پیام فارس

آخرين مطالب

‌ایران علیه اسرائیل نقشه 300 میلیارد دلاری دشمن ‌را خنثی کرد اجتماعي

‌ایران علیه اسرائیل نقشه 300 میلیارد دلاری دشمن ‌را خنثی کرد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: عملیات مستقیم ایران علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از عملیات طوفان الأقصی باعث شد نقشه 300 میلیارد دلاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای دور کردن اهل سنت از آرمان آزادی فلسطین و مقاومت را نقشه برآب کند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، شیخ غازی یوسف حنینه در نشست تخصصی «نقش حزب الله لبنان و علامه شهید سیدحسن نصرالله در شکل‌گیری و تحقق تمدن نوین اسلامی» که امروز در سالن جلسات آیت‌الله حائری (ره) مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: کسی که یأس و ناامیدی را در جامعه و به ویژه امت اسلامی منتشر می‌کند در حقیقت دارد به نابودی جامعه کمک می‌کند.
ما به شدت نیاز داریم که بر نقاط قوت و امتیاز خودمان تأکید کنیم.
وی با بیان ابعاد متعدد شخصیت سیدحسن نصرالله بر دو بعد انسانیت و عالم بودن تأکید و خاطرنشان کرد: سیدحسن نصرالله انسانی ارزنده و شخصیت انسانی والایی داشت. او عالم هم بود. گرچه ابعاد شخصیتی فراوانی برای سیدحسن نصرالله وجود دارد و می‌توان بیان کرد. من سه جلسه او را ملاقات کردم و هر بار با این وجود که زمان جلسات ما یک ساعت تنظیم شده بود، اما بیش از دو سه ساعت باهمدیگر هم صحبت بودیم.
شیخ حنینه ادامه داد: تواضعی که سیدحسن نصرالله داشت قابل توجه بود. او در بند قواعد دیپلماتیک نبود و به راحتی با افراد صحبت می‌کرد. وقتی که او با مخاطب ارتباط می‌گرفت، مخاطب را غرق در لطف و محبت می‌کرد. ویژگی دیگر سیدحسن نصرالله این بود که علاوه بر آنکه خودش نسبت به آینده امیدوار بود هر کسی با او مجالست می‌کرد نیز به آینده امیدوار می‌شد.
رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان با اشاره به جامعیت شخصیت سیدحسن نصرالله اظهار داشت: سیدحسن شخصیتی فقط مربوط به شیعیان نبود بلکه همه گروه‌های لبنانی اعم از شیعه، سنی، دروزی، مارونی و ... همگی به او علاقه داشتند.
وی افزود: وقتی یکی از علما و یا شخصیت‌های لبنانی دچار مشکلی می‌شد، اولین کسی که به کمک او می‌رفت و اقدام می‌کرد، خود سیدحسن نصرالله بود.
شیخ حنینه با نقل خاطره ای از سیدحسن نصرالله دارد، اظهار کرد: به همراه تعدادی از علمای اهل سنت لبنان خدمت سیدحسن نصرالله رفتیم. موضوعی بود که در میان خود علمای اهل سنت اختلافی رخ داده بود. سیدحسن ویژگی برجسته‌اش این بود که همیشه دوست داشت دیگران نیز قوی و مقتدر باشند. او برخلاف بسیاری از قدرت‌های سیاسی و شخصیت‌های دیگری که ضعف زیردستان یا طرف مقابل را استفاده می‌کردند، می‌خواست که طرف مقابل قوی باشد. برای همین در این جلسه تلاش کرد که میان جمع علمای اهل سنت انسجام و یکدستی را ایجاد کند.
وی ادامه داد: سیدحسن نصرالله به ما گفت که دور هم بنشینید ولو به اندازه خوردن یک فنجان چای باشد. سیدحسن با دست فنجان را نشان داد و گفت به همین اندازه بنشینید و این تفرقه به نفع شما نیست. سی بسیار تلاش می کرد که شیعه و اهل سنت با همدیگر متحد باشند. اینکه در فلسطین حماس و جهاد اسلامی در کنار همدیگر یک جبهه واحد را شکل دادند از توفیقات سیدحسن بود.
شیخ حنینه با اشاره به اینکه سیدحسن به عنوان یک عالم دینی شخصیتی برجسته داشت، تأکید کرد: در خلال چهل سال فعالیت رسانه‌ای، جهادی و سیاسی که ایشان بارها در رسانه‌ها سخنرانی می‌کرد، سیدحسن طراز یک عالم اسلامی و روحانیت را به شدت ارتقا داد. قبل از این تصور ما از عالم دینی یک انسان معمولی بود که عبادتی انجام دهد و پاسخی به احکام شرعی بدهد، اما سیدحسن جایگاه عالم دینی را در حد سیاستمدار ارتقا داد و از این جهت اهمیت دارد در این 40-50 سالی که سیدحسن این نقش را ایفا می‌کرد، دو جریان رسانه‌ای و روشنفکری در دنیای اسلام و هم جریان‌های سیاسی و قدرت‌های حاکم در اسلام به دنبال حاشیه بردن روحانیت بودند تا جایگاه یک روحانی و عالم دینی را تضعیف، تنقیص و توهین کنند.
وی ادامه داد: حتی آن‌ها فیلم‌ها و آثاری را نیز در این باره تولید کردند. با این که این دو جریان وجود داشت تا یک طلبه و عالم دینی در جامعه نقش و تأثیر نداشته باشد، سیدحسن یک تراز فاخری را از هم عالم دینی، اسلام و گفتمان اسلامی را ارائه کرد و نشان داد که اسلام یک دین سربلند و متعالی است. از این رو ایشان محبوب همه جریانات علما بود و توانست در 40 سال به ما درس بدهد که یک عالم دینی می‌تواند در چه جایگاهی باشد.
رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان افزود: سید حسن جبهه مقاومت و ملت فلسطین را در زمینه مقاومت متحد کرد. در لبنان الآن تجمع بین علمای شیعه و اهل سنت دارد و ارتباط خوبی نیز وجود دارد که حتی 340 نفر از علمای شیعه و اهل سنت همراهی دارند و طرفدار مقاومت نیز هستند. الان جامعه لبنان بسیار متفاوت شده است و با اینکه بیروت بمباران می‌شود، همه می‌گویند فدای سیدحسن!
شیخ حنینه با اشاره به بیداری مردم لبنان در مواجهه با صهیونیست‌ها ابراز داشت: اتفاقی که در یکسال اخیر در منطقه و بعد از عملیات طوفان الأقصی و حمایت همه جانبه حزب الله و ایران از فلسطین افتاد، نقشه 300 میلیارد دلاری دشمن در لبنان یا راهبرد کشورهای حوزه خلیج فارس را با شکست مواجه کرد، چون آن‌ها مدعی بودند که جبهه مقاومت جبهه شیعی است و اینجا جبهه مقاومت و حزب الله ثابت کرد که نگاه ما به فلسطین، نگاه شیعه و سنی نیست، بلکه نگاه دنیای اسلام است. به خصوص بعد از شهادت فرماندهان حزب الله و عملیات نظامی که ایران مستقیم اسرائیل را زد نشان داد که ایران نگاهش به این موضوع شیعه و سنی نیست. از این جهت سیاستی که در خلال 30-40 سال تعقیب می‌شد در یک سال اخیر با یک تحول جدی مواجه شده است. البته پول کثیف کشورهای عربی هنوز دارد کار می‌کند و تأثیر خود را دارد.
انتهای پیام/.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/861034/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سی‌ان‌ان گزارش داد: مانور قدرت ایران با موشک‌های بالستیک مافوق صوت

طرز تهیه ماسک صورت لایه بردار در منزل

گوشت شتر بیماری‌ها را کم می‌کند

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

افزایش شکاف میان پول‌داران و تهی‌دستان؛ ثروتمندترین دهک چندبرابر فقیرترین دهک هزینه می‌کند؟

40 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشده است

سقوط خودروی خارجی از اوج

بورس در سایه ریسک‏‏‌ها

شبکه رادیویی و گردشگری تلویزیونی در شیراز راه‌اندازی می‌شود

انجام 20 پرواز خارجی در فرودگاه امام از بامداد 12 مهر ماه

قیمت گوشی امروز 12 مهر 1403

برگزاری نشست شورای همکاری خلیج فارس با عراقچی

دریافت وام بدون ضامن شگرد متهمی در شیراز بود

فال شمع امروز جمعه 13 مهر 1403

آغاز مرگ تدریجی زمین در استان فارس/ مدیران به فکر باشند!

جواب کد تپ سواپ $1000/Day With ChatGPT 12 مهر 1403

بازرس کل استان فارس به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد

کد تسک تپ سواپ امروز 12 مهر و 13 مهر : جواب $1000/Day with ChatGPT

اتباع بیگانه اخراجی از استان فارس ‌به بوشهر خواهند آمد

بیشترین بازدهی صندوق های سرمایه گذاری بورس هفته دوم مهر 1403 + اینفوگرافی

قیمت گوشی سامسونگ پنجشنبه 12 مهر 1403

تقویم همسران امروز جمعه 13 مهر 1403

تقویم نجومی امروز جمعه 13 مهر 1403

کارت های بازی امپایر ماسک امروز پنجشنبه 12 مهر

سبدهای پیشنهادی هفته سوم مهر ماه

برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی آب برابر با پدیده مرگ تدریجی زمین

رفع نواقص تونل تنگه زاغ در محور بندرعباس حاجی‌آباد

تقویم نجومی امروز جمعه 13 مهر 1403 / تقویم نجومی همسران امروز جمعه 13 مهر 1403

خلاصه بازی فجر سپاسی 1 – شهر راز شیراز 0

مخترعان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 5 نشان طلا و نقره از مسابقات جهانی گرفتند

آخرین خبر از انتخاب سرمربی استقلال تا این لحظه 12 مهر 1403

انعقاد تفاهم نامه "طلایه داران گردشگری ایران"

فال قهوه امروز جمعه 13 مهر 1403 | قهوه ات رو بخور بعد فال بگیر

مدارس خراسان جنوبی فردا 14 مهر ماه 1403 تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس خراسان جنوبی شنبه 14 مهر 1403

فوری/خبر خوش برای مستمری بگیران بانک رفاه امروز 12 مهر

‌ایران علیه اسرائیل نقشه 300 میلیارد دلاری دشمن ‌را خنثی کرد

مثلث طلائی گردشگری در تاریخ ایران ماندگار می‌شود

جواب کد تاریخ تایم فارم امروز پنجشنبه 12 مهر 1403

هواشناسی کشور 12 مهر 1403

فرزندان رهبر انقلاب از مجروحان لبنانی عیادت کردند (12 مهر 1403) + تصاویر

رادیو دانشگاه راه‌اندازی می‌شود

نبض تند بازار؛ قیمت خودرو امروز پنج شنبه 12 مهر / پیشنهادی جذاب برای خرید فردا T5

قیمت تخم مرغ امروز پنجشنبه 12 مهر 1403

مثلث طلایی گردشگری توسط طلایه‌داران این حرکت ارزشمند تدوین و سیاست‌گذاری شد

این پدیده نوظهور پرسپولیس از شیراز تا تهران در جاده رویایی

معیشت معلمان مورد توجه ویژه قرار گیرد/تمام جوانب پدافند غیرعامل رعایت شود

تاکید دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر تداوم روابط دوجانبه با ایران

اجازه یک مرجع تقلید برای استفاده از سهم امام برای شیعیان لبنان + جرئیات

قیمت خودرو امروز 12 مهر 1403

کارت های روزانه ماسک ایمپایر امروز 12 مهر 1403+ عکس