پیام فارس
فارس رتبه برتر کشوری در رسیدگی به شکایات مردمی
چهارشنبه 20 تير 1403 - 16:57:21
پیام فارس - فارس رتبه برتر کشوری در رسیدگی به شکایات مردمی
بازرسان صنعت و معدن و تجارت فارس به929 گزارش مردمی رسیدگی کردند.

پیام فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در سه ماه اول امسال 929 گزارش مردمی توسط این اداره دریافت که از این تعداد 181 گزارش منجر به تشکیل پرونده تخلف و مابقی شکایت‌ها یا عدم تخلف‌شان محرز شد و یا غیرقابل پیگیری بودند.
مهدی حسنی گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هر ماه به بررسی عملکرد ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی می‌پردازد که استان فارس در سه ماه اول امسال توانست رتبه برتر کشور را به دست آورد.
معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: در مقایسه نسبت سهم شکایات رسیدگی شده (تشکیل پرونده و یا عدم احراز تخلف) از کل شکایات قابل پیگیری مشخص شد که استان فارس بیشترین نسبت رسیدگی به شکایات را در مدت یاد شده در کل کشور داشته است.
به گفته او از مجموع کل شکایات دریافتی، در بخش کالا بیشترین شکایات به ترتیب مربوط به لوازم یدکی خودرو، مواد غذایی و کالا‌های برقی و در بخش خدمات بیشترین شکایت مربوط به خدمات صنفی، تعمیرگاه خودرو، جا به‌جایی و حمل و نقل بوده است.
به گفته معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس شکایات دریافتی بر اساس نوع تخلف مشخص شد که گرانفروشی، تقلب و عدم انجام تعهدات در قبال مصرف کنندگان بیشترین سهم تخلفات را به خود اختصاص داده است.
طبق آخرین گزارش‌ها از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان خرداد 929 شکایت مردمی در استان فارس دریافت شده است که سهم تماس مردم با مرکز 124 از کل شکایات دریافتی 212 مورد و سهم اینترنتی 717 مورد بوده است.

http://www.Fars-Online.ir/fa/News/828875/فارس-رتبه-برتر-کشوری-در-رسیدگی-به-شکایات-مردمی
بستن   چاپ