پیام فارس

آخرين مطالب

جلیلی در شیراز: دشمن را از تحریم پشیمان می‌کنیم اجتماعي

جلیلی در شیراز: دشمن را از تحریم پشیمان می‌کنیم
  بزرگنمايي:

پیام فارس - آفتاب‌‌نیوز :
«سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم شیراز با بیان اینکه در آستانه انتخاب بزرگ هستیم، گفت: خدا را سپاس می‌گویم که امروز در جمع شما مردم خونگرم استان فارس و عشایر عزیز قرار گرفتم.
وی در ادامه بیان کرد: امروز در آستانه انتخاب بزرگ هستیم هنر مردم ایران این بوده که در دوران معاصر با انتخاب‌های بزرگ خود، دنیا را به شگفتی آورده است.
انتخاب بزرگ مردم ما انقلاب اسلامی بود و اسلام را انتخاب کردند در دفاع مقدس مردم ما در برابر عروسکی مثل صدام ایستادند. در این سال‌ها دشمنان ما هر چه داشتند در برابر ما قرار دادن، اما مردم ما در برابر آن‌ها ایستادند.
جلیلی خاطر نشان کرد: آخرین انتخاب بزرگ مردم ما 3 سال قبل با انتخاب شهید رییسی بود. شهید رییسی کار را در شرایطی تحویل گرفت که 8 سال متوسط رشد اقتصادی کشور صفر و منفی شده بود ما 8 سال تاخیر تاریخی داشتیم بسیاری از سرمایه‌ها راکد مانده بود می‌خواستند با اتکا به برخی قدرت‌ها برخی مشکلات را به زعم خود حل کنند.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر کسی حوصله هم صحبتی با صاحب نظران را نداشته باشد چگونه می‌تواند جنبه‌های مختلف یک امر را در نظر بگیرد؟ اگر کسی بخواهد با کمترین تشر عقب نشینی کند چگونه می‌خداهد کشور را پیشرفت دهد؟ می‌گویند آمریکا پیچ تحریم را شل کرده می‌گوییم آقا 9 ماه از دولت آن‌ها همزمان با شما بود حداقل کمی سیاست خارجی بلد باشید می‌گوییم آقا این فرد که الان سر کار است حتی یک تحریم ترامپ را لغو نکرده است بعد آن‌ها می‌گویند اگر فلانی چند ماه دیگر در فلان کشور بر سر کار بیاید، چه کنیم؟
جلیلی بیان کرد: سرمایه عظیم ما مردم و دانشمندان و کشاورزان و دامداران هستند هر روستای ما باید یک سلول جهش کشور بشود نه تنها تحریم را خنثی می‌کنیم بلکه با همین ابزار اقتصادی کاری می‌کنیم که دشمن از تحریم کردن پشیمان شود.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: همین جوانان ما در جنگ مردانه ایستادند و کسی جرأت نمی‌کند نگاه چپ به ما کند این است عظمت ملت. حال سوال من این است ملتی که در سخت‌ترین عرصه مانند جنگ این موفقیت بزرگ را شکل می‌دهد در صنعت و کشاورزی و اقتصاد چنین موفقیتی را شکل دهد؟ چه کسی می‌خواهد این بحث‌ها را مدیریت کند؟ امروز در یک انتخاب هستیم.
وی در ادامه بیان کرد: استان فارس برایمان گویای بسیاری از هویت‌های تاریخی دینی و فرهنگی است و ما به هویت ملتمان افتخار می‌کنیم. جوانان می‌توانند در عرصه‌های فناورانه افتخارات زیادی را کسب کنند و نه تنها موفق شوند بلکه قدرت کشور را در جهان ارتقا دهند خود غربی‌ها می‌گویند عرصه‌های «های تک» می‌تواند کشور‌ها را ار در سطح قدرت‌های جهانی قرار دهند امروز هم در کنگره‌های علمی اروپا مثل گذشته دنبال این هستند که پیشرفت‌های علمی را محدود کنند و اگر ما عقب بیفتیم 4 سال که نه، چه بسا 40 سال عقب بیفتیم باید در عرصه‌های مختلف فناورانه حضور پرقدرت داشته باشیم و قدرت امروز منطقه‌ای‌مان را به سطح جهانی برسانیم.
جلیلی گفت: خودشان گفتند نتیجه برجام تقریبا هیچ بود تولیدات هپکو شده تقریبا هیچ آن هم زمانی که قبل از دولت آن‌ها در سال 1800 دستگاه ماشین الات تولید می‌کردند دوباره می‌خواهید رکود کارخانه‌ها را داشته باشید؟ می‌خواهید کشور را معطل چند کشور کنید؟ دنیا فقط 3 قدرت نیست 200 کشور است ما می‌خواهیم با همه دنیا تعامل داشته باشیم شهید رییسی در سفر به سریلانکا نشان داد چگونه جوانان ما توانستند صادرات نیم میلیارد دلاری خدمات فنی مهندسی داشته باشند و برای کشور اشتغال و ارزآوری کنند. 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر می‌گویید باید جهش کرد باید در برابر فساد بایستید، ولی نباید کسی باشد که با اولین تشر، دست از مبازره با فساد بردارد مسیر ما حق است و ملت ما باید از آن انتفاع ببرد امروز در بزنگاه تاریخی هستیم آیا می‌خواهیم این مسیر را با نگاه جهش و استفاده از فرصت‌ها پیش ببریم و مسائل روزمره و آسیب‌ها را هم حل کنیم یا اینکه بهانه بیاوریم فلان توافق امضا نشد و نتوانستیم؟ باید فرصت‌ها را بشناسیم و اشراف داشته باشیم و با تک تک فرصت‌ها در مزارع کارگاه‌ها دانشگاه‌ها جلسه داشته باشد. 
جلیلی بیان کرد: روز بعد از انتخاب رییس جمهور، روز شروع عملیات برای جهش کشور خواهد بود نباید این فرصت را از دست بدهیم زمان را نباید مسرفانه از دست داد باید روز بعد از انتخابات به رأی مردم احترام گذاشت نه اینکه بگوید بروم دنبال فرمانده بگردم، باید این کار‌ها را از قبل می‌کردید همه مردم باید پای کار بیایند و در این حرکت بزرگ یک نقش پر شکوه ایفا کنند ترک و لر و عرب و شیعه و سنی و بلوچ و کرد و فارس همه بدانند در این حرکت بزرگ سهیم باشند و نقش آفرینی جدی داشته باشند.
وی تاکید کرد: امروز هیچ کس نمی‌تواند در دنیا جمهوریت نظام را زیر سوال ببرد و این یعنی مردم در ایران تعیین کننده هستند.
جلیلی گفات: دیشب در کرمان بودم یک فرزند عشایر از یک روستای کرمان شده بود کابوس قدرت‌های دنیا کشوری که خودش را بزرگترین قدرت دنیا می‌داند کابوسش می‌شود یک عشایرزاده کرمان سردار سلیمانی؛ فرزند عشایر یک جهان فرصت است.
منبع: خبرگزاری ایرنا

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/825297/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله دنیای اقتصاد/ سیاست سایه‌ها

سرمقاله اطلاعات/  «دکترین ضاحیه» و عصر حجر

سرمقاله ابتکار/ بازگشت به زندگی!

سرمقاله جام جم/ تبلور ایران سربلند

تغییر کامل منطق انتخاباتی در دور دوم

پاسخ کیهان به وبسایت اصلاح طلب: انزوا همان دوره دو برابر شدن تحریم‌ها با برجام بود

پیروز اولین مناظره

با کاندیداهای پوششی چه باید کرد؟

روزنامه نگار مشهور آمریکایی: بایدن باید کناره‌گیری کند

پولیتیکو: بایدن فاجعه بود

عوامل بالا بردن انرژی و ضد افسردگی در طب سنتی

تفاوت درد معده با درد قلبی!

راهکارهای ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی

جایگاه طب سنتی در ایران

آیا تخم‌مرغ برای حافظه مفید است؟

همه آنچه که درباره الکترولیت‌ها باید بدانیم

افزایش مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای / تفاوت مکمل‌ها در موارد مصرفی

آیا بزرگسالان هم می توانند ارتودنسی انجام دهند؟

ایرانی‌ها از کم تحرک ترین گروه‌های جمعیتی در جهان هستند

درد پاشنه را جدی بگیرید/ ویژگی کفش استاندارد

زمان برگزاری حراج جدید سکه مشخص شد

حذف چک کاغذی تا 3 سال آینده

تماشای یورو 2024 اینبار از زاویه دید بازیکنان!

نرخ بهره بین بانکی ثابت ماند

نجات شرکت‌های بورسی از تور مالیات

«همستر کامبت» رکورد گینس می‌زند؟

پاداش یک میلیون تومانی در ازای معرفی ماینر‌های غیرمجاز

جدول قیمت گوشت گوسفندی

برگشت دامنه نوسان به روال عادی پس از 41 روز

جزئیات ارز پرداختی به واردات؛ سهم کالاهای اساسی چقدر است؟

پزشکیان و جلیلی درباره رشد اقتصادی، تورم و FATF چه نظری دارند؟

عرضه 40 دستگاه کامیون در بورس کالا، فردا

تنگه هرمز مواج است

جدال سخت برای تثبیت جایگاه نخست

باید ابتکاراتی برای تقویت گفت‌وگو بین دانشمندان و محققان دانشگاه‌های اسلامی صورت گیرد/ امام علی(ع) یک الگوی الهی و توحیدی را به جهان اسلام تا روز قیامت نشان دادند

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده تنگ بستانک مرودشت مهار شد

310 تن کاه حبوبات و سیب زمینی از بندر چوئبده آبادان به خارج کشور صادر شد

مروری بر آخرین تحولات شهرک‌های صنعتی فارس

آخرین تحولات شهرک‌های صنعتی فارس

«سفیران مهر» از بانوان تازه مسلمان شده روایت می‌کند

بهترین سریال‌های «کمدی‌-عاشقانه» کره‌ای بر اساس امتیاز IMDb

تذکر؛ مفهومی کلیدی و نورانی در قرآن

رقابت ساحلی بازان یزدی در لیگ برتر

تولیت آستان قدس رضوی: مقاومت در برابر مستکبران را از اهل بیت آموختیم

فیلم | رای دادن مرزنشینان شیعه، سنی، کرد و فارس قصرشیرین

رگبار پراکنده باران و آذربخش برای هرمزگان پیش‌بینی شد/ افزایش دمای هوا در سواحل خلیج فارس

73 دستگاه آسانسور برای پروژه‌های مسکن مهر گیلان تامین شد

مقاومت در برابر مستکبران را از اهل بیت آموختیم

چادرملو اردکان: فارغ از هیاهوی رسانه‌ای وارد بازار نقل و انتقالات می‌شویم

ناحیه پستی 713 شیراز که بهسازی شده بود، مورد بهره برداری قرار گرفت