نتیجهگرایی و کمیگرایی مهمترین چالش حوزه پرورشی است
دوشنبه 19 آذر 1403 - 21:44:13
|
|
پیام فارس - شیراز- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نتیجهگرایی و کمیگرایی را مهمترین چالش حوزه پرورشی دانست و گفت: با وجود تغییرات مکرر و وجود سلایق نو، ساختار پرورشی همچنان ثابت است.
به گزارش خبرگزاری مهر حجتالاسلام و المسلمین محمد حسین پورثانی عصر دوشنبه در نشست با مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش فارس بر اهمیت توجه به محتوای دروس تأکید کرد و گفت: در تعلیم و تربیت کنونی بسیاری از محتواهای آموزشی را از جاهای مختلف گرفتیم و آن را ترکیب کردیم و تحت عنوان محتوای درسی ارائه کردیم. وی با اشاره به سند تحول بنیادین ادامه داد: سند تحول بنیادین با هدف پرکردن خلأ نبود نظریه حاکم بر تعلیم و تربیت کشور و رسیدن به حیات طیبه تألیف شد. حجتالاسلام پورثانی با بیان اینکه در مبانی نظری سند تحول بنیادین کلمهای به عنوان آموزش و پرورش پیدا نمیشود بلکه فقط از واژه تربیت استفاده شده است، افزود: تربیت فرایندی است از حرکت از وضعیت نامطلوب موجود به سمت وضعیت مطلوبی که موجود نیست. وی نتیجهگرایی و کمیگرایی را از مهمترین چالشهای حوزه پرورشی بر شمرد و افزود: علیرغم تغییرات مکرر نیازهای دانشآموز و وجود سلایق نو، ساختار پرورشی همچنان ثابت است. معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر رؤسای آموزش و پرورش و معاونان پرورشی اسیر روزمرگی شوند، کارهای تربیتی قطعاً با چالش رو بهرو میشود، گفت: آسیبهای حوزه دانشآموزی اولویت اول آموزش و پرورش است بر اساس مصوبه سال 1399 «قانون نماد» باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد. وی ادامه داد: در سطح وزارتخانه روزانه همه فعالیتهای طرح نماد رصد و هفتهای یک روز در حضور وزیر گزارش ارائه میشود لذا در استان نیز باید هفتهای یک جلسه با حضور استاندار و در شهرستان با حضور فرماندار فعالیتهای نماد گزارش شود. معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: بزرگترین کار منسجم و سازمان یافته در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانشآموزان در کشور «طرح نماد» است. حجت الاسلام پورثانی گفت: با توجه به اینکه، فارس سومین حرم اهل بیت ( ع) است و همچنین وجود آرامگاه بزرگان ادبیات ایران در شیراز و تخت جمشید و سایر آثار باستانی و شرایط مطلوب اقلیمی، این استان میتواند مرکز ثقل استانهای جنوبی باشد. وی با بیان اینکه با ایجاد اردوگاه ملی و تبدیل فارس به قطب جنوب کشور، دانشآموزان استانهای جنوبی از ظرفیتهای عظیم این استان بهرهمند شوند، تصریح کرد: از نگاه ما استان فارس یک استان نیست بلکه یک پیشران جغرافیایی و یک قطب ادبی برای کشور است و ضروری است برای استفاده از این ظرفیت برنامهریزی شود.
http://www.Fars-Online.ir/fa/News/888268/نتیجهگرایی-و-کمیگرایی-مهمترین-چالش-حوزه-پرورشی-است
|