پیام فارس

آخرين مطالب

8 سریال برتر کره‌ای با حال و هوای «کمدی» اجتماعي

8 سریال برتر کره‌ای با حال و هوای «کمدی»
  بزرگنمايي:

پیام فارس - آفتاب‌‌نیوز :
سریال‌های کره‌ای حتی اگر جنایی و ترسناک و مهیج هم باشند، باز هم انگار یک جور احساس سبکی و راحتی به مخاطب می‌دهند که در سریال‌های غیرکره‌ای شبیه آن را کمتر می‌توان پیدا کرد. این شاید به خاطر نوع بازی‌ها یا شیوۀ روایت باشد؛ اما صرف‌نظر از اینکه دلیلش چیست، به هر حال این یکی از بهترین و خاص‌ترین ویژگی‌های سریال‌های کره‌ای است.
اما بین خود سریال‌های کره‌ای هم طبیعتا آن‌هایی که حال و هوای کمدی دارند، قطعا بهتر می‌توانند این احساس سبکی و آسودگی را به مخاطب منتقل کنند. به همین خاطر در اینجا فهرستی از 8 سریال کره‌ای با حال و هوای مفرح را آماده کرده‌ایم که اگر احساس می‌کنید زندگیتان کمی پیچیده شده، بهتر است برای امتحان هم که شده یکی از آن‌ها را برای تماشا کردن انتخاب کنید.
1. ملودرام باش (2019) این سریال به ماجرا‌های متفاوت سه دوست صمیمی می‌پردازد که با هم زندگی می‌کنند. یکی از آن‌ها یک فیلمنامه‌نویس است که به‌طور غیرمنتظره‌ای وارد یک رابطه عاشقانه با کارگردانش می‌شود؛ دیگری مستندسازی است که در حال کنار آمدن با مرگ نامزدش است و نفر سوم یک مادر مجرد است که در شغل بازاریابی‌اش موفقیت زیادی دارد. هر یک از این دوستان در مراحل متفاوتی از زندگی خود قرار دارند.
این سریال درجه‌یک و کمتردیده‌شده، به شکلی بی‌نقص بین موضوعات جدی و طنز تعادل برقرار می‌کند. داستان سریال قابل‌لمس و صمیمانه است و به‌خوبی می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. جون یئو-بین به خاطر بازی در این سریال نامزد جایزه بهترین بازیگر زن جدید در جوایز باکسانگ شد.
2. ارزشش رو نداره (2021) سریال‌های کره‌ای به این معروف هستند که هر قسمت آن‌ها حدود یک ساعت طول می‌کشد. این مدت‌زمان گاهی برای سریال‌هایی که به طور اختصاصی برای پلتفرم‌های پخش آنلاین ساخته می‌شوند، بیشتر هم هست. اما فرم سیتکام (کمدی موقعیت) در بین سریال‌های کره‌ای چندان پرتکرار نیست. به همین دلیل «ارزشش رو نداره» یک استثنای جذاب است. این اولین سیتکام کره‌ای است که برای نتفلیکس ساخته شده و با قسمت‌های 35 دقیقه‌ای‌اش به احیای علاقه به فرمت سیتکام در کره جنوبی کمک کرده است.
داستان این سریال در یک دانشگاه جریان دارد و ماجرا‌های گروهی از دانشجویان را دنبال می‌کند که از کشور‌های مختلف آمده‌اند و با هم زندگی و تحصیل می‌کنند. ترکیب عناصری از سیتکام‌های سنتی آمریکایی و درام‌های کره‌ای به نفع این سریال عمل کرده است، به طوری که از نظر تعاملات جذاب بین بازیگران، خیلی‌ها آن را با سریال «فرندز» مقایسه کرده‌اند. بسیاری از بازیگرانی که اهل کره جنوبی نبودند، برای نقش‌هایشان در این سریال به زبان کره‌ای صحبت کردند که این موضوع نیز تأثیر مثبتی بر نگاه منتقدان و مخاطبان گذاشت.
3. پلی‌لیست بیمارستان (2020) این سریال در اصل بیشتر یک درام پزشکی است تا یک سریال کمدی؛ اما با اینحال پر از لحظات مفرح، شاد و روحیه‌بخش است. داستان سریال در یک بیمارستان جریان دارد و زندگی و کار چند پزشک جوان را دنبال می‌کند که سال‌ها پیش در دوران دانشکده پزشکی با هم دوست شده‌اند و حالا در بیمارستان همکار یکدیگر هستند.
این سریال حتی در اوج لحظات دراماتیکش هم می‌تواند لبخند به لب بیننده بیاورد. شخصیت‌های اصلی سریال در حالی که با مسائلی مانند شکست در زندگی زناشویی یا تغییرات بزرگ شغلی دست و پنجه نرم می‌کنند، باز هم تلاش می‌کنند تا یک گروه موسیقی دوستانه را تشکیل دهند، اگرچه خواننده اصلی آن‌ها اصلا خوب نمی‌خواند! پلی‌لیست بیمارستان هم دلگرم‌کننده است و هم خنده‌دار. این سریال تعداد زیادی نامزدی در جشنواره‌های مختلف کره جنوبی دریافت کرد، به ویژه به خاطر موسیقی‌های متن جذابش.
4. پری وزنه‌بردار کیم بوک-جو (2016) این سریال کمدی-عاشقانه دربارۀ یک دختر وزنه‌بردار به اسم کیم بوک-جو است که در حال دنبال کردن رویای قهرمانی دررشتۀ خودش است؛ اما در همین حال او به برادر دوستش که یک متخصص تناسب اندام است دل می‌بازد. او حتی حاضر است به خاطر این عشق از رویای خودش چشم بپوشد و سراغ کم کردن وزن برود. اما کیم بوک جو یک دوست شناگر هم دارد که همیشه او را به دنبال کردن رویایش تشویق می‌کند. ماجرا‌های عاشقانۀ این سریال به تدریج پیچیده‌تر می‌شوند و این فضای مناسبی برای خلق موقعیت‌های خنده‌دار پدید می‌آورد.
اگرچه «پری وزنه‌بردار کیم بوک-جو» در زمان پخش تلویزیونی‌اش امتیاز‌های فوق‌العاده‌ای نداشت، اما پس از ورود به سرویس‌های پخش آنلاین، طرفداران وفاداری پیدا کرد. این سریال همچنین دو جایزه از جشنواره درام MBC در سال 2016 برنده شد که یکی از آن‌ها جایزه بهترین بازیگر زن در یک مینی‌سریال برای لی سونگ-کیونگ بود.
5. زندگی خصوصی او (2019) داستان این کمدی عاشقانه درباره زنی است که در طول روز به عنوان مسئول نمایشگاه در یک موزه هنری کار می‌کند و شب‌ها طرفدار پروپاقرص گروه‌های کی‌پاپ است. او آنقدر طرفدار پرشوری است که حتی سایت هواداری خودش را هم راه‌اندازی کرده و اداره می‌کند. زمانی که رئیس جدیدی در موزه هنری استخدام می‌شود، او تلاش می‌کند تا زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را از هم جدا نگه دارد، اما این تلاش به نتایج خنده‌داری منجر می‌شود.
بازیگر اصلی این سریال یعنی پارک مین-یونگ امروزه یکی از ستارگان محبوب سریال‌های کره‌ای است و «زندگی خصوصی او» اغلب به عنوان یکی از بهترین نقش‌های کمدی عاشقانه او شناخته می‌شود.
6. رک و راست (2024) اگرچه این سریال بیشتر در ژانر ملودرام قرار می‌گیرد، اما صحنه‌های زیادی از کمدی موقعیت دارد که باعث خنده مخاطبان می‌شوند. داستان سریال درباره یک گوینده رادیو است که به اختلالی دچار می‌شود که باعث می‌شود او در گفتارش هیچ فیلتر و سانسوری نداشته باشد. او هر چه به ذهنش خطور می‌کند را می‌گوید، بدون توجه به اینکه چقدر ممکن است دیگران را ناراحت کند. از قضا یک نویسنده برنامه‌های سرگرمی مجذوب او می‌شود و از او دعوت می‌کند که در یک برنامه تلویزیونی درباره عشق و روابط عاشقانه در کنار او ظاهر شود. این سریال نگاهی جالب به برنامه‌های تلویزیونی رئالیتی‌شو و رقابتی دارد.
7. سیندرلا و چهار شوالیه (2016) این سریال کره‌ای داستان معروف سیندرلا را با چرخشی جدید ارائه می‌دهد. در اینجا هم شخصیت اصلی نامادری‌ای دارد که او را مجبور می‌کند پس از مرگ پدرش خانواده را حمایت کند. او همچنین پولی که برای تحصیل این دختر جوان کنار گذاشته شده بود را نیز می‌گیرد و او را در شرایط سخت مالی قرار می‌دهد. اما تفاوت این داستان با سیندرلا‌های دیگر این است که این سیندرلا (که اسمش در سریال «اون‌ها وون» است) فقط به پخت‌وپز و نظافت برای خانواده نمی‌پردازد، بلکه مشاغل عجیب و غریبی را برای پرداخت هزینه‌ها انجام می‌دهد.
یکی از این مشاغل او را با مردی مسن آشنا می‌کند که مدیر یک شرکت بزرگ است. این مرد چیزی خاص در وجود اون ها-وون می‌بیند و او را متقاعد می‌کند که با سه نوۀ جوانش زندگی کند و آن‌ها را تحت کنترل نگه دارد. وقتی اون‌ها وون وارد قصر خانوادگی آن‌ها می‌شود، کم کم همانطور که میشود حدس زد خودش را در میانۀ یک ماجرای عشقی عجیب و غریب می‌بیند.
8. تنها آهنگ عاشقانۀ من (2017) این یکی از مفرح‌ترین سریال‌های کره‌ای با موضوع سفر در زمان است. داستان سریال دربارۀ یک بازیگر لوس و پول‌پرست است که به‌طور تصادفی به دوران پادشاهی گوریو در قرن ششم سفر می‌کند. در آنجا او با مردی ملاقات می‌کند که به شدت به دنبال پول است، اما وقتی آن را به دست می‌آورد، به خاطر طبیعت مهربانش پول را به دیگران می‌دهد.
اگرچه این سریال به وضوح جنبه‌های دل‌گرم‌کننده‌ای از رشد شخصی و عشق دارد، اما موقعیت‌هایی که شخصیت اصلی در آن‌ها قرار می‌گیرد، اغلب به طرز غیرقابل انکاری کمدی هستند.
منبع: فرادید

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/854491/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شب سرخ معدن سیاه

«پیشنهاد کودتا»؛ واکنش «جوان» به توصیه به پزشکیان برای تحریم صدا و سیما

از دفاع از فلسطین تا ایده کنترل تنش با غرب

اهمیت آغاز فوری گفت‏‌وگوهای ایران و E3

جوان: بپذیرید ظریف سیاستمدار خوبی نیست

مشکل روسی مذاکره ایران با اروپا

درباره اختلال سایکوز بیشتر بدانید

تول گیری، از شایعه تا واقعیت

تاثیر معجزه آسا عسل و خرما

بازدهی کدام بازار بیشتر بود؟

تحلیلی از آخرین وضعیت بورس در سومین روز هفته

سهام کامرزبانک آلمان و یونی‌کردیت ایتالیا سقوط کرد

سرمایه گذاری، حتی بالاتر از سود بانکی!

رکود شدید بازار خودروی صفر در اتحادیه اروپا

نگاهی به فیش حقوقی کارگران معدن در سال 1402

همستر پدیده نیمه نخست سال

8 سریال برتر کره‌ای با حال و هوای «کمدی»

زنگ مهر تالابی در مدرسه شهید بروجردی روستای ناور چالدران نواخته شد

فروش فوق العاده یک محصول سایپا برای 3 گروه متقاضیان از چهارم مهر ماه

پایان مرحله شهرستانی مسابقات «رفاقت مهر»

پایگاه اورژانس فاز 11 مسکن مهر پردیس افتتاح و به بهره برداری رسید

قیمت جدید کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو در مهر ماه اعلام شد | از خودرو جدید ری را تا پژو 207 + جدول

28 دستگاه ورزشی جدید در پارک‌های قشم نصب شد

نقره داغ قاچاقچیان خودرو در شیراز

فیلم| دیدار فرمانده و کارکنان سپاه خاش با خانواده شهدای بسیجی اهل سنت

آغاز سفرهای عمره استان مرکزی از پنجم مهر + فیلم

شهریور و مهر ماه بهترین زمان دریافت واکسن آنفولانزا

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خلیج فارس

توزیع بسته های نوشت افزار در قالب مهر محمدی

عزاداری بوشهری‌ها تاثیر فوق العاده‌ای دارد

بی احتیاطی در شمال و جنوب فارس سه کشته و 6 مجروح در پی داشت

خلاصه اخبار نیم روزی 2 مهر 1403 | خلاصه اخبار امروز ی

به مهر سلام کنیم یا به بی‌مهری؟! | مدرسه ما را در آغوش محبت می‌گیرد تا بال بگیریم یا...

قیمت خودرو امروز 2 مهر 1403 در بازار مشخص شد

افراد اهل احسان همکار خداوند در انجام کارهای نیک هستند

روایت اختصاصی مهر از جان باختن کارگران معدن در طبس

فارس از نگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، امروز دوم مهر

اگه اهل پیش غذا هستی این خوشمزه رو حتما یاد بگیر | طرز تهیه یک پیش غذای فوری +ویدئو

ارایه خدمات درمانی رایگان در مرکز سلامت اجتماعی سراج مرودشت

اجرای رزمایش طرح مهر تحصیلی در شهرکرد

افتتاح تجهیزات جدید در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر

رقابت امیرحسین زارع و تانک روسی در فینال محبوب‌ترین کشتی‌گیر جهان

استان بوشهر دارای دو پایه اساسی دیانت و مقاومت است

عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه ربانیه چنارلی مراوه‌تپه

سرود یادشهیدان، کاری به یاد 15 هزار شهید فارس

آغاز اجرای طرح مِهر با مُهر در مدارس گلستان

شهریور و مهر زمان طلایی برای تزریق واکسن آنفولانزا

شناسایی گلوگاه‌های ترافیکی برای کاهش ترافیک مهر در اصفهان

خط چهار متروی تهران در جابجایی روز اول مهر دانش‌آموزان و دانشجویان رکورد زد

قرآن را با تفسیر اجتماعی بخوانید