اشیای جامانده در اسنپ؛ راههای پیگیری و بازگردانی / روزانه 3 هزار تماس درباره اشیای جامانده در اسنپ ثبت میشود
اقتصادي
بزرگنمايي:
پیام فارس - ad /طبق آخرین اطلاعات پشتیبانی اسنپ در 1403، بهطور میانگین روزانه 3 هزار تماس مرتبط با اشیای جامانده در مرکز تماس مشتریان ثبت شده است. بر اساس این گزارش، بیشترین اشیای جامانده در سفر شامل کیف پول، کارت عابربانک، کلید، گوشی، عینک، پول و مدارک میشود.
در قوانین تاکسیهای اینترنتی در سراسر دنیا مسئولیت جاماندن وسایل در خودرو بر عهده مسافر است. اسنپ نیز به کاربران خود توصیه میکند پیش از پیاده شدن از خودرو از بههمراه داشتن وسایل خود مطمئن شوند. با اینحال، این تاکسی اینترنتی فرایندی را برای پیگیری اشیای جامانده کاربران در خودروها در نظر گرفته است. کاربران مسافر و راننده اسنپ میتوانند از دو روش تماس با پشتیبانی یا ثبت درخواست در بخش «ارتباط با پشتیبانی سفر» در اپلیکیشن جاماندن وسیله در خودرو را گزارش دهند تا پشتیبانی اسنپ هماهنگیهای لازم را برای پیگیری و تحویل شی جامانده، بین کاربر مسافر و راننده، انجام دهد.
روشهای پیگیری اشیای جامانده در اسنپ
اشیای جامانده در اسنپ در دو حالت شناسایی میشوند، یا کاربر مسافر پیش از کاربر راننده متوجه جاماندن وسیله خود میشود، یا کاربر راننده آن را پیدا میکند. در هر دو حالت، کاربر مسافر و راننده باید از طریق ثبت درخواست در بخش «ارتباط با پشتیبانی سفر» اپلیکیشن یا تماس با پشتیبانی موضوع را برای بررسی و پیگیری گزارش دهند.
پشتیبانی اسنپ پس از دریافت گزارش اشیای جامانده موضوع را پیگیری میکند. در صورت تایید کاربر راننده، اطلاعات تماس او به کاربر مسافر داده میشود تا برای دریافت وسیله هماهنگیهای لازم را انجام دهند. در صورت عدم پاسخگویی کاربر راننده به تماسهای پشتیبانی اسنپ حساب کاربری او تا زمان پاسخگویی و بررسی بهصورت موقت مسدود میشود. همچنین در شرایطی که کاربر مسافر و راننده درباره وسیله جامانده به توافق نرسند، بررسی صحت ادعای هر دو طرف نیازمند ورود دستگاه قضایی است. اسنپ خود را متعهد به پاسخگویی و حمایت از کاربرانش میداند و در این زمینه همکاریهای لازم را در چارچوب قانون با کاربران انجام میدهد.
قوانین تاکسیهای اینترنتی سراسر جهان درباره اشیای جامانده
دو شرکت بینالمللی اوبر و لیفت رابط کاربری هستند و بر اساس قوانین مربوط به پلتفرمها هیچ مسئولیت قانونیای در قبال اشیای جامانده ندارند. مسافران اوبر و لیفت میتوانند پس از پایان سفر با راننده از طریق تماس درونبرنامهای ارتباط بگیرد. در صورت موافقت کاربر راننده برای بازگرداندن وسیله، هزینه ارسال برعهده کاربر مسافر خواهد بود. طبق قوانین این دو پلتفرم، اگر مسافر موفق به برقراری ارتباط با راننده نشود، میتواند از طریق پشتیبانی اپلیکیشن اوبر یا لیفت موضوع را پیگیری کند. همچنین این شرکتها هیچ بیمه یا بازپرداختی برای اشیای جامانده ارائه نمیدهند.
-
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۴:۵۳
-
۳ بازديد
-

-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/946987/