پیام فارس

آخرين مطالب

ورود دو پروژه بزرگ ورزشی شیراز به مدار بهره‌برداری ورزشي

ورود دو پروژه بزرگ ورزشی شیراز به مدار بهره‌برداری
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس دو پروژه بزرگ ورزشی شهر شیراز، در سال جاری بالاخره به مدار بهره‌برداری وارد خواهند شد. این وعده‌ای است که مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس می‌دهد و امیدوار است که انتظار طولانی شیرازی‌ها به پایان برسد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، ورزشگاه 50 هزارنفری پارس که 3 دهه پیش کلنگ‌زنی شده، یک بار در سال 1396 افتتاح شد و با وجود نواقص فراوان، در سال‌های 97 تا 1400 مورد استفاده تیم های شیرازی قرار گرفت، اما مشکلات عدیده آن باعث شد تا روند استفاده از آن متوقف شود.
حالا متولی ورزش فارس در تلاش است که آخرین رایزنی‌ها را با هیئت دولت انجام دهد و این پروژه را به سرانجام برساند. سرفراز شکوهی به خبرنگار ایسنا گفت: مشکل اصلی و همیشگی ورزشگاه پارس، چمن آن بوده که حالا تقریبا آماده شده است. مقداری از مطالبات پیمانکار را هم پرداخت کرده‌ایم و باید مابقی آن را هم پرداخت کنیم تا بتوانیم برای تعمیر و نگهداری ورزشگاه نیز با او قرارداد ببندیم.
وی در پاسخ به اینکه با توجه به تجارب تلخ سال‌های گذشته، آیا تضمینی به حفظ کیفیت زمین در فصل زمستان وجود دارد یا خیر، گفت: قرار است این چمن به صورت فصل به فصل امتحان شود. در تابستان که وضعیت خوبی داشت و به همین دلیل بخشی از مطالبات پیمانکار پرداخت شد، اما باید در پاییز و زمستان هم این کیفیت حفظ شود و همچنین پیمانکار باید تضمین بدهد که تا 3 سال نگهداری آن را به عهده بگیرد. در غیر این‌صورت، اداره ورزش این چمن را تحویل نخواهد گرفت.
شکوهی در خصوص سایر موارد لازم برای بهره‌برداری از پارس گفت: شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، گیت‌های ورودی پارس را به مناقصه برده و قرار است در ماه جاری، شرکت پیمانکار آن مشخص و گیت‌ها نصب شود. همچنین تجهیزات مربوط به صوت، نور و نیمکت‌ها هم تا زمستان تکمیل خواهد شد تا بتوانیم در سه ماه آخر سال، یک استفاده حداقلی از کاسه اصلی مجموعه داشته باشیم. ان‌شاءالله اگر تیم یا تیم‌های شیراز به لیگ برتر صعود کردند، خیلی امیدواریم که سال اینده ورزشگاه پارس میزبان بازی‌های خانگی آن‌ها باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس درباره آخرین وضعیت مجموعه ورزشی سردار شهید قاسم سلیمانی نیز گفت: اگر کارگاه این مجموعه برای دو شیفت کار در شبانه‌روز تجهیز شود، در کمتر از یک ماه آماده بهره‌برداری خواهد شد، چون سازه اصلی سالن 6 هزار نفری کاملا آماده و سالم است و فقط ایرادهای جانبی مثل وصل نبودن برق، گاز، آسانسور، محوطه سازی و دیوارهای حائل و موج شکن باقی مانده است.
وی افزود: از ابتدای خردادماه که شرکت توسعه و تجهیز در سالن 6 هزار نفری مستقر شده تا امروز اقدامات خوبی صورت گرفته است. مسئله برق، آسانسور و گاز در حال انجام است و عمده مسئله‌ای که باقی مانده، محوطه‌سازی و دیوارحائل و موج شکن است.
شکوهی همچنین در خصوص این پروژه بزرگ، از نبود پارکینگ برای این مجموعه خبر داد و گفت: جدا از بحث‌های داخلی این مجموعه که مربوط به اداره ورزش و شرکت تجهیز م‌ شود، یک مشکل خارجی هم داریم که دست ما نیست. قرار بوده یک پارکینگ مشترک برای سالن شش هزارنفری، پارک آبی در دست احداث و همچنین پارک کوهستانی دراک با ظرفیت 12 هزار خودرو ساخته شود، اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و محوطه ای برای آن تعریف نشده است یعنی بر فرض، اگر سالن شهید سلیمانی به طور کامل تکمیل شود، اما حتی به اندازه یک دستگاه خودرو، جای پارک نداریم.
وی در پاسخ به اینکه آیا شهرداری وظیفه احداث پارکینگ را به عهده داشته است یا خیر، گفت: از این موضوع اطلاع دقیقی ندارم اما می‌دانم که پارکینگ‌سازی، وظیفه شرکت تجهیز یا اداره ورزش نیست.
*میزان بودجه پیشنهادی حوزه ورزش در سفر ریاست جهموری
متولی ورزش فارس در پاسخ به اینکه در سفر پیش‌روی هیئت دولت به استان فارس، چه میزان بودجه قرار است به حوزه ورزش اختصاص پیدا کند، گفت: ما پیشنهاد 425 میلیارد تومانی را به ستاد سفر ارائه کرده‌ایم اما هنوز مشخص نیست که چه مقدار از این مبلغ، تصویب خواهد شد. این مبلغ، برای تمام پروژه‌های ملی ماست که قابلیت پرداختن به آن‌ها در سفر ریاست جمهوری وجود دارد.
وی بیان کرد: ورزشگاه‌های حافظیه، شهید سلیمانی، پارس، 8 سالن ویژه بانوان و چند پروژه شهرستانی در دسته پروژه‌های ملی قرار دارند که هر زمان رقم مصوب اعلام شد، بودجه اختصاص یافته به هر پروژه را به صورت جداگانه در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.
شکوهی همچنین در خصوص وضعیت سالن ورزشی منیری لارستان نیز گفت: این پروژه 3 هزارنفری هم تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است و در همین سفر به صورت رسمی افتتاح می شود، اما مقداری هزینه‌های جانبی آن باقی مانده که بودجه لازم برای آن را هم در سفر هیئت دولت مدنظر قرار خواهیم داد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در پایان گفت: اصرار داریم که دو پروژه بزرگ شیراز را در سال جاری به مدار بهره‌برداری وارد کنیم.
به گزارش ایسنا، به جز ورزشگاه 50 هزارنفری پارس که در سال 1372 کلنگ‌زنی شده و هنوز تکمیل نشده، پروژه سالن 6 هزارنفری واقع در بزرگراه حسینی الهاشمی نیز از مصوبات سفر اردیبهشت ماه سال 1387 مقام معظم رهبری است که در مرداد 1400 افتتاح شد اما هنوز امکان استفاده از آن وجود ندارد.
ورزشگاه حافظیه نیز دیگری پروژه‌ای است که به رغم استفاده دائمی از آن برای تیم‌های شیرازی در مسابقات کشوری، همچنان با نواقص زیادی روبه‌روست و نیاز به یک بازسازی اساسی دارد. باید دید سفر هیئت دولت به شیراز، تا چه میزان می‌تواند زمینه‌های رفع مشکلات ورزش استان در حوزه مسائل زیرساختی را فراهم سازد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/819147/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش گشت نظارت بر نوشت افزار در آستانه مهر ماه + فیلم

ستاره اهل موریتانی جانشین نیازمند شد!

موفقیت پومسه‌رو‌های فارس در لیگ برتر و جام نشاط

بزرگ‌ترین شگفتی سال خاورمیانه

‌مقبره فرزند وکیل الرعایای شیراز سر و سامان می‌گیرد

آسیب خاموشی برق به شرکت‌های تولیدی و صنعتی کازرون

رقابت با همسایه طماع

رانت مومنانه

پزشکیان خاتمی نیست

عصرایران نوشت: از بازرگان تا عشقی!

پارالمپیک 2024 | باورنکردنی؛ مدال طلای صادق بیت سیاح به دلیل نشان دادن پرچم اهل‌ بیت پس گرفته شد!

رکوردزنی تهران در آمار شاغلان فقیر

تصورتان از تایلند چیست؟

نفی دوقطبی‌سازی

قحطی بنزین در شهرهای شمالی

اولین اظهارنظر مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

اعلام خط قرمز ایران

سد بلند بازدارندگی حزب‌الله لبنان

دانستنی های جالب درباره کف پا

تحلیل مسعود نیلی از ترس مواجهه با ناترازی‌های اقتصاد ایران

بی‌تفاوتی بازار به استعفای عشقی

عکس/ قدیمی ترین اسیر عراقی در ایران

‌ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های کشاورزی در طرح از مزرعه تا سفره فارس

برگزاری یادواره شهدا روستای رزمنجان رامجرد

(تصاویر) شوق خرید اول مهر در بازار تهران

اثر مخرب برخی ورزش‌ها در سنین رشد

آسیبی که مصرف خودسرانه مکمل به بدن می‌زند

علت اصلی بالا رفتن کلسترول چیست؟

چرا دست‌ها و پاهای ما خواب می‌روند؟/ 10 علت شایع گزگز دست و پا

وزیر تعاون: یارانه 13 هزار معلول به‌زودی پرداخت می‌شود

تحلیل احمد میدری از خطای بزرگ ایران در مسیر توسعه

سخنگوی مرکز مبادله: بیش از 25 هزار قطعه سکه فروخته شد

اولین مصاحبه تصویری نکونام بعد از جنجال‌های اخیر | حمله تند به هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل استقلال | من این بازیکن را نمی‌خواهم + ویدئو

برگزاری دوره آموزشی ایمنی در برق ویژه نیرو‌های آتش نشانی فسا

آسفالت 70 هزار متر‌مربع از معابر روستایی تایباد

تشکیل 46 پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی حاجی آباد

توقیف بیش از 64 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شیراز

هر آنچه که باید درباره سکته مغزی بدانیم

چه زمانی مفاصل نیاز به عمل جراحی دارند؟

راهکاری برای علاقه‌مند کردن کودکان به حضور در سر سفره غذا

اولویت مسکنی خانم وزیر با چرتکه مرکز آمار

روایت تجارت نیوز از رکوردشکنی تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی

بازسازی تالار 25 ساله حافظ

خنجر روس‌ها را کُند کنید

شمال؛ مسافران گرفتار کمبود بنزین، ترافیک و اقلام اساسی

راهکار درمانی ریزش موی سکه‌ای

تکذیب ورود بیمار مبتلا به آبله میمونی به ایران

اصلاحات مورد نیاز در سبک زندگی برای افزایش قد

تحلیل سفیر اسبق ایران از سیاست دلارزدایی اقتصاد ایران

صحبت های رئیس سازمان برنامه و بودجه از تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی