پیام فارس

آخرين مطالب

در دنیا فتنه‌ای بزرگ‌تر و خطرناک‌تر از یهودیان نداریم، اجتماعي

در دنیا فتنه‌ای بزرگ‌تر و خطرناک‌تر از یهودیان نداریم،
  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، نشست بصیرتی ائمه جماعات دانشگاه‌های استان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دفتر نهاد رهبری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.
آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در این نشست اظهار کرد: امام باقر (ع) فرمودند اسلام بر پنج پایه شامل نماز، روزه، زکات، حج و ولایت استوار است، شخصی از امام (ع) پرسید کدام یک از این پایه‌ها افضل است؟ حضرت فرمودند ولایت از همه مهم‌تر است.
وی ادامه داد: امروز همه ما می‌دانیم که کلید آزادی قدس، کعبه و مکه «ولایت» است، همان‌طور که کلید آزادی کربلا ولایت بود، این ولایت است که همه چیز را ساماندهی می‌کند و هر چیزی را در سر جای خود قرار می‌دهد.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام باقر (ع) در ادامه برای اینکه مبادا ما پایه‌های دیگر را کم‌اهمیت تصور کنیم، راجع به هر یک از پایه‌ها به‌طور مفصل توضیح دادند و در نهایت فرمودند اگر کسی تمام شب‌ها را به نماز بگذراند، تمام روزها را روزه بگیرد، همه ساله به حج تمتع برود و همه مالش را در خدا انفاق کند، اما نداند امام و ولی او کیست و خودش را با او هماهنگ نکند، در روز قیامت ذره‌ای ثواب نخواهد داشت و از اهل ایمان هم به حساب نمی‌آید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر بخواهیم راجع به تبلیغ اثرگذار حرف بزنیم، باید بگوییم اثرگذارترین تبلیغ در تاریخ، تبلیغ رسول گرامی اسلام در روز غدیرخم بود که ولایت ائمه (ع) را به رسالت انبیای عظام وصل کرد و چشم‌انداز این مسیر را برای همه مشخص کرد.
وی خاطرنشان کرد: قرآن سرتاسر امیدافزایی است، ببینیم ما اکنون در کجائیم و پیش از این کجا بودیم، این نشان می‌دهد که ما به قله نزدیک شده‌ایم.
آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: در سال 54 بنا شد که طلبه‌ها سالگرد قیام 15 خرداد را برگزار کنند، طلبه‌های جوان در عصر روز 14 خرداد در مدرسه فیضیه جمع شدند، پشت سر آیت‌الله اراکی نماز مغرب و عشاء را اقامه کردند و سپس کم‌کم شعار درود بر خمینی سر دادند و حتی در نیمه‌های شب هم شعار می‌دادند «بیداریم، از پهلوی بیزاریم».
امام جمعه قزوین تصریح کرد: این ماجرا تا 17 خرداد ادامه داشت، عصر روز 17 خرداد کماندوهای شاهنشاهی از تهران آمده و به مدرسه فیضیه حمله کردند و طلبه‌ها را به قصد کشتن کتک زدند و همه را روانه زندان کردند.
وی یادآور شد: در همین روزهایی که در فیضیه بودیم، فرزندان ساواکی‌ها قلوه‌های سنگ را از رودخانه جمع می‌کردند و به سوی طلاب پرتاب می‌کردند، در همین ایام یکی از طلبه‌ها آمد به ما بشارت داد که یک دانش‌آموز پشت پنجره مدرسه دارالشفاء آمده، دستش را گره کرده و می‌گوید طلبه‌ها مقاومت کنید، ما هم هستیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: با اینکه این فرد یک نفر بود اما ما بسیار از حمایت او خوشحال شدیم، اکنون الحمدلله صدای فیضیه در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا بلند است، ما از کجا به اینجا رسیده‌ایم؟
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: شاه می‌خواست نام امام (ره) گم شود، اما طلبه‌ها نام امام (ره) را فریاد کشیدند، ما حتی در آن شرایط خفقان هم به پیروزی امیدوار بودیم، امروز که همه دنیا نام امام (ره) را فریاد می‌زنند و ادامه‌دهنده راه ایشان هستند، چرا نباید امیدوار باشیم؟
وی بیان کرد: امام (ره) به این دلیل تبعید شدند که جامعه ما هنوز آمادگی نداشت و لایق حضور امام (ره) نبود، اما در سال‌های بعد مردم بیدار شدند، پای کار امام (ره) آمدند، مجروح شدند و به شهادت رسیدند، در زندان‌ها شکنجه‌های زیادی را متحمل شدند، این یعنی خدایا ما اماممان را می‌خواهیم و لیاقتمان را هم نشان می‌دهیم، این گونه بود که امام (ره) هم برگشت.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بنابراین می‌توان گفت ایران قیام کرد امام (ره) آمد، اگر جهان قیام کند چه کسی می‌آید؟ این‌ها وعده‌های روایات ماست.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در سوره حمد می‌خوانیم «صراط الذین انعمت علیهم»، چقدر روایت داریم که منظور از نعمت در این آیه، ولایت امیرالمؤمنین (ع) و اولاد آن حضرت است، در حالت کلی، منظور از نعمت در این آیه، ولایت، امامت و رهبری است.
وی تصریح کرد: در ادامه آیه آمده «غیر المغضوب علیهم»، امیرالمؤمنین (ع) تأکید دارند منظور از مغضوبین یهودیان هستند، سوره حمد عصاره قرآن است، همه قرآن نیز به دشمنی یهود با مسلمانان پرداخته است، خدای متعال در آیه 82 سوره مائده می‌فرماید «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَهً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّهً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ».
آیت‌الله عابدینی یادآور شد: یعنی (یقیناً سرسخت‌ترین مردم را در کینه و دشمنی نسبت به مؤمنان، یهودیان و مشرکان خواهی یافت. و البته نزدیک‌ترینشان را در دوستی با مؤمنان، کسانی می‌یابی که گفتند: ما نصرانی هستیم. این واقعیت برای آن است که گروهی از آنان کشیشان دانشمند و عابدان خدا ترس‌اند، و آنان در پیروی از حق تکبّر نمی‌کنند).
امام جمعه قزوین اظهار کرد: خدای متعال در این آیه یهود را بزرگ‌ترین دشمن مسلمانان معرفی کرده و مسیحیان حقیقی را بهترین دوست مسلمانان معرفی می‌کند، چرا که مسیحیان واقعی اهل عبادت و ذکر هستند و مستکبر نیستند؛ این یعنی یهودیان مستکبرند.
وی عنوان کرد: چند هفته پیش خبری را از کشور رواندا خواندیم که نوشته بود در این کشور محفل مناظره بین علمای مسلمان و مسیحی در ملأ عام برگزار می‌شود، از این طریق ماهیانه حداقل هزار نفر به اسلام می‌پیوندند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: بنابراین ما باید از بین مسیحیان یارگیری کنیم، زیرا این‌ عزیزان آماده پیوستن به اسلام هستند، خدای متعال در آیه 27 سوره حدید می‌فرماید «ثُمَّ قَفَّیْنَا عَلَى آثَارِهِمْ بِرُسُلِنَا وَقَفَّیْنَا بِعِیسَى ابْنِ مَرْیَمَ وَآتَیْنَاهُ الْإِنْجِیلَ وَجَعَلْنَا فِی قُلُوبِ الَّذِینَ اتَّبَعُوهُ رَأْفَهً وَرَحْمَهً وَرَهْبَانِیَّهً ابْتَدَعُوهَا مَا کَتَبْنَاهَا عَلَیْهِمْ إِلَّا ابْتِغَاءَ رِضْوَانِ اللَّهِ فَمَا رَعَوْهَا حَقَّ رِعَایَتِهَا فَآتَیْنَا الَّذِینَ آمَنُوا مِنْهُمْ أَجْرَهُمْ وَکَثِیرٌ مِنْهُمْ فَاسِقُونَ»، یعنی (آنگاه به دنبال آنان پیامبران خود را پى ‏درپى آوردیم و عیسى پسر مریم را در پى آنان آوردیم و به او انجیل عطا کردیم و در دلهاى کسانى که از او پیروى کردند رأفت و رحمت نهادیم و اما ترک دنیایى که از پیش خود درآوردند ما آن را بر ایشان مقرر نکردیم مگر براى آنکه کسب خشنودى خدا کنند با این حال آن را چنانکه حق رعایت آن بود منظور نداشتند پس پاداش کسانى از ایشان را که ایمان آورده بودند بدانها دادیم ولى بسیارى از آنان دستخوش انحرافند).
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید شما در مسیحیان رأفت، رحمت و رهبانیت می‌بینید، اگر ما مبلغ دین هستیم باید از طریق این سه عنصر وارد قلب افراد شویم. تا بتوانیم اثرگذار باشیم.
وی تأکید کرد: اکنون ما بیش از 2 میلیارد مسیحی در دنیا داریم که می‌توانند مخاطب‌های ما باشند، اکنون یک دسته از مخاطبان مبلغان ما مسیحیان و یک دسته هم اهل سنت هستند، این‌ها آماده پذیرش ولایت اهل بیت (ع) هستند.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: امروز جماعتی از یهود وانمود می‌کنند ما ضد صهیونیست هستیم، با توجه به آیات قرآن ما نمی‌توانیم این‌ها را باور کنیم، خدای متعال در آیه 72 سوره آل‌عمران می‌فرماید «وَقَالَتْ طَائِفَهٌ مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ آمِنُوا بِالَّذِی أُنْزِلَ عَلَى الَّذِینَ آمَنُوا وَجْهَ النَّهَارِ وَاکْفُرُوا آخِرَهُ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ»، یعنی (و جمعی از اهل کتاب از یهود گفتند: بروید در ظاهر به آنچه بر مؤ منان نازل شده، در آغاز روز ایمان بیاورید، و در پایان روز، کافر شوید و باز گردید! شاید آنها از آیین خود باز گردند! زیرا شما را، اهل کتاب و آگاه از بشارات آسمانی پیشین می‏دانند، و این توطئه کافی است که آن‌ها را متزلزل سازد).
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: مطابق این آیه طایفه‌ای از اهل کتاب، ابتدای روز گروهی را در میان مسلمانان می‌فرستادند تا اطلاعات جمع کنند و روز که به پایان می‌رسید این‌ها مجددا اظهار کفر می‌کردند، آن‌ها این کار را می‌کردند تا در میان مسلمانان شک و تردید بیندازند، بنابراین مسلمانان نباید به یهود اعتماد کنند.
وی اظهار کرد: یهودیان احتمال می‌دهند بساط رژیم صهیونیستی به عنوان محوریت سیاسی یهودیان جمع می‌شود، به همین دلیل برخی از آن‌ها خودشان را طوری ضدصهیونیستم جلوه می‌دهند که پس از پایان رژیم صهیونیستی، ریشه‌شان کنده نشود، این دسته خطرشان حتی از یهودیانی که در سرزمین‌های اشغالی هستند، بیشتر است، رفتار یهودی‌ها همواره ریشه در کینه و عداوت دارد، خدای متعال در قرآن هر جا از یهود سخن گفته، با غضب و لعنت صحبت کرده است.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خدای متعال در آیه 39 سوره انفال می‌فرماید «وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لَا تَکُونَ فِتْنَهٌ وَیَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ بَصِیرٌ»، یعنی (و ای مؤمنان با کافران بجنگید تا دیگر فتنه و فسادی نماند و آیین همه دین خدا گردد، و چنانچه دست از کفر کشیدند خدا به اعمالشان بیناست).
امام جمعه قزوین بیان کرد: این یعنی در دنیا فتنه‌ای بزرگ‌تر و خطرناک‌تر از یهودیان نداریم، مصداق تمام و کمال فتنه یهودیان هستند، قرآن اصرار دارد به ما بگوید یهودیان جانشان را خیلی دوست دارند، یعنی نقطه ضعفشان را به ما نشان می‌دهد و می‌گوید جانشان را نشانه بگیرید، قرآن به ما می‌گوید یهودیان مالشان را خیلی دوست دارند، یعنی می‌خواهد به ما بگوید مالشان را نشانه بگیرید.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین بندرهای تجاری صهیونیست‌ها و جان آن‌ها باید هدف قرار بگیرد تا بتوانیم آتش این فتنه را خاموش کنیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/865413/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کد ویدئوهای بازی بلوم امروز پنجشنبه 19 مهر 1403

عکس کارت های بازی پیکسل ورس امروز پنجشنبه 19 مهر 1403

کاروان «مهر» به مناطق محروم لرستان اعزام شد

پاسخ معمای بازی تایم فارم امروز پنجشنبه 19 مهر

کد مورس جیمز و کارت امروز بازی جیمز پنچشنبه 19 مهر 1403

معما، کد ویدئو و کارت امروز بازی ماسک امپایر پنجشنبه 19 مهر 1403

قیمت گوشی سامسونگ 19 مهر 1403 | قیمت گوشی های سامسونگ امروز 1403/7/19

فوری/واریز یارانه جدید نفری 1 میلیون تومانی از امشب 19 مهر | واریز یارانه بنزین به هر کد ملی از امشب

قیمت خودرو سایپا 19 مهر 1403 | قیمت پراید امروز پنجشنبه 1403/7/19

فال روزانه فردا جمعه 20 مهر 1403 | روابط کاری و مالی امروز بیستم مهر 1403 چجوریه؟

فال ابجد امروز پنج شنبه 19 مهر ماه 1403 برای متولدین تمام ماه ها

قیمت محصولات ایران خودرو 19 مهر 1403 | لیست قیمت ایران خودرو امروز 1403/7/19

قیمت سکه 19 مهر 1403 | قیمت سکه امروز پنجشنبه 1403/7/19

قیمت طلا 19 مهر 1403 | قیمت طلا امروز پنجشنبه 1403/7/19

قیمت دلار 19 مهر 1403 | قیمت روز دلار و نرخ ارز امروز پنجشنبه 1403/7/19

فال شمع فردا جمعه 20 مهر 1403 | طالع بینی کامل امروز بیستم مهرماه

قیمت نات کوین 19 مهر 1403 | قیمت لحظه ای نات کوین تلگرام امروز پنجشنبه 1403/7/19

قیمت داگز 19 مهر 1403 | قیمت لحظه ای توکن dogs تلگرام امروز پنجشنبه 1403/7/19

قیمت راکی رابیت 19 مهر 1403 | قیمت لحظه ای توکن راکی ربیت تلگرام امروز پنجشنبه 1403/7/19

قیمت همستر کامبت 19 مهر 1403 | قیمت لحظه ای توکن Hamster امروز پنجشنبه 1403/7/19

کارت های روزانه پیکسل ورس امروز پنجشنبه 19 مهر 1403

کد مخفی میم فای امروز پنجشنبه 19 مهر 1403

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه 19 مهر 1403

گردهمایی رؤسای مراکز پژوهشی شورای اسلامی کلانشهرها در شیراز شروع به کار کرد

قیمت گوشی هواوی 19 مهر 1403 | قیمت گوشی های هواوی امروز 1403/7/19

قیمت گوشی شیائومی 19 مهر 1403 | قیمت گوشی های شیائومی امروز 1403/7/19

از کشف زنجیر‌های 30 میلیارد ریالی قاچاق تا توقیف کاروان خودرو‌های شوتی در فارس

تقویم نجومی امروز پنج‌شنبه 19 مهر 1403 / تقویم همسران امروز پنج‌شنبه 19 مهر 1403

جشن مهر سینمای ایران در زاهدان برگزار می‌شود

نهنگ‌ها کدام ارزهای دیجیتال را در ماه مهر می‌خرند؟

در دنیا فتنه‌ای بزرگ‌تر و خطرناک‌تر از یهودیان نداریم،

پنج شهید و 12 زخمی بر اثر حمله صهیونیستها به جنوب لبنان (18 مهر 1403)

19 مهر در دنیای علم چه خبر؟

نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور از 21 مهر

تقویم و اوقات شرعی پنج شنبه 19 مهر 1403 به افق قم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 19 مهر 1403

سفر عراقچی به عربستان به منظور بهبود مناسبات ایران و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس

جانباز 70 درصد «میرآقا جودکی» آسمانی شد

عادی‌سازی «FATF» در شرایط «غیرعادی»

محدودیت‌های قدرت آمریکا در خاورمیانه

رضا پهلوی، پیاده نظام رسانه‌ای اسرائیل

نگران جان؛ کمبود تجهیزات حیاتی پزشکی و مرگ بیماران

ماجرای تهدید رسانه عبری به ترور آیت‌الله سیستانی

هدهد 3؛ ویدئوی مهم حزب الله از مناطق استراتژیک اسرائیل (زیرنویس فارسی)

آسوشییتدپرس: گزینه های اسرائیل برای پاسخ دادن به ایران چیست؟

فشار تندروها برای قانون شدن مصوبه حجاب

عوامل موثر در رشد کودکان چیست؟

روز هشدار در بازار دلار و طلا

بانک‌های ناتراز زیر ذره‌بین بانک مرکزی

نقش موثر هم‌افزایی بخش خصوصی و دولت در پویایی و توسعه اقتصادی