فناوریهای دیجیتال، کلید بهبود تدریس و یادگیری ریاضی در مدارس است
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام فارس - زهرا مروتی میمندی، سرگروه ریاضی مقطع متوسطه اول شهرستان ملارد، در گفتوگو با خبرنگار پانا با تأکید بر اهمیت توانمندسازی دبیران و بررسی چالشها و فرصتهای موجود در مسیر آموزش ریاضی، بر ضرورت تغییر در شیوههای تدریس این درس تأکید کرد.
وی با اشاره به محدودیتهای موجود در فرآیند تدریس گفت: «ریاضی از جمله دروسی است که نیازمند تفکر عمیق و تمرین مستمر است، اما با توجه به حجم بالای مطالب درسی و زمان محدود تدریس، دانشآموزان فرصت کافی برای درک مفاهیم عمیق را پیدا نمیکنند.
در این شرایط، بهرهگیری از روشهای نوین آموزشی میتواند این محدودیتها را تا حدی جبران کند.» مروتی با اشاره به تغییر رویکرد آموزش ریاضی در دنیای امروز افزود: «یادگیری ریاضی دیگر به مطالعه کتابهای درسی محدود نمیشود. استفاده از ابزارهای دیجیتال و شیوههای تعاملی نقش مهمی در افزایش انگیزه و عمق یادگیری دارد. نرمافزارهایی مانند GeoGebra و Desmos میتوانند در فهم بهتر مفاهیم و افزایش مشارکت دانشآموزان مؤثر واقع شوند.»
وی در ادامه به نقش سوالات بافتدار در ارتقای سطح درک مفاهیم اشاره کرد و گفت: «این نوع سوالات باعث میشود که دانشآموزان، مفاهیم ریاضی را در بستر مسائل واقعی تجربه کنند. چنین رویکردی، هم قدرت استدلال آنها را تقویت میکند و هم موجب تقویت تفکر کاربردی در حل مسائل میشود.»
سرگروه ریاضی ملارد در پایان ضمن دعوت از دبیران برای شرکت در دورههای توانمندسازی اظهار داشت: «از همه همکاران، بهویژه دبیران تازهوارد، دعوت میکنم که از فرصت حضور در کارگاههای آموزشی بهرهمند شوند. این جلسات زمینهساز تبادل تجربه و یادگیری مهارتهای نوین تدریس است. تداوم این زنجیره آموزشی، نه تنها به ارتقاء حرفهای دبیران منجر میشود، بلکه ثمره آن را در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مشاهده خواهیم کرد.»
-
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۰:۰۵
-
۷ بازديد
-

-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/943936/