پیام فارس

آخرين مطالب

برگزاری اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی 15 هزار شهید فارس اجتماعي

برگزاری اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی 15 هزار شهید فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - سردار ابراهیم بیانی در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 15 هزار شهید ولایت مدار و گلگون کفن استان گفت: از ابتدای نیمه دوم سال 1401 جلساتی با محوریت نماینده ولی فقیه در استان فارس، مشارکت فعال دکتر ایمانیه استاندار وقت استان، دبیرکلی سپاه فجر استان فارس و همکاری بسیار نزدیک بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و همه ظرفیت‌های برنامه‌های گوناگونی در فعالیت‌های آمادگی استان جهت دومین کنگره ملی شهدای استان فارس برنامه‌ریزی شد.
او با یادآوری اینکه برگزاری اجلاسیه‌ها و کنگره‌های استانی مقرر بود هر 10 سال یک نوبت برگزار شود، افزود: نخستین کنگره سرداران، شهیدان، امیران و 15 هزار شهید استان فارس حدود ده سال گذشته برگزار شده بود و طی دو سال گذشته تاکنون فرصت برای اجرای دومین کنگره محیا شد.
بیانی ادامه داد: اجرای برنامه‌های هنری و رسانه‌ای ماندگار، نگارش کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس موضوعاتی بود که نیاز به زمان مناسبی برای انجام تولیدات فاخر داشتیم بنابراین با تجمیع نظر اعضای شورای سیاست گذاری دومین کنگره ملی شهدای فارس بنا شد در چهارم آبان ماه 1403 همزمان با سالروز حادثه تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) اجرا شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با بیان اینکه 21 کمیته ذیل دومین کنگره ملی شهدای فارس با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مردم استان تشکیل شد، اظهار کرد: کمیته‌های کنگره بایستی مقدمات برنامه‌ها را تدارک می‌دیدند و در این بین مدیریت سه کمیته «جمع آوری و بروزرسانی آثار شهدا» «یادواره‌ها و امور شهرستان ها» و «تکریم و ایثارگران» به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس واگذار شد.
بیانی به تشریح چگونگی احصا و نگهداری اسناد شهدا استان پرداخت و خاطرنشان کرد: مستندات 15 هزار شهید استان فارس تا سال 1401 تقریب به 15 هزار برگ سند از شهدای والا مقام شامل دست نوشته ها، خاطرات و وصیت نامه‌ها جمع آوری شده بود که بایستی بروزرسانی اسناد گذشته و تکمیل اسناد شهدای جدید به همین دلیل بروزرسانی و تکمیل در دستورکار بنیاد شهید قرار گرفت.
او با بیان اینکه اسناد و اطلاعات شهدای استان در مرکز اسناد بنیاد شهید و امورایثارگران فارس نگهداری می‌شود که دسترسی عموم فراهم نبود، تاکید کرد: ایجاد دسترسی عموم به اسناد شهدای استان در دستورکار بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس قرار گرفت بنابراین با همت همکاران، بارگزاری اسناد در سایت نوید شاهد با بیش از 500 هزار سند آغاز شده که این عملیات کماکان ادامه دارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: سال گذشته پیش بینی کردیم که 3 هزار یادواره و پیش اجلاسیه شهدا در راستای دومین کنگره ملی شهدا استان برگزار شود، اما با همت مردم و دستگاه‌های اجرایی استان تاکنون بیش از 5 هزار پیش اجلاسیه و یادواره شهید صورت محله ای، روستایی، شهری و قشری برگزار شده است و در نهایت آثار و برکات بسیار ارزشمندی در سراسر استان به دنبال داشت که امیدواریم تا پایان به اهداف خود مبنی بر برگزاری 7 هزار پیش اجلاسیه برسیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس افزود: با برگزاری اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای فارس در تاریخ 10 آبان ماه تصور نشود که کار تمام شده بلکه کنگره قله‌ای از برنامه‌ها است که سرآغازی بر استمرار فعالیت‌ها خواهد بود.
بیانی در بخش دیگری از سخنان خود تکریم خانواده معظم شهدا و آزادگان و جانبازان استان فارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: 25 هزار دیدار با خانواده محترم شهدا، آزادگان و جانبازان استان فارس شامل 5 هزار و 670 دیدار از والدین شهدا، 330 دیدار از همسران شهدا، 3 هزار دیدار از فرزندان شهدا، 12 هزار و 200 دیدار از آزادگان و جانبازان با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین، ارتش و فرماندهی فراجا، ائمه جماعات، ادارات، نمایندگان مجلس و دیگر دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.
بنابه گفته این مقام مسئول، ده‌ها عنوان کتاب با همکاری مجموعه کنگره 15 هزار شهید استان و سپاه پاسداران، بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، از شهدا به چاپ رسیده که در این ایام رونمایی می‌شود همچنین 30 سردیس از شهدای ساخص و سرداران استان در سالن امام علی (ع) سپاه فجر استان با حضور خانواده معظم شهدا رونمایی شد که بنا است در مورد بازدید عمومی قرار گیرد. 
او از ساخت سلسله مستند‌های شهدای فارس تحت عنوان «روایت سرو» خبرداد و گفت: این مستند‌ها روایت زندگی 10 شهید شاخص استان را به تصویر می‌کشد و از 29 مهر تا 3 آبان ماه 1403 اکران شد همچنین اجرای ارکست سمفونیک «والا شهیدان» با هنرنمایی هنرمندان محلی استان از 7 لغایت 9 آبان ماه در تالار حافظ به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به برگزاری سه اجلاسیه ملی طی چند روز آینده در شهر شیراز، گفت: اجلاسیه ملی شهدای ارتش در 8 آبان، اجلاسیه ملی شهدای زن در 9 آبان و دومین کنگره ملی شهدای استان فارس در 10 آبان ماه با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان کشوری و لشکری و استانی و عموم مردم در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی شهر شیراز بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.
بیانی همچنین با بیان اینکه از هفته گذشته نمایشگاه روایت اقتدار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی شیراز برپا شده است، گفت: نمایشگاه روایت اقتدار با نمایش آخرین دست آورد‌های نظامی و غرفه‌های فرهنگی مورد ابراز علاقه و افتخار بازدید کنندگان قرار گرفت.
او با تاکید بر اینکه اثر سنجی اقدامات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران دومین کنگره ملی شهدای استان فارس بود، گفت: ترویج و توسعه ایثار و شهادت و حمایت مردم از انقلاب اسلامی یقینا مهم‌تر از موشک و دیگر تجهیزات نظامی است چراکه امام خمینی (ره) فرمود ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد بنابراین باید با اهتمام به منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به نشر فرهنگ شهادت بکوشیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/870996/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونالدو اسیر تبعیض، جایزه به هری کین رسید!

جزیره لوکس «بن‌سلمان» نگینی در خلیج فارس (تصاویر)

فیدلیتی پرستیژ جدید معرفی شد /عکس

بهبود تمکین مؤدیان مالیاتی در کشور

حمایت گروه جهادی شهید حسنی از خرید جهیزیه خانواده نیازمند

دستیابی به توسعه پایدار مهمترین مؤلفه‌ با توسعه است

انجام مطالعات خط سوم آبرسانی به شیراز از سد تنگ سرخ بشار

سغرب در مهر ماه 25 درصد افزایش فروش ثبت کرد

یک سایت آنتن دهی دیگر در شهرک صنعتی شیراز راه اندازی شود

اعتماد گزارش داد: مادر در بند، پسر در کما

روایت دردناک مدیر بیمارستان غزه از حمله اسرائیلی‌ها به بیمارستان و کشتن پسرش

سیاست دو‌ستونی ایران

دیپلمات پیشین: ایران و اسرائیل نفعی در جنگ مستقیم ندارند

چه کسانی هریس را به زیر خواهند کشید؟

شادی برای تعرض به میهن؟

مسئله ما در درجه اول، نه ترامپ است و نه هریس

معاون ارزی سابق بانک مرکزی: اف‌‏ای‏‌تی‏‌اف بر همه چیز اولویت دارد

همه مردم واکسن آنفلوانزا تزریق کنند!

چگونگی دیدن اجسام توسط چشم

آمار جنجالی از کیفیت خودروهای داخلی

علت اصلی نوسانات قیمت در بازار مرغ چیست؟

زورآزمایی پوتین و شی با دلار

نماینده مجلس: کیفیت سوخت افت کرده است!

پیش بینی بورس سه شنبه 8 آبان 1403

تبلیغ خرید نقره خارجی در بازار طلا

تحلیلی از پیامد ارقام زینتی برای مسکن

توجه به سیره امام رضا (ع) نقش مهمی در ترویج محتوای دین دارد

فیش حقوقی مهر ماه بازنشستگان کشوری و فرهنگیان بازنشسته بارگذاری شد + لینک

تداوم کاهش دما در شمال فارس

طرح‌های عمرانی فارس در رصد و پایش بنیاد مسکن

500 هزار اسناد شهدای فارس در دسترسی عمومی قرار می‌گیرد

دیدار رئیس پلیس فارس با خانواده شهید علیرضا علیزاده

مشاهده یک قلاده پلنگ در لامرد

غیرت موسیمانه از خیلی‌ها بیشتر است! +عکس

زندگینامه جمشید شارمهد

بیوگرافی جمشید شارمهد

قیمت جدید محصولات بهمن موتور در بازار 7 آبان 1403 + جدول

ولبهمن مزایده دارد

جشنواره چندرسانه ای میراث فرهنگی، فرصت رشد فرهنگی و شناسایی استعدادهاست

مراسم وداع مردم خرامه با پیکر امام جمعه شهید

بررسی مشکلات گلاب گیران بخش میمند

500 هزار برگ سند از شهدای فارس در دسترس همگان قرار گرفت

سرانجام پول گندم‌کاران کامل پرداخت شد

سقوط اسرائیل غاصب حتمی است

برگزاری اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی 15 هزار شهید فارس

افزایش 9.6 درصدی زیربنای کتابخانه‌های فارس

رزمایش پدافند غیر عامل در ٢4٠ مدرسه فسا

نماینده سبزوار: جزایر سه‌گانه برای همیشه متعلق به ایران است

کلانشهر شیراز به المان شعر، کتاب و ادبیات مزین شود

نفش ویژه ترویج محتوای دین درسیره امام هشتم است