پیام فارس

آخرين مطالب

آنچه در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای شیراز گذشت اجتماعي

آنچه در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای شیراز گذشت
  بزرگنمايي:

پیام فارس - در ابتدای این جلسه، سردار بوعلی به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس ایراد سخن داشت و پس از آن از سوی سه عضو شورا سه نطق قرائت شد.
آرش فرج زاده قائم مقام شهرداری شیراز اظهار کرد: شهرداری شیراز با 13 هزار پرسنل در انجام امورات شهری شیراز کار‌های خدماتی را انجام می‌دهد و قریب به 20 درصد از تعداد نفرات پرسنل جامعه ایثارگران را تشکیل می‌دهد و افتخار همکاری با آن‌ها نصیب مجموعه شهرداری شیراز شده است.
او افزود: در جمع شهررداری شیراز 2 هزار و 605 نفر از جامعه ایثارگران هستند که 175 فرزند شهید، 118 رزمنده، 872 فرزند رزمنده و 494 فرزند جانباز و 522 رزمنده بازنشسته و به همراه 3 هزار نفر از بسیجیان حوزه مقاومت شهرداری در مجموعه مدیریت شهری در خدمت رسانی افتخار خدمت دارند.
قائم مقام شهردار شیراز تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس سال جاری همراه با برنامه‌های دومین کنگره ملی شهدای فارس قرین به یکدیگر شده و مجموعه مدیریت شهری برنامه‌های بسیاری پیش رو دارد و از این رو شهردار شیراز به واسطه اهتمام به این امر ستاد برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس و برگزاری کنگره 15 هزار شهید استان فارس را پیش بینی کرد. فرج زاده خاطر نشان کرد: برنامه‌های ویژه این ایام از صبح امروز یکشنبه یکم مهر آغاز شد و در روز 4 مهر ماه مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران شهرداری همراه با بیانات حضرت آیه الله خامنه‌ای که در آن روز با عزیزان دفاع مقدس دیدار خواهند داشت بازخوانی می‌شود.
او ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفت در 18 مهر ماه مراسم یادواره شهدای شهرداری برگزار می‌شود که شهرداری برنامه بسیار خوبی را پیش بینی کرده است که این برنامه‌ها مشترک با سپاه فجر استان است که روزانه برنامه‌ها و یادواره‌ها پیش بینی شده است.
قائم مقام شهردار شیراز اضافه کرد: در چارچوب پروژه‌های شهرداری به دستور شهردار برنامه ریزی در خصوص این اقدام در دسور کار است تا در آبان ماه و همزمان با برگزاری کنگره 15 هزار شهید استان فارس از بسته 100 هزار میلیارد ریالی شهرداری شیراز رونمایی شود.
فرج زاده ابراز امیدواری کرد: تلاش شهرداری بر این است تا در این بازه زمانی پروژه‌های متفاوت و متنوع خدماتی، حمل و نقل، فرهنگی و در سایر حوزه‌ها افتتاح و به بهره برداری برسد تا برگ زرین دیگری برای این کلان شهر رقم بخورد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تبریک اعیاد ربیع الاول و بزرگداشت هفته دفاع مقدس و ضمن تشکر از حضور فرمانده سپاه فجر فارس در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: مهم‌ترین درس ما از بزرگداشت هفته دفاع مقدس اشاعه فرهنگ جهاد و فعالیت‌های جهادی است.
سید ابراهیم حسینی افزود: شاه بیت دفاع مقدس انجام کار‌هایی بود که در حالت عادی غیرممکن بود و امروز نیز در مجموعه مدیریت شهری بنا به اظهار نظر مسئولین ملی و استانی، خوشبختانه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز با نگاهی بلند و با هدف امیدوار کردن مردم به آینده‌ی این شهر کار‌های غیر ممکن را ممکن کرده است.
او در پایان گفت: اگر توفیقاتی در این مسیر انجام شده حاصل همکاری، همدلی و هم اندیشی و هم افزاییی بوده که در فضای دوستانه و برادرانه شکل گرفته است و امروز ما مفتخریم که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت ویژه در حوزه‌های مختلف محرومیت زدایی و فرهنگی همکاری داشته باشیم.
امروز مهاجرت به کلان شهر‌ها نتیجه آسیب‌های کلان اجتماعی اقتصادی است
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امروز مهاجرت به کلان شهر‌ها و در نتیجه آسیب‌های کلان اجتماعی اقتصادی فرهنگی گریبان گیر کلان شهر‌ها شده است که علی القاعده کلان شهر شیراز نیز از این قاعده مستثنی نیست و از این آسیب مصون نمانده است.
محمد تقی تذروری در نطق پیش از دستور اظهار کرد: به یقین اقتدار امروز ایران اسلامی و فراتر از آن جبهه مقاومت حاصل و الهام گرفته از مکتب ایثار و شهادت و رشادت‌های دوران دفاع مقدس است.
او افزود: رژیم غاصب صهیونیستی از لحاظ تکنولوژی و لجستیکی و فناوری حمایت همه جانبه غرب به سردمداری آمریکا را به همراه دارد، اما در مقابل رزمندگان با ایمان در جبهه مقاومت محاصره شده و تنها با جنایات و ترور‌های کورجمعی می‌خواهد حیثیت امنیتی-نظامی برباد رفته خویش را باز گرداند و این اقتدارجبهه حق مگر با الهام از مکتب عاشورایی شهدای دفاع مقدس میسر نمی‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: امروز مهاجرت به کلان شهر‌ها و در نتیجه آسیب‌های کلان اجتماعی اقتصادی فرهنگی گریبان گیر کلان شهر‌ها شده است که علی القاعده کلان شهر شیراز نیز از این قاعده مستثنی نیست و از این آسیب مصون نمانده است.
تذروی خاطر نشان کرد: آسیب هایی، چون حاشیه نشینی، مشاغل کاذب، کمبود و گرانی مسکن، افزایش ترافیک شهری و در کل عدم تناسب خدمات شهری با این افزایش سرانه جمعیتی هرکدام معضلاتی را به دنبال خواهد داشت. همچنین علاوه بر دیگر مسائل یکی از علل این نوع مهاجرت، کمبود و گرانی زمین مسکونی در روستا‌های حاشیه شهر‌ها است و عدم بازنگری در طرح هادی روستایی موجب کمبود زمین جهت ساخت مسکن در روستا‌ها شده که منجر به ساخت و ساز غیر مجاز و حاشیه نشینی و مهاجرت به شهر‌های بزرگ می‌شود. وی اضافه کرد: از آنجا که این طرح چند سال است که مورد بازنگری قرار نگرفته است لذا از مسئولان محترم کشوری و استانی و نمایندگان مجلس می‌خواهم تا این امر مهم را در دستور کار قرارداده تا با گسترش زمین‌های مسکونی طرح هادی روستایی و در نتیجه ارائه خدمات از سوی دستگاه‌های خدمات رسان به آنان موجب تثبیت جمعیت روستا‌ها و جلوگیری از حاشیه نشینی شهری فراهم شود.
شایسته سالاری در همه بخش‌ها سرلوحه مدیران شهری قرار گیرد
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شایسته سالاری در همه بخش‌ها اعم از جذب، بکارگیری، ارزیابی و ارتقاء سرلوحه مدیران شهری قرار گیرد و شورای شهر به نمایندگی از مردم موظف است در این مسیر با دقت و حساسیت نظارت داشته باشد.
غلامحسن اسکندری در نطق پیش از دستور اظهار کرد: نیروی انسانی ارزشمندترین دارایی هر سازمان محسوب می‌شود که از نظر اهمیت مطلقا قابل قیاس با سایر عوامل نیست.
او افزود: مدیریت سرمایه انسانی در سازمان‌های بزرگِ بخش عمومی همچون شهرداری‌ها از اهمیت دو چندان برخوردار است چرا که موفقیت آنها در انجام وظایف و کیفیت بالا در خدمت رسانی به آحاد جامعه موجبات رضایت عمومی و ایجاد امید در جامعه را فراهم می‌کند و کارآمدی و انجام صحیح مسئولیت‌ها منوط به حضور شایستگان و سازماندهی صحیح و انسجام درونی برای تحقق اهداف و مأموریت‌های تعریف شده است. عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: بدیهی است که حسب وظایف ذاتی شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی، بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت خدمات شهرداری‌ها، با توجه به گستره خدمات و ارتباط مستمر با زندگی روزمره شهروندان، نقش چشم گیری در ایجاد رضایت عمومی و تقویت امید در جامعه دارد و پر واضح است که در نقطه مقابل، ضعف در انجام وظایف، نارضایتی عمومی را ایجاد یا تشدید می‌کند.
اسکندری خاطر نشان کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد علیرغم اهمیت این موضوع، به اندازه، قدر ندیده و چنانچه باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.
او اضافه کرد: مدیریت منابع انسانی در شهرداری شیراز می‌بایست عمل به قانون، رعایت حق و انصاف، فراهم کردن فرصت برابر و به طور خلاصه شایسته سالاری در همه بخش‌ها اعم از جذب، بکارگیری، ارزیابی و ارتقاء سرلوحه مدیران شهری قرار گیرد و شورای اسلامی شهر به نمایندگی از مردم موظف است در این مسیر با دقت و حساسیت نظارت داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: به نظر می‌رسد بی‌توجهی به این موضوع، شهر و شهروندان شیرازی را نه تنها از خدمات با کیفیت محروم کرده است بلکه بسیاری از پرسنل شایسته شهرداری را علی رغم وجود همه شایستگی‌ها و صلاحیت‌ها از احقاق حقوق خود و استقرار در مناصب شایسته بازداشته است.
اسکندری تاکید کرد: وجود رویه‌های نامشخص و غیرشفاف، تبعیض و بی‌عدالتی در استخدام و به کارگیری، ضعف در ارتقاء و نظام تشویق و تنبیه و بی توجهی به ظرفیت‌های درونی سازمان شهرداری باعث شده بسیاری از نیرو‌های مستعد خصوصا کارشناسان مستقل و بدون وابستگی سیاسی، جناحی، فامیلی و قومی، که در فرایند‌های قانونی استخدام شده‌اند در جایگاه‌های مهم و کلیدی بکارگیری نشوند یا مسیر رشدی را برای خود متصور نباشند.
او اظهار کرد: ارزیابی دقیق و قابل استناد عملکرد مدیران شهری در این حوزه مهم منوط به وجود اطلاعات دقیق و به روز است. این در حالی است که شهرداری شیراز با وجود پیگیری‌های اینجانب از ارائه اطلاعات دقیق و به روز نیروی انسانی طی ماه‌های گذشته استنکاف کرده است.
از سوی دیگر متاسفانه یا به دلایلی از ارائه شفاف این اطلاعات خودداری می‌کند یا این سازمان بزرگ عمومی با چندین هزار پرسنل درکمال تعجب فاقد بانک اطلاعات دقیق و به روز نیروی انسانی است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: غیر قابل قبول است که آمار و اطلاعات نیروی انسانی حتی برای اعضای شورای شهر نامعلوم و در حد حدس و گمان باشد و اظهارات غیر رسمی و بعضا متعارض از برخی مدیران شهری تعداد پرسنل شهرداری را اعدادی بین 13 تا 15 هزار نفر و گا‌ها بیشتر عنوان می‌کند.
اسکندری تصریح کرد: نحوه جذب، نوع رابطه استخدامی، چگونگی پرداخت حقوق و مزایا، رفاهیات و فقدان نظام ارزیابی عملکرد هم نامشخص است. اعتراضاتی که در آزمون تبدیل وضعیت اخیر توسط بخشی از پرسنل خدوم شهرداری اتفاق افتاد نمونه روشنی از این مسئله پیچیده است که بیش از یک دهه گریبان گیر مدیران شهری شده است.
به گفته او؛ آزمون اخیر که همچنان به لحاظ قانونی ابهامات بسیاری دارد و فارغ از حواشی و اعتراضات و تبعیضات غیرقابل قبول، از این جهت حائز اهمیت است که ورود 300 نفر به ساختار رسمی شهرداری می‌تواند روح تازه و انرژی نویی در پیکره شهرداری بدمد و اگر این ظرفیت‌ها از طریق یک آزمون عمومی فراگیر در اختیار همه صاحبان صلاحیت و نیرو‌های جوان تحصیل کرده قرار گیرد و می‌تواند امید آینده مدیریت شهری در سال‌های پیش رو باشد. 300 نفر نیروی شایسته که می‌توانند مدیران آینده شهر عزیز شیراز باشند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با طرح این پرسش که آیا این موضوع کم اهمیتی است که به راحتی بتوان از کنار آن عبور کرد، خاطر نشان کرد: طی سال‌های گذشته توسط اعضای محترم شورا تلاش‌هایی برای حل این نابسامانی شده است که متأسفانه پیگیری‌های مختلف از جمله طرح تحقیق و تفحص از نیروی انسانی در ابتدای شورای ششم ناکام مانده است.
اسکندری اضافه کرد: حال که پس از گفتگو‌های حضوری با شهردار محترم و معاون مربوطه مطالبات اینجانب در خصوص وضعیت چند هزار نفر نیروی انسانی شهرداری بی پاسخ مانده و بعد از دو مکاتبه به تاریخ‌های 16/05/1403 و 02/06/1403 با ریاست محترم شورا پاسخی برای سؤال‌های پرشمار در خصوص وضعیت نیروی انسانی دریافت نکرده ام، اهم این موضوعات و سؤالات را در پیش روی مردم و در حضور خبرنگاران از شهردار محترم مطرح می‌کنم و امیدوارم در اسرع وقت گزارشی شفاف، مستند و قابل راستی آزمایی به حضور مردم عزیز شیراز و اعضای محترم شورای شهر و اصحاب رسانه تقدیم شود تا گامی برای حرکت در مسیر حل این مسئله مهم باشد.
او ادامه داد: 1- تعداد دقیق پرسنل شهرداری شیراز چند نفر است؟ این آمار می‌بایست به تفکیک نوع رابطه استخدامی اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، بخش خصوصی و نیرو‌های حجمی و محل خدمت آنها باشد. 2- آخرین وضعیت ساختار سازمانی رسمی شهرداری شیراز و تعداد پست‌های اشغال شده چگونه است؟ 3- تعداد نیرو‌های شرکتی (بخش خصوصی) به تفکیک سال‌های مختلف بکارگیری در شهرداری و نحوه ورود این افراد چگونه بوده است؟ 4- علی رغم تصریحات قانونی و بخش نامه‌های متعدد نهاد‌های مسئول همچون هیئت وزیران از اواخر دهه هشتاد و منع بکارگیری نیرو‌های شرکتی به صورت غیرحجمی این نیرو‌ها با کدام مجوز قانونی در بخش‌های اداری و ستادی شهرداری شیراز بکارگیری شده اند؟ 5- چه تعداد از نیرو‌های بخش خصوصی طی دهه گذشته (1403 تا 1393) تبدیل وضعیت شده اند؟ براساس کدام مجوز‌های قانونی؟ 6- چرا مستندات نحوه برگزاری آزمون‌های سال‌های 1399، 1400 و آزمون مرداد ماه سال جاری به صورت عمومی منتشر نشده است؟ این حق اطلاعتی همه مردم علی الخصوص همه نیرو‌های شرکتی شهرداری شیراز است. 7- چه شرکت‌هایی به تأمین نیروی انسانی برای شهرداری اقدام میکنند؟ این شرکت‌ها چگونه انتخاب شده اند؟ با چه نوع قرارداد و مناسبات مالی؟ و هر کدام به تفکیک چند نفر نیروی انسانی در اختیار شهرداری قرار می‌دهند؟ نحوه جذب و بکارگیری نیرو‌ها در این شرکت‌ها چگونه است؟ 8- از کدام ردیف بودجه حقوق و مزایای نیرو‌های شرکتی پرداخت می‌شود؟ مبلغی که در طول یک سال بابت حقوق و مزایای نیرو‌های شرکتی پرداخت می‌شود در مجموع به چه میزان است؟ نوع قرارداد این پرسنل خدوم شهرداری با شرکت‌های مربوطه چگونه است؟ آیا حقوق این عزیزان مطابق شأن آنها در این قرارداد‌ها لحاظ شده است؟ نحوه بکارگیری آنها در بخش‌های مختلف مستند به چه قوانینی است؟ آخرین نسخه این قرارداد‌ها به صورت عمومی منتشر شود 9- براساس شنیده‌ها تعداد خودرو‌های استیجاری شهرداری شیراز در حدود 1400 دستگاه هست (؟!)، ضرورت و لزوم بکارگیری این تعداد خودروی استیجاری چیست؟ این خودرو‌ها چگونه و در چه فرایندی انتخاب و بکارگیری می‌شوند؟ تعداد دقیق و نوع این خودرو‌ها را به صورت شفاف به تفکیک محل خدمت رسانی اعلام کنید 10- مبلغی که برای هر یک از خودرو‌های استیجاری در یک ماه هزینه می‌شود چه میزان است؟ این هزینه‌ها از چه محلی پرداخت می‌شود؟ مجموع هزینه‌های سال‌های 1400، 1401، 1402 و شش ماه اول 1403 که به همه خودرو‌های استیجاری اختصاص داده شده است به تفکیک هر سال چه مبلغی بوده است؟
عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در پایان جا دارد از همه پرسنل خدوم و شایسته شهرداری شیراز کمال تشکر و قدردانی خود را بابت زحمات صادقانه این عزیزان اعلام کنم و به همه این بزرگواران این اطمینان خاطر را می‌دهم که در پیگیری حقوق آنها و رعایت عدالت و انصاف تا تحقق نتایج مطلوب ذره‌ای کوتاهی نخواهم کرد.
او در پایان گفت: متن مکاتبات قبلی در خصوص نیروی انسانی و آزمون تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی را که متأسفانه طی دو ماه گذشته بی پاسخ مانده است در اسرع وقت در فضای مجازی در اختیار مردم شریف شیراز قرار خواهم داد.
3ماه ضرب العجل برای ایمن سازی و انتخاب مکان داده شده است
درحالی مدرسه مهرتابان به دلیل ایراداتی در حوزه ایمنی و گزارش‌های شورا وشهردرای شیراز پلمپ شده بود که با شروع اولین روز سال تحصیلی این مدرسه رفع پلمپ و با شرایط قبل میزبان دانش آموزان بود. 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز در خصوص بازگشایی مدرسه مهر تابان علی رغم هشدار‌های شورای شهر مبنی بر عدم ایمنی این مدرسه گفت: در این خصوص ما امکان کار اجرایی نداریم و اقدام ما درحد تذکر است و ما با نظر مثبت نگاه کردیم و اگر امکانی برای کمک بود فرصت داده شد.
ابراهیم حسینی افزود: اینکه مقام بالادستی کاری کرده است و منجر به بازگشایی مدرسه شده است ما می‌گوییم شورا اخطار و تذکرات داده است واگر اتفاقات و حادثه‌ای رخ دهد ما کار خود را کرده ایم و همچنان همان موضع را داریم.
زارعی خاطرنشان کرد: 3 ماه ضرب العجل برای ایمن سازی و انتخاب مکان داده شده است و با توجه به بی توجهی‌هایی که از گذشته در این خصوص شده است باید به صورت هفتگی گزارش بررسی را دهند و حقیقتا نگران این موضوع هستیم و باید نسبت به این موضوع حساس بود.
او افزود: اگر سه ماه فرصت داده شده است باید گزارش پیگیری هفتگی رابه صحن شورا بدهند.
به گفته زارعی اگر مقام بالادستی کاری کرده است ارتباطی با موضع ما ندارد و ما همچنان بر ناایمن بودن این مدرسه تاکید داریم و هر اتفاقی که رخ دهد بر عهده افرادی است که مجوز بازگشایی آن را دادند.
همچنین مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در این باره گفت: 14 ایراد ایمنی مدرسه دارد که بار‌ها آن را گوشزد کردیم و با این بازگشایی سوالی مطرح می‌شود که آیا کسی نگران سلامتی و ایمنی این مدرسه است و مسئولیت ناایمنی این مدرسه را چه کسی برعهده می‌گیرد.
تجلیل از مدال آوران شیرازی مسابقات پارالمپیک پاریس
در ادامه جلسه امروز از مدال آوران و افتخار آفرینان شیرازی در پارا المپیک پاریس ساره جوانمردی در رشته تپانچه، سید علی اصغر جوانمردی در رشته پرتاب وزنه، علی اکبر غریب شاهی در رشته وزنه برداری، مهدی اولاد در پرتاب دیسک و وزنه و فاطمه برمشوری هم به عنوان مربی دو و میدانی تقدیر شد.
در ادامه این جلسه 8 دستور جلسه بررسی و در نهایت 4 مصوبه به تصویب رسید.
در این جلسه همچنین لایحه دوفوریتی درخصوص تکمیل و بهره برداری پروژه بزرگراه آیت اله حائری شیرازی با حضور 12 نفر اعضای شورا بررسی و اصلاحات بعدی آن، ضمن تصویب دوفوریت لایحه به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده این طرح مصوب شده به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود جهت انعقاد قرارداد تکمیل پروژه بزرگراه آیت اله حائری شیرازی به صورت واگذاری بصورت ترک تشریفات با رعایت بند یک ماده 31 آیین نامه معاملات شهرداری تهران تسری یافته به شهرداری‌های کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها تا سقف مبلغ 8 هزار و 200 میلیارد ریال با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و پرداخت به صورت 25 درصد نقد و 75 درصد به صورت تهاتر با زمین، املاک، عوارض (مجوز ساخت) در سال 1403 اقدام کند. همچنین اعتبار مربوطه در متمم بودجه سال 1403 پیش بینی شود.
پایش سلامت پل ها، تونل‌ها و ابنیه فنی، بهاء خدمات بهره برداری از معابر و فضا‌های عمومی شهری توسط روز بازار‌ها و شب بازار‌ها و میدان مرکزی میوه و تره بار دارای شرایط فنی و ایمنی و عدم ایجاد مزاحمت در تردد و سلب قابلیت استفاده عمومی عرصه معبر مازاد بر عرض معبر از دیگر طرح‌های تصویب شده در این جلسه بود.
در این جلسه همچنین شورای اسلامی شهر شیراز از ورزشکاران و قهرمانان مسابقات پارالمپیک شهر شیراز با اهدا لوح تقدیر تجلیل داشتند که این مراسم با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/854192/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشانه های اختلال خواب بر اثر شیفت کاری را بشناسید

علت ریزش مو پس از زایمان

کمبود کدام ویتامین ها باعث ریزش مو می شود؟

عوامل افزایش سکته‌های مغزی در جهان

ضرورت تعادل در دریافت مواد غذایی برای بارداری سالم و موفق

اینفوگرافی/ اختلال خواب در دانش‌آموزان را جدی بگیرید!

تجهیزات نوین برای درمان ناباروری

درمان ترکیبی عمر مبتلایان سرطان کلیه پیشرفته را 2 برابر می کند

دلیل اهمیت تغییر فصل از نظر طب سنتی

روغن هایی که به بهبود درد زانو کمک می کنند

امکان ترخیص خودرو از گمرک فرودگاه امام فراهم شد

وزارت کار: استانداردهای ایمنی معادن بازنگری می‌شود

تخصیص ارز واردات؛ ماشین‌آلات تولید اولویت است یا خودروی چینی؟

افزایش 49 درصدی درآمدهای مالیاتی در نیمه نخست امسال

معاون اول رئیس‌ جمهور: مردم نباید هزینه افت شبکه توزیع برق را بپردازند

آمادگی شبکه بانکی برای کمک به خانواده‌ معدنکاران درگذشته

وزیر راه: متعهد به ساخت یک میلیون مسکن هستم

چرا طلا و سکه گران شد؟

هواشناسی اصفهان فردا 3 مهر؛ افزایش مجدد دما

خصوصیات اخلاقی مردان متولد مهر ماه

کشف نقاشی‌های یک‌هزار و 700 ساله در فیروزآباد

قیمت خودرو امروز 2 مهر 1403

یک استقلالی رقیب پژمان جمشیدی در تلویزیون شد

قیمت جدید طلا امروز 2 مهر 1403 / طلا دوباره اوج گرفت

فروش فوق‌العاده یک محصول سایپا برای 3 گروه متقاضیان از چهارم مهر ماه

‌ پیمان همکاری‌ گردشگری میان شهرهای شیراز، اصفهان و یزد امضا می‌شود

تاریخ روز جهانی معلم در مهر 1403 + 5 اکتبر 2024 چه روزی است؟

فروش فوق‌العاده یک محصول سایپا از چهارم مهر

قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه 2 مهر

قیمت گوشی امروز 2 مهر 1403

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 2 مهر+ جدول

کشف نقاشی‌های 1700 ساله در فارس

قیمت دلار، سکه، طلا و یورو 2 مهر 1403/ تدوام روند صعودی طلا و سکه

مدرسه‌ای که در برابر جابه جایی مقاومت می‌کند

برپایی اردوی دانش آموزان اهل سنت ارومیه‌ای همزمان با بازگشایی مدارس + عکس

نام‌نویسی بیش از 54 هزار نفر برای تشرف به عمره مفرده

خلیج فارس به صورت شبانه‌روزی رصد می‌شود/ پاسخ قاطع به هر تهدید

سومین جشن مهر سینمای ایران در قم برگزار می‌شود

افزایش تولید با روش های نوین در کشت پاییزه فارس

علمای اسلام، مودت را از جنبه عملی برای مسلمانان تبیین کنند

فروش فوق‌ العاده سایپا برای 3 گروه متقاضیان از چهارم مهر

اخذ مجوز دستگاه رادیوتراپی برای بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر

700 بسته «مهر تحصیلی» بین فرزندان زندانیان کرمانشاه توزیع شد

قیمت دلار مبادله‌ای امروز دوشنبه 2 مهر

فروش فوق‌العاده محصول سایپا برای 3 گروه متقاضیان از چهارم مهر ماه

شاخص بورس امروز 2 مهر/ رشد 17616 واحدی

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه 2 مهر 1403

اعزام نخستین کاروان زائران عمره مفرده پنجم مهر

تمام طرح‌های مسکن مهر شوش تعیین تکلیف شد

طرح دریابست از امروز در خلیج فارس آغاز شد