پیام فارس

آخرين مطالب

بوی ماه مهر با چاشنی ترافیک در معابر شهر یزد اجتماعي

بوی ماه مهر با چاشنی ترافیک در معابر شهر یزد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/یزد امسال دانش‌آموزان در شرایطی به استقبال سال تحصیلی جدید می‌روند که افزایش بی‌سابقه هزینه‌های تحصیل بیشتر خانواده‌ها را تحت‌ فشار قرار داده و در میان تمامی مشکلات و دغدغه‌ها وجود ترافیک نیز باعث فرسایش روح و روان خانواده‌ها می‌شد.
روز به روز بر تعداد خودروها در شهر افزوده می‌شود و خیابان‌ها دیگر گنجایش این حجم از خودرو را ندارند و متاسفانه این چالش همزمان با روز اول بازگشایی مدارس نسبت به روزهای قبل پررنگ‌تر شده تا جایی که برخی خیابان‌ها و معابر شهری به مرز خفگی نزدیک شده‌اند.
والدین در روزهای نخستین سال تحصیلی تمایل دارند فرزندان خود را تا مدرسه همراهی کنند و همین امر موجب می‌شود در ساعت‌های اولیه صبح و ساعات ظهر حجم ترافیک به شدت افزایش پیدا کند و این مشکل زمانی بزرگ‌تر می‌شود که شروع به کار مدارس و ادارات همزمان باشد.
با آغاز سال تحصیلی در نظر گرفتن سرویس مدارس یکی از ابتدایی‌ترین راهکارهای کاهش بار ترافیک به شمار می‌آید چرا که با این کار تعداد خودروهای تک سرنشین کاهش پیدا می‌کنند اما امروزه در برخی شهرها مانند شهر یزد کمبود خودروی مینی‌بوس وجود دارد و سرویس‌های سواری نیز با وجود اینکه تا حدی کمک‌کننده است اما همچنان به اندازه ماشین‌های با ظرفیت بالا نمی‌تواند بار ترافیک را کاهش دهد البته تنها راه حل موجود درنظر گرفتن سرویس برای مدارس نیست بلکه لازم است در نقاط پرتردد شهری نیز برخی تدابیر اندیشیده شود تا شاهد ترافیک‌های سنگین در این نقاط نباشیم.
ناعدالتی آموزشی عمده دلیل ترافیک معابر در سال تحصیلی
«حمید رضا دهقان» مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد در خصوص وضعیت ترافیکی معابر شهری در روز اول مهرماه به ایسنا گفت: از صبح امروز همزمان با بازگشایی مدارس شاهد ایجاد ترافیک مضاغفی در سطح شهر بودیم، اما با وجود تدابیر از قبل اندیشده شده همچون اصلاحات هندسی برخی از میادین و تقاطع ها از جمله میادین امام حسین(ع)، امام علی(ع)، باهنر، معلم و تقاطع جانباز، این ترافیک نسبت به اول مهر ماه سال گذشته وضعیت بهتری داشت، اما با شرایط ایده‌آلی که در مدیریت ترافیک تعریف شده است فاصله محسوسی داریم.
وی ادامه داد: در بازه زمانی هفت تا 9 صبح امروز یعنی یکشنبه (اول مهرماه) نسب به همین بازه زمانی در روز یکشنبه هفته قبل (25 شهریور) 36 درصد رشد ترافیکی در بلواری همچون بلوار باهنر داشتیم که پیش بینی ما برای سایر نقاط سطح شهر همین مقدار رشد ترافیکی است.
مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری در خصوص ترافیک سنگین بلوار شهید پاکنژاد گفت: متاسفانه در برخی از نقاط شهر عدالت آموزشی و ساخت مدرسه رعایت نشده و در بلواری همچون بلوار پاکنژاد که به سمت میادین معلم و باهنر، زیرگذر میدان معلم و بلوار 17 شهریور ختم می‌شود به علت استقرار تعداد زیادی مدرسه در این محدوده در روزهای ابتدایی مهر پر حجم و پر ترافیک است.
دهقان از بلوار شهید بهشتی به عنوان یکی دیگر از بلوار پرترافیک صبح امروز نام برد و دلیل آن را همان ناعدالتی ناشی از استقرار مدارس در کوچه های این خیابان عنوان کرد.
وی افزود: خیابان تیسمار فلاحی نیز به علت وجود دو مدرسه از ازدحام زیادی برخوردار اما در بقیه مناطق شهر یزد، ترافیک روانی حاکم بود.
مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد در پاسخ به اینکه عمده دلالیل ترافیک در معابر شهری چیست، گفت: علل ایجاد ترافیک‌ معمولاً با عوامل مختلفی مانند وجود تعداد بی‌شمار خودروهای تک سرنشین به دلیل کمبود شبکه‌های حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس همراه است، اما در برخی از مواقع سال که با مناسبت هایی همچون نیمه شعبان، ایام محرم و روز های ابتدای مهر همراه است با ترافیک سنگینی در هسته مرکزی مواجه هستیم که این موضوع در تمام کشور فراگیر است و برنامه‌ای برای آن نمی‌توان داشت چرا که برنامه ریزی برای مدیریت ترافیک باید در شرایط پایدار و نرمال صورت گیرد.
وقوع 23 تصادف در دوساعت ابتدای روز اول مهر
سرهنگ «مهدی زارع» رییس پلیس راهور استان یزد در رگفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ترافیک روز اول مهر در معابر شهری یزد گفت: هدف ما ایجاد بستر و زمینه امن برای حضور دانش آموزان در سر کلاس های درس است.
وی از وقوع 23 تصادف در فاصله زمانی ساعت هفت تا 9 صبح (2 ساعت) در روز اول مهر ماه خبر داد و گفت: از این 23 فقره تصادف در سطح شهر یزد 20 تصادف، خسارتی و سه تصادف جرحی بود.
زارع با بیان اینکه همکاری نکردن برخی رانندگان در هدایت خودروها به کنار معابر پس از تصادف، منجر به افزایش بار ترافیکی در شهر می‌شود، گفت: در صورتی که تصادف موجب ایجاد خسارت شده و مصدوم و فوتی ندارد، از رانندگان درخواست می‌شود از صحنه تصادف، عکس بگیرند و خودرو خود را به کنار خیابان هدایت کنند تا موجب ایجاد ترافیک صبحگاهی نشود.
رئیس پلیس راهور استان تاکید کرد: سوار کردن بیش از ظرفیت دانش آموزان در برخی خودروها یکی از دلایل اصلی بالا رفتن مصدومان احتمالی تصادفات رانندگی است و خودروهای سواری با احتساب راننده نباید بیش از پنج نفر سوار کنند که در صورت مشاهده 900 هزار ریال جریمه می شوند.
زارع خاطرنشان کرد: رانندگی با موتورسیکلت بدون گواهینامه جرم است و به خانوده‌ها و دانش آموزان توصیه می‌شود تحت هیچ شرایطی از موتور سیکلت بدون گواهی نامه و بدون کلاه ایمنی استفاده نکنند که برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، با توجه به تمام تفاسیر و مشکلات عدیده‌ای که وجود دارد به نظر می رسد با رشد روزافزون جمعیت مسئولان مدیریت شهری باید برای رفع این معضل چاره‌ای بیاندیشند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/853944/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هیل: ترور فرماندهان حزب‌الله توازن قدرت را به نفع اسراییل تغییر نمی‌دهد

نتیجه سیاست تطهیر طالبان

سفر سرنوشت‌ساز

تایم: ترور ابراهیم عقیل مقدمه‌سازی برای حمله به لبنان است؟

سالن پُرکن نتانیاهو

جنگ برده را نبازیم!

قفل مذاکرات باز می‌شود؟

‌ قوچانی علیه اصلاح‌طلبان

نامه بسیار با اهمیت فائزه هاشمی

انشعاب در فراکسیون اصولگرایان مجلس؟

چه مفاصلی در معرض بروز آرتزوز هستند؟

آرتزوز زانو از چه سنی خود را نشان می دهد؟

عوامل موثر در بروز بیماری پسوریازیس

درخشش بازار طلا در میان رقبا

هشدار بلومبرگ درباره آینده تاریک اقتصاد اول اروپا

انجمن صنفی پالایش نفت: قیمت تمام‌شده بنزین 30 هزار تومان است

روایت اکوایران از وضعیت وخیم صندوق‌های بازنشستگی

امکان پوشش 11 هزار مگاوات از ناترازی برق تا تابستان 1404

زمان برگزاری حراج پنجاه و سوم شمش طلا اعلام شد

املاک و سهامداری بانک‌ها زیر ذره‌بین

شرق کشور فقیرتر است یا غرب؟

مصرف بنزین در خودروهای ایرانی 23 درصد بیشتر از متوسط جهانی

کارمزد تون در صرافی تبدیل برای فروش همستر کامبت صفر شد!

بیش از 434 هزار هکتار اراضی کشاورزی فارس به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز هستند

ایران قصد دارد پایگاه‌های آمریکا را در خلیج فارس غرق کند | 3 قابلیت ایران تهدید هستند

اجرای طرح مهر با مُهر در مدارس خوزستان

اول مهر؛ زمان طلایی شروع سال تحصیلی

تاکید بر تقویت همبستگی جهان اسلام در موضوع فلسطین

انقلاب اسلامی پرچم ولایت را بلند کرده است/تلاش دشمن برای مقابله با اسلام است

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 2 مهر 1403

نظارت مسئولان شهری بر ترافیک مهر در پایتخت

پایتخت و خطوط اتوبوسرانی در روز اول مهر

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس، امروز اول مهر

آغاز ساخت مجموعه صنعتی فرآوری قهوه در جنوب فارس

در خصوص قطع اشجار با احدالناسی تعارف نداریم

رونمایی از پوستر شب‌های پرستاره در شیراز

شلوغی ­خطوط متروی تهران در روز اول مهر

افزایش دما در راه است

توصیه روسای دانشگاهها به دانشجویان در اول مهر چه بود؟

دستگیری عامل قدرت نمایی در مرودشت

ترافیکی شیرین و خاطره انگیز در اولین روز از ماه مهر در ایلام

آغاز مهر با هوای معتدل و بارانی

اول مهر 59 با شهید «دوران» بصره را بمباران کردیم/ او لحظه آخر تصمیم گرفت بیرون نپرد؟

مهم‌ترین اخبار ورزشی یک مهر

ثبت‌نام 4 هزار و 400 نفر در طرح تربیت حافظ قرآن

نواخته شدن زنگ مهر در مدارس استان

برگزاری جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در 5 مهر

فارس از نگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، امروز یکم مهر

از ثبت 22 وقف جدید تا احداث بزرگ‌ترین پرورشگاه خاورمیانه در شهر صدرا شیراز

کشف بیش از صد کیلوگرم تریاک در فیروزآباد