پیام فارس

آخرين مطالب

دشمن ماهیت فرهنگی ایران اسلامی را نشانه گرفته است / نگران افت و خیزها نباشیم اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای نفوذ فرهنگی تأکید کرد: دشمن ماهیت فرهنگی ایران اسلامی را نشانه گرفته است.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، 6 مهرماه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، عدم توجه به این مسئله را عامل سقوط انسان معرفی کرد و افزود: اگر انسان رعایت تقوا را در تمام امور زندگی مدنظ قرار دهد، رشد و تعالی خواهد داشت.
وی، یکی از مسائل مهم رعایت تقوا را ولایت‌پذیری و اطاعت از پیشوا و رهبر دانست و افزود: ولی امر و رهبر با تعیین نقشه راه از طریق دستورات الهی که در قرآن کریم آمده است، جامعه را به سمت تعالی سوق می‌دهد.
آیت‌الله دژکام در ادامه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، منویات رهبر معظم انقلاب در جمع پیشکسوتان آن دوران را یادآور شد و گفت: معظم‌له در این دیدار به مسئله نفوذ فرهنگی و مقابله با نفوذی‌ها اشاره کردند که تحت تأثیر قرار گرفتن از فرهنگ غرب، ناشی از بی‌تقوایی است.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه بی‌تقوایی در زندگی فردی و اجتماعی زمینه ورود فرهنگ غرب به ایران را فراهم می‌کند، بر ضرورت مقابله با نفوذ و نفوذی‌ها تأکید کرد و گفت: خداوند در آیات قرآن کریم تأکید دارد که هر کسی که هوادار دشمن باشد، جزو صف مومنان نیست و بخشی از دشمن است.
وی با تأکید بر اینکه تقوا باید در تمام جوانب فردی و اجتماعی زندگی رعایت شود و نباید تنها به برخی از فعالیت‌ها خلاصه شود، افزود: عدم رعایت تقوا و توجه به جریانات فرهنگی غربی و غیراسلامی، فرد را منافق به کشور می‌کند.
آیت‌الله دژکام با اشاره به آیه 52 سوره مائده اظهار کرد: افرادی که به جای موضع‌گیری صریح در حمایت از مظلومان، با برگزاری جلسات و اظهارنظرهای مختلف به نفع دشمن موضع‌گیری می‌کنند، باید بدانند که قدرت این دنیا در اختیار خداوند است و به یاری خدا به زودی شاهد پیروزی‌های مستمر ملت مظلوم فلسطین و حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم جنایتکار صهیونیستی خواهیم بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری باز هم آیات قرآن کریم را مبنی بر اینکه مسلمانان تمام قوای خود را تجهیز کنند، یادآور شد و افزود: همانطور که خداوند تأکید فرموده است باید برای دفاع از خود و ملت، اقدام به تهیه موشک و تجهیزات نظامی کنیم تا دشمن نتواند بر کشورمان چیره شوند.
وی با تأکید بر اینکه به یاری خدا پیروزی از آن حزب‌الله لبنان و مردم مظلوم فلسطین خواهد بود، گفت: برخی در تلاش برای گسترش فرهنگ غرب و تشویق برای استفاده از این فرهنگ در جامعه ایرانی هستند که باید گفت این افراد نفوذی صهیونیست‌ها هستند و مسئولان باید در مقابل نفوذ فرهنگی دشمنان مقابله کنند.
آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود منویات رهبر معظم انقلاب را درباره آموزش و پرورش، صداوسیما و دانشگاه در این رابطه یادآور شد و گفت: برخی برخلاف ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی اظهارنظر می‌کنند و مدیران ارشد استان و کشور باید با اینگونه رویه‌ها مقابله کنند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: کوتاهی در فضای اجتماعی و سیاسی کشور از سوی مسئولان امر، ظلم به جامعه و مردم است و باید در مقابل نقشه‌های دشمنان هوشیار بود.
وی با اشاره به وقایع اخیر لبنان نیز گفت: حزب‌الله لبنان به رهبری سیدحسن نصرالله با یاری خداوند در مقابل دشمنان صهیونیستی ایستاده است و هر روز در پی کسب پیروزی است.
آیت‌الله دژکام با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب درباره وقایع اخیر لبنان و فلسطین گفت: ملت‌های مسلمان به دلیل راهی که در پیش گرفته‌اند، مخالفان زیادی دارند و جنگ نظامی در لبنان و فلسطین و جنگ فرهنگی هم برنامه‌ریزی دشمن برای لطمه زدن به ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی است.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه جنگ افت و خیز دارد و نباید نگران باشیم، گفت: حق با ملت مسلمان است و خداوند هم وعده کرده است که پیروزی از آن مسلمانان است.
وی بر اهمیت حمایت از تفکر مقاومت تأکید کرد و افزود: تفکر مقاومت که از مردم مسلمان ایران آغاز شد و اکنون ملت مظلوم فلسطین و لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است تا زمانی که رژیم صهیونسیتی نابود شود از حرف خود کوتاه نخواهد آمد.
آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه آبان‌ماه امسال دومین کنگره 15 هزار شهید استان فارس برگزار خواهد شد، گفت: در همین راستا طی ماه‌های اخیر و این روزها شاهد برگزاری مراسم و برنامه‌های متعددی در نقاط مختلف استان هستیم که یکی از این برنامه‌ها در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور گسترده مردم برگزار شد.
وی در پایان بر ضرورت استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها برای توسعه هر چه بیشتر استان فارس تأکید کرد و گفت: باید بر اساس برنامه هفتم توسعه زمینه رشد و شکوفایی فارس را فراهم کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/857230/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وال‌استریت‌ژورنال: نتانیاهو منزوی شده است

نشانه‌های کمر درد خطرناک!

فاکتورهای مهم در درمان کمردرد چیست؟

تحلیلی از نوسانات اخیر بازار خودرو

پیش بینی بورس شنبه 7 مهر 1403

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس ، امروز ششم مهر

تصاویر | نمایشگاهی متفاوت در شیراز

خصوصیات اخلاقی زنان متولد مهر ماه

پیش بینی قیمت طلا و سکه 7 مهر 1403

جدال چادرملو اردکان با مس رفسنجان تا دقایقی دیگر

برتری تیم های فارس در هندبال لیگ برتر بانوان کشور

لطیفی:جواد نکونام را حاشیه‌ها کشت!

همایش «ذهن سبز» برای آشنایی با بیماری آلزایمر در شیراز برگزار شد

تعطیلی مدارس و ادارات تهران و این استان ها فردا شنبه 7 مهر 1403 / خبر جدید هواشناسی

اولین پایگاه مقاومت اهل سنت در شهرستان کنگان افتتاح شد

ارتباط با اهل بیت، راهکار عبور از موانع و مشکلات سخت است

ارتباطات فرهنگی و گردشگری شیراز و دوشنبه تقویت می‌شود

گزارش زنده: چادرملو 0 - 0 مس رفسنجان

پیش بینی قیمت دلار فردا شنبه 7 مهر 1403

پیش بینی بورس فردا شنبه 7 مهر 1403

تفاهم‌نامه طلایه‌داران گردشگری در شیراز منعقد می‌شود

جواب معمای روز امپایر ماسک امروز جمعه 6 مهر

کارت های بازی امپایر ماسک امروز جمعه 6 مهر

جواب کد تاریخ تایم فارم امروز جمعه 6 مهر 1403

آخرین وضعیت پایتخت مسکن مهر

کاهش دما از فردا در فارس

پیش‌بینی بورس فردا شنبه 7 مهر 1403 / نخستین محک جدی روند مثبت تالار شیشه‌ای

بازدید نمایندگان و اعضای کمیسیون های مجلس از طرح های توسعه ای کیش

سردار دقیقی: اجتماع مردم در یادواره شهدا بیانگر رنگ و بوی واقعی کیش است

تأکید شهردار شیراز بر ضرورت حفظ منظر یادمانی دفاع مقدس

پوتین با فن‌آوری فضایی خاورمیانه را تسخیر می‌کند؟

آیا ماساژ جزو روش های درمانی محسوب می شود؟

نقش مسکن های موقت در درمان کمردرد چیست؟

صعود قیمت تون کوین نزدیک است؟

رئیس انجمن تولیدکنندگان طلا: ایران جزو 7 کشور برتر در صنعت جواهر است

مروری به وضعیت بازار در هفته گذشته

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 7 مهر 1403 / تثبیت اونس جهانی به قله‌نشینی بازار طلا کمک می‌کند؟

راهپیمایی نمازگزاران نقاط مختلف فارس در حمایت از مردم غزه و لبنان

نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان 6 مهر

کودک کشی رژیم صهیونیستی روح شیطانی آنان را نمایان کرد

چند سایت فاقد مجوز فروش بلیت هواپیما در هفته اول مهر به مراجع قضایی معرفی شدند؟

اُختُ الرِّضا، نگین درخشان قم

سیره عملی اهل بیت(ع) با فرزندان خود، بزرگ‌ترین درس‌ تربیتی برای ما

پیش بینی بورس فردا 7 مهر ماه 1403

خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان

امام جمعه شیراز: عدم رعایت تقوا فرد را منافق به کشور می‌کند

حضور هزاران نفری زائران و مجاوران حرم قم در جشن بزرگ ملیکه ایران

اولین قدم در درمان کمردرد چیست؟

اکوایران: خروج از زیر خط فقر سخت‌تر شد

پیش بینی قیمت دلار 7 مهر 1403