پیام فارس

آخرين مطالب

دیپلماسی ضد جنگ ایران مقالات

دیپلماسی ضد جنگ ایران
  بزرگنمايي:

پیام فارس - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
احسان اسقایی| تلاش‌ها برای ارسال پیام صلح خواهی ایران به کشورهای منطقه و جهان از سوی وزارت خارجه و شخص وزیر خارجه ایران ادامه دارد. 
وزیر امور خارجه ایران در آخرین سفر منطقه‌ای خود به بحرین و کویت سفر کرده و ضمن رایزنی با همتایان خود در دو کشور با عالی‌ترین مقامات دو کشور نیز دیدار کرده و در ارتباط با توسعه روابط دو جانبه همچنین مساله لبنان و فلسطین هم به رایزنی پرداخته است. واقعیت آن است که وزیر امور خارجه از دو منظر سنگ تمام گذاشته است اول اینکه تلاش دارد از سوی کشورهای منطقه شرایطی را ایجاد کند که خواسته‌ای عمومی و واحد برای پایان دادن به تنش در منطقه به غرب ارسال شود. کما اینکه او به هر کشوری سفر کرده اعلام نموده است که ایران در شرایط کنونی از هر اقدامی که موجب آتش‌بس در لبنان و غزه شود حمایت می‌کند. همچنین او در برابر هر پرسشی در ارتباط با تحرک رژیم صهیونیستی از پاسخ قدرتمند ایران در برابر هرگونه تجاوزی به خاک کشورمان سخن گفته و کوشیده به کشورهای منطقه خصوصا آن دسته از کشورهایی که در مرحله عادی سازی روابط با این رژیم قرار دارند این هشدار را بدهد که کشوری حق ندارد حریم هوایی خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.
ایران پاسخ هر حمله‌ای را خواهد داد
عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در کویت بعد از دیدار با وزیر خارجه و پادشاه این کشور و تاکید طرفین در این دیدارها بر حرکت کشورهای منطقه به سمت توافق در لبنان و غزه و کاهش تنش در منطقه در جمع خبرنگاران مطالب مختلفی را در ارتباط با دیدگاه‌های کشورهای مختلف منطقه در ارتباط با تنش در منطقه اعلام کرد. عراقچی گفت: همه کشور‌های منطقه مخالف حمله به ایران هستند؛ چه برسد به حمله به تاسیسات هسته‌ای که جنایت است. وی تاکید کرد تکرار می‌کنم؛ به هر شکلی که رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، ایران همان‌طور پاسخ خواهد داد. وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه دلخوش نیستیم که قوانین بین‌المللی بتواند جلوی اسرائیل را بگیرد اعلام کرد که ما برای دفاع از خود و تاسیسات هسته‌ای، ابزار‌های خودمان را داریم. سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران خارجی در کویت با اشاره به اینکه باید جلوی جنایات صهیونیست‌ها در غزه و لبنان گرفته شود، گفت: پیام ما کاملا روشن و شفاف است، رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش جنگ در منطقه است و ما باید جلوی این فاجعه را بگیریم. وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آمریکا در کویت پایگاه نظامی دارد و امکان دارد از این پایگاه بر علیه ایران استفاده کند، گفت: تمام همسایگان ما اطمینان دادند که اجازه داده نمی‌شود از کشور‌های آنها علیه ما استفاده بشود. این انتظاری است که از همه کشور‌های دوست و همسایه ما وجود دارد و ما آن را نشانه دوستی و صداقت همسایگان خود می‌دانیم. عراقچی ادامه داد: ما از نزدیک تحرک پایگاه‌های آمریکا را رصد می‌کنیم و مراقب پرواز آنها هستیم. اطلاعاتی که در مورد پایگاه آمریکا در کویت داریم را به مسئولان کویتی انتقال خواهم داد.

دیپلماسی؛ از منطقه تا سازمان ملل
 تلاش‌های دستگاه دیپلماسی ایران برای ارسال پیام به جهان به سفرهای وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه ختم نمی‌شود و دیپلمات‌های ایران در سازمان ملل هم خط و نشان‌های جدی در ارتباط با هرگونه تجاوز هوایی به ایران ترسیم کردند. سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت در پی اظهارات جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پیرامون اطلاع از زمان‌ حمله احتمالی اسرائیل، آن را «به شدت نگران‌کننده و تحریک‌آمیز» خواند. امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت نوشت: این اظهارات (بایدن) تحریک‌آمیز و عمیقاً نگران‌کننده است، زیرا نشان‌دهنده تأیید ضمنی و حمایت آشکار ایالات متحده از تجاوز نظامی غیرقانونی رژیم اسرائیل است. چنین اظهاراتی همچنین با ادعاهای مکرر ایالات متحده مبنی بر حمایت از کاهش تنش در منطقه تناقض دارد. وی تاکید کرد: هر فردی که از چگونگی و زمان‌بندی حمله اسرائیل مطلع باشد و یا وسایل و پشتیبانی برای چنین حماقتی فراهم کند، به‌طور منطقی باید برای هرگونه تلفات احتمالی پاسخگو باشد. جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می‌کند که این تحریک بی‌پروا را به‌طور صریح محکوم نموده و از ایالات متحده، به‌عنوان یکی از اعضای دائمی، بخواهد که به تعهدات خود طبق حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد عمل کند. علاوه بر این، شورای امنیت باید از ایالات متحده بخواهد که با استفاده از نفوذ قابل‌توجه خود، رژیم اسرائیل را وادار کند تا با قید فوریت به جنایات جنگی مداوم و کارزار نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در غزه و مردم لبنان پایان دهد.
در نهایت...
از سوی دیگر ابعاد دیگری از اسنادی که اخیرا در ارتباط با تحرکات احتمالی اسراییل افشا شده در حال نشر در رسانه‌هاست و برخی تحلیلگران افشای آن را حتی به نوعی باعث آن می‌دانند تا این رژیم از هر گونه حمله‌ای اجتناب کند خصوصا اینکه به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم اما آنچه در این بین از سوی ایران تحت عنوان ارسال پیام به جهان منتقل شده، پاسخ قاطع و کوبنده به هرگونه تحرک این رژیم است. سرلشکر جعفری، فرمانده پیشین سپاه در این باره گفت: ممکن است اسرائیل حمله محدود و کوچک انجام بدهد. وی افزود: اسرائیل خیلی کوچک‌تر از آن است که بتواند به ایران حمله بکند. ممکن است اسرائیل حمله مذبوحانه و محدود و کوچک برای اینکه بگوید من یک حرکتی کردم و جواب دادم انجام بدهد ولی حمله‌ای که درخور وعده صادق2 باشد قطعا نمی‌تواند داشته باشد. وی افزود: پاسخ ایران بستگی به تحرک دشمن دارد و در صورت لزوم چند برابر پاسخ آن را می‌بیند؛ این مهم اعلام شده و در طرح‌های ما از قدیم هم برای مقابله با تجاوزات و درگیری‌ها وجود داشته است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/868469/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آنالیز استانداران

کاهش 16 درصدی ارزش پول ملی در 6 ماه

کاملاً غیرقابل پیش‌‏بینی

بیروت؛ جهان دیگر تصویر روح در آینه (1)

قاتل هیرمند در تهران؟

یک شهادت عاشقانه

مهم‌ترین علائم سکته مغزی

گذر سامانه بارشی از کشور تا اوایل هفته آینده

طرز تهیه کیک کره‌ای؛ کیک لطیف و خوشمزه برای عصرانه

بارش باران هم‌اکنون در 6 محور مواصلاتی فارس

احتمال کشف نفت و گاز در جزایر سه‌گانه

خلاصه والیبال چادرملو اردکان 1 – پیکان تهران 3

فیلم| پیروز قربانی سرمربی فجرشهید سپاسی: بی‌غیرت نیستم

بهترین فیلم های جنگی در مورد جنگ خلیج فارس

آغاز برداشت یاقوت‌های سرخ در کازرون

عارف: جمهوری اسلامی ایران اهل بده بستان سیاسی نیست

رژیم صهیونیستی شکست‌ خورد اما شکست بزرگ‌تر از آن تمدن و فرهنگ غرب است

26 هزار میلیارد تومان پروژه در چادرملو آماده بهره‌برداری است

عکس العمل تند آتیلا حجازی به اتفاقات اخیر

عکس/ نام خلیج فارس در کارت شناسایی بنیان‌گذار امارات

علت ایجاد کهیر پوستی در زمان بارداری

علل بروز مگس پران چشم

بیشترین علت مرگ ومیر ایرانیان چیست؟

رونمایی دلار در کانال 68 هزار تومان؛ طلای 18عیار بالا رفت

خاطره‌ای از ترک جلسه توسط چینی‌ها از زبان معاون سابق وزیر اقتصاد

افزایش 60 تا 70 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در پی کاهش دما

بررسی سازوکار اسقاط و تحویل خودرو جایگزین با حضور وزیر صمت

ریز و درشت ارقام مهم بودجه به روایت نایب رییس کمیسیون برنامه؛ از حقوق و مالیات تا قیمت نفت و دلار

روایت فارس از علت افزایش قیمت دلار در این روزها

هشدار؛ بارش‌های سنگین در انتظار 24 استان

رهاسازی دو بهله عقاب در قیر و کارزین

تداوم شکست‌های چادرملو در لیگ برتر والیبال

آلایندگی کارخانه سیمان در خاوران

راه‌های دسترسی غیرمجاز در محور اردکان – نائین مسدود شد

معابر شهری متناسب با نیاز روشندلان ساماندهی شوند

باخت غیرمنتظره عطایی، برد اکبری و طلسم‌شکنی شهداب

فوتبال دسته یک کشور | فجرسپاسی شیراز و مس کرمان مساوی شدند+ فیلم

اولین صحبت مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با موسیمانه

هشدار وزیر ورزش به هلدینگ خلیج فارس؛ ما هنوز سهام دار استقلال و پرسپولیس هستیم، لازم باشد ورود می‌کنیم

رهبر انقلاب: اگر امثال شهید سنوار و سید حسن نصرالله نبودند سرنوشت منطقه به‌گونه‌ای دیگر بود

سقوط بالابر فروشگاهی در خیابان فداییان اسلام مشهد حادثه آفرید (2 مهر 1403)

تصادف در محور قوچان-درگز یک کشته و هشت مصدوم برجای گذاشت (2 مهر 1403)

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، امروز دوم آبان

صدور هشدار نارنجی به کشاورزان 24 استان

لیگ برتر والیبال| چادرملو اردکان یزد مغلوب پیکان تهران شد

باخت عطایی در روز برد اکبری/ شهداب طلسم شکنی کرد

تشییع پیکر شهیده معصومه کرباسی در مشهد

باخت عطایی در روز برد اکبری/ شهداب طلسم شکنی کرد – رسانه7 | اخبار ورزشی

استقبال مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از استقلالی‌ها

برگزاری آزمون استخدام 20000 معلم در دی یا بهمن