پیام فارس

آخرين مطالب

تولید 3 میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه خلیج فارس اجتماعي

تولید 3 میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه خلیج فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس از تولید خالص بیش از 3 میلیون 4 هزار 377 مگاوات ساعت برق در شش ماهه امسال 1403 خبر داد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد عقیل عامری سیاهوئی از تولید بیش از 3 میلیون 4 هزار 377 مگاوات ساعت برق از فروردین تا شهریور ماه امسال در نیروگاه برق خلیج فارس خبر داد و اظهار کرد: این عدد تولید در شش ماهه امسال، حاصل کارکرد و فعالیت شش واحد گازی این نیروگاه که با تلاش و همت ستودنی و مثال زدنی کارکنان نجیب این مجموعه اختصاص یافته و همچنین راندمان نیروگاه در این شش ماه کاملاً مثبت و قابل قبول ارزیابی شده است.
مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس بیان کرد: این سطح تولید برق در حالی در این مجموعه ثبت شده که دو واحد نیروگاه از اواخر سال قبل و امسال در جهت تعمیرات اساسی و نیمه اساسی بمدت چندین ماه در راستای آمادگی صد درصدی تمام واحدها برای عبور موفق از تابستان در دست اورهال بوده است و از مدار بهره‌برداری و تولید خارج شده اند. 
مدیرعامل نیروگاه خلیج فارس، با توجه به میزان قابل قبول تولید انرژی الکتریکی تصریح کرد: با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی متخصصان این نیروگاه و با اتکا به خودباوری، روند حداکثری تولید برق، ادامه خواهدداشت.
عامری‌سیاهوئی با بیان اینکه نیروگاه گازی خلیج فارس یکی از نیروگاه‌های مهم کشور است و نیاز همیشگی به نیروهای خبره و متخصص دارد، فلذا در همین خصوص با انجام و برگزاری مستمر دوره های آموزشی در بخش ارتقاء دانش علمی که کاری بسیار بزرگ ، ارزشمند و بی‌نظیر و مهمی در هر سازمان محسوب می شود، در این نیروگاه با ظرفیت موجود پایه گذاری کردیم،چون این مجموعه جزو نیروگاه های منحصر به فرد کشورقلمداد می‌شود.
وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق برای اجرای به موقع بازدیدهای دوره ای و تعمیرات اساسی و نیمه اساسی (اورهال) واحدهای نیروگاه ادامه داد: تمام جزئیات و محاسبات دقیق مهندسی، عملیات تعمیراتی این نیروگاه به گونه‌ای پیش رفت که توانستیم در تابستان امسال 1403 سهم قابل توجهی از تولید انرژی در صنعت برق به مجموعه نیروگاه برق خلیج فارس اختصاص دهیم. 
عامری سیاهوئی با اشاره به کار ارزشمند و مهمی که در نیروگاه برق خلیج فارس با هدف افزایش توان تولید برق با بازدید های دوره ای آغاز شده بود ، تصریح کرد: افزایش توان تولید برق این نیروگاه چه به لحاظ مکانی که در مجاورت چند استان صنعتی با نیاز مصرف برق بالا قرار دارد و چه به لحاظ زمانی و موقعیتی استان و با وجود استقرار صنایع انبوه در غرب بندرعباس و نیاز شدید به تامین انرژی و حفظ چرخه ی اقتصاد استان و کشور از هیچ کوششی دریغ نگردیده است. 
وی با تاکید بر تلاش ، نظارت و حمایت های هم جانبه شرکت‌های بالا دستی مخصوصا (شرکت مالک) برای حل مسائل و چالش‌های پیش‌روی مجموعه در صورت وقوع‌، فلذا این مجموعه با پتانسیل های موجود قادر است با توانمندی و ظرفیت‌های مهندسی خوبی که در نیروگاه وجود دارد می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن با مدیریت و آمادگی قوی هر گونه بحران ، مشکل و دغدغه ی پشت سر بگذارد، تا شیرینی اتصال برق تولیدی آن به شبکه در موعد مقرر اجرایی شود.
مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس اظهار داشت: این افزایش تولید در شرایطی تحقق یافت که واحد های 165 مگاواتی شماره 3 و 6 این نیروگاه از اواخر سال گذشته و ادامه تعمیرات در سال جاری بمنظور تعمیرات اساسی خارج از مدار تولید انرژی برق بوده است.
وی اظهار کرد: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد در جهت نگهداری و بهره‌برداری از واحدهای این نیروگاه، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست ، ولی با صرف کردن فعل خواستن و با دستان پر توان و با فعالیت چشمگیر کارکنان زحمتکش با تمام ظرفیت موجود مجموعه در بهترین شرایط خود قرار دارد.
وی ادامه داد: با توجه به نیاز شبکه برق کشور، و با تلاش شبانه‌روزی همکاران عزیزمان، توانستیم واحدهای این نیروگاه را با حداکثر ظرفیت برای تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف تابستان امسال در مدار تولید داشته باشیم.
وی تاکید کرد: نیروگاه خلیج فارس با شش واحدگازی با ظرفیت 990 مگاوات به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش موثری و به سزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد
لازم به ذکر است؛ نیروگاه برق 99 مگاواتی خلیج فارس با تولید سالیانه حدود5/6 شش و نیم میلیون مگاوات ساعت انرژی الکتریکی نقش مهمی در تامین برق کشور و پایداری شبکه سراسری دارد.
به گزارش تسنیم این نیروگاه شامل 6 واحد گازی از نوع GT13E2است که هر کدام دارای تولید اسمی 165 مگاوات، و سوخت اصلی آن گاز طبیعی و سوخت جایگزین گازوئیل می باشد
لازم به ذکر است نیروگاه گازی خلیج فارس یکی از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ مدیریت توسعه انرژی تامین(تدکو) وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) است که در فاصله 45 کیلومتری شمال شرقی بندرعباس و 11 کیلومتری میدان گازی سرخون دارای ظرفیت تولید نامی 990 مگاوات است که شامل 6 واحد گازی 165 مگاواتی در زمینی به مساحت 110 هکتار ساخته شده است.
انتهای پیام/864/.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/869585/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گزارش سفارت روسیه در ایران از اوضاع تهران پس از حوادث دیشب

هشدار کارشناس حامی پزشکیان درباره مشورت‌های غلط و تورم‌زا

سرمقاله آرمان امروز/ افق تحرکات دیپلماتیک ایران

معنای پیشی گرفتن عملیات روانی دشمن بر عملیات واقعی

سرمقاله اعتماد/ شیخ زاید و طعم شیرین نزدیکی به ایران

سفر خطرناک

سرمقاله ایران/ فرصت‌های بریکس برای اقتصاد و سیاست ایران

سرمقاله شرق/ علیه سیاسی‌بودن

مانور کم‌جان فیلتری‌ها

سرمقاله کیهان/ دو پایه اصلی استحکام حزب‌الله لبنان

توصیه برای افراد دیابتی، خوردن آب گرم است

وضعیت شیوع سرطان پستان در ایران / چاقی و دخانیات از عوامل خطر این بیماری

کدام ماده غذایی فشارخون را سریع پایین می‌آورد؟

آب یخ برای افراد دیابتی مضر است

مهارتی که از پیری زودرس جلوگیری می‌کند

عسل در بدن انسان تبدیل به انرژی می‌شود

فقط قند خون در دیابت افزایش پیدا نمی‌کند

صبح سبز بورسی بعد از 9 روز اصلاح پی در پی

تامین و توزیع بنزین طبق روال عادی است

دستور خرید سهام به صندوقهای درآمد ثابت با هدف بهبود بازار

پروازهای عراق از سر گرفته شد

نرخ بهره بین بانکی افزایش یافت

فهرست جدید اقلام مجاز وارداتی توسط مرزنشینان اعلام شد

قیمت سکه 2 میلیون تومان ریخت

حمایت از فیلترینگ به چه قیمت؟

از آبگرفتگی معابر شیراز و ساری تا نجات جان کوهنوردان لرستانی و آذربایجانی

پیام تسلیت آیت الله دژکام در پی شهادت روحانی مردمی و ولایت مدار ، جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمد صباحی امام جمعه شهرستان کازرون

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در فارس در پی شهادت امام جمعه کازرون

افزایش باد‌های شمال شرقی، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

شعرهای نماز جمعه نصر را با تمام وجود نوشتم و خواندم

افزایش بادهای شمال شرقی، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

اولین عکس از ضاربی که خودش خودکشی کرد

روایت خبرنگار مهر از آرامش خیابان‌های شهرکرد

ادامه بارش باران و برف در برخی نقاط کشور

بهزاد پاکزاد جایگزین سرمربی کره ای تیم ملی ریکرو شد

ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی امروز | باران و برف در این مناطق طی امروز و فردا

حسرت بر دل هستیم

روحانیت اصیل در مسیر خدمت به مردم جان خویش را کف دست گرفته است

توزیع 7 هزار بسته لوازم‌التحریر در قالب پویش «مهر علوی» در اردبیل

هواشناسی ایران1403/8/5؛ ادامه بارش باران و برف تا دوشنبه

اجرای نمایش«کمین ژاله» در فرهنگ‌سرای مهر آغاز شد+عکس

سرمربی جدید تیم ملی ریکرو ایران مشخص شد/ پاکزاد جانشین هونگ کره‌ای

تصاویر خصوصی دختر 14 ساله در فضای مجازی | دستگیری 2 پسر نوجوان

هواشناسی 5 آبان: بارش شدید باران و برف در این استان‌های کشور

مهر ابطال معاون سیاسی استانداری مرکزی بر شایعات فضای مجازی

مهر ابطال استانداری مرکزی بر شایعات فضای مجازی

پیام مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در پی شهادت امام جمعه کازرون

دستگیری 2 پسر جوان به جرم پخش عکس‌های خصوصی دختر 14 ساله در شبکه‌های مجازی

تولید 3 میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه خلیج فارس

تورم مهر ماه اعلام شد