پیام فارس

آخرين مطالب

امام جمعه شیراز: مردم گرفتارند/ غفلت مسئولان قابل‌قبول نیست اجتماعي

امام جمعه شیراز: مردم گرفتارند/ غفلت مسئولان قابل‌قبول نیست
  بزرگنمايي:

پیام فارس - امام جمعه شیراز تاکید کرد: آقای مدیر مسئول، آقای وزیر مهم نیست از کدام خط و جریان سیاسی باشید همه توان خود را یکجا جمع کنید، چون مردم گرفتار هستند و غفلت از اقشار مورد نیاز حمایت قابل قبول نیست. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز همه مومنان و نمازگزاران را به تقوا و ترس از خدای متعال توصیه کرد و اظهار داشت: بترسیم از اینکه نافرمانی خدا کنیم و بترسیم از اینکه در روز قیامت نتوانیم پاسخگوی اعمال خود باشیم و از خدای متعال می‌خواهیم که ما را برای بندگی و فرمان برداری خودش توفیق روز افزون عنایت بفرماید.
امام جمعه شیراز به اشاره به بیستم مهرماه روز بزرگداشت حافظ شیرازی، گفت: متاسفانه یک جریانی که پیش از انقلاب هم برای تحریف شخصیت بزرگان ادب فارسی مثل حافظ و سعدی شروع شده بود الان هم در جریان تهاجم فرهنگی فعال شده است و اینها یک شخصیتی از حافظ، سعدی یا سایر بزرگان ادب فارسی می‌خواهند نشان دهند که نتیجه اش اباحه‌گری، بی‌قید و بندی نسبت به همه ارزش‌های اخلاقی و انسانی باشد و اسم آن را حافظ و سعدی می‌گذارند.
وی افزود: ما سعدی و حافظ را انسان معصوم نمی‌دانیم بلکه چهره‌های برجسته‌ای بودند که در طول چند قرن در اذهان مخاطبان خود حضور دارند ولی انسان‌های عادی هستند و نمی‌خواهیم به نحوی آنها را معرفی کنیم که در جهات حسن آنها غلو کرده باشیم و همانی که بودند را قبول می‌کنیم، اما مسلما آنها جلودار جریان اباحه‌گری و رفتار‌های زشت غیر اخلاقی نبوده‌اند و کسانی که به این شکل در مورد آنها صحبت می‌کنند مرضشان این است که می‌خواهند جامعه را به آن سمت ببرند و نیاز دارند یک نفر را الگو قرار دهند و به همین خاطر سعدی و حافظ را اینگونه معرفی می‌کنند.
آیت‌الله دژکام گفت: حافظ و سعدی انسان‌هایی بودند که در چارچوب انسان‌های متشرع، متدین و آشنا با شریعت بوده و زندگی کرده‌اند و کتاب‌های آنها خودش دلیل این موضوع است.
وی در ادامه با اشاره به آیات 272 و 273 سوره مبارکه بقره در خصوص انفاق، افزود: انفاق بسیار کار خوبی است ولی ما همیشه گفتیم گداپروری کار خوبی نیست، این دو موضوع است یکی انفاق است که مطلوب است و ثواب دارد و دیگری گداپروری است که بسیار زشت و ناپسند است. رفتار‌هایی که باعث شود گدامنشی در جامعه رواج پیدا کند رفتار خوبی نیست و اسم آن را هم نباید خیریه بگذاریم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، یادآور شد: ما مدعی هستیم همان سخنان معصوم در فرهنگ ما در قرون متمادی معنا و دقت شده و شعر و غزل حافظ شده است و امروز در انقلاب اسلامی می‌خواهد وجهه تمدنی ما در دوره آخر الزمانی شود. به این وجهه تمدنی در بیانیه گام دوم رهبری اشاره کردند که مبارزه با فقر چگونه باید انجام گیرد؟ یک وظیفه تک تک ما داریم که ادب آن را از قرآن کریم عرض کردم و یک وظیفه مدیران و روسای کشور، استان و شهر دارند که موضوع دیگری است.
آیت‌الله دژکام ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم می‌فرمایند "در جمهوری اسلامی دل‌های مسئولان به طور دائم باید برای رفع محرومیت‌ها بتپد." نمی‌شود یک نفر مسئول، مدیر و رئیس باشد و در بخش‌های مختلف اقتصادی خیلی ما رئیس داریم و بعد انگیزه اینکه وضع معیشتی مردم بهتر شود نداشته باشد، چنین کسی به درد ریاست در جمهوری اسلامی نمی‌خورد. باید شبانه روز فکر مسئول بر این متمرکز باشد که مسئله مردم را چطور حل کند و دنبال این قضیه بدود.
وی در ادامه بیان کرد: هفته آینده روز نابینایان و معلولان نیز هست و مسکن معلولان مورد توجه قرار گرفته است، مدیران این بخش چه کار می‌کنند؟ باید آستین بالا بزند و رهبر مملکت فرموده دائما باید دلشان بتپد برای اینکه مشکل مردم حل شود. در ادامه رهبر انقلاب می‌فرماید "غفلت از قشر‌های نیازمند حمایت به هیچ رو مورد قبول نیست. "
خطیب نماز جمعه امروز شیراز تاکید کرد: کسانی که باید حمایت شوند تا زندگی خود را سامان دهند، این موضوع در گام دوم انقلاب اسلامی مسئولان باید نشان دهند.
آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بنده چندین ماه در خطبه‌ها در خصوص برنامه هفتم صحبت کردم؛ در این برنامه بحث سر رشد 8 درصدی اقتصاد است و رهبری فرمود اگر چنین نباشد فقر در جامعه زیاد می‌شود. آقای مدیر، آقای مسئول، آقای وزیر توقع ما این است هرچه امکانات و توانمندی وجود دارد را همه را یکجا جمع کنید مهم نیست از کدام خط و جریان سیاسی باشید، چون مردم گرفتارند. غفلت از اقشار مورد نیاز حمایت قابل قبول نیست.
امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد که همه کسانی که قبول مسئولیت کردند با همت عالی و با حمایت هیشگی مردم عزیزمان که این ملت هر مسئله‌ای را خواست حل کند در طول این 45 سال موفق شد، انشاالله به میدان بیایند و بروند به سمت اینکه رشد 8 درصدی را به همان شکل که در قانون هست محقق کنند، آسان‌ترین کار این است که بگویند نمی‌شود. وزیر اقتصاد در جلسه‌ای رسما فرمود می‌توانیم به شرط اینکه همه امکانات دولت و ملت به کار بیایند و انشاالله به آن سمت می‌رویم. 
نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن تبریک هشتم ربیع الثانی و روز میلاد والد ماجد آقا و ولی نعمتمان امام زمان (عج) وجود مقدس حضرت امام حسن عسکری (ع)، گفت: اختلاف امت اسلامی از آغاز که شروع شد بر سر بحث امامت و ولایت بود، عبدالله تفتازانی در شرح المقاصد خود می‌گوید "ما سُل سِیف فی الإسلام مثل ما سُل علی الإمامه"، اولین و بیشترین بحث سر امامت بوده است. نتیجه اختلاف مسلما باعث می‌شود که دشمن طمع کند و رفع آن به این است که امام زمان (عج) بیاید و همه بپذیرند حق با ایشان است.
وی ادامه داد: اینکه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی تصریحا فرمودند باید به فکر امت باشیم، امت وقتی هست امام می‌خواهد و امام مشخص است. همه گفته‌اند که در آخر الزمان مهدی (عج) می‌آید و حکومت می‌کند و این مسئله مورد اتفاق است و همه می‌گویند از اولاد پیامبر است و می‌آید و امیدواریم خدای متعال ظهورش را تعجیل کند و امت اسلامی را انشاالله از این فشارها، رنج‌ها و قتل و کشتار دشمنان نجات دهد.
آیت‌الله دژکام بیان کرد: مسلما در زمان غیبت مسئله نیابت از معصوم که به عهده ولی فقیه است نیز باید مورد توجه قرار گیرد، اگر می‌خواهیم آلام ما کم شود، فرمانبرداری از نائب امام زمان (عج) واجب است، چاره دیگری نیست و هر راهی بروند پیشانی آنها به سنگ خواهد خورد الا اینکه بپذیرند در زمان غیبت باید از نائب امام زمان (عج) اطاعت کنند که امروز حضرت آیت الله لعظمی امام خامنه‌ای است.
انتهای پیام/442

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/866296/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیا نیروهای کره شمالی در جنگ علیه اوکراین شرکت دارند؟

کدام مواد غذایی رشد کودکان را مختل می کنند؟

ارتباط رشد قدی کودکان با وزن آن‌ها

غول‌های نفتی حامی مالی اصلی ترامپ شدند

فرزین: پلتفرم‌تسویه پرداختهای فرامرزی بریکس ایجادشود

روایت تجارت نیوز از تاثیر حضور مهاجران بر مشکلات اقتصادی و معیشتی

فال حافظ روزانه شنبه 21 مهر 1403 با معنی و تفسیر دقیق

قیمت جدید گوشت قرمز امروز 20 مهر 1403 اعلام شد

انتقاد امام جمعه تبریز از عدم رسیدگی به مشکلات اراضی فاز 2 خاوران

امام جمعه شیراز: مردم گرفتارند/ غفلت مسئولان قابل‌قبول نیست

کمینه و بیشینه دمایی بیستم مهر در استان سمنان

پخش زنده بازی های فوتبال امروز پنجشنبه 28 مهر از سایت تی وی + آنتن و آپارات

کارت های روزانه جمز برای دریافت جایزه 20 مهر ماه + عکس

مدارس خراسان رضوی فردا 21 مهر ماه 1403 تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس خراسان رضوی شنبه 21 مهر 1403

فال شمع امروز شنبه 21 مهر ماه 1403 برای متولدین تمام ماه ها

آخرین خبر از حقوق کارگران 20 مهر/ آیا تغییر حقوق کارگران به اندازه تورم درست است؟

کشف 70 هزار نخ سیگار قاچاق در مشهد (20 مهر 1403)

نتایج کنکور هنوز اعلام نشده است

سومین جشن مهر سینمای ایران در زاهدان برگزار شد

مروری بر مهم ترین رویدادهای بورس کالا در هفته منتهی به 20 مهر 1403

مسئولان برای رفع مشکلات مردم، پای کار بیایند

11 هزار میلیارد پروژه عمرانی شهری در شیراز افتتاح و کلنگ زنی شد

اعلام نتایج نهایی کنکور 1403، فردا 21 مهر | اعلام نتایح در سامانه سنجشwww.sanjesh.org با کد رهگیری

برنامه پخش زنده فوتبال امروز (20 مهر 1403) + لینک پخش آنلاین

6 تا از بهترین سریال‌های کره‌ای با بازی «پارک هیونگ‌-شیک»

نتایج نهایی کنکور فردا (21 مهر 1403) اعلام می‌شود

آخرین خبر از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی امروز جمعه 20 مهر 1403 | از ساماندهی کارکنان دولت چه خبر؟

فوری/انتشار جدول واریز حقوق بازنشستگان در مهر ماه

روزی از جنس مهر در فوتبال اصفهان

مدارس البرز فردا 21 مهر ماه 1403 تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس البرز شنبه 21 مهر 1403

کارت های روزانه ماسک ایمپایر امروز 20 مهر 1403+ عکس

پخت دو تن حلیم نذری در روستای سده خُنج

سازمان سنجش: انتشار نتایج نهایی کنکور صحیح نیست (20 مهر 1403)

شهر خرمالوی ایران اینجاست!

پیش بینی قیمت دلار فردا شنبه 21 مهر 1403 ، دلار گران می شود؟

پیش بینی وضعیت آب و هوا البرز فردا شنبه 21 مهر ماه 1403 | فردا هوای البرز چجوریه؟

تمام ظرفیت‌ها برای رشد اقتصادی به کار گرفته شوند

وظیفه جهادتبیین مدنظر رهبری‌‌ به عهده علما است

قیمت جدید گوشت قرمز امروز 20 مهر 1403 اعلام شد/ جزییات تغییر قیمت

پیش بینی وضعیت آب و هوا قزوین فردا شنبه 21 مهر ماه 1403 | هواشناسی قزوین فردا

فال قهوه امروز شنبه 21 مهر 1403

فوری/انتشار جدول واریز حقوق بازنشستگان در مهر ماه | پرداخت حقوق بازنشستگان+علی الحساب همسان سازی از فردا

پیش بینی وضعیت آب و هوا کرمان فردا شنبه 21 مهر ماه 1403 | هواشناسی کرمان فردا

کیش، قطب تولید خودروهای برقی خواهد شد

شروع برنامه تلویزیونی قرآنی محفل

حافظ به واسطه اتصال با قرآن بزرگ شده است

آرامگاه حافظ سرشار جمعیت برای برنامه شرکت محفل

دل‌های مسئولان همواره باید برای رفع مشکلات مردم بجوشد

حضور گسترده مردم برای شرکت در برنامه قرآنی محفل

سی‌ان‌ان: آمریکا برای احیای آتش‌بس اسرائیل و حزب‌الله فشار نمی‌آورد