پیام فارس

آخرين مطالب

امام جمعه شیراز:

باید قدردان امنیت و سلامت در جامعه باشیم فرهنگي

باید قدردان امنیت و سلامت در جامعه باشیم
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه باید قدردان امنیت و سلامت در جامعه باشیم، گفت: امنیت یک نعمت بزرگ است و باید شکرگزار خدای متعال باشیم زیرا ناسپاسی نعمت را از ما خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک میلاد پیامبر اکرم ( ص) به خوش‌یمنی ازدواج جوانان در ماه ربیع اشاره کرد و گفت: همین دیروز در حافظیه هزار جهیزیه برای جوانان تهیه شد و امیدواریم خدا به جیب خیرین برکت دهد و به آنهایی که باعث خیر هستند توفیق ببخشد تا بیش از اینها جهیزیه، عقد و ازدواج باشد و هم زمینه خوشبختی و سعادتمندی نسل جوان ما فراهم شود.
وی در ادامه با بیان اینکه 2 نعمت است که ناسپاسی می‌شود و ناشناخته می‌ماند، افزود: این 2 نعمت را باید قدر بدانیم که اول امنیت و دوم عافیت و سلامتی است.
آیت الله دژکام با اشاره به انفجارهای بیروت یا لبنان گفت: در این انفجارها نزدیک به سه هزار نفر مجروح شدند و متأسفانه عده قابل توجهی به شهادت رسیدند.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه امنیت نیز لطمه خورده است، گفت: انسان دیگر اطمینان نمی‌کند گوشی تلفن همراه را به دست بگیرد و دلهره دارد.
آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه امنیت نعمت است و اگر امنیت داریم باید شکرگزار خدای متعال باشیم، به شعر «شکر نعمت نعمتت افزون کند … کفر نعمت از کفت بیرون کند» گفت: ناسپاسی نعمت را از ما خواهد گرفت.
وی افزود: آیا خدا را قبول داریم که در عالم ربوبیت می‌کند یا خیر؟ این قاعده دینی است، ربطی ندارد عضو کدام گروه و جریان سیاسی باشید و باورمان باشد که خدا در عالم حکومت می‌کند و اداره عالم به دست خدای متعال است، بنابراین اول نعمت بودن اینها را در سخن پیامبر گرامی مدنظر قرار دهیم. بنده دلم می‌خواهد بزرگترها و آنهایی که حرفشان خریدار دارد این را وظیفه در درگاه الهی برای خود بدانند که یادآور نعمت باشند.
نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: خسته نمی‌شوید از اینکه شبانه روز همین نوع تحلیل‌هایی که از آن طرف آب نشت کرده است را تکرار می‌کنید؟ می‌گویند آسیب شناسی مسائل امنیتی؛ حالا که آسیب شناسی کردید چه می‌خواهید کنید؟ این نشتی تمدن پوسیده غرب است که ما را از یاد خدا غافل می‌کند.
وی افزود: بر اساس جمله پیامبر اکرم، اول درک نعمت و دوم شکرگزاری بابت داشتن نعمت لازم است که باید بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.
آیت‌الله دژکام در ادامه در خصوص جرم و جنایت صهیونیستی که در لبنان رخ داد، بیان کرد: مردم باید به کمک مسئولین بیایند چون این کارها را نفوذی‌ها انجام می‌دهند، کسی نگوید به من ارتباط ندارد چون نفوذی‌ها این غلط‌ها را انجام می‌دهند، مردم ما همان طور که در جریان ترور آمدند و جلوی تروریست‌ها گرفته شد امروز هم در قضیه نفوذ دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی دشمن، باید دقیق و حساس باشند و اگر احتمال دادند ممکن است خطری باشد فوری به مسئولین مربوطه گزارش دهند و مسئولین هم با جدیت پیگیری و اقدام کنند و این وظیفه مردم است.
وی تاکید کرد: اگر در وضعیت امروز دنیا کشوری بخواهد امن باشد مسلماً مردم باید پای کار امنیت خود به دستگاه‌های امنیتی کمک دهند.
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: به لطف خدا کشور ما از کشورهای امن است و شکرگزار خدا هستیم و امیدواریم امنیتمان هر چه بیشتر تقویت شود اما تشکر از کسانی که امنیت را برای ما ایجاد کردند وظیفه ما است.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: فراموش نکنیم جوانانی که روزهای اول جنگ که حتی اسلحه انفرادی وجود نداشت اما جانشان را سپر کرده و کشور را حفظ کردند، شهدای عزیز هشت سال دفاع مقدس اگر منتظر می‌ماندند که ابزار جنگ بیاید اصلاً جنگ جلو نمی‌رفت، گفتند هر چه ما ابزار نداریم نیروی انسانی قوی داریم و جبران می‌کنیم.
امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید قدردان ارتشیان، سپاهیان و بسیجی‌هایی باشیم که سالیان دراز این زحمت را در جنگ کشیدند، گفت: آن روز آنها ایستادند که امروز دشمن از حمله مستقیم به ایران می ترسد و می‌داند دوباره همان جوان‌ها پیدا می‌شوند و کاری می‌کنند که در یک عملیات 36 هزار اسیر گرفتیم.
آیت الله دژکام تاکید کرد: ایمان آنها قوی بود و اولین عامل از عوامل امنیت ساز ما همین ایمان نیروی انسانی ما است، ایمان کار می‌کند و در ادامه ابزار است که به دست بچه‌های خودمان ساخته می‌شود و در دفاع از کشور استفاده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنانش به آغاز مدارس و اهمیت علم‌آموزی و تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: خانواده مهم است، نگذارید خانواده در جامعه متلاشی شود چون محور است و باید به خانواده و مسئولیت والدین خیلی اهمیت دهیم، پدر و مادر، شما هستید که بچه را سعادتمند و بهشتی می‌کنید و معلمان کمک کار شما هستند، با این نگاه اگر جلو رویم بار کار بسیار سبک تر می‌شود.
آیت الله دژکام با بیان اینکه ورودی دبستان‌های ما در سطح کشور بیش از یک میلیون هستند و حدود یک میلیون و 600 هزار دانش‌آموز امسال سال آغاز تحصیلشان است، گفت: آنها را در دبستان ثبت نام می‌کنیم، آیت الله حسن زاده آملی فرمود این ادبستان است و این پنج سال ابتدایی باید ادب یاد بگیرند، از حیث دانش خیلی یادشان می‌دهیم اما ادب یاد نمی‌گیرند و در دبیرستان ادب یاد گرفتن بسیار مشکل است، در سن دبستان مسئله تربیت و ادب اولویت اول است و مسئله دانش اولویت دوم است و در رده دبیرستان و دانشگاه ممکن است مقداری تغییر کند اما در دبستان باید ابتدا ادب یاد بگیرند، بی ادب باشد هر چه دانش اضافه کنیم سودی ندارد.
وی با بیان اینکه محوریت ادب در دوره اول آموزشی آموزش و پرورش باید مورد تاکید قرار بگیرد و عزیزان ما، مدیران دبستان‌ها، معاونین، معاون تربیتی و معلم‌ها باید مراقب باشند که ادب آموز باشند، افزود: کودک اگر ادب را یاد گرفت در سن‌های دیگر می‌تواند عقب ماندگی علمی خود را جبران کند اما اگر ادب یاد نگرفت دیگر این چوب خشکی می‌شود که به قول سعدی گفت جز به آتش راست نشود، چوب خشک تحویل جامعه ندهیم.
امام جمعه شیراز گفت: در دنیا حساس هستند که بچه چگونه از فضای مجازی استفاده می‌کند اما ما که مدعی ادب، اخلاق، دین و دیانت هستیم حواسمان به این موضوع نیست، می‌بینیم تلفن همراه در دست کودکان ما است و صفحاتی را دنبال می‌کنند که نباید نگاه کنند. کمک دهیم به پدر و مادر که چگونه فرزند را کنترل کنند تا بچه بداند ادب چیست. اگر کسی رفتار مؤدبانه کند حتی اگر خلافی انجام دهد قابل اغماض است ولی وقتی بی ادبانه رفتار اشتباه کند واکنش جامعه سنگین خواهد بود و به ضرر بچه‌های شما می‌شود پس آداب به آنها یاد دهید.
آیت الله دژکام در پایان خطبه‌های نماز جمعه شیراز به تأمین هزینه‌ای تحصیلی کودکان نیازمند توسط خیرین اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها البته عمدتاً برا بچه‌های خود هزینه می‌کنند و اجرشان با خدا است و ثواب می‌برند اما هزینه‌ها برای بعضی خانواده‌ها مقداری سنگین است، شما مردم با فرهنگ این استان هیچ گاه نمی‌گذارید همسایه و هم محلی شما اگر گرفتار است به واسطه گرفتاری فرزندش نتواند مناسب درس بخواند و کمک می‌دهید، این فرصت را برای تقرب به خدای متعال از دست ندهید که یک بچه با امکانات بهتری هم از نظر ابزار آموزش هم رفت و آمد به راحتی تحصیل کند و ادب بیاموزد و پیش خدا گم نمی‌شود و از این فرصت به خوبی استفاده کنید و کمک دهید همه در آغاز سال تحصیلی با یک حس خوبی و احساس عدم محرومیت از امکانات تحصیل خود را ادامه دهند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/853166/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا نباید پزشکیان راه مرحوم رییسی را در قبال اروپا ادامه دهد؟

آماده باش پنتاگون؛ شعله‌های حمله زمینی اسرائیل به لبنان نزدیک‌تر از همیشه

ارتباط بین استرس و ریزش مو

خواص عجیب و غریب پوست و دور ریز پسته

نکات تغذیه‌ای در جلوگیری از ریزش مو

عواقب جبران‌ناپذیر کاشت موی غیراصولی

خواص گیاه اکالیپتوس

چرا باید بعد از ناهار مربا خورد؟

وزیر صنعت: واردات آیفون 15 و 16 باید حل شود

حباب سکه در بازار 7 میلیون و 750 هزار تومان شد

عضو کمیته دستمزد شورای کار: مسکن کارگری نیازمند توجه جدی است

مسکن بازار ازدواج را کساد کرد

تحلیل‌گران: بیت‌کوین در مسیر رکوردشکنی قرار دارد

رئیس کل پیشین بانک مرکزی: سپرده‌گذار بازنده و وام‌گیرنده برنده است

لکه سیاه ترامپی در آمار رشد اقتصاد

وزیر اقتصاد مدل حمایت دولت از بازار سرمایه را مشخص کرد

امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد

وحدت میان شیعه و اهل سنت باید با قدرت بیشتری ادامه یابد

کاهش 38 درصدی تصادفات فوتی موتورسواران تهرانی/ توزیع 5 هزار کلاه ایمنی در هفته اول مهر

وحدت بالاتر از این که امروز در جنوب لبنان‌ شیعیان به خاطر اهل سنت‌ فلسطین به شهادت می‌رسند؟

زنگ پاییز به صدا در می‌آید/ کاهش دما در هفته دوم مهر

عضو مجلس خبرگان: حفظ وحدت اسلامی از هر موضوع دیگری واجب‌تر است

توزیع یک هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان در فارس

شورای همکاری خلیج فارس، جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

با گربه سیاه استقلال آشنا شوید؛ شکست برابر نساجی دوباره تکرار می‌شود؟

جهاد راهی جز شهادت و پیروزی ندارد

ثبت نام 71 هزار دانش‌آموز اصفهانی در سامانه «سفیر مهر»

شاداب سازی مدارس برخوار در آستانه مهر

همایش بین‌المللی «سیستان و بلوچستان؛ وحدت و مقاومت»

مشارکت شهرداری‌های گلستان در «پروژه مهر»/ رفاه دانش آموزان را تامین می‌کنیم

از افتتاح ابر پروژه‌های عمرانی شهری در سال جاری تا تقدیر از اقدامات متعدد شهرداری شیراز

به کارگیری 3 هزار سرباز معلم از اول مهر

با تعطیلی پنج شنبه‌ها به صورت قطعی مخالفم

مراودات تجاری اقتصادی یزد و لار احیا می‌شود

حضور مردم در برنامه‌های هفته وحدت نشان‌دهنده همدلی میان شیعه و اهل سنت

برگزاری همایش بین‌المللی «سیستان و بلوچستان؛ وحدت و مقاومت»

اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه نیرو‌های مسلح در شهر کرمان

امشب اعزام نخستین پرواز عمره مفرده از شیراز

امام جعفر صادق (ع) از نظر دانشمندان اهل سنت+اسناد دقیق

تجلیل از بوکسور اهل ماکو دارنده مدال نقره بوکس آسیا

میلاد خاتم و ختم تفرقه در بین مسلمانان

فارس شادمان میلاد پیامبر مهربانی‌ها و امام صادق (ع)

توزیع بیش از 33 تن مرغ منجمد تنظیم بازار در کازرون

وفای به عهد استاندار فارس در بیستمین میز خدمت‌رسانی به جوانان

وقف در حال آسیب دیدن است

دسترسی ناکافی مردم به خدمات پزشکی بزرگترین معضل لامرد است

باید قدردان امنیت و سلامت در جامعه باشیم

حساسیت عجیب تلویزیون روی وفاق ملی

چگونه تایوان ناگهان در مرکز تنش‌های خاورمیانه قرار گرفت؟

اگر ورزش نکنید زودتر میمیرید!