پیام فارس

آخرين مطالب

آیا یاسوج به آزادراه شیراز - اصفهان وصل می‌شود؟ اجتماعي

آیا یاسوج به آزادراه شیراز - اصفهان وصل می‌شود؟
  بزرگنمايي:

پیام فارس - استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: برای اتصال مرکز استان به آزادراه شیراز به اصفهان اعتبار نداریم و واقعیت امر بودجه استانی کفاف این کار را نمی‌دهد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عمق محرومیت برجای مانده از حکومت پهلوی با وجود خدمات ماندگار و غیرقابل مقایسه با رژیم سابق در 4 دهه اخیر هنوز در برخی شاخص‌های توسعه از جمله حمل و نقل اعم از زمینی، هوایی و ریلی رنج می‌برد تا جایی که هنوز راه ارتباطی بسیاری از روستاهای این استان خاکی بوده و با اولین بارش با مشکل تردد روبه‌رو می‌شوند.
توسعه و بهبود حمل و نقل در رفع محرومیت‌ها و سرعت دادن به قطار پیشرفت بر کسی پوشیده نیست زیرا این مهم به عنوان مهمترین زیرساخت توسعه سرمایه گذاری و رشد اقتصادی یک منطقه نقش آفرینی دارد و اگر این حوزه لنگ باشد دیگر فرایند توسعه لنگ خواهد ماند و سرمایه گذاران رمقی برای سرمایه گذاری نخواهند داشت زیرا بدون حمل و نقل مناسب هزینه تمام شده و حمل محصولات تولیدی افزایش خواهد یافت و در سود مفید هر شرکتی تأثیرگذاری مستقیم خواهد داشت.
ناگفته نماند به دلیل کوهستانی بودن و خاص بودن توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد، هزینه هر کیلومتر راهسازی در این دیار بیش از 3 برابر سایر استان‌ها بوده و در برخی مواقع به 7 برابر می‌رسد که همین گرانی هزینه تمام شده پروژه‌های راهسازی، دلیلی بر کند بودن توسعه حمل و نقل خاصه در حوزه زمینی است.
اتصال یاسوج به راه آهن اقلید به دلیل کمبود اعتبار به کما رفته، دو فرودگاه یاسوج و گچساران به دو پرواز در هفته به تهران و بالعکس رضایت داده‌اند و پروژه‌های چهارخطه کردن راه‌های ارتباطی از جمله بابامیدان- یاسوج- سمیرم روند لاک پشتی دارند و روند اجرایی پروژه‌های احداث راه‌های ارتباطی روستایی نیز چنگی به دل نمی‌زند.
بعد از افتتاح آزاد راه شیراز به اصفهان در مهرماه 1402 توسط رئیس جمهور شهید، مردم کهگیلویه و بویراحمد خواهان اتصال مرکز استان به این آزاد راه شده‌اند و تعریف این پروژه به جد در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گرفته که البته تحقق این مطالبه مردم نیازمند همت مسئولان کشوری خاصه مجموعه سازمان برنامه و بودجه و وزارت و راه و شهرسازی است.
اعتبار نداریم!
یدالله رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بودجه امسال این استان را 3 هزار و 700 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای اتصال استان به آزادراه 51 کیلومتر باید راهسازی اجرایی شود که برای تامین یک سوم این پروژه اعتبارات 3 سال استان را باید هزینه کرد.
وی توسعه شبکه راه‌های اصلی، فرعی و راه‌های روستایی را اولویت دانست و گفت: یکی از برنامه‌ها توسعه شبکه‌ راه‌ها اعم از راه‌های اصلی فرعی و راه روستایی است تا مردم بتوانند از مزایای شبکه راه‌ها برای سهولت در دسترسی به مناطق مختلف و تأمین معیشت و اشتغال استفاده کنند.
به گزارش تسنیم، پروژه احداث جاده یاسوج به اقلید به طول 37 کیلومتر در دولت قبل وارد فاز اجرا شد که در صورت تسریع در روند اجرایی این پروژه بخشی از مشکل اتصال یاسوج به آزادراه شیراز - اصفهان حل خواهد شد و در زمان کمتری شاهد تکمیل و بهره برداری از پروژه خواهیم بود.
مطالعات پروژه یاسوج - اقلید به طور کامل انجام شده و بخشی از آن از جمله پروژه تقاطع غیرهم‌سطح مهریان اجرایی شده و هم‌اکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که البته برای تکمیل و بهره‌برداری 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/882173/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سناریوهای روابط ایران و آمریکا

سرمقاله کیهان/ درباره بزرگ‌ترین کشتار آنلاین و دگرگونی‌های اجتماعی‌اش

نسخه‌ی جدید لاریجانی

سرمقاله همشهری/ تشکیل «قرارگاه اجتماعی شهر تهران» همان مدیریت جهادی است

سرمقاله شرق/ چرا در اجرای سیاست ضعیفیم؟

معرفی یک غذای ویژه و ضد سرطان

دلایل مختلف لرزش دست در افراد چیست؟

شایع ترین علت لرزش دست چیست؟

73 درصد مبتلایان HIV در گروه سنی 20 تا 45 سال/تغییر الگوی انتقال بیماری در کشور

بیت‌کوین فراتر از 100 هزار دلار می‌رود؟

ضرر باور نکردنی خودروسازان به اقتصاد کشور و معیشت مردم

آبگیری مخازن سدهای کشور آغاز شد؛ بارش‌ها کاهشی است

زمان قطعی اصلاح احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

فروش 194 تن از محموله چای دبش در حراج حضوری

رئیس دفتر رئیس‌جمهور: ناترازی‌های موجود با کمترین مشکل مدیریت شوند

وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود

تزریق نقدینگی معاملات طلا به تولید از مسیر بورس کالا

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه؛ دلار به کانال 69 هزار تومان بازگشت

صعود 49 هزار واحدی بورس با چاشنی رکوردشکنی

طرح آبرسانی به روستای آب گشنه شهرستان ممسنی گشایش یافت

داعش مسئولیت حمله در «بغلان» افغانستان را پذیرفت

هدف سازمان دانش‌آموزی، تحقق اهداف سند تحول بنیادین است

سقوط یک هواپیما در آمریکا/ 2 نفر کشته شدند

نگاهی به تغییرات ارزش بازارهای مالی ایران در مهر 1403

سقوط هواپیما حادثه آفرید/ تعداد فوتی‌ها

طرح فروش فوری بهمن‌موتور آغاز شد + شرایط فروش ویژه

تخفیف 30 درصدی کتب بوستان کتاب با موضوع حضرت زهرا (س)

نشست مدیر و معاونان حوزه علمیه فارس با اعضای مجمع نمایندگان طلاب در قم + عکس

ضرورت تداوم همکاری مجمع نمایندگان طلاب فارس با مدیریت حوزه استان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس منصوب شد

ارزهای قاچاق مانع پرواز مسافر شد

رشد شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی بازار

طالبان حمله تروریستی داعش در بغلان را محکوم کرد

فروش فوری محصولات بهمن موتور ویژه مادران آغاز شد/شرایط ثبت نام چیست؟

دولت و نهادهای امنیتی پاکستان از خون شیعیان مظلوم صیانت کنند

آیا یاسوج به آزادراه شیراز - اصفهان وصل می‌شود؟

تولید طلای سرخ در 912 هکتار از باغات فارس

ناترازی انرژی؛ چالش بزرگ صنعت فولاد(+ فیلم)

تیم فوتسال امید قهرمان مسابقات فوتسال بیضا

آغاز نوسازی خودرو‌های تاکسی فرسوده شیراز

ارز‌های قاچاق مانع پرواز مسافر شد

تجهیزات «VAR» به یزد رسید

پیکر 8 شهید گمنام در 8 نقطه فارس آرام می‌گیرد

تهران میزبان همایش سراسری مدیران بیمه دی

نرگس شیراز ؛ گلی با عطری سحرانگیز و هزار و یک خاصیت

سرمقاله آرمان ملی/ چرا به بمب اتم نیازی «نداریم»

از پیشنهاد «مذاکره به هر قیمت» تا سانسور «قطعنامه ضدایرانی»

سرمقاله اعتماد/ دولت رفاه آدام اسمیت و معادله افزایش دستمزدها

هزینه سفر هوایی در معرض جهــش

سرمقاله ایران/ سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان همراه با تأملات رویکردی