پیام فارس

آخرين مطالب

برنامه‌های دومین کنگره 15 هزار شهید فارس اعلام شد اجتماعي

برنامه‌های دومین کنگره 15 هزار شهید فارس اعلام شد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - سردار یدالله بوعلی در نشست خبری که در تشریح برنامه‌های دومین اجلاسیه 15 هزار شهید استان فارس برگزار شد، با بیان اینکه پایان کنگره در واقع آغاز کار مجاهدانه است، گفت: این کنگره از چهارم تا دهم آبان‌ماه برگزار خواهد شد. 
او در خصوص برگزاری یادواره‌های شهدا بیان کرد: تاکنون 7 هزار و 430 بزرگداشت شهدا در قالب یادواره خانگی، محله، طایفه، دانشگاه، مدرسه، استان، دهستان، بخش و قشر برگزار شده است.
همچنین 52 یادواره یگان‌های رزم، 47 اجلاسیه قشری، 37 یادواره شهرستانی، 15 اجلاسیه ملی و بین‌المللی که شامل شهدای ادیان، شهدای اهل سنت، شهدای زنان، شهدای ارتش و شهدای خبرنگار محور مقاومت در راستای دومین کنگره 15 هزار شهید استان فارس اجرا شده‌اند.
فرمانده سپاه فجر فارس افزود: یک‌هزار و 790 یادواره آبروی محله، 2 هزار و 700 یادواره خانگی، یک‌هزار و 302 یادواره محلات و یک‌هزار و 483 یادواره دانش‌آموزی نیز در راستای کنگره بزرگ شهدا در استان برگزار شده است.
بوعلی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از جمعیت استان فارس در یادواره‌ها حضور و مشارکت داشتند، گفت: یکی از ویژگی‌های این یادواره بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوامع هنری، دانشگاهی، حوزه‌های علمیه، مدارس و اقشار گوناگون برای برگزاری یادواره‌ها و اجلاسیه‌ها بوده است.
دبیرکل کنگره ملی 15 هزار شهید استان فارس افزود: برپایی 15 هزار محفل قرآنی، برنامه‌ریزی برای پرورش 15 هزار حافظ قرآن، برنامه‌ریزی برای ساخت 115 دارالقرآن و نیز برگزاری یادواره شهدای قرآنی با دعوت از 5 هزار حافظ قرآن از سراسر کشور و تجلیل از 470 حافظ قرآن در حرم مطهر شاهچراغ (ع) از برنامه‌های کمیته قرآنی دومین اجلاسیه 15 هزار شهید استان فارس بوده است.
بوعلی تصریح کرد: فراخوان رقابت به منظور شناسایی استعداد‌های هنری در کشور با موضوع دفاع مقدس و کشف 185 هنرمند در قالب برنامه «راوی شو» و تولید 7 برنامه 60 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه‌های ملی و استانی همچنین تولید مجموعه تلویزیونی «روز خون» با موضوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در 7 قسمت 40 دقیقه‌ای، تهیه 22 فیلم مستند، تولید 7 فیلم کوتاه، تولید 2 فیلم بلند داستانی، تولید 313 دقیقه جلوه متحرک، طراحی و اجرای 20 پوستر گرافیکی با استفاده از هوش مصنوعی، ترسیم 23 تابلوی انتزاعی رنگ روغن و برگزاری جشنواره بین‌المللی رادیوتئاتر از برنامه‌های کمیته‌های فرهنگی، هنری و رسانه است.
او افزود: اجرای برنامه «شب‌های پرستاره»، راه‌اندازی ارکست سمفونیک با 15 قطعه در سطح کشور و سمفونیک شهدای مقاومت فارس، استفاده از ظرفیت صدا و سیما در راستای تبیین سیره شهدا در قالب 53 برنامه تلویزیونی، تولید 62 برنامه رادیویی با عنوان یادواره عاشقی، تولید 176 برنامه رادیویی به عنوان خاکریز خاطره، اجرای 43 نمایش رادیویی، تولید 3 قطعه موسیقی، 5 نمایش خیابانی، برگزاری جشنواره تئاتر کشوری، برگزاری جشنواره سرود کشوری با مشارکت 250 هنرمند و اجرای 27 نمایش میدانی از دیگر برنامه‌های کمیته‌های فرهنگی هنری و رسانه بوده است.
بوعلی در خصوص نشر و تألیف کتاب اظهار کرد: تالیف 250 عنوان کتاب با مشارکت انتشارات معتبر کشوری، 26 کتاب صوتی، برگزاری 8 پویش کتابخوانی در سطح ملی و استانی، تشکیل شبکه نویسندگان استان فارس، راه‌اندازی فروشگاه کتاب در شیراز و تشکیل گروه‌های کتابخوانی در استان از برنامه‌های کمیته تألیف بوده است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس جمع‌آوری 496 هزار و 946 سند از شهدا، جانبازان و آزادگان؛ آغاز طرح سرگذشت پژوهی؛ تهیه 7 هزار و 819 مصاحبه با خانواده شهدا و جانبازان؛ شناسایی یک‌هزار و 600 محتوا با موضوع ایثار و مقاومت، تهیه آلبوم اسناد و عکس‌های شهدا و تقدیم به خانواده‌های آنان را از برنامه‌های کمیته جمع‌آوری اسناد اعلام کرد.
او در خصوص برنامه‌های تکریم ایثارگران نیز اظهار کرد: تهیه 15 هزار قاب هوشمند از شهدا، 24 هزار و 500 دیدار تکریم از خانواده شهیدان و جانبازان، تهیه مدال افتخار برای 15 هزار شهید فارس و تدارک سفر زیارتی برای 185 نفر از خانواده شهدا از برنامه‌های کمیته تکریم بوده است.
بوعلی از راه‌اندازی سایت کنگره شهدای فارس هم خبر داد و سپس افزود: نصب تابلوی کوچه شهدای ادیان از کار‌های ویژه‌ای بود که در این مراسم 70 نفر از بزرگان ادیان حضور داشتند.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس نیز در این نشست خبری بیان کرد: بزرگترین رویداد فرهنگی سال را در دومین کنگره 15 هزار شهید استان فارس خواهیم داشت.
سردار هاشم جمالی بیان کرد: در اختتامیه این اجلاسیه میهمانانی از سراسر کشور حضور خواهند داشت و 10 آبان ماه یک روز ماندگار خواهد بود.
او اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری جهان اسلام و محور مقاومت نیاز به گسترش تفکر روحیه ایثار و شهادت دارد؛ مدت‌ها بود که کنگره‌ها به فراموشی سپرده شده بودند، 13 سال پیش یعنی در سال 1390 کنگره ملی شهدای فارس برگزار شد، اما با تأکید مقام معظم رهبری (مدظله) بر این مهم، کنگره‌های شهدا دوباره احیا شد.
جمالی تصریح کرد: از یک سال پیش شورای سیاست‌گذاری در استان و شهرستان‌ها ایجاد شد و تمام نقاط استان از روستا‌ها و شهرستان‌ها گرفته تا مرکز استان شاهد یک تحول بزرگ در راستای کنگره شهدا شدند و 7 هزار و 430 یادواره در سطح استان برگزار شد.
او افزود: یکی از ویژگی‌های کنگره ملی شهدای استان فارس این است که از همه ظرفیت‌های هنر در همه عرصه‌ها استفاده شد.
جمالی ویژگی دیگر این کنگره را اعتماد و استفاده از هنرمندان استان فارس در همه زمینه‌ها دانست و گفت: ارکست سمفونیک شهدا 7 آبان ماه تا 9 آبان ماه در تالار حافظ برگزار خواهد شد.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس افزود: حدود یک هزار نفر در برپایی نمایشگاه دومین کنگره 15 هزار شهید استان فارس با عنوان «روایت اقتدار» که در نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان برگزار شده است، تلاش کردند.
جمالی بیان کرد: 8 آبان ماه اجلاسیه ملی شهدای ارتش، 9 آبان ماه اجلاسیه ملی شهدای زن و 10 آبان کنگره ملی 15 هزار شهید استان فارس در نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/867832/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله قدس/ بازخوانی ابعاد حقوقی مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه

سرمقاله همشهری/ هلاکت افسران صهیونیست، کابوس سران تل‌آویو

سرمقاله آفرینش/ اقتصاد منتظر دستور نمی‌ماند

سرمقاله آرمان ملی/ قطعنامه 1701 به چه چیز نظر دارد

سرمقاله سازندگی/ آبادانی جزایر سه‌گانه

دلیل وزن کم جنین چیست؟

مهم ترین عوامل بروز سکته مغزی/ سکته مغزی نیاز به مراقبت حاد دارد

چرا ابن سینا خودش عمر زیادی نداشت؟

جنینی که دچار عفونت می‌شود با بستری و درمان در بیمارستان روبه بهبودی می‌رود

قوانین نوشیدن آب از دیدگاه طب ایرانی

اقدامات اولیه در زمان بروز سکته مغزی

ترتیب بهترین روغن‌ها برای استفاده!

آرتروز؛ مهمان همیشگی فرد مبتلا

پیشگیری از زگیل تناسلی

جزئیات لایحه بودجه 1404؛ سقف پاداش پایان خدمت مشخص شد

جزئیات لایحه بودجه 1404؛ تعرفه آب خانگی افزایش یافت

جزئیات لایحه بودجه 1404؛ نقل و انتقالات خودرو پیش از پرداخت مالیات ممنوع اعلام شد

جزئیات هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 1404

جزئیات دخل و خرج دولت در سال آینده

بورس کانال دو میلیون واحد را از دست داد

افزایش حق بیمه برق در لایحه بودجه 1404

طرح اختیاری کالابرگ الکترونیک بجای یارانه نقدی در بودجه 1404

استقبال 1 میلیون مسافر از کمپین «کش بک» فلایتیو

شرط بودجه برای ادامه پرداخت تنخواه بانک مرکزی به دولت

نقش وحدت حوزه و دانشگاه در ایجاد تمدن نوین اسلامی

لزوم تشکیل کمیته همکاری های حوزه علمیه و دانشگاه

برپایی غرفه سفارتخانه مقاومت در شیراز

«غیبت موجه» با روایتی از دانش آموز شهید

فوری/خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان | آغاز واریز 5 میلیون تومانی برای بازنشستگان امروز 30 مهر

تقویت تعامل دانشگاه آزاد اسلامی فارس و حوزه علمیه

گزارشی از نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی فارس

تایید مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه در نقشه اداره کل جنگ انگلستان/ این نقشه در سال 1888 از سوی وزیرمختار انگلیس به ناصرالدین‌‎شاه تحویل رسمی شده

اقتدار مرزبانان ناشی از اعتقادات دینی آنان است

ایران 2 جزیره دیگر هم در خلیج فارس دارد؛ وقت اقامه دعوی بین‌المللی نرسیده است؟

چاره‌ای جز انتقال نهضت ملی مسکن شیراز به صدرا نداریم

برگزاری دیمایی 9 مجمع الکترونیک در مهرماه

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در بوشهر صادر شد

فراخوان مقاله و گزارش علمی در حوزه مرمت

اعتبار تخصیص یافته به جامعه عشایری فارس، جوابگوی نیازهای آن‌ها نیست

تراژدی غم انگیز بورس تکرار شد | بورس کانال 2 میلیون واحد را از دست داد (یکم مهر 1403)

سرپرستان 3 واحد دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شدند

اخطار جدی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به بدهکاران

2 دهه خدمت رئیس فقید در دانشگاه آزاد لامرد ماندگار شد

کمک یک میلیارد تومانی به دانشگاه آزاد لامرد

کمک داور لیگ برتر فوتبال رئیس هیأت ورزش روستایی و عشایری استان شد

مهر واره شعر در کوچه آفتاب در گتوند برگزار می‌گردد

پایان کار سارق باطری خودرو در اردکان

اردشیر گراوند، جامعه شناس: بزهکاری در مسکن مهر افزایش پیدا کرده است

صابون تریاک یک حق بزرگ در بازار زیبایی

اداره هیات امنایی اماکن شاخص گردشگری فارس؛ مطالبه‌ای برزمین مانده