پیام فارس

آخرين مطالب

25 هزار دیدار از خانواده‌های شهدا و ایثارگران فارس اجتماعي

25 هزار دیدار از خانواده‌های شهدا و ایثارگران فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس، 25 هزار دیدار از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و هفت هزار پیش یادواره برگزار شد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ابراهیم بیانی بعدازظهر امروز در نشست خبری با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در طول 2 سال و نیم گذشته برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس اظهار کرد: نهمین کنگره ملی شعر و داستان و سومین جشنواره هنرهای تجسمی ایثار به زودی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای نیمه دوم سال 1401 جلسات متعددی با نماینده ولی فقیه در استان، مشارکت استاندار وقت، دبیری فرمانده سپاه فجر و همراهی همه ظرفیت‌های مردمی و دولتی استان برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس برگزار شد، تصریح کرد: آنچه که روشن است، این است که برگزاری کنگره‌های استانی باید هر 10 سال یک بار برگزار شود و در فارس، اولین کنگره در 10 سال پیش برگزار و زمان برگزاری دومین کنگره فرا رسیده بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های هنری ماندگار همچون فیلم، موسیقی، کتاب، مستند، تندیس و سردیس و امثالهم، مورد توجه مقام معظم رهبری است، ادامه داد: برای برگزاری دومین کنگره نیاز به زمان برای فراهم کردن کارهای فاخرتر بود و آبان ماه 1403 مورد تصویب قرار گرفت.
وی با اشاره به تشکیل 21 کمیته در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس، افزود: کمیته تکریم ایثارگران با بنیاد شهید بود و از مجموع قریب به 15هزار شهید فارس، قریب به 500 هزار برگ سند از خاطرات، وصیتنامه در مرکز امور ایثارگران فارس نگهداری می‌شد که شهدای جدیدی هم در این مدت داشتیم که باید آثار آنان هم جمع‌آوری و در دسترس عموم مردم قرار می‌گرفت که همه اسناد و آثار در سایت ایثار و نوید شاهد بارگزاری شد. 
بیانی با تاکید بر اینکه عملیات بارگزاری اسناد شهدا همچنان ادامه دارد، افزود: بیش از 40 آیتم برای تفکیک اسناد و آثار در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی 5 هزار پیش یادواره شده بود که به 7 هزار ارتقاء یافت و تاکنون 5 هزار یادواره در حوزه‌های مختلف برگزار شده است، خاطر نشان کرد: 2 هزار پیش یادواره دیگر تا پایان برگزاری دومین کنگره برگزار می‌شود.
بیانی به تکریم خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان اشاره کرد و افزود: تاکنون بالغ بر 25هزار دیدار برگزار شده که با مشارکت سپاه، بسیج، ارتش، فرماندهی انتظامی استان با همراهی فرمانداران، ائمه جمعه و دیگر مسئولان در استان انجام شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، با تشریح دیدارهای انجام شده، ادامه داد: از مجموع قریب به 15 هزار شهید استان، بیش از نیمی از والدین و بخشی از همسران شهدا به رحمت خدا رفته‌اند که با فرزندان و دیگر اعضای خانواده این شهدا دیدار انجام شده است.
وی با اشاره به چاپ ده‌ها کتاب با همراهی دستگاه‌های متولی این امر، از رونمایی از این کتب در کتابخانه مرکز اسناد رسمی استان اشاره کرد و افزود: رونمایی از 30سردیس از سرداران شهید استان هم انجام شد که به مرور افزایش پیدا می‌کند.
وی با اشاره به ساخت مجموعه مستندهای «روایت سرو» و رونمایی از آنها در پردیس سینمایی تارخ، تصریح کرد: اجرای ارکستر سمفونیک‌ مقاومت از امشب به مدت 3 شب در تالار حافظ شیراز، برگزاری اجلاسیه ملی شهدای ارتش از فرداشب بعد از نماز مغرب، اجلاسیه ملی شهدای زن در 9 آبان ماه، و اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی 15 هزار شهید فارس با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در روز پنج‌شنبه 10 آبان بعد از نماز مغرب در محل نمایشگاه بین‌المللی شیراز از برنامه‌های پایانی این کنگره ملی است.
بیانی با اشاره به نمایشگاه روایت اقتدار در حاشیه برگزاری برنامه‌های دومین کنگره ملی شهدای فارس و استقبال گسترده مردم فارس از آن، افزود: روزانه عموم مردم در اقشار مختلف از این نمایشگاه دیدن می‌کنند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اثرسنجی اقدامات انجام شده در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس، ادامه داد: چیزی که در این نمایشگاه شاهد آن بودیم، موضوعی تازه و متفاوت است.
انتهای پیام/424

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/870946/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعتماد گزارش داد: مادر در بند، پسر در کما

روایت دردناک مدیر بیمارستان غزه از حمله اسرائیلی‌ها به بیمارستان و کشتن پسرش

سیاست دو‌ستونی ایران

دیپلمات پیشین: ایران و اسرائیل نفعی در جنگ مستقیم ندارند

چه کسانی هریس را به زیر خواهند کشید؟

شادی برای تعرض به میهن؟

مسئله ما در درجه اول، نه ترامپ است و نه هریس

معاون ارزی سابق بانک مرکزی: اف‌‏ای‏‌تی‏‌اف بر همه چیز اولویت دارد

همه مردم واکسن آنفلوانزا تزریق کنند!

چگونگی دیدن اجسام توسط چشم

آمار جنجالی از کیفیت خودروهای داخلی

علت اصلی نوسانات قیمت در بازار مرغ چیست؟

زورآزمایی پوتین و شی با دلار

نماینده مجلس: کیفیت سوخت افت کرده است!

پیش بینی بورس سه شنبه 8 آبان 1403

تبلیغ خرید نقره خارجی در بازار طلا

تحلیلی از پیامد ارقام زینتی برای مسکن

توجه به سیره امام رضا (ع) نقش مهمی در ترویج محتوای دین دارد

فیش حقوقی مهر ماه بازنشستگان کشوری و فرهنگیان بازنشسته بارگذاری شد + لینک

تداوم کاهش دما در شمال فارس

طرح‌های عمرانی فارس در رصد و پایش بنیاد مسکن

500 هزار اسناد شهدای فارس در دسترسی عمومی قرار می‌گیرد

دیدار رئیس پلیس فارس با خانواده شهید علیرضا علیزاده

مشاهده یک قلاده پلنگ در لامرد

غیرت موسیمانه از خیلی‌ها بیشتر است! +عکس

زندگینامه جمشید شارمهد

بیوگرافی جمشید شارمهد

قیمت جدید محصولات بهمن موتور در بازار 7 آبان 1403 + جدول

ولبهمن مزایده دارد

جشنواره چندرسانه ای میراث فرهنگی، فرصت رشد فرهنگی و شناسایی استعدادهاست

مراسم وداع مردم خرامه با پیکر امام جمعه شهید

بررسی مشکلات گلاب گیران بخش میمند

500 هزار برگ سند از شهدای فارس در دسترس همگان قرار گرفت

سرانجام پول گندم‌کاران کامل پرداخت شد

سقوط اسرائیل غاصب حتمی است

برگزاری اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی 15 هزار شهید فارس

افزایش 9.6 درصدی زیربنای کتابخانه‌های فارس

رزمایش پدافند غیر عامل در ٢4٠ مدرسه فسا

نماینده سبزوار: جزایر سه‌گانه برای همیشه متعلق به ایران است

کلانشهر شیراز به المان شعر، کتاب و ادبیات مزین شود

نفش ویژه ترویج محتوای دین درسیره امام هشتم است

امنیت روانی در جنگ خاکستری

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در تعهد به اسرائیل تفاوتی ندارند

وقت عملیات ترکیبی علیه اسرائیل

خوشبینی به پول بریکس؟

چرا فرزندان کوروش از فلسطین دفاع می کنند؟

زنگ خطر تکراری برای یک مرگ آرام

راهکارهای موثر در مدیریت استرس شغلی

سن ریه هات چه قدره؟

روایت وزیر صمت از تولید فرش ایرانی در افغانستان و پاکستان