پیام فارس
وعده اتحادیه آجیل و خشکبار برای رسیدگی به گرانفروشی اینترنتی
جمعه 30 آذر 1403 - 16:52:15
پیام فارس - باشگاه خبرنگاران / رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به شکایت‌های متعدد از فروشگاه‌های آنلاین فروش آجیل و خشکبار گفت: متأسفانه شکایت زیادی از سکو‌های مجازی فروش آجیل و خشکبار دریافت کرده‌ایم که گاهی اوقات، جوّ جامعه را آشفته کرده‌اند. مثلاً در سال 1401، چند فروشگاه مجازی غیرمجاز، پسته را به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان اعلام کردند و مشکلات زیادی به وجود آوردند و ما به این موارد رسیدگی می‌کنیم.
غلامرضا خدامی ادامه داد: اگر افراد از فروشگاه فیزیکی و مجازی شکایتی داشته باشند این موارد را دریافت کرده و به این شکایت‌ها رسیدگی کرده و نتیجه را به آنها اعلام می‌کنیم و مبلغ خسارت از واحد صنفی دریافت می‌شود و به مشتری خسارت‌دیده برگردانده می‌شود. افراد می‌توانند شکایت‌های خود را به شماره تلفن 33112313 فاکس کرده و یا به شماره 09351500980 در ایتا، سروش و روبیکا شکایت خود را ثبت کنند.

وی اظهار کرد: آجیل ممتاز شب یلدا حداکثر 700 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و جنس درشت‌تری دارد. مثلاً پسته ممتاز و کله‌قوچی ولی برای این که قیمت آجیل کمتر و برای مصرف‌کننده مناسبت‌تر باشد، می‌تواند اقلام دیگری مثل نخودچی نیز، اضافه شود که در این صورت، حدود 20 - 30 درصد قیمت آجیل کاهش پیدا می‌کند، اما کیفیت خوبی دارد و درواقع، ارزان بودن آجیل به معنای درجه‌بندی کیفی نیست. زیرا این نوع آجیل از نظر کیفیت با آجیل ممتاز تفاوتی ندارد.
خدامی تصریح کرد: فروشگاه‌های مجازی فروش آجیل و خشکبار در صورتی که پروانه کسب داشته باشند نماد اعتماد الکترونیکی دریافت می‌کنند و می‌توانند به فروش اقلام خود در فضای مجازی بپردازند ولی نباید قیمت فروشگاه فیزیکی آنها با مجازی‌شان تفاوتی داشته باشد و صرفاً باید برای هزینه ارسال، یک مبلغ مشخص‌شده‌ای را دریافت کنند

http://www.Fars-Online.ir/fa/News/892042/وعده-اتحادیه-آجیل-و-خشکبار-برای-رسیدگی-به-گرانفروشی-اینترنتی
بستن   چاپ