مراحل پایانی بتنریزی تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام فارس - محمدحسن اسدی به همراه تنی چند از مدیران شهری در بازدید از تقاطع غیرهمسطح «قائم-رحمت-احمدی» روند عملیات اجرایی این پروژه را مورد رصد و بازدید میدانی قرار داد.
او در این بازدید، تقاطع غیرهمسطح قائم احمدی رحمت را یکی از پروژههای مهم شهرداری شیراز دانست و گفت: بولوار رحمت یکی از محورهای اصلی و شریانی شهر شیراز محسوب میشود که نیاز بود بهمنظور در تردد و روانسازی جریان ترافیک، تقاطعی غیرهمسطح در این محور مهم و پرتردد شهر شیراز احداث شود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
شهردار شیراز اتصال بولوارهای قائم و احمدی، تسهیل در دسترسی به مرکز شهر بهویژه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) را از دیگر اهداف اجرای این پروژه شهری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این پروژه با پیشرفت قابلتوجهی همراه است و صبح امروز بتنریزی مرحله دوم عرشه جنوب شرقی آن به حجم حدود 700 مترمکعب نیز انجام شد تا روند عملیات بتنریزی در این پروژه مراحل پایانی خود را طی کند.
اسدی سازمان عمران و بازآفرینی را یکی از سازمانهای پویا و فعال شهرداری شیراز برشمرد و اظهار داشت: آمار اجرای پروژههای متعدد و مختلف عمرانی از سوی این سازمان در 3 سال گذشته تاکنون، آماری خیرهکننده و بیسابقه بوده است و اجرای این حجم از پروژههای اجرا شده و در دست اجرا، نشان از توانمندی، دانش فنی، امکانات و تجهیزات و ارادهای دارد که در مجموعه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز وجود دارد.
او بر تداوم اجرای پروژههای کلانِ شهری و زیرساختی در راستای ارتقای رفاه شهروندان اشاره کرد و بیان داشت: امروز در شهر شیراز علاوه بر تقاطع غیرهمسطح قائم احمدی رحمت، همزمان چندین تقاطع غیرهمسطح دیگری در نقاطی از کلانشهر شیراز در دست اجرا است که میتوان گفت بهرهبرداری از آنها کمک شایانی به بهبود زیرساختهای ترافیکی و تسهیل در عبورومرور و همچنین بهبود کیفیت زندگی شهروندان خواهد کرد.
این مقام ارشد شهری به مشخصات فنی پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی اشاره کرد و گفت: سیستم سازهای پل بهصورت دال مجوف درجا ریز در ًو تیر پیشساخته و دال بتنی در دهانه وسط است.
اسدی افزود: این تقاطع دارای 89 شمع، 48 ستون و 9 دهانه با حداکثر طول 35 متر است.
شهردار شیراز با یادآوری اینکه تاکنون حدود 20 هزار مترمکعب بتنریزی در این پروژه صورتگرفته است، افزود: در صدد هستیم پس از تکمیل این تقاطع غیرهمسطح، در دو سمت آن یعنی در بولوار رحمت دو پل دیگر بهصورت دوربرگردان اجرا شود تا با حذف تقاطعهای همسطح ناایمن در این محور، ضمن ایجاد امنیت در تردد، شاهد کاهش ترافیک عبوری این محور باشیم.
منبع: شهرداری شیراز
-
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴:۰۷
-
۴ بازديد
-

-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/936828/