پیام فارس

آخرين مطالب

فوری/صدور فیش حقوقی جدید مهر ماه بازنشستگان تامین‌ اجتماعی اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس

پیام فارس

بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند با مراجعه به این سامانه فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.
پرداخت حقوق و مستمری مهر ماه مطابق روال براساس حروف الفبا از بیست و یکم تا پایان ماه واریز میشود
بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به اپلیکیشن «تأمین من» یا سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس
و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ نمایند
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور، گفت: به جد پیگیر واریز یک میلیون تومان علی الحساب تیرماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم؛ نباید بین بازنشستگان صندوق‌ها تبعیض قایل شوند.
در پی واریز مبلغ یک میلیون تومان بابت على الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نیز از پیگیری این تشکل عالی در راستای واریز مبلغ علی‌الحساب برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.
محمد اسدی گفت: به جد پیگیر واریز یک میلیون تومان علی الحساب تیرماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم؛ نباید بین بازنشستگان صندوق‌ها تبعیض قایل شوند.
وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کرد از شکاف و تبعیض بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی خودداری شود.
نصرالله دریابیگی گفت: در ماه‌های گذشته قبل از انتخابات، سازمان تامین اجتماعی مبلغ 3 میلیون تومان ذیل متناسب‌سازی و پرداخت علی الحساب، به بازنشستگان پرداخت کرد. اما نیروهای بازنشسته کشوری و لشگری اکنون 5 ماه است که مشمول همسان‌سازی شدند. بارها گفته شد که تبعیض ممنوع و حرام است. اجرای قانون متناسب‌سازی از این منظر که معیشت مردم دچار مشکل است و قوانین بسیاری مثل ماده 41 قانون کار و ماده 111 قانون تامین اجتماعی اجرا نشده، ضروری است. 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تغییر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جابه‌جایی دولت انتظاراتی را در میان کارگران و بازنشستگان ایجاد کرده که به نظر برخی فعالین این حوزه، تغییرات برای تحقق این انتظارات، کند پیش می‌رود و انتظار تصحیح روندها و تغییر در برخی پست‌ها برای ارتقای عملکرد این وزارتخانه و حوزه تامین اجتماعی بیش از پیش حس می‌شود. 
ایلنا نوشت: نصرالله دریابیگی (نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور و دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران) در این رابطه گفت: اولین مبحثی که ما بازنشستگان در ارتباط با این دولت (چهاردهم) داریم، اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی است. بازنشستگان تامین اجتماعی و مقرری بگیران و مستمری‌بگیران آن که بین 4 تا 5 میلیون نفر هستند، در بدترین شرایط معیشتی قرار دارند. متوسط حقوق آنان کمتر از 8 میلیون تومان است. ضمن اینکه تبعیض آشکار را در خانواده تامین اجتماعی مشاهده می‌کنند. کارمندان بازنشسته خود سازمان تامین اجتماعی در همه ایام‌ توسط سازمان حمایت می‌شوند اما باقی بازنشستگان هیچ اتفاقی برایشان نمی‌افتد. 
وی افزود: در ماه‌های گذشته قبل از انتخابات، سازمان تامین اجتماعی مبلغ 3 میلیون تومان ذیل متناسب‌سازی و پرداخت علی الحساب، به بازنشستگان پرداخت کرد. اما نیروهای بازنشسته کشوری و لشگری اکنون 5 ماه است که مشمول همسان‌سازی شدند. بارها گفته شد که تبعیض ممنوع و حرام است. اجرای قانون متناسب‌سازی از این منظر که معیشت مردم دچار مشکل است و قوانین بسیاری مثل ماده 41 قانون کار و ماده 111 قانون تامین اجتماعی اجرا نشده، ضروری است. 
دریابیگی اظهار کرد: ما از وزیر جدید کار انتظار داریم که نماینده ما بازنشستگان و کارگران در دولت باشد. با اینکه آقایان قالیباف و پزشکیان در این حوزه قول‌هایی دادند، ولی این تبعیض هنوز برداشته نشده و همچنان از ایشان می‌خواهیم که این تبعیض آشکار برداشته شود. 
این فعال حقوق بازنشستگان تصریح کرد: ما بازنشستگان مشکلات حوزه درمانی متنوعی نیز داریم که رسیدگی به آن ضروری است. قسمت اعظم مخارج بازنشستگان ما موضوع درمان است. درمان از منظر قانون اساسی و قانون الزام تامین اجتماعی رایگان است اما ما به سمت بیمه‌های مکمل رفته و بسیاری از هزینه‌ها را از جیب پرداخت می‌کنیم. 
نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور تاکید کرد: همان بیمه تکمیلی ما نیز با مشکلات عدیده مواجه است. سازمان تامین اجتماعی ماه‌ها است که حق بیمه پرداختی ما به این سازمان را به شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ که طرف قرارداد بیمه تکمیلی ماست، در کنار سهم خود، واریز نمی‌کند. این امر باعث توقف بسیاری از خدمات این مجموعه بیمه تکمیلی در پذیرش اسناد خسارات درمان شده است.
وی با اشاره به بدهی‌های دیگر تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و بیمه ایران و دیگر بخش‌های طرف قرارداد گفت: تامین اجتماعی به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کند و اگر بخواهد هم نمی‌تواند عمل کند؛ زیرا پول کافی برای انجام تعهدات را ندارد و به سازمانی بدهکار بدل شده است. یک زمان این بدهکاری به بانک رفاه بود و حالا این بدهکاری به بازنشستگان و بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و شرکت‌های بیمه است.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران خاطرنشان کرد: اکنون علت اصلی مشکلات درمان سازمان تامین اجتماعی که شامل 10 میلیون نفر بازنشسته و خانواده ایشان است، مقصرش کانون بازنشستگان و شرکت آتیه سازان نیست بلکه مشکل مدیران سازمان هستند. اکنون آقای احمد میدری باید در این حوزه اقدام کند.
نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی و معاونت روابط کار وزارتخانه باید افرادی که امین بازنشستگان و جامعه هستند را انتخاب کند. ما دیدیم که معاونت روابط کار کشور چطور بسیاری از افراد و تشکل‌های بازنشستگی و کارگری کشور را در دوره قبل منزوی کرده و مشکلات روابط کار و بازرسی کار ما را به نقطه نامناسب رساند.
وی اضافه کرد: افرادی را در سازمان تامین اجتماعی داریم که به عنوان بازنشسته 9 ماه است اسناد هزینه‌های خود را دادند ولی مبلغی دریافت نکردند. در چنین شرایطی مسئله حل تعهدات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی و پرداخت بدهی آن به شرکت بیمه مکمل فوری و ضروری است. همچنین وصول منابع برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید توسط وزیر کار در دولت پیگیری شود و این دو امر فوری و ضروری است. 
دریابیگی با تسلیت شهادت تعداد زیادی از معدنچیان طبس گفت: جریان خصوصی‌سازی بلای جان کشور شده است. مرگ خاموش و بی‌صدای کارگران در اثر حوادث کار به واسطه خصوصی‌سازی رخ داده است. جریان‌های پیمانکاری از جای خود خارج شدند و در همه شهرداری‌ها، ادارات دولتی، بانک‌ها، پتروشیمی‌ها و معادن و شرکت‌های تولیدی شاخه دوانده‌اند. کارگران جوان ما که ذیل شرکت‌های پیمانکاری هستند، تبعیض آشکار میان خود و همکاران دارای کار مشابه خود را در خارج شرکت‌های پیمانکاری می‌بینند. ما به آقای مسعود پزشکیان رای ندادیم که پیمانکاران به جای محدودتر شدن، مبسوط‌الید و با دست بازتر عمل کنند. ما به امنیت شغلی، اجرای قانون و قانون الزام به درمان رایگان رای دادیم. 
نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: ما از آقای پزشکیان می‌خواهیم که با یک تصمیم درست آرامش را به جامعه کارگری و بازنشستگی کشور بازگرداند. یکی از مواردی که از شخص رئیس جمهور می‌خواهیم، حل موضوع بانک رفاه کارگران است که خود متعلق به مردم و بخش خصوصی است. اما در ماه‌های اخیر شاهد آن هستیم که این بانک بازنشستگان و کارگران که باید مال سازمان تامین اجتماعی باشد را به اسم بانک دولتی می‌خواهند واگذار کنند. ما واگذاری حق الناس به بخش خصوصی را محکوم می‌کنیم. اگر فردا این بانک به افراد خصوصی دیگر واگذار شود، هیچ تضمینی نسبت به بقای تامین اجتماعی نداریم. 
این فعال کارگری افزود: همین الان بانک رفاه با اینکه ذیل سازمان تامین اجتماعی بوده و واگذار نشده، ما در دریافت وام بازنشستگان و پرداخت حقوق آنان تعلل و مشکل داریم. وای به حال روزی که واگذار به بخش خصوصی نیز بشود. در آن شرایط باید فاتحه روابط مالی سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان را خواند. 40 هزار نفر از بازنشستگان همین امروز در صف دریافت وام هستند و هنوز وامی که باید چند ماه قبل دریافت می‌کردند را دریافت نکردند. 
وی در پایان تصریح کرد: کارگران برای آموزش، درمان و مسکن و حتی قوت غالب روزانه نیازمند وام می‌شوند. در این شرایط بانک وام نمی‌دهد و واگذاری قرار است شرایط را بدتر کند. ما انتظار داریم دولت و وزیر کار در این حوزه با عزم جدی تصمیم درست را بگیرند. ما انتظار داریم رئیس جمهور شخصاً بطورمستقیم برای حل متناسب سازی و درمان بیمه تکمیلی و بانک رفاه ورود کند.
منبع خبر: سرگرمی روز

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/862393/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت گوشی هواوی 15 مهر 1403 | قیمت گوشی های هواوی امروز 1403/7/15

قیمت گوشی سامسونگ 15 مهر 1403 | قیمت گوشی های سامسونگ امروز 1403/7/15

قیمت گوشی شیائومی 15 مهر 1403 | قیمت گوشی های شیائومی امروز 1403/7/15

قیمت محصولات ایران خودرو 15 مهر 1403 | لیست قیمت ایران خودرو امروز 1403/7/15

قیمت خودرو سایپا 15 مهر 1403 | قیمت پراید امروز یکشنبه 1403/7/15

قیمت سکه 15 مهر 1403 | قیمت سکه امروز یکشنبه 1403/7/15

قیمت طلا 15 مهر 1403 | قیمت طلا امروز یکشنبه 1403/7/15

قیمت دلار 15 مهر 1403 | قیمت روز دلار و نرخ ارز امروز یکشنبه 1403/7/15

قیمت نات کوین 15 مهر 1403 | قیمت لحظه ای نات کوین تلگرام امروز یکشنبه 1403/7/15

قیمت داگز 15 مهر 1403 | قیمت لحظه ای توکن dogs تلگرام امروز یکشنبه 1403/7/15

قیمت راکی رابیت 15 مهر 1403 | قیمت لحظه ای توکن راکی ربیت تلگرام امروز یکشنبه 1403/7/15

قیمت همستر کامبت 15 مهر 1403 | قیمت لحظه ای توکن Hamster امروز یکشنبه 1403/7/15

کارت های روزانه پیکسل ورس امروز یکشنبه 15 مهر 1403

کد مخفی میم فای امروز یکشنبه 15 مهر 1403

کارت های روزانه ماسک امپایر امروز یکشنبه 15 مهر 1403

جواب سوال تایم فارم امروز یکشنبه 15 مهر 1403

کارت های روزانه پازل میجر امروز یکشنبه 15 مهر 1403

فال ابجد امروز یکشنبه 15 مهر 1403

قیمت طلا و سکه امروز 14 مهر؛ سکه 605 هزار تومان ارزان شد+ جدول

جلال ‎رشیدی کوچی استاندار جدید فارس شد

خلاصه بازی پرسپولیس و چادرملو اردکان + لینک دانلود فیلم

اطلاعیه هشدار امنیت پرواز برای غرب ایران تکذیب شد (15 مهر 1403)

فیلم| خلاصه بازی اینتر و تورینو (هتریک مارکوس تورام) امشب شنبه 14 مهر 1403

پیش بینی وضعیت آب و هوا تهران فردا یکشنبه 15 مهر ماه 1403

نبرد کنونی بین ایران و اسرائیل، جنگ بر سر آینده نظم منطقه است

افشای روش عجیب اسرائیل برای جاسوسی از نخست وزیر بریتانیا

آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز 15 مهر

کشف بیش از 70 میلیارد ریال کالای قاچاق در فارس

تقویم و اوقات شرعی یک شنبه 15 مهر به افق قم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 15 مهر 1403

کد مورس جیمز و کارت امروز بازی جیمز یکشنبه 15 مهر 1403

اطلاعیه تعطیلی رسمی کشور فردا 15 مهر 1403

کد ویدئوهای بازی بلوم امروز یکشنبه 15 مهر 1403

15 مهر در دنیای علم چه خبر؟

فال روزانه فردا دوشنبه 16 مهر 1403 | امروز شانزدهم مهر 1403 چه اتفاقی می افتد؟

ساعات سعد و نحس 15 مهر 1403/ امروز قمر در عقرب است/ کارهای مکروه

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه 15 مهر 1403

زلزله در تهران و کرج امشب 14 مهر 1403

زلزله تهران را لرزاند (14 مهر 1403)

عکس پازل امروز بازی میجر یکشنبه 15 مهر 1403

کد تسک Selling Your Old Clothes تپ سواپ 15 مهر

آخرین خبر طرح ساماندهی کارکنان دولت در 14 مهر|مزایای طرح ساماندهی کارکنان دولت

◄ خرابی مترو فردوسی امروز 14 مهر به خاطر خودکشی بود؟

وعده صادق 2 ضربه شصتی به اسرائیل بود

زلزله در آرادان سمنان، تهران را هم لرزاند + جزییات(14 مهر 1403)

پاسخ معمای بازی تایم فارم امروز یکشنبه 15 مهر

فوری؛واریز دوم 3 میلیون تومان مابه التفاوت همسان سازی حقوق بازنشستگان در مهر 1403

برف و کولاک در تهران و قم/ هشدار برای یکشنبه 15 مهر

واریزی شبانه 6/500/000 برای دارندگان سهام عدالت 490 هزارتومانی | ارزش سهام عدالت امروز 14 مهر 1403 چقدر شد ؟

دومین کد تسک امروز تپ سواپ 15 مهر شنبه Industries That Make Billionaires