بهزودی؛ بهرهبرداری از تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم شیراز
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام فارس - شهردار شیراز از بهرهبرداری تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمدابن موسی(ع) در روزهای آینده خبر داد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدحسن اسدی شامگاه شنبه در بیست و پنجمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز از پروژههای عمرانی، از پروژههای تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمد بن موسی (ع) و ایستگاه مترو قائم (عج) بازدید کرد.
وی در جریان بازدید از تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) بیان کرد: این پروژه بزرگترین تقاطع چند سطحی در کل کشور محسوب میشود و جزو موارد نادری است که عملکردی کامل دارد.
محمدحسن اسدی افزود: در واقع با توجه به رمپ، لوپ، پلها و شبدریهای انجام شده، عملکرد این پروژه کامل شده است.
وی همچنین به موضوعی که به دنبال بازگشایی زیرگذر نیمه مسقف گویم در 17 روز گذشته مطرح شده اشاره و تصریح کرد: ظلم است بگویند این پروژه متعلق به شمال شهر است؛ چرا که پروژهای شریانی و اصلی است که برای توسعه شمال غرب، آزادراه اصفهان - شیراز و غیره اجرایی شده است.
شهردار شیراز اضافه کرد: اگر آن پروژه در شمال اجرایی شده، پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمد بن موسی (ع) هم در کمربندی و جنوب شهر احداث شده؛ پروژهای که شهرکهای جنوب را به شمال کمربندی وصل میکند.
اسدی خاطرنشان کرد: برخی شورا و شهرداری را متهم به عدم عدالت عمرانی میکنند، اما مگر محرومتر و جنوبیتر از منطقه 5 و 9 که این پروژه در آن احداث شده، داریم؟
وی عنوان کرد: در روزهای آینده فاز دو خط 2 مترو هم به کلبه سعدی میرسد که آیا محرومتر از سعدی داریم؟
شهردار شیراز با اشاره به اجرای دو و سه شیفت بسیاری از پروژههای عمرانی، گفت: در این پروژه تلاش بسیاری شد که فروردین ماه به بهرهبرداری برسد که از شرکت سد عمران پارس گستر در این باره تقدیر میکنم.
اسدی ابراز امیدواری کرد که این پروژه برای مردمان بسیار خوب، عزیز و شریف شیراز مبارک باشد و بتوانیم هر هفته یکی پس از دیگری به شهروندان مژده بهرهبرداری از پروژهها بدهیم.
وی همچنین در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی ایستگاه مترو قائم (عج) هم عنوان کرد: همزمان با فعالیت پروژههای عمرانی در روی زمین، شاهد فعالیت در شهر زیر زمینی هستیم و در واقع چلچراغ شیراز در زیر زمین هم روشن است.
شهردار شیراز با بیان اینکه همکاران ما در سازمان حمل و نقل ریلی در دو شیفت کاری در خط 2 فعالیت میکنند، گفت: طی چند روز آینده دستگاه حفار مکانیزه از میدان آزادی به سمت کلبه سعدی خارج میشود.
اسدی خاطرنشان کرد: اواسط سال جاری مسافرگیری تا کلبه سعدی انجام خواهد شد.
وی با تصریح بر این نکته که امروز مردم شیراز استقبال خوبی از مترو دارند و همین امر موجب تسریع در عملیات اجرایی دیگر خطوط شده است، عنوان کرد: خط 4 مترو هم به زودی کار عملیاتی خود را آغاز خواهد کرد.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: حمل و نقل و ترافیک از دغدغههای اصلی تمام مدیریتهای شهری در دنیاست و نسخه راهبردی برای ساماندهی و کاهش ترافیک هم، حمل و نقل عمومی است و یکی از مدهای حمل و نقلی هم مترو است.
اسدی با بیان اینکه شهر شیراز دوستدار ناوگان حمل و نقل عمومی و قطار شهری است، تاکید کرد: در سال سرمایه گذاری برای تولید مصمم هستیم که مترو را با سرعت بیش از گذشته ادامه دهیم.
وی اعلام کرد که سه پروژه شاخص به اعتبار 16 هزار میلیارد تومان طی روزهای آینده تقدیم مردم خواهد شد.
شهردار شیراز در خاتمه سخنانش عنوان کرد: در ایام نوروز شهرداری و شورای شهر شیراز در کنار دیگر دستگاههای اجرایی و خدمات رسان رضایتمندی خوبی را برای مسافران فراهم کردند و نزدیک به 550 هزار نفر در کمپهای شهرداری شیراز اسکان یافتند.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز هم در ادامه این بازدید با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمد بن موسی (ع)، بزرگترین تقاطع غیرهمسطح جنوب کشور محسوب میشود، گفت: این پروژه 5400 متر طول دارد و بالغ بر 20 هکتار هم سطح عرصه درگیر این تقاطع است که نشان از این دارد که اگر کاری بخواهد به صورت جهادی پیگیری و اجرا شود توان انجام آن در شهر زیبای شیراز وجود دارد.
رضا محمدیان با اشاره به این موضوع که این پروژه به زودی تقدیم مردم شیراز میشود و رینگ ترافیکی مرتبط به خود را تکمیلتر خواهد کرد، گفت: این پروژه دسترسی شهرکهای جنوب کمربندی به داخل شهر را تقویت میکند و برای حفظ بیشتر جان مردم شهر شیراز و عابرین پیاده نیز موثر خواهد بود.
وی تاکید کرد که این پروژه، پروژهای فرا محلی و فرا منطقهای است.
مدیرکل عمرانی شهرداری شیراز هم در این بازدید با بیان اینکه در دو فاز قبلی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمد بن موسی (ع)، پل شمارههای 1 و 3 به بهرهبرداری رسیده و هماینک در آخرین روزهای عملیات اجرایی پل شماره 2 قرار داریم
که مشتمل بر دو دستگاه پل است، گفت: در حال حاضر مراحل رو سازی راه، آسفالت، فضای سبز، روشنایی و گاردریلها در حال انجام است.
بابک همتی ادامه داد: این پروژه علاوه تسهیل و تامین ایمنی ترافیکی و تامین دسترسی رینگهای درون و برون شهری، سه ویژگی منحصربهفرد دیگر نیز دارد که نخستین ویژگی آن طول پل و طول مسیرهایی که در موقعیت احداث این پل ایجاد شده است.
وی عنوان کرد: قریب 4.5 کیلومتر احداث مسیر در این تقاطع داشتیم که در نوع خود در کشور بی نظیر است.
مدیرکل عمرانی شهرداری شیراز، مشخصه دوم را زمان اجرای پروژه ذکر کرد و افزود: علیرغم وجود معارضین ملکی زیاد و تداخل با مسیر پر ترافیک و سنگین کمربندی شیراز، اما همکاران ما و پیمانکاران پروژه موفق شدند که در زمان 24 ماهه آن را به اتمام برسانند.
همتی همچنین تملک قریب به 15 هکتار زمین را از دیگر ویژگیهای بارز این پروژه اعلام کرد که در سطح شیراز و فارس و حتی کشور بینظیر است.
وی یادآور شد: این پروژه در یک دهه گذشته شروع شده بود، اما به دلیل تملکهای موجود بلاتکلیف مانده بود که به دستور شهردار شیراز در دور ششم فعالیت شورای شهر، این مهم انجام و شهرداران مناطق 5 و 9 در ضلع شمال و جنوبی وارد شدند و در کمترین زمان ممکن تملک زمینها انجام شد.
مدیر پروژه ایستگاه مترو قائم (عج) هم بیان کرد: این ایستگاه به صورت زیر زمینی به طول 123 مترمربع و عرض 25 مترمربع در حال عملیات اجرایی است.
رئیسی همچنین حجم حفاری ایستگاه را 63 هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: 200 مترمربع هم حفاری شمع و 18 هزار و 500 مترمکعب هم بتن ریزی خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: دسترسی از طریق سطح زمین و محورهای اصلی به طرفین ایستگاه ایجاد شده است.
انتهای پیام/424/
-
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۰۹:۳۶:۵۴
-
۹ بازديد
-

-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/941778/