پیام فارس
برتری استان فارس در رسیدگی به شکایات مردمی
چهارشنبه 20 تير 1403 - 14:01:48
پیام فارس - معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری این استان در رسیدگی به شکایات مردمی جزو سه استان برتر کشور شد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان، مهدی حسنی اظهار کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هر ماهه به بررسی عملکرد ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی می‌پردازد که استان فارس در سه ماهه نخست سال‌جاری توانست رتبه برتر کشور را به دست آورد.
وی افزود: در مقایسه نسبت سهم شکایات رسیدگی شده (تشکیل پرونده یا احراز نشدن تخلف) از کل شکایات قابل پیگیری مشخص شد که استان فارس بیشترین نسبت رسیدگی به شکایات را در مدت یاد شده در کل کشور داشته است.
معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس به ارائه آمار و ارقامی از رسیدگی به شکایات مردمی در استان پرداخت و تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری، 929 گزارش مردمی توسط این اداره دریافت، که از این تعداد 181 گزارش منجر به تشکیل پرونده تخلف و مابقی شکایت‌ها یا تخلف نکردنشان محرز شد یا غیرقابل پیگیری بودند.
حسنی خاطرنشان کرد: از مجموع کل شکایات دریافتی، در بخش کالا بیشترین شکایات به ترتیب مربوط به لوازم یدکی خودرو، مواد غذایی و کالاهای برقی و در بخش خدمات بیشترین شکایت مربوط به خدمات صنفی، تعمیرگاه خودرو، جابه‌جایی و حمل‌ونقل بوده است.
وی تاکید کرد: از ابتدای فروردین سال‌جاری تا پایان خرداد 929 شکایت مردمی در استان فارس دریافت شده است که سهم تماس مردم با مرکز 124 از کل شکایات دریافتی 212 مورد و سهم بستر اینترنتی 717 مورد بوده است.
به گزارش ایمنا، با بررسی شکایات دریافتی بر اساس نوع تخلف مشخص شد که گران‌فروشی، تقلب، و انجام ندادن تعهدات در قبال مصرف‌کنندگان بیشترین سهم تخلفات را به خود اختصاص داده است.
کد خبر 770862

http://www.Fars-Online.ir/fa/News/828793/برتری-استان-فارس-در-رسیدگی-به-شکایات-مردمی
بستن   چاپ