پیام فارس

آخرين مطالب

جزئیات خبری طرح ساماندهی کارکنان دولت در یکشنبه 29 مهر اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ، طرح ساماندهی کارکنان دولت یکی از مهمترین موضوعات جامعه میباشد. طرح ساماندهی کارکنان دولت استخدام شدن افراد را پوشش میدهد. من باب همین موضوع است که تمامی افراد به دنبال اخبار طرح ساماندهی کارکنان دولت میباشد. طرح ساماندهی کارکنان دولت توانسته برای مردم سوالات زیادی را ایجاد کند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت از زبان سخنگوی شورای نگهبان سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری و در پاسخ به سوال، در خصوص آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: در طرح ساماندهی که جلسات قبل هم صحبت کردیم نسبت به این طرح در مرحله آخر شورای نگهبان هیچ ایرادی نداشت با توجه به ایرادی که هیئت عالی نظارت داشت عملا با اصرار مجلس به مجمع ارسال شد.
نسبت به طرح ساماندهی کارکنان دولت در مرحله آخر شورای نگهبان هیچ ایرادی نداشت.
وی افزود: اینکه در مجمع چه سرنوشتی پیدا کرد طبیعتا باید از همکاران مجمع بپرسید./شایانیوز

پیام فارس

موانع بر سر طرح ساماندهی کارکنان دولت علی بابایی کارنامی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: مسلم است که دولت باید به مطالبات مردم به ویژه کارمندان و کارگران در دستگاه‌های دولتی توجه کند. این مطالبات باید به امنیت مزدی و رضایتمندی آنها منجر شود، تا در نهایت بهره‌وری بالا رفته و عدالت استخدامی برقرار گردد.
بابایی کارنامی با اشاره به مشکلات موجود در مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هیئت عالی نظارت ایراداتی به برخی مصوبات گرفت که بخشی از آنها حل شده است و ما دو بار در مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان رفت و برگشت داشتیم که خوشبختانه این مشکل رفع شده، اما همچنان در هیئت عالی نظارت موانعی وجود دارد.
وی همچنین بر لزوم اصلاح آیین‌نامه‌های مرتبط با هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد و یادآور شد : تعدادی از اعضای هیئت عالی نظارت نظرات مخالفی دارند که به بررسی اختلافات بین مجلس می‌انجامد و این موضوع نشان‌دهنده وجود اشکال‌های آیین‌نامه‌ای است. همچنین بخوانید: آخرین خبر از طرح ساماندهی کارکنان دولت
بابایی کارنامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اهمیت حفظ اصل کلیات مصوبه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: این مسائل به زودی حل شود و باید از بی‌نظمی‌های اداری خارج شویم و کشور را به سمت بهره‌وری که امروزه ضرورت اول رشد اقتصادی است، هدایت کنیم. همچنین بخوانید: خبری مهم درخصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز جمعه
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درپایان به توقعات برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: باید بهره‌وری بخش عمده‌ای از رشد اقتصادی را تشکیل دهد. همچنین دولت باید سریعاً لایحه‌ای به مجلس ارسال کند تا به عدالت استخدامی و نظم در ساختار اداری کشور دست یابیم./خبرگزاری دانشجو
طرح ساماندهی کارکنان شرکتی بار مالی ندارد به گفته اناری، آنچه در نشست دهم مهر دیدیم این بود که خوشبختانه مدیران و روسای جدید سازمان امور استخدامی کشور، آن 120 همت بار مالیِ ادعاییِ طرح ساماندهی را که آقای میثم لطیفی و معاونان ایشان قبلاً بارها مطرح می‌کردند و با استناد به آن مانع تصویب طرح ساماندهی و حذف پیمانکاران می‌شدند، قبول ندارند.
مدیران اسبق سازمان امور استخدامی با این ادعا که اجرای طرح ساماندهی در نهادهای دولتی، عمومی و خصولتی حدود 120 همت بار مالی سربار دارد و دولت نمی‌تواند از پس این هزینه هنگفت بربیاید، در مراحل مختلف با تصویب این طرح مخالفت شدید می‌کردند؛ آن‌ها با برگزاری جلسات مکرر با نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان و رایزنی با آن‌ها، اصرار داشتند که به دلیل این بار مالی سنگین نباید تصویب و پیاده‌سازیِ طرح ساماندهی در دستور کار قرار بگیرد؛ در واقع مقابل تصویب طرح می‌ایستادند.
اناری اما می‌گوید «مدیران جدید سازمان امور استخدامی در نشست دهم مهرماه به صراحت گفتند این ادعا را قبول ندارند و معتقدند که حذف پیمانکاران برای دولت بار مالی ندارد». همچنین بخوانید: آخرین جزئیات خبری طرح ساماندهی کارکنان دولت در 28 مهر روز شنبه
این فعال کارگری ادامه می‌دهد: ایشان اعلام کردند به زودی به صورت کاملاً کارشناسی و مستدل به مدیران دولت و به طور مشخص مدیران سازمان برنامه و بودجه توضیح خواهیم داد که طرح ساماندهی بار مالی ندارد؛ به گفته ایشان باید دولت توجیه شود که آنچه در جریان طرح ساماندهی و اجرای آن اتفاق می‌افتد، فقط تبدیل وضعیت نیروهاست، آنهم نیروهایی که سال‌هاست در مجموعه‌ها مشغول به کار هستند و قرار نیست هیچ نیروی جدید اضافه شود، لذا بار مالی استخدام معنایی ندارد.
اناری می‌افزاید: ایشان پاسخ ایرادات مجمع تشخیص را نیز به صورت شفاهی به ما ابلاغ کردند و اعلام نمودند که ایرادات وارد نیست و باید این نهاد را نیز قانع کنیم. مقرر شد جلساتی در روزهای آینده برگزار شود و در نهایت، رئیس جمهور با کمیسیون اجتماعی مجلس همراه شود تا این مسئله یکبار برای همیشه حل شود و با ورود رئیس جمهور، مجمع تشخیص نیز طرح را تصویب نماید.
به گزارش شناسنامه قانون، در بخشی از حکم انتصاب آقای ذبیح الله سلمانی، معاون جدید سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور، مواردی از جمله ساماندهی کارکنان دولت از جمله موارد مورد انتظار رییس آن سازمان شمرده شده بود.
در این حکم اهم وظایف مورد انتظار از ایشان این‌گونه آورده شده است: انجام تکالیف مرتبط در سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون برنامه هفتم پیشرفت و سایر قوانین بالادستی از جمله: ساماندهی کارکنان دولت، فوق‌العاده خاص موضوع جزء 3 بند (ب) ماده 106 قانون برنامه هفتم پیشرفت به منظور افزایش بهره‌وری و نگهداشت نیروی انسانی، ساماندهی و بهبود کانون‌های ارزیابی شایستگی‌های عمومی، بهبود نظام آموزش کارکنان دولت، تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی و پاسخگویی به مکاتبات در سریع‌ترین زمان ممکن./شناسنامه قانون
اندیشه معاصر
پایان/*
اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.
طرح ساماندهی کارکنان دولت

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/866889/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روزنامه‌های ورزشی دوشنبه 30 مهر 1403

30 مهر در دنیای علم چه خبر؟

فال انبیا امروز دوشنبه 30 مهر ماه 1403 برای متولدین تمام ماه ها

فیلم| خلاصه بازی اینتر و رم امشب یکشنبه 29 مهر 1403

ستاره خلیج‌فارس نشان عالی روابط عمومی را از معاون رئیس‌جمهوری دریافت کرد

از توقیف مکمل‌های بدنسازی تا تعطیلی یک قصابی در فارس

فیلم| خلاصه بازی بارسلونا و سویا امشب یکشنبه 29 مهر 1403

تعلیقِ ابدی؟

کنشگری دیپلماتیک ایران در ارتباط با مصر سازنده اما دیر‌هنگام بود

مرحله آخر رقابت

20 سال پیش این روزها؛ وقتی خاتمی ناگهان از «استعفا» گفت

قانون حجاب و عفاف از دیروز تا امروز

اسلحه‌ای که می‌تواند جلوی قاچاق کالا را بگیرد

وجود 44 چایخانه رضوی در استان فارس

حساب یارانه بگیران فردا پر پول میشود | میزان یارانه نقدی مهر ماه این دهک ها اعلام شد

سه هزار شهید دانش‌آموز در فارس بیانگر نقش آنها در حفظ کیان انقلاب است

سه هزار شهید دانش‌آموز در فارس بیانگر نقش آنها در حفظ انقلاب است

کد مورس و عکس کارت‌های امروز بازی جیمز دوشنبه 30 مهر 1403

فال انبیا فردا دوشنبه 30 مهر 1403

نطق طوفانی سیدحسن خمینی علیه روسیه و چین

پیش بینی بورس فردا دوشنبه (30 مهر 1403)

فال روزانه واقعی دوشنبه 30 مهر 1403 | فال امروز شما

پاسخ معمای بازی تایم فارم امروز دوشنبه 30 مهر 1403

کد ویدئوهای بازی بلوم امروز دوشنبه 30 مهر 1403

عکس کارت های بازی پیکسل ورس امروز دوشنبه 30 مهر 1403

عکس پازل امروز بازی میجر دوشنبه 30 مهر 1403

فال حافظ امروز دوشنبه 30 مهر 1403 با معنی و تفسیر

عدالت بین همه انسان‌ها مشترک است

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه30 مهر 1403

فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز دوشنبه 30 مهر 1403

فال امروز دوشنبه 30 مهر ماه 1403 برای متولدین تمام ماه ها

باشگاه جدید هادی چوپان کدام است؟

نبرد غزه و صهیونیست‌ها نبرد حق و باطل است

فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز دوشنبه 30 مهر 1403

اظهارات قابل تامل سیدحسن خمینی علیه روسیه و چین

فال تاروت برای متولدین ماه‌های مختلف امروز دوشنبه 30 مهر 1403

خلیج فارس از امروز مواج و متلاطم می‌شود

وقتی پرچم ایران در مرتفع‌ترین نقطه ابوموسی بالا رفت/ پایان 80 سال استعمار بر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک

بمباران ضاحیه جنوبی بیروت (29 مهر 1403)

قیمت گوشی شیائومی امروز دوشنبه 30 مهر 1403/ سقوط قیمت پوکو X6 پرو

استاندار خراسان رضوی با آیت‌الله سیدان دیدار کرد

از جریمه قاچاقچی سوخت تا رسیدگی به پرونده قاچاق مغز گردو در فارس

نیرو‌های مسلح در جزایر تنب و ابوموسی پیاده شدند

خبر فوری: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان 30 مهر 1403

تقویم نجومی امروز دوشنبه 30 مهر 1403 / تقویم همسران امروز دوشنبه 30 مهر 1403

فوری/بارگذاری فیش حقوقی جدید بازنشستگان لشگری در saba.esata.ir | واریز حقوق مهر ماه بازنشستگان لشگری با علی الحساب 1 میلیونی مهر ماه

فال حافظ امروز دوشنبه 30 مهر ماه 1403 برای متولدین تمام ماه ها

رحیم سرهنگی از ساخت 58 کلاس درس از ابتدای سال 1402 تاکنون در کیش خبر داد

استغاثه مردم را اهانت به خود فرض نکنیم

امروز نبرد محور مقاومت با صهیونیست ها، نبرد حق و باطل است