تدریس بیش از 23 هزار معلم در مدارس استثنایی کشور
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام فارس - سالار قاسمی در سفر یکروزه خود به شیراز در دیدار با استاندار فارس اظهار کرد: در راستای گرامیداشت هفته جهانی معلولین برنامههای مختلفی در سطح کشور داشتیم و فارس هفتمین استانی است که من به آنجا سفر کردم و یکی از بهترین برنامهها در حوزه استثنایی در استان فارس اجرایی شد لذا از تلاشهای استان فارس تقدیر میکنیم.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به کلنگ زنی مدرسه اوتیسم در شیراز، آن را گام بزرگی در کمک به کودکان معلول برشمرد.
او اضافه کرد: ما درجهت تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس تلفیقی تلاش میکنیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 2 میلیون دانش آموز در مراکز سنجش سلامت بدو ورود به دبستان مورد آزمایش و غربالگری قرار میگیرند لذا این مراکز نیازمند تقویت و توسعه هستند.
او از پیگیری موضوع تقویت و تجهیز مراکز جامع سنجش خبر داد و افزود: در سطح کشور بیش از 23 هزار معلم در مدارس استثنایی تدریس میکنند. دانش آموزان استثنایی دارای هوشهای برترهستند ومعلولیت مانع پیشرفت آنها نیست.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گفت: سیاست ما در سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تربیت و کمک به رشد و شکوفایی دانش آموزان معلول به گونهای که خود این دانش آموزان جامعه معلولین را در آینده مدیریت کنند.
او اضافه کرد: دانش آموزی که معلولیت را درک کرده در آینده به خوبی میتواند دانش آموزان آسیب دیده را مدیریت کنند.
قاسمی ادامه داد: پیگیر رایگان شدن سرویسهای ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول هستیم. اقداماتی انجام شده، اما نیازمند برنامه ریزی و تعامل بیشتر برای حل این مسئله هستیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از وجود کودکان استثنایی بازمانده از تحصیل خبر داد و اظهارکرد: در راستای حل مشکلات دانش آموزان معلول جسمی حرکتی، پیگیر جذب نیروهایی تحت عنوان مادریار و پدریار در مدارس استثنایی هستیم.
او اضافه کرد: مراکز جامع از مراکز کیفیت بخشی آموزش و پرورش است لذا اگر این مراکز مجهز به امکانات لازم شود بسیار راهگشا خواهد بود، پیشنهاد میکنم در این استان این مراکز جامع با مساعدت استانداری کاملا تجهیز شوند.
قاسمی ادامه داد:اگر والدین کودکان استثنایی آموزشهای لازمه را فرا نگیرند اهداف مدارس استثنایی محقق نمیشود.
او گفت: برای داشتن مدارس هوشمند باید ابتدا مدیر و معلم هوشمند داشته باشیم.
منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش فارس
-
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳:۳۹
-
۵ بازديد
-
-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/889272/