پیام فارس

آخرين مطالب

از بازنگری سند توسعه شیراز تا نبود قرارداد قانونی و اجرای ناقص سامانه سفیر اجتماعي

از بازنگری سند توسعه شیراز تا نبود قرارداد قانونی و اجرای ناقص سامانه سفیر
  بزرگنمايي:

پیام فارس - یکصد و هفتاد و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر به ریاست سید ابراهیم حسینی، شهردار کلانشهر شیراز و مدیران شهری و اصحاب همیشگی رسانه برگزار شد. 
سید ابراهیم حسینی؛ رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش دین، معنویت، حماسه و هنر در توسعه جوامع، بر لزوم بازنگری در سند جامع توسعه شیراز با عنوان "سومین حرم اهل بیت (ع) " تاکید کرد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
او با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری؛ شیراز و استان فارس به عنوان الگویی بارز از ترکیب این سه عنصر در کشور شناخته می‌شوند، گفت: رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، ما را بر آن می‌دارد تا با نگاهی دقیق‌تر به سند توسعه شیراز، آن را با تاکید بر مفاهیم دین، حماسه و هنر بازنگری و به روزرسانی کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین یاد و خاطره شهدای استان فارس را گرامی داشت و بر ضرورت توجه به ارزش‌های اسلامی و انقلابی در توسعه شهر شیراز تاکید کرد.
انتقاد از مکانیزم‌های انتصاب در شهرداری
غلامحسن اسکندری؛ عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم از مکانیزم‌های انتصاب در شهرداری شیراز انتقاد کرد و آن را عامل کاهش کارایی و شایسته‌سالاری در این نهاد دانست. 
او با اشاره به تشییع پیکر شهیده شیرازی، معصومه کرباسی، به موضوع شهادت و جایگاه شهدا پرداخت و سپس از روند انتصابات در شهرداری شیراز انتقاد کرد.
اسکندری با تاکید بر اهمیت اختیار و آزادی عمل مدیران در انتخاب همکاران و تصمیم‌گیری، گفت: متاسفانه در شهرداری شیراز، مکانیزمی حاکم است که شهرداران مناطق حتی در انتخاب معاونان خود نیز آزادی عمل ندارند.
این عضو شورا با بیان اینکه در چنین شرایطی نمی‌توان مدیران را بر اساس عملکردشان ارزیابی کرد، افزود: در این مکانیزم، رفتار سازمانی مفهومی ندارد و انتصابات بر اساس سلیقه صورت می‌گیرد و کارآمدی و شایسته‌سالاری قربانی می‌شود.
اسکندری افزود: علی‌رغم انتقادات متعدد، تغییراتی درحوزه فرهنگی صورت گرفته که نشان از عدم توجه به نظرات شورای اسلامی شهر و مردم دارد.
او تاکید کرد که این نوع تصمیم‌گیری‌ها باعث می‌شود افراد شایسته و متخصص از شهرداری دور شوند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان سخنان خود، بر لزوم تغییر رویه در انتصابات و توجه به شایسته‌سالاری تاکید کرد و گفت که اگر این رویه تغییر نکند، شهرداری شیراز نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد.
شیراز نیازمند حمایت همه جانبه برای ادامه روند توسعه است
علیرضا اسکندری؛ رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز هم ضمن اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر پروژه‌های عمرانی در شیراز، از تلاش برخی افراد برای تعطیلی این پروژه‌ها ابراز نگرانی کرد و خواستار استمرار روند توسعه شهر شد.
او با اشاره به موفقیت‌های اخیر شهرداری در اجرای پروژه‌های متعدد از جمله خطوط مترو، رینگ‌های ترافیکی و طرح‌های گردشگری، افزود: در مدت کوتاهی توانستیم زیرساخت‌های شهر را به طور چشمگیری بهبود بخشیم، اما متأسفانه شاهد برخی فشار‌های سیاسی برای تعطیلی این پروژه‌ها هستیم.
اسکندری همچنین از استاندار و رئیس کل دادگستری فارس درخواست کرد تا از این پروژه‌ها حمایت کرده و مانع ایجاد اختلال در اجرای آنها شوند.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز در پایان سخنان خود به همکاران خود در شورا و شهرداری توصیه کرد که در برابر فشار‌ها مقاومت کرده و با جدیت به کار خود ادامه دهند. 
او تاکید کرد که شروع کار بسیار خوب بوده است، اما برای رسیدن به اهداف بلندمدت، نیاز به استمرار و تلاش مضاعف است.
نبود قرارداد قانونی و اجرای ناقص سامانه سفیر
افسانه خواست‌خدایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز، با طرح پرسش‌هایی درباره نحوه پرداخت حقوق رانندگان استیجاری شهرداری، خواستار بررسی دقیق این موضوع و بهبود شرایط این قشر زحمتکش شد.
او با اشاره به وعده‌های شهرداری مبنی بر اجرای صحیح سامانه سفیر و پرداخت عادلانه‌ی حقوق، خواستار شفاف‌سازی در این زمینه شد.
به گفته خواست خدایی، بر اساس لایحه شهرداری، قرار بود پرداخت حقوق رانندگان استیجاری از ابتدای سال 1403 از طریق سامانه سفیر انجام شود. اما با وجود گذشت چندین ماه، نه تنها این سامانه به درستی اجرایی نشده است، بلکه بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که شهرداری در طول سال‌های گذشته قرارداد‌های قانونی با رانندگان استیجاری منعقد نکرده است
او در این رابطه گفت: متأسفانه با بازدید نظارتی از اداره موتوری شهرداری، مشخص شد که قرارداد‌های موجود تنها به امضای رانندگان رسیده و سایر تشریفات قانونی آن انجام نشده است. این یعنی تمام پرداخت‌های انجام شده در چند دوره قرارداد گذشته این اداره نامعتبر بوده است.
خواست‌خدایی همچنین به کاهش بدون ضابطه حقوق رانندگان استیجاری در ماه گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود وعده‌های شهرداری مبنی بر افزایش حقوق رانندگان با اجرای سامانه سفیر، شاهد کاهش خلاف عرف حقوق این قشر زحمتکش هستیم. این در حالی است که طبق گزارشات ارائه شده توسط شهرداری، قرار بود مبالغ واریزی به رانندگان بیشتر از این باشد.
عضو شورای شهر شیراز در ادامه به پرسش‌های مهمی اشاره کرد: سامانه سفیر بر اساس کدام قرارداد بین رانندگان و شهرداری اجرا شده است؟ چرا با وجود اجرای سامانه سفیر، حقوق رانندگان کاهش یافته است؟ نحوه اجرای این سامانه در واحد‌های مختلف شهرداری چگونه است؟ سرنوشت رانندگانی که به دلایل مختلف از سرویس‌های متعدد محروم می‌شوند چیست؟ خواست خدایی با تأکید بر اینکه رانندگان استیجاری از اقشار زحمتکش و کم درآمد شهرداری هستند، خواستار پیگیری جدی شهرداری برای رفع مشکلات این قشر و پرداخت حقوق آنها به صورت قانونی و عادلانه شد.
او در پایان خاطرنشان کرد: کاهش بدون ضابطه و قانون حقوق رانندگان استیجاری، معیشت این افراد را به شدت تحت تأثیر قرار داده است؛ لذا انتظار می‌رود شهرداری با جدیت بیشتری به این مسئله ورود کرده و پاسخگوی مطالبات به حق رانندگان باشد.
رونمایی از چهار کتاب به یاد شهدای حرم
در جریان یکصد و هفتاد و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، رویدادی فرهنگی ارزشمند رخ داد. رئیس جهاد دانشگاهی با حضور در این جلسه، از چهار کتاب جدید این مجموعه رونمایی کرد.
این مراسم به پاسداشت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی (ع) برگزار شد و نشان از اهمیت حفظ یاد و نام شهدا و همچنین حمایت از تولیدات فرهنگی در شهر شیراز دارد.
در یکصد و هفتاد و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مصوبه جدیدی با هدف جلوگیری از ورود کامیون‌ها و خودرو‌های سنگین به شهر از طریق خروجی آزادراه به محور غرب شیراز با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید. 
این مصوبه که در راستای رفع ابهامات مطرح شده توسط فرمانداری شیراز صورت گرفته است، شهرداری را مکلف می‌کند تا با استفاده از تمام امکانات و توانمندی‌های موجود، اقدامات لازم را برای جلوگیری از ورود این نوع خودرو‌ها به داخل شهر انجام دهد.
دستور کار بررسی شده دیگر درخصوص یکپارچه سازی سامانه‌های اعلام وضعیت آلاینده‌های هوا و صوت، بود که در یکصد و هفتاد و دومین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز تصویب رسید.
بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود با رعایت قوانین و مقررات بالادستی، بالاخص آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری و با هدف یکپارچه سازی سامانه‌های اعلام وضعیت و شاخص آلودگی هوا، نسبت به تامین اعتبار راهبری، پشتیبانی، تعمیر، کالیبراسیون، نگهداری و بهره برداری از تعداد 4 دستگاه سنجش آلودگی هوا و 2 دستگاه تابلو نمایشگر متعلق به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با انعقاد توافق نامه فی مابین و رعایت شرایط ذیل، هزینه کند.
در پایان این جلسه، توافقنامه فی مابین شهرداری شیراز و موقوفه علی بن حمزه (ع) نیز به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده این طرح، مفاد توافق نامه ارسالی از سوی معاون محترم قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس بین شهرداری شیراز و موقوفه علی بن حمزه (ع) در خصوص اجاره پارک آزادی واقع در بلوار آزادی با عرصه وقفی معروف به بوستان آزادی مورد بررسی قرار گرفت و با کلیات آن موافقت شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/870449/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محرومیت ستاره فوتبال زنان ایران به دلیل افتادن روسری؟

منطقه در چشم‌انداز ایران و شورای همکاری

سیاست داخلی ظریف

سفیدنمایی طالبان

سود پنهان فیلترینگ چقدر است که مانع از فروپاشی‌اش می‌شود؟

منطقه در حال جوشش؛ چرا خاورمیانه اوضاع کمپین هریس را بهتر نکرد؟

بلومبرگ: آیا حمله محدود اسرائیل به ایران، راهی به سوی توافق منطقه‌ای است؟

روایت شاهد عینی از عملیات شهادت‌طلبانه تل‌آویو

اشتغال‌زایی برای 1161 نفر در منطقه اقتصادی خلیج فارس طی 7 ماهه امسال

ادارات و مدارس این شهر فردا 7آبان تعطیل شد

خبر فوری /مدارس فردا تعطیل شد

خبر فوری /مدارس فردا تعطیل شد | تعطیلی مدارس نوبت صبح، ادارات و بازار فردا دوشنبه 7 آبان

تشریح برنامه‌های بزرگداشت حماسه اسلامی 6 بهمن آمل

مدارس و ادارات این شهر فردا دوشنبه تعطیل شد

تصاویر/ جلسه هماهنگی بزرگداشت حماسه اسلامی 6 بهمن آمل

ساخت تصفیه خانه بهبهان با سرمایه گذاری پالایشگاه بید بلند خلیج فارس

تعطیلی مدارس نوبت صبح این استان | مدارس کازرون تعطیل شد

اقدامات تروریستی برای ناامنی منطقه بی ثمر است

مراسم وداع با پیکر مطهر امام جمعه شهید کازرون برگزار شد + تصاویر

شکست دیپلماسی دولت بایدن در منطقه

شب روشن؛ روایتی از تجربه ساکنان تهران از صدای انفجار سحرگاه دیروز

حمله بومرنگی اسراییل

ایران باید تصمیم بگیرد تنش کنونی به چه سمتی خواهد رفت

تمدید طرح مزایده سوراخ موش در تل‌آویو

پدافنــــــــــــــــــد ملـــــی

جزایر سه گانه، شیخ زاید و طعم شیرین نزدیکی به ایران

یارگیری بی‌فایده امارات

جزییات عملیات شهادت‌طلبانه بزرگ در شمال تل‌آویو

سه هفته نسل‌کشی اسرائیل در شمال نوار غزه

کاردرمانی برای همه؛ شعار روز جهانی کاردرمانی 2024

چگونه آلزایمر بر توانایی تکلم بیماران تأثیر می‌گذارد؟

بهترین روش برای بلند کردن اجسام سنگین بدون فشار بر کمر

چرا لبنیات برای افراد که دیسک کمر دارند مضر است

معرفی پنج میوه صحت و سلامت

پیشگیری دیسک گردن با تمرینات ورزشی

عوارض ناشی از کم‌توجهی به یبوست در کودکان

علائم اولیه ابتلای کودکان به یبوست

نکته مهمی که باید همه پدران و مادران رعایت کنند

باید و نبایدهای بیماران فشارخون

سرمایه‌گذاری بدون ریسک با بیش از  30٪ سود تضمین شده | صندوق درآمدثابت فیروزه

جزییات تازه از بسته حمایتی بورس

هشدار بانک مرکزی به بانک‌ها: تراکنش‌های غیرعادی راگزارش دهید

پیش بینی قیمت دلار 7 آبان 1403

استاد اقتصاد و مالی دانشگاه برکلی کالیفرنا: آمریکا دیگر یک قدرت اقتصادی بزرگ نیست

وقت خرید طلاست؟

پیش‌بینی مجلس از تورم شب عید

چهارراه سیاستگذاری مسکن در دولت پزشکیان

پیش بینی قیمت طلا و سکه 7 آبان 1403

تحلیل ی از دلیل جهش بازار سهام در روز رشد دلار و طلا

مسئولان فارس شهادت امام جمعه کازرون را تسلیت گفتند