جلسات یک نقطه به عنوان فضای توسعه استان فارس انتخاب شد و هم اکنون در حال طی کردن روند قانونی این طرح هستیم.
رضایی اضافه کرد: فارس به عنوان نقطه استراتژیک اتصال و ترانزیت کشور به پهنه جنوب و مرکز کشور، طی ماه‌ها و سال‌های آتی احداث پروژه‌های آزاد راه شیراز بوشهر، بندرعباس کرمان، خطوط راه آهن شیراز به گل گهر و بوشهر را خواهد داشت و این بن بست ترانزیتی که در کشور ایجاد شده است، می‌تواند توسط استان فارس شکسته شود.
وی خاطر نشان کرد: در مجموعه وزارت راه یک برنامه جامعه تعریف شده است که در مجموعه‌های مختلف آزاد راه، بزرگراه، فرودگاه، راه‌ها، خطوط ریلی و عناصر وابسته که تأمین کننده اقتصاد آینده است بتواند تأثیرگذار باشد.
فارس؛ بام ریلی ایران مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در تشریح اطلاعات محور ریلی فارس اضافه کرد: مرتفع‌ترین ناحیه ریلی کشور در راه آهن در منطقه فارس به ارتفاع 2550 متر از سطح دریا است و 4 درصد خطوط ریلی کشور در این استان واقع شده است.
رضایی همچنین ادامه داد: در دولت سیزدهم در حوزه جا به جایی بار رشد پنج درصدی و در جا به جایی مسافر 45 درصد رشد داشته است.
وی در خصوص میانگین درآمد عملیاتی و غیر عملیاتی حوزه راه آهن، خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم حوزه درآمد غیر عملیاتی رشد 343 درصدی و حوزه درآمد عملیاتی 98 درصد رشد داشت.
مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس اظهار کرد: راه آهن استان فارس در دولت سیزدهم در عملکرد بهره وری لکوموتیوهای راه آهن 6 درصد رشد داشته است.
بهره برداری از مسیر ریلی یزد اقلید، جا به جایی بار گندم از طریق محور ریلی، اجرای 100 درصدی طرح افزایش ایمنی واگن‌های باری، و انجام مطالعات مکان یابی دهکده لجستیک شیراز و جهرم از دیگر موضوعات مورد اشاره مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در عملکرد راه آهن فارس در دولت سیزدهم بود.

پیام فارس

افزایش 15 درصدی اعزام و پذیرش مسافر بین المللی در فرودگاه شیراز در ادامه این نشست همچنین فخرالدین کشاورز مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس در تشریح عملکرد دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی اظهار کرد: در پهنه جغرافیایی استان فارس 8 فرودگاه وجود دارد که از این تعداد فرودگاه‌های شهید دستغیب شیراز، لارستان و لامرد عملیاتی هستند و سایر فرودگاه همچون داراب، جهرم، فسا و آباده و زرقان قابلیت انجام پرواز را دارند.
وی افزود: طی دو سال گذشته اصلی ترین موضوعی که به آن پرداخته شد برنامه ریزی به جهت توسعه زیر ساخت‌های این 8 فرودگاه بود تا بتوانیم یک شبکه حمل و نقل درون استانی برای آنها تشکیل شود که در این راستا پروژه‌های توسعه‌ای برای این فضاها تعریف شد.
مدیر کل فرودگاه‌هایی استان فارس تصریح کرد: در این راستا برای پروژه‌های توسعه فرودگاهی شهرستان‌های جهرم 220 میلیارد تومان، داراب 85 میلیارد و فرودگاه شمال فارس 217 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و اقدامات لازم صورت گرفت.
کشاورز همچنین از افزایش 15 درصدی اعزام و پذیرش مسافر بین المللی در فرودگاه شیراز خبر داد و خاطر نشان کرد: تعداد مسافران بین المللی فرودگاه شیراز طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از 118 هزار و 411 مسافر به 135 هزار و 961 مسافر افزایش یافت.
وی اضافه کرد: در این مدت، تعداد پروازها نیز با افزایش 15 درصدی از یک هزار و 94 پرواز به یک هزار و 257 پرواز رسیده است.
مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس ادامه داد: در مدت مذکور، سه هزار و 12 تن بار در مسیر خارجی جا به جا شده است که حاکی از افزایش 14 درصدی دارد.

پیام فارس

255 هزار واحد روستایی مقاوم سازی شد در این نشست همچنین سید علیرضا حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اظهار کرد: فارس رتبه نخست کشور در تأمین زمین نهضت ملی مسکن را دارد و با مشارکت منابع طبیعی و راه و شهرسازی، بیشترین تأمین قطعات زمین را در کشور انجام داده است.
وی افزود: سهمیه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس 30 هزار قطعه است.
مدیر کل بنیاد مسکن فارس تصریح کرد: در سطح استان فارس تعداد 19 هزار و 266 پروژه با پیشرفت فیزیکی صفر تا 100 در حال اجرا است و طی مدت گذشته 383 واحد تکمیل شده رسمی به متقاضیان تحویل داده شده است.
حمیدی خاطر نشان کرد: در این مدت همچنین حل مشکلات ساختمان‌های مسکن مهر که تعداد 2 هزار واحد از آنها با مشکلاتی همچون نداشتن دیوار محوطه، نداشتن آسانسور، سیستم فاضلاب و عدم اتمام وضعیت واحدها مواجه بودند، رفع مشکلات با تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن روستایی 7 هزار و 200 واحد مسکن به متقاضیان تحویل داده شد و 2500 واحد دیگر آماده تحویل است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه تا پایان شهریور ماه سال جاری تحویل 7500 واحد مسکونی به متقاضیان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تا امروز قریب به 255 هزار واحد روستایی مقاوم سازی شده است و در حوزه عملکرد بازسازی نیز در سیل و طوفان و زلزله بالغ بر 10 هزار و 65 فرآیند بازسازی انجام شده است.

پیام فارس

حذف 174 نقطه پر خط و پر تصادف جاده‌های استان فارس در ادامه همچنین عبدالمجید دستاران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در تشریح عملکرد هزار روزه دولت سیزدهم در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، اظهار کرد: در این حوزه 4200 کیلومتر از راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان عملیات روکش آسفالت، لکه گیری، بهسازی و درزگیری شده است. همچنین 17 هزار و 600 کیلومتر خط کشی راه‌ها انجام شده است.
وی افزود: در این مدت همچنین حذف 174 نقطه پر خط و پر تصادف صورت گرفت و بالغ بر 23 هزار و 500 کیلومتر ایمن سازی شبکه راه‌ها انجام شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اضافه کرد: طی این مدت همچنین خرید 20 دستگاه ماشین آلات ناوگان راهداری، 619 دستگاه احداث و مقاوم سازی ابنیه فنی راه‌ها، بهره برداری از 14 باب مجتمع خدماتی و رفاهی بی راهی و اجرای عملیات احداث 15 باب مجتمع رفاهی دیگر صورت گرفته است.
کد خبر 768747

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/827146/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله خراسان/ پیام های انتخابات 15 تیر

سرمقاله کیهان/ نهمین رئیس‌جمهور و میراث گرانقدر شهید رئیسی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ عبور خطر اتباع از خط قرمز

سرمقاله شرق/ در- ایران- بودن

سرمقاله شرق/ دوباره ایران دوباره صندوق رای

دارو‌هایی که باعث پوکی استخوان می‌شوند

حرکاتی برای رفع افتادگی شانه که به افزایش قدتان کمک می‌کند

انواع اختلال خواب در کودکان

تأمین بیش از یک میلیارد مترمکعب آب دریاچه ارومیه

بورس در پساانتخابات

نرخ دلار بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری چه تغییری می‌کند؟

نیازمند بازتعریف مرام کاسبی در بازار مسلمین هستیم

گزارش اولیه از نرخ مشارکت در انتخابات

معاون اول و وزیر خارجه پزشکیان مشخص شدند

بازنشستگان پشتوانه های ارزشمند بنیاد جهت ارائه خدمت به جامعه ایثارگری هستند

صعود پوند رکورد زد

آرامش قیمت مسکن و تب تند اجاره بها

نتیجه قطعی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

حضور مردم اهل تشیع و تسنن تایباد در انتخابات

ترکمن‌های اهل سنت گلستان درباره انتخابات چه گفتند؟

فرمانده انتظامی فارس: حضور مردم خود امنیت ساز است

استاندار فارس: افزایش قابل توجه مشارکت در فارس

6 نکته درباره یک پیروزی: با رئیس جمهور منتخب ملت همراهی کنید؛ ایران ما به "مهر و مرهم" نیاز دارد / MRI نظام را بایگانی نکنید

6 نکته درباره یک پیروزی: با رئیس جمهور منتخب ملت همراهی کنید؛ ایران ما به "مِهر و مَرهم" نیاز دارد / MRI نظام را بایگانی نکنید

افزایش میزان مشارکت در انتخابات در فارس / انتخابات بدون مشکل برگزار شد

شرکت پرشور در انتخابات نشانه پشتیبانی از جمهوری اسلامی است

نرخ بهره بانکی تغییر کرد

پایان مهلت رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری

10 فایده گریه کردن

حضور مردم فارس در انتخابات پرشور است

بهترین نسخه برای تقویت مغز

پیش بینی قیمت دلار 16 تیر 1403

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 16 تیر 1403

صحت‌سنجی آمار وزیر نفت

موج دوباره مشارکت مردم در دیار خاوران + فیلم

مشارکت مردم اردکان، میبد و شاهدیه در انتخابات

استقبال عشایر آباده و آتش نشانان شیرازی از صندوق های سیار رای

دعوت مادر شهید اهل بجنورد از مردم برای حضور در انتخابات

صندوق رای‌گیری استان بوشهر در خلیج‌فارس

حضور پرشور اهل سنت شیراز پای صندوق‌های رأی+فیلم

گزارش میدانی مهر از فرایند اخذ رأی در گلزار شهدای بندرعباس

فیلم/پیرمردی آباده ای با بیش از یک قرن سن، رای خود رابه صندوق انداخت

پلاتوی خبرنگار مهر از صف های شلوغ انتخابات در مازندران

ترکمن‌های اهل سنت گلستانی درباره انتخابات چه گفتند؟ + فیلم

رای دادن پدر شهید با 96 سال سن در استهبان

افزایش قابل توجه مشارکت در فارس

بانوی 121 ساله قشمی رای خود را در صندوق انداخت

فیلم|ساعات پایانی رأی‌گیری در آرامگاه حافظ

حضور مردم حاجی آباد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

لامردی‌ها ولایتمداری خود را با مشارکت در انتخابات امضا کردند