پیام فارس

آخرين مطالب

ستار و تیمش در مسیر رفتن یا نرفتن؟ اجتماعي

ستار و تیمش در مسیر رفتن یا نرفتن؟
  بزرگنمايي:

پیام فارس - در خبری ناراحت کننده مطلع شدیم که تیم شهر راز شیراز از حضور در لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور انصراف داده است. البته به گفته یکی از رسانه های معتبر ورزشی این موضوع به صورت رسمی در رسانه باشگاه و توسط مدیرعامل شهرراز اعلام شده است.
در همین ارتباط ستار زارع سرمربی تیم شهر راز در مصاحبه ای اختصاصی با «خبرجنوب» بیان کرد: این تیم شخصی است و مالکین شهر راز با شرایط سختی که در بحث اقتصادی پیش آمده دیگر توانایی تیمداری در لیگ فوتبال کشور را ندارند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
بازیکن سابق تیم ملی با تأکید بر اینکه تنها جوانان این استان از این اتفاق متضرر می شوند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد از تیم های پایه شهر راز، بازیکنان بومی فارس هستند و انتظار می رفت وقتی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش استان پا پیش گذاشته از حمایت مسئولین نیز برخوردار شود اما متأسفانه هیچ حمایتی از این باشگاه به عمل نیامد تا صبر مدیران این تیم به پایان برسد.
زارع افزود: من عقیده دارم که کناره گیری از مسابقات لیگ تصیمیمی اشتباه است اما مالکین باشگاه معتقدند وقتی تبعیض در فارس بیداد می کند دیگر جایز نیست که در اینجا تیمداری کنند.
وی در پایان عنوان کرد: با اینکه عدم حضور شهر راز در مسابقات فوتبال کشور قطعی نیست اما به نظر می آید مالکین تیم تصمیمشان را گرفته اند. من تا جایی که بتوانم پای تیم شهر راز می ایستم و تلاش می کنم تا با رایزنی و مشاوره با مسئولین ورزشی و غیر ورزشی مدیران باشگاه را از این تصمیم منصرف کرده یا حداقل امتیاز تیم را در استان حفظ کنم. امیدوارم که هرچیزی به صلاح فوتبال فارس است اتفاق بیافتد و سال آینده نماینده ای از استان در لیگ برتر فوتبال کشور داشته باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز در گفت و گوی تلفنی با «خبرجنوب» در این ارتباط بیان کرد: از ابتدای فصل مشکلات مالی معضل اصلی تیم شهرراز بوده و با توجه به جلساتی که در همین رابطه با ما برگزار کردند، پیشنهاد دادیم که قبل از آغاز لیگ برآورد کنند که می توانند از پس هزینه های تیمداری بربیایند یا خیر.
رحیم خداجو ادامه داد: البته قبل از شروع لیگ آزادگان مالکین باشگاه شهرراز به دنبال فروش امتیاز این تیم نیز بودند که صحبت هایی که با استاندار وقت برای حمایت از این تیم داشتم باز هم اتفاق خاصی رخ نداد.
وی در رابطه با عدم ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری در ورزش فارس، ابراز کرد: متأسفانه معضل اصلی که فارس مدت هاست با آن دست و پنجه نرم می کند نبود سرمایه گذار در بخش خصوصی است. واقعیت امر این است که کسی نیست که بیاید 50 یا 100 میلیارد هزینه کند و هیچ آورده ای برایش نداشته باشد. با اینکه معافیت مالیاتی برای مسئولیت های اجتماعی بخش خصوصی در نظر گرفته شده است اما هنوز این موضوع ماهیت اجرایی مناسبی پیدا نکرده و لازم است با پیگیری های متعدد و مدت زمانی نامعلوم کمیته ای در این زمینه تشکیل شود و صنایع پولساز را پای کار بیاوریم.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: حتی با در نظر گرفتن اینکه قانون به اداره کل اجازه نمی دهد تا تیمداری کند، اعتبارات مالی اداره کل ورزش و جوانان فارس به اندازه ای ناچیز است که کفاف هیات های ورزشی را هم نمی دهد چه برسد به اینکه بخواهد برای تیمداری هزینه کند.
خداجو با ابراز نگرانی از آسیب هایی که انحلال تیم های ورزشی در فارس به جای می گذارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در فوتبال فارس مدتی است که موضوعات مختلف مانند انحلال و کناره گیری تیم ها، خسارات جبران ناپذیری به بدنه ورزش و به خصوص جوانان این استان وارد کرده است. وقتی تیمی نمی تواند از پس هزینه های خودش بر بیاید، تیم های پایه باشگاه نیز تحت فشار مالی به سمت تعطیل شدن می روند.
وی در پایان با تأکید بر اینکه اگر برنامه ریزی در ورزش باشد دیگر با این مشکلات مواجه نمی شویم، گفت: الحق والانصاف باشگاه شهرراز از نظر فنی و فوتبالی و همچنین استفاده از بازیکنان بومی، تیم خوبی است اما مالکین این باشگاه می توانستند از ابتدای فصل با برنامه ریزی و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی در رقابت های لیگ آزادگان شرکت کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/867712/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله فرهیختگان/ ایران 2 جزیره دیگر هم در خلیج فارس دارد

دست‌های پنهان ایران در اسرائیل

مرگ مرد سایه

سرمقاله شرق/ ژئوپلیتیک جزایر سه‌گانه ایرانی

خط‌ونشان‌های جریال رادیکال برای دولت

سرمقاله اعتماد/ فلسطینی‌ها و فقدان دولت حامی

افزایش قابل توجه نفوذ ایران در اردن

سرمقاله ایران/ دشواری‌های وفاق

چرا هیچ‌کس نمی‌داند پیروز انتخابات آمریکا چه کسی خواهد بود؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ اقدام جبرانی برای فقرا در سهمیه کنکور

نکاتی درباره مصرف تخم مرغ در بیماران قلبی

مراقبت‌های پس از جراحی آب مروارید

درمان یبوست با گیاهان دارویی

نکات مهم در مورد مصرف ماهی

بررسی طبع و خواص انواع ماهی های ایران

سلیمی: بودجه سال 1404 از ابتدا ناتراز است

جزئیات لایحه بودجه 1404؛ حقوق تا سقف 24 میلیون تومان از مالیات معاف شد

میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده مشخص شد

قیمت نفت در بودجه سال آینده مشخص شد

جزئیات مصوبه دولت درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان

اظهارات وزیر کار در مورد حادثه انفجار معدن طبس

حاشیه در مجمع هلدینگ خلیج فارس

وضعیت متفاوت نرخ طلا و سکه؛ دلار به کانال 65 هزار تومان رسید

بورس کانال دو میلیون واحدی را از دست داد

توضیح پورمحمدی درباره اظهارات بنزینی پزشکیان

تنگه هرمز دروازه ورودی و خانه ایران است

کیفیت هوای تهران در مهر ماه چطور بود؟

هواشناسی ایران1403/8/1؛ هوای سرد در سراسر کشور/ هشدار نارنجی برای 19 استان

ایران 2 جزیره دیگر هم در خلیج فارس دارد

هشدار نارنجی هواشناسی برای 19 استان

مه صبحگاهی دید افقی در سواحل و جزایر هرمزگان را کاهش داد

به دام افتادن قاتل پس از 19 سال!

هشدار نارنجی برای 19 استان

جریمه بیش از 29 میلیاردی قاچاقچی گازوئیل

حرکت پرشتاب شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در ریل سودآوری و افزایش تولید

خالی‌بندی نیابتی

پیشخوان روزنامه های فارس؛سه شنبه اول آبان ماه 1403

قیمت سیمان امروز 1 آبان 1403+ جدول

فعالیت سامانه بارشی در کشور تشدید می‌شود

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر

افتتاح آموزشگاه مهر عظام در مروست

هواشناسی 1403/8/1؛ هشدار نارنجی برای 19 استان

تشکیل ستاد تشییع نخستین شهیده ایرانی در لبنان

میراث فرهنگی فارس مقاله و گزارش علمی در حوزه مرمت می‌پذیرد

کوچه شهدای ادیان توحیدی در شیراز رونمایی شد

فیلم| روایتی از عشق شهید عواضه لبنانی به زبان فارسی و ایران اسلامی

صندوق بازنشستگی کشوری حقوق مهر ماه را بر این اساس واریز می کند

هواشناسی ایران1403/8/1

هواشناسی ایران1403/8/1؛ هوای سرد کشور را فرا می‌گیرد

اصلاح شبکه برق روستای جهانی گردشگری میمند