جهش عمرانی شیراز با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام فارس - - با افتتاح پروژههای چهل و ششمین مرحله جهش عمرانی شیراز، شاهد تکمیل تونل جنوبی خط 2 مترو (از ایستگاه آزادی تا سعدی)، زیرگذر نیمهمسقف گویم، بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شهری کشور و بهسازی بزرگراه امام خمینی بودیم. این پروژهها که با اعتباری بالغ بر 16 همت اجرا شدهاند، به بهبود حملونقل عمومی و کاهش ترافیک در شیراز کمک شایانی میکنند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
عملیات حفاری مکانیزه TBM و ساخت تونل جنوبی خط 2 مترو شیراز از ایستگاه آزادی تا ایستگاه سعدی با اعتبار 3400 میلیارد تومان انجام شده است.
مدیرعامل هلدینگ راه و ساختمانی قرارگاه خاتمالانبیا (ص) در حاشیه مراسمی که به مناسبت پایان این عملیات حفاری انجام شد، گفت: یکی از حوزههای فعالیت قرارگاه خاتمالانبیا (ص) ساخت قطار شهری است که این کار را در 9 کلانشهر کشور در این قسمت مشغول به فعالیت هستیم.
سردار رحمانی با بیان اینکه بیش از 300 کیلومتر قطار شهری در کشور توسط این قرارگاه در حال احداث است، افزود: بیش از 50 درصد این طرحها به بهرهبرداری رسیدهاند.
او در ادامه به قطار شهری شیراز اشاره کرد و گفت: در میان طرحهای فعال قرارگاه خاتم در حوزه مترو شیرازی، طرح خط 2 قطار شهری شیراز در کشور اول است و امیدواریم قطار شهری شیراز نیز همچون مشهد شرایط دسترسی سریع و سهل زائران به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را فراهم کند.
شهردار شیراز هم در این مراسم با بیان اینکه این نهاد بیش از 2300 پروژه در سطح شهر در حال فعالیت دارد، گفت: تمام تلاش ما اتمام حفاری خط دوم قطار شهری شیراز بود که توانستیم آن را محقق کنیم.
محمدحسن اسدی اظهار کرد: بودجه عمرانی شهری در دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز از شش هزار میلیارد تومان به 41 هزار میلیارد تومان رسید که 80 درصد آن در حوزه عمرانی است.
او مهمترین مشکل قطار شهری شیراز را نبود رام واگن عنوان کرد و گفت: اگر این مشکل برطرف شود، قطار شهری شیراز خدمات بهتری را ارائه میدهد.
همچنین در سلسلههای برنامه افتتاح پروژههای عمرانی شهرداری شیراز، زیرگذر نیمهمسقف گویم شیراز با فناوری دیوار دیافراگمی، نماد نوآوری مهندسی ایرانی افتتاح شد.
مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا (ص) در مراسم افتتاح این زیرگذر گفت: پروژهای به این عظمت در عرصه مهندسی و ساختوساز کشور، بهعنوان گامی بلند در راستای پیشرفت و توسعه ملی ایران به شمار میرود.
محمد رستمی با یادآوری اینکه پروژه مذکور به دست متخصصان ایرانی و با همت قرارگاه خاتم انجام شد، افزود: زیرگذر گویم با طول حدود دو کیلومتر و موقعیت استراتژیک خود در شمال غربی شیراز بهعنوان شریان ورودی اصلی شهر، نقشی حیاتی در اتصال این کلانشهر به استانهای کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان ایفا میکند.
او ادامه داد: در این پروژه که برای اولین بار در کشور از فناوری دیوار دیافراگمی استفاده شده، بهینهسازی ترافیک، کاهش حوادث جادهای، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و ارتقای زیباییهای بصری مبادی ورودی شهر شیراز در دستور کار قرار گرفته است.
رستمی با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ مهندسی کشور، اجرای دیوار دیافراگمی در این پروژه به عنوان یکی از مهمترین نوآوریهای فنی و علمی در صنعت ساختوساز ایران معرفی شد، اظهار کرد: این فناوری که معمولاً در پروژههای پیچیده و در شرایط خاص به کار میرود، نشاندهنده توانمندیهای برجسته مهندسان ایرانی در مواجهه با چالشهای بزرگ و استفاده از فنآوریهای نوین در پروژههای عمرانی است.
مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا (ص) ادامه داد: این پروژه ملی نهتنها بهعنوان یک شاهراه ارتباطی بین شیراز و استانهای همجوار، بلکه بهعنوان یک فرصت بینظیر برای توسعه گردشگری و تسهیل حملونقل در منطقه، بهطور رسمی افتتاح شد.
او با بیان اینکه اتصال این سه استان در یک نقطه، یکی از نقاط قوت این پروژه است که میتواند در آینده بهعنوان یک موتور محرک برای توسعه منطقهای و اقتصادی محسوب شود، گفت: افتتاح زیرگذر نیمهمسقف گویم شیراز، تنها یک پروژه عمرانی نیست. این پروژه نماد تلاش شبانهروزی، خستگیناپذیر و مبتکرانه متخصصان ایرانی است که توانستهاند با استفاده از فناوریهای نوین و بومی نهتنها به بهبود زیرساختهای شهری بپردازند، بلکه نشان دادهاند که ایران در عرصههای مختلف علمی و فنی میتواند حرف اول را بزند.
مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا (ص) تأکید کرد: این پروژه بهعنوان الگویی از پیشرفت مهندسی، در تاریخ سازندگی کشور بهعنوان یک نقطه عطف ثبت خواهد شد.
-
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۰:۰۷
-
۱۲ بازديد
-

-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/945987/