کشتیهایی که 10 سال بدون سوختگیری کار میکنند
اقتصادي
بزرگنمايي:
پیام فارس - ایسنا /راهاندازی ناوگانی از کشتیهای هستهای قدرتمندی که 10 سال بدون سوختگیری کار میکنند توسط کشورهای بریتانیا، ایالات متحده و استرالیا برنامهریزی شده است.
شرکت «Deployable Energy» مستقر در هیوستون آمریکا و گروه طراحی کشتی سیترنسپرت(Seatransport)، همکاری خود را با شرکت لوید رجیستر(Lloyd"s Register) برای توسعه تولید انرژی هستهای برای کشتیرانی و کاربردهای بیشتر اعلام کردهاند.
این طرح برای استفاده از فناوری راکتور میکرو ماژولار(MMR) برای کشتیها است. این شرکتها در حال برنامهریزی برای توسعه یک کشتی نجات به طول 73 متر هستند که دارای 2 تا 5 MMR با ظرفیت یک مگاوات خواهد بود.
استفاده از انرژی هستهای برای پیشرانه به این معنی است که کشتی میتواند تا 10 سال بدون نیاز به سوختگیری کار کند. این یعنی میتواند برای مدت طولانی برای ماموریتهای نجات در دریا بماند و به مناطق آسیب دیده کمک کند.
علاوه بر این، در صورت نیاز میتواند در زمانی که در بندر لنگر انداخته است، انرژی را به شبکه ساحلی مناطق آسیبدیده برساند.
بازار ![]()
شرکت «لوید رجیستر» در زمینه نوآوریهای دریایی و هستهای تخصص دارد و طبق بیانیه مطبوعاتی آن، این برنامه را برای اطمینان از کیفیت، پروتکلها و جنبههای ایمنی هدایت میکند.
این مفهوم در جلسه اخیر کمیته مشورتی استرالیا ارائه شد و قرارداد را با طرفین استرالیایی به امضا رساندند.
کلادن شارپ پاتل(Claudene Sharp-Patel)، مدیر فنی جهانی «لوید رجیستر» میگوید: در حالی که فناوری هستهای به سمت کاربردهای دریایی پیشرفت میکند، شرکت ما به طور منحصر به فردی در جایگاه کمک به توسعه این ابتکارات قرار گرفته است. ما تاریخ گسترده خود را در ایمنی دریایی و هستهای به رخ میکشیم و پایهای قوی برای حمل و نقل با انرژی هستهای ایمن، قابل اطمینان و مقیاسپذیر فراهم میکنیم.
وی افزود: تجربه گسترده ما با راکتورهای کوچک ماژولار در بخش دفاعی، تعهد ما را به ایمنی و نوآوری بیشتر نشان میدهد.
شرکت «Deployable Energy» به عنوان بخشی از این توافق، باتری هستهای یک مگاواتی یونیتی خود را در اختیار قرار میدهد که به گفته این شرکت میتواند در یک کانتینر 20 فوتی جا شود.
به گفته این شرکت آمریکایی، باتری هستهای یونیتی میتواند از نظر قیمت و عملکرد، موتور دیزلی را شکست دهد.
این شرکت میگوید که باتری در حال توسعه توسط آنها میتواند در تنظیمات مختلفی مانند تامین انرژی مراکز داده، عملیاتهای دریایی، دفاع و سایر سناریوها استفاده شود.
شرکت «Seatransport» مستقر در استرالیا نیز طراحی این کشتی را ارائه میدهد که شامل همه چیز از مفهوم اولیه گرفته تا طرحهای ساختاری پیشرفته، تأییدیههای طبقهبندی و جزئیات تولید میشود.
این شرکت استرالیایی میگوید که بیش از 40 سال است که خدمات تخصصی طراحی و مشاوره دریایی را در سراسر جهان ارائه میکند و در طراحی کشتیهای تجاری، از جمله کشتیهای باری و قایقها متخصص است.
شرکت «لوید رجیستر» گزارشی منتشر کرد که در آن تاکید کرد چگونه میتوان از انرژی هستهای برای تحقق حمل و نقل بدون آلاینده استفاده کرد. این گزارش پیشنهاد میکند که این کار نه تنها برد و مدت عملیات کشتیها را افزایش میدهد، بلکه چرخه عمر آنها را نیز افزایش میدهد.
این شرکت مستقر در بریتانیا در اوایل ماه جاری گفت که از خدمات هوش مصنوعی «آژور» شرکت مایکروسافت برای بهبود فرآیند نظارتی فناوری هستهای استفاده خواهد کرد.
این شرکت سپس گفت که یکی از اولین سازمانهای دریایی خواهد بود که از هوش مصنوعی مولد برای پر کردن شکاف بین کاربردهای زمینی و دریایی برای فناوری هستهای استفاده میکند.
-
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۵:۲۶
-
۷ بازديد
-

-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/945629/