ایمنسازی خطرآفرین کمربندی شیراز توسط شهرداری شیراز
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام فارس - - آرش فرجزاده به ارائه گزارشی از پروژه ساماندهی، بهسازی و ایمنسازی کمربندی جنوب «بزرگراه امام خمینی (ره)» پرداخت.
قائممقام شهردار شیراز با اشاره به تقابلی که بین دستگاههای دولتی و مدیریت شهری ازلحاظ قانونی و مالی برای تقبل مسئولیت این کمربندی که یکی از خطرناکترین محورهای ترافیکی بود، اظهار کرد: با اهتمام شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز مسئولیت ایمنسازی و بهسازی این محور حدفاصل پل امام حسن مجتبی (ع) تا ورودی سلطانآباد را پذیرفت و با یک کار جمعی و بین بخشی بین حوزههای مختلف شهرداری به انجام آن پرداخت.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
او تصریح کرد: بزرگترین اتفاقی که امروز درواقع در این حوزه اتفاق افتاده است و جای بسیار افتخار برای مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز دارد، این است که بنا به مرقومه مجموعه انتظامی و پلیس راهور، کاهش جدی در حوزه تصادفات از زمانی که این ایمنسازی در کمربندی صورت گرفته به وجود آمده است و نجات جان انسانها که در این حوزه اتفاق افتاد، امید است خیروبرکت زیادی را برای مجموعه مدیریت شهری به همراه داشته باشد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در ادامه با ارائه گزارش بهسازی و ایمنسازی کمربندی جنوب اظهار کرد: 18 کیلومتر از محور کمربندی جنوب، طی تفاهمنامهای در اواخر اسفند 1401، به شهرداری شیراز واگذار شد و 23 کیلومتر بهاضافه دو تقاطع غیرهمسطح در اختیار مجموعه راه و شهرسازی تا فروردین 1404 دارد.
محمد امین اعتبار مجموعه اقدامات انجامی را حدود 500 میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد: این اقدامات در مرحله پیشرفت 93 درصدی قرار دارد.
به گفته او؛ اقدامات انجامشده شامل ترمیم آسفالت، ایجاد شانههای راه، نصب نیوجرسی و اجرای خطکشیهای جدید بوده است که منجر به کاهش 30 تا 40 درصدی تصادفات و حوادث در این محور و افزایش ایمنی تردد و حفظ جان و مال شهروندان شده است.
معاون شهردار شیراز عنوان کرد: بهطور خاص، تعداد فوتیها در 6ماهه اول امسال به 10 نفر کاهشیافته که نسبت به 20 نفر در سال قبل، بهبود قابلتوجهی نشان میدهد و اهمیت موضوع این است که 23 کیلومتر دیگر هنوز مشکلات خاص خود را دارد که باید ساماندهی شود.
امین برنامه عملیاتی بهسازی و ایمنسازی کمربندی را در سه فاز جمعبندی و بیان کرد: احداث شانه راه، ایمنسازی کمربندی، نصب جداکننده طولی بتنی (نیوجرسی)، ایمنسازی دوربرگردان همسطح ابتدای تقاطع نواب صفوی، نصب تابلو علائم، لکهگیری و تراش و ترمیم آسفالت در فاز یک، اصلاح دسترسیها (ورودی و خروجیها)، احداث کندروها و انسداد دسترسی معابر غیرمجاز و احداث تقاطع غیرهمسطح میثم، احداث پل روگذر بولوار احمدبن موسی (ع) به کمربندی، احداث تقاطع غیرهمسطح به بولوار نواب صفوی، تکمیل تقاطع شهید فرصتیان و تکمیل تقاطع میلاد در فاز سوم از فعالیتهای شهرداری شیراز در کمربندی است.
او بیان کرد: پروژههای مختلفی مانند تقاطعهای جدید و روشنایی محور نیز در حال اجراست.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز طی سخنان خود به فعالیت 14 سامانه نظارت تصویری و ثبت تخلف در کل کمربندی اشاره و بیان کرد: بنابه اعلام رئیس پلیس راهور کشور میزان کارایی و روشن بودن و در مدار بودن دوربینهای نظارتی در کل کشور حدود 17 درصد است و این در حالی است که بیش از 95 درصد دوربینها و سامانهها شهرداری فعال در مدار هستند.
هادی شهدوست شیرازی عنوان کرد: این یک آمار غیرقابل مقایسه با سایر کلانشهرها هست، این 14 دوربین هم بعد نظارت تصویری در بحث ثبت تخلف در کمربندی را دارند و یکی از عوامل کاهش تصادفات و تصادفات منجر به فوت هستند و هم ثبت تخلف سرعت هستند.
او همچنین به روشنایی محور، اصلاح هندسی و تعریض معابر و همچنین خط کشی محور کمربندی و استفاده از تابلوهای کامپوزیت اشاره کرد.
قابلذکر است، این گزارش موردتقدیر رئیس شورای اسلامی شهر شیراز قرار گرفت و سید ابراهیم حسینی بهعنوان نماینده مردم مطالبهگر سامانههای بقیه کمربندی و حفظ جان و مال مردم از دستگاههای دولتی شد.
انتهای پیام/
-
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷:۲۲
-
۱۲ بازديد
-
-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/885563/