پیشبینی اقامت 300 هزار نفر در یک شبانه روز در شیراز
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام فارس - رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز به تشریح نحوه نظارت بر خدمات ارائه شده به مسافران در ایام نوروز پرداخت.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی شورای شهر شیراز، مسعود زارعی با اشاره به وظایف شورای شهر اظهار کرد: این نهاد مسئول برنامهریزی و نظارت بر عملکرد دستگاههای خدماترسان، به ویژه شهرداری، است.
هدف اصلی این نظارت، بهبود کیفیت خدمات و رفع نقایص در کوتاهترین زمان ممکن است. وی افزود: شیراز به عنوان یکی از بهترین شهرها در ارائه خدمات به مسافران نوروزی شناخته میشود و مسافران سالهای گذشته نظرات مثبتی درباره تجربه خود از این شهر داشتهاند.
رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز به اهمیت حفظ جایگاه شیراز در ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: نظارت میدانی و استفاده از سامانه 137 برای ثبت نواقص و جمعآوری نظرات مردم از جمله روشهای نظارتی است.
وی از تلاشهای پاکبانهاو نیروهای شهری و دیگر دستگاهها در ارائه خدمات به مسافران قدردانی کرد و بر لزوم همکاری و پیگیری مستمر برای رفع مشکلات تأکید کرد.
زارعی همچنین به تعداد اسکان مسافران نوروزی تا روز دوم فروردین ماه اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش از 30 هزار نفر در مکانهای در نظر گرفته شده شهرداری اسکان داده شدهاند و شبانه حدود 6000 نفر به شکل موقت در مکانهای تعیین شده اسکان یافتهاند.
رئیس ستاد نظارت بر خدمات سفر مسافران نوروزی با اشاره به اسکان بخش از مسافران نوروزی در مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش استان فارس گفت:. حدود 80 درصد از مسافران اسکان داده شده در مدارس پیش از نوروز به صورت اینترنتی برای پذیرش در مدارس نامنویسی انجام شده که بر اساس این جامع آماری حدود 37 هزار نفر در مدارس استان تا روز دوم فروردین اسکان داده شدند.
زارعی تصریح کرد: در شهر شیراز، حدود 50 هزار نفر در مدت دو روز سپری شده از نوروزی در مکانهای تحت پوشش شهرداری و مدارس اسکان یافتهاند که پیش بینی برای روزههای آینده بیشتر از این اعداد است.
این مقام ارشد در ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مسافران نوروزی شورای شهر خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش سفرها در ایام نوروز، و تجربههای قبلی نشان میدهد که در یک شب ممکن است تا 300 هزار نفر در شهر شیراز اقامت داشته باشند؛ و همچنین در پایان افزود: مشکلات عمدهای که مردم در سامانه 137 مطرح کردهاند شامل نیاز به راهنمایی، نظافت، و سیستمهای گرمایشی است. برخی از افراد تقاضای حمام دارند که در برخی مراکز، امکانات محدودی برای این منظور فراهم شده است.
کد خبر 852052
-
دوشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۷:۵۲:۲۳
-
۱۲ بازديد
-

-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/938832/