پیام فارس

آخرين مطالب

راه آهن یاسوج به اقلید حدود 100 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اجتماعي

راه آهن یاسوج به اقلید حدود 100 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - کهگیلویه و بویراحمد مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه آهن یاسوج به اقلید حدود 100 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، صمصام آقایی روز دوشنبه 28 آبان ماه 1403 در جمع خبرنگاران به بیان توضیحاتی پیرامون سابقه و چگونگی احداث خط راه آهن اتصال یاسوج به راه آهن سراسری پرداخت و افزود: احداث و ساخت و ساز هر پروژه‌ای به ویژه در طرح‌های عظیم نیازمند تامین منابع فراوان از محل بودجه عمرانی کشور خواهد بود.
وی اظهار کرد: مبحث توسعه راه اهن در کل کشور به دلیل نیاز به تامین منابع زیاد در حال حاضر که با کمبود منابع روبرو هستیم به کندی پیش می‌رود و این موضوع تنها مربوط به منطقه ما نیست و کمبود منابع در اکثر پروژه‌های راه و راه آهن وجود دارد.
مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پروژه راه آهن یاسوج به اقلید پیشرفت چندانی نداشته و اولویت ما در حال حاضر با توجه به منابع دولت توسعه راه است و توسعه راه آهن در گرو تامین منابع لازم است.
آقایی با اشاره به وضعیت کوهستانی منطقه «کاکان» و محور یاسوج به اقلید تصریح کرد: برای احداث راه آهن یاسوج به اقلید به طول 170 کیلومتر به حدود 100 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است و دو مورد در انجام این طرح دخیل خواهد بود. اولین مورد تامین منابع است که امیدواریم در سال‌های آینده منابع لازم برای شروع این پروژه در نظر گرفته شود و دومین شرط احداث راه آهن پیشرفت صنعتی و تناژ بار مناسب برای حمل و نقل در مقایسه با سایر نقاط کشور است.
وی ادامه داد: با توجه به کوهستانی و ناهموار بودن منطقه هزینه ساخت راه آهن نزدیک به 3 برابر احداث راه و جاده است و پیگیری‌های لازم از طرف استاندار و نماینده بویراحمد، دنا و مارگون برای تامین اعتبارات مناسب جهت ساخت راه و راه آهن در این محور در حال انجام است.
مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد بودجه تعریف شده برای پروژه چهارخطه کردن جاده مسیر یاسوج_اقلید و اتصال به بزرگراه شیراز _اصفهان را امسال 127 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اولویت اجرا با توجه به شرایط کوهستانی بودن منطقه، کمبود منابع در نظر گرفته شده این طرح خواهد بود.
آقایی تصریح کرد: در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ عملیاتی بر روی پروژه راه آهن در سال‌های گذشته انجام نشده و قسمت کمی از عملیات اجرایی در محدوده استان فارس طی سال‌های گذشته انجام شده که با کمبود مالی این پروژه در حال حاضر تعطیل است.
وی در آخر اعتبار بودجه‌ای راه آهن یاسوج به اقلید را در قانون بودجه سال جاری یک میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: هزینه هر کیلومتر احداث راه آهن آن هم در منطقه ما بیش از200 میلیارد تومان است که امید با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان استان منابع مناسب تامین گردیده و شاهد شروع عملیات اجرایی این پروژه در آینده‌ای نزدیک باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/879899/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از پان‌تورانیسم تا پان‌ترکیسم

قتل بیش از 5 زن در جهان در هر ساعت

خاصیت مهم تخم بلدرچین

مهم‌ترین علل در رفتگی کشکک زانو

صدای مفصل خطرناک!

فیزیوتراپی در منزل با اتو!

آسیب دیدگی‌های شایع در ناحیه زانو

علت درد بعد از تعویض مفصل زانو

واکنش مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ‌داران مرغ تخم‌گذار به افزایش قیمت تخم‌مرغ

9100 سکه در حراج امروز فروش رفت/ ربع‌ سکه1403 چند قیمت خورد؟

توضیحات معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درباره اختلال اخیر سامانه به پرداخت بانک ملت

گزارشی درباره افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا

لغو رسمی تمام پروازهای ایران ایر به لندن

با 100 هزارتومان طلای بدون اجرت بخرید

اولویت‌دهی به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌ها در قیروکارزین

دانشجویان باید علم را با تزکیه آکنده کنند/ همه دانشمندان جهان موحد بوده‌اند

200 عنوان برنامه در هفته بسیج سروستان اجرا می‌شود

کمبود فضای آموزشی صدرا در آستانه نقطه بحران است

دغدغه‌ها و مطالبات کارشناسان فوریت‌های پزشکی دانشگاه شنیده شد

100هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه آهن یاسوج به اقلید نیاز است

هجمه‌های تمام نشدنی علیه ظریف

کشور برای مصرف خانگی باید برق را جایگزین گاز کند

مسئله دوتابعیتی‌ها در پیچ نزاع سیاسی

قانون و رؤسای‌جمهور سابق

تحلیلگر کویتی: دونالد ترامپ در خلیج فارس تنها است!

مونوکسید کربن؛ بی‌رنگ و بی‌بو اما کشنده!

راهکاری ساده برای دور کردن فرزندان از موبایل

تأثیر اضافه وزن بر افزایش دردهای زانو

تعریف آرتروز به زبان ساده

استرس خطرناکتر از سرطان

چرا با وجود داشتن دستگاه قند باز هم باید به پزشک مراجعه کرد؟

ضرورت ناشتایی قبل از عمل جراحی

تصور اشتباه اکثر مردم درباره زرده تخم مرغ

تاثیر سفیده تخم مرغ برای لاغری

از شستن تخم مرغ پرهیز کنید

گردش مالی 25 همتی یک طلافروش 35 ساله

نرخ عوارض آزادراه‌های دولتی افزایش یافت

همتی: ستاد تنظیم بازار تصمیمی برای افزایش قیمت‌ها نخواهد گرفت

رئیس سازمان بورس با اشاره به وضعیت رشد اقتصادی: نرخ تشکیل سرمایه در کشور منفی است

وزیر اقتصاد: دولت به هیچ وجه به دنبال اقتصاد دستوری نیست

تحلیل تکنیکال و بنیادی پتروشیمی خلیج فارس / رشد پترول کی شروع می‌شود؟

پیش بینی وضعیت آب و هوا فارس فردا سه شنبه 29 آبان ماه 1403 + هواشناسی شیراز فردا

افتتاح بی‌آب و برق یک پروژه 17 ساله مسکن مهر؛ متقاضیان در جه شرایطی؟

بازدید معاون وزیر نفت از تأسیسات نفتی منطقه فارس

خط تولید بنزین یورو پنج در پالایشگاه شیراز آغاز به کار کرد

«تنب کوچک»؛ مروارید درشت خلیج فارس

راه آهن یاسوج به اقلید حدود 100 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبر فوری تعطیلی مدارس شیراز فردا سه شنبه 29 آبان 1403 به دلیل بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر

اقدامات فرهنگی و علمی متعددی در دستور کار جامعه المصطفی شعبه اصفهان است

پشت‌پای مجلس به وفاق