پیام فارس

آخرين مطالب

بررسی موانع پیش‌روی 564 واحد تولیدی فارس/کندی روند اجرایی مصوبات اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش خبرنگار ایرنا، این روزها کمک به تسریع و تسهیل امور مربوط به بخش تولید و صادرات، همچنین بررسی اختلافات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان امور مالیاتی و بیمه مهمترین دغدغه متولیان اقتصادی استان به شمار می‌رود؛ مشکلاتی که برای حل آن کارگروهی تحت عنوان «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید» در همه استان‌های کشور به صورت هفتگی برگزار می‌شود.
مروری بر کارگروه تسهیل فارس
تشکیل این کارگروه در استان فارس با حضور استاندار در اولویت متولیان حوزه اقتصاد قرار دارد به گونه‌ای که این کارگروه در سال گذشته هر سه‌شنبه به ریاست استاندار فارس، دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها برگزار می‌شد.
در آخرین جلسه این کارگروه در سال 1402 که روز سه‌شنبه 22اسفندماه برگزار شد مشکلات 18 بنگاه اقتصادی و تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که با احتساب این واحدها، مجموع واحدهای حمایت شده در سالی که گذشت به یک هزار و 254واحد رسید.
در بیست و یکمین روز از فروردین ماه سال 1403 نیز نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس که به عنوان پانصد و هفتاد و سومین کارگروه محسوب می‌شود، برگزار شد.
در این جلسه موانع 47 بنگاه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت که 43 مورد از آنها در کمیته تخصصی ذیل کارگروه و چهار دستورکار در کارگروه تسهیل استانی انجام شد.
گره‌گشایی از 270 واحد در سه ماهه نخست سال
مشکل گشایی از واحدهای تولیدی و صنعتی فارس در سه ماهه نخست سال همچنان ادامه یافت تا اینکه در آخرین هفته از خرداد ماه نیز چالش‌های 30 بنگاه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.
روز سه‌شنبه 29 خردادماه 1403 پانصد و هشتاد و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار فارس، دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و حضور دستگاه‌های ذیربط استانی، مدیران عامل بانک‌ها و مدیران بنگاه‌های اقتصادی تشکیل شد.
در این جلسه هم طبق روال گذشته چالش‌ها، موانع تولید و مسائلی از جمله درخواست قطع نشدن و عدم کاهش دیماند برق، ناترازی مصرف، ترخیص کالا، تمدید تسهیلات و مطالبات بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای موثر ارائه شدو با این اقدام تعداد واحدهای حمایت شده در سه ماهه نخست سال به 270 واحد رسید.
فعالیت این کارگروه برای 2هفته به دلیل اهمیت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متوقف شد؛ انتخابات زودهنگامی که در پی شهادت آیت‌الله ابراهیم رییسی در حادثه سقوط بالگرد برگزار شد و در این رویداد مسعود پزشکیان با کسب 16 میلیون و 384 هزار و 403 رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.
جلسات تابستانی چگونه گذشت؟
پس از دو هفته متوقف شدن این کارگروه، فعالیت‌های آن برای بار دیگر روز سه شنبه 19 تیرماه 1403 به ریاست استاندار فارس آغاز شد و در این جلسه چالشهای پیش‌روی بنگاه‌ها از جمله تعیبن تکلیف بدهی مالیاتی، ترخیص کالا، تقسیط بدهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوبات لازم تصویب و به دستگاهای ذی‌ربط ابلاغ شد.
در این کارگروه مشکلات 19 بنگاه اقتصادی طرح در کمیته تخصصی ذیل کارگروه و رفع موانع و تسهیل مشکلات چهار بنگاه اقتصادی با زمینه فعالیت تولید انواع کشنده و کامیونت، انواع کاشی و سرامیک و لوله‌های GRP حل و فصل شد.
برگزاری پی در پی جلسات این کارگروه همچنان ادامه یافت به گونه‌ای که در مردادماه نیز با حل مشکلات 110واحد تولیدی و اقتصادی تعداد واحدهای حمایت شده از ابتدای سال تاکنون به 403واحد رسید.
جلسات این کارگروه در شهریورماه نیز با برگزاری پانصد و نودمین جلسه کلید خورد؛ جلسه‌ای که در بیستمین روز از شهریور با هدف تعیین تکلیف بدهی، مالیات، رفع دغدغه‌های واحدهای تولیدی و اقتصادی در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد و در این نشست مصوبات 72واحد تولیدی و اقتصادی طرح در کمیته تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مشکلات چهار بنگاه اقتصادی در زمینه فعالیت گلخانه و تولید صیفی‌جات، لبنیات، فرآورده‌های گوشتی، خوراک دام و طیور به تصویب رسید.
هفته پایانی تابستان و پشتیبانی از 501 واحد در 6 ماه نخست
پانصد و نود و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هم در هفته پایانی تابستان یعنی 27 شهریورماه برگزار شد و در این نشست مصوبات 19 بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین موضوعات سه بنگاه اقتصادی با زمینه فعالیت تولید سبزیجات، انواع ناگت، پنیر پیتزا و شترمرغ مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص تعیین تکلیف بدهی، بخشودگی جرائم، درخواست تسهیلات و رفع موانع این واحدهای تولیدی و اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.
با این اقدام تعداد واحدهای حمایت شده در 6ماه نخست سال به 501 واحد رسید.

پیام فارس

آغاز پاییز با بررسی مشکلات 23 واحد تولیدی‌
با آغاز فصل پاییز و در سومین روز از مهرماه نیز پانصد و نود و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد و در این نشست مصوبات 20 بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین موضوعات سه بنگاه اقتصادی با زمینه فعالیت سردخانه، انواع تجهیزات مخابراتی و قیر مورد بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم برای حل مشکلات، رفع موانع موجود، تقویت تولید و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها اندیشیده شد.
10 مهرماه؛ حل و فصل مشکلات 17 واحد تولیدی
در دهمین روز از مهرماه نیز پانصد و نود و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد و مسائلی مانند بخشش جرائم مربوط به برق، تأمین برق و اخذ مجوز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست که روز سه‌شنبه 10 مهرماه برگزار شد مصوبات مربوط به 14 بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین موضوعات سه بنگاه اقتصادی با زمینه فعالیت فرآورده‌های لبنی، آرد و تکثیر گیاهان دارویی مطرح شد و مسئولان مربوطه جهت رسیدگی به این مسائل و رفع موانع تولید اقدام به ارایه سازوکارهای لازم کردند.
رفع موانع 23 واحد صنعتی و تولیدی
پانصد و نود و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هم روز 17 مهرماه به ریاست استاندار فارس، دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و حضور دستگاه‌های ذیربط استانی، مدیران عامل بانک‌ها و مدیران بنگاه‌های اقتصادی در خصوص تعیین تکلیف بدهی، اخذ تسهیلات، و مهلت بازپرداخت تسهیلات برگزار شد.
در این نشست مصوبات 19 بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین موضوعات چهار بنگاه اقتصادی با زمینه فعالیت هواپیمایی، تولید روغن نباتی، سردخانه، انواع پنیر پیتزا و ناگت مطرح و تصمیمات لازم برای رفع موانع و مشکلات پیش‌روی آنها صادر و ابلاغ شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع استان در این جلسه بر نقش مؤثر همکاری بخش خصوصی و دولت تأکید کرد و گفت: برای پویایی، رشد، توسعه و پیشرفت فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی و اشتغال و سرمایه‌گذاری هم‌افزایی، همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی ذی ربط ضرورت دارد.
این تدابیر برای حل مشکلات واحدهای تولیدی فارس در حالی اتخاذ می‌شود که هنوز هم برخی از این واحدها با چالش‌های بسیاری رو به رو هستند؛ چالش‌هایی که بخش عمده‌ای از آنها را کمبود نقدینگی، قیمت بالای نرخ ارز، بالابودن نرخ تسهیلات بانکی، قوانین دست و پاگیر، کاغذبازی اداری، افزایش قیمت مواد اولیه و مشکلات زیرساختی، افت و قطع انرژی‌های آب، برق و گاز تشکیل می‌دهد؛ لذا نباید تنها به برگزاری این جلسات اکتفا کرد بلکه نیاز است که عوامل مسبب اجرایی نشدن مصوبه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شناسایی و خروجی این جلسات هم مانند برگزاری آن به صورت مستمر مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد.
استان‌ها فارس 0 نفر

پیام فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/864847/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حرامزاده‌ای که سرنوشتش با سرنوشت آمریکا گره خورده است

حیفا سرخ شد

ارزیابی آمریکا: ایران و اسرائیل به دنبال درگیری همه‌جانبه نیستند

شکاف دو متحد بر سر تهران

آبگوشت و خواص بی نظیر آن

درمان صدای مفصل فک را جدی بگیرید

خوراکی هایی که برای تقویت چشم معجزه می کنند

پیشگیری از پوسیدگی دندان ناشی از مصرف مواد قندی

سلیمی: میزان افزایش حقوق در لایحه بودجه 1404 خلاف برنامه هفتم است

پرداخت 2،000 میلیارد ریال دیون شرکت بیمه تجارت‌نو از ابتدای مهرماه

خبر خوب قالیباف در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

تاکید وزیر ارتباطات بر کاهش محدودیت ها در فضای مجازی

تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت

میزان افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده مشخص شد

اظهارات سخنگوی دولت در مورد افزایش قیمت بنزین

وزیر ارتباطات: امیدواریم در آینده اخبار خوبی درباره فیلترینگ به مردم بدهیم

مهاجرانی: موضوع فیلترینگ در دولت در حال پیگیری است

زاکانی: قرارداد شهردای تهران با چین ابهامی ندارد

قالیباف: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از مهر ماه 1403 کلید خواهد خورد

افزایش‌قیمت دلار و کاهش‌قیمت طلا و سکه (18 مهر 1403)

قیمت بلیط هواپیما تهران عسلویه امروز چهارشنبه 18 مهر 1403

افزایش حقوق دستیاران پزشکی از مهر / رقم پرداختی‌ها تا 25 میلیون تومان

همراه با اخبار ورزشی 18 مهر در استان قزوین

وضعیت راه‌های فارس؛ چهارشنبه، هجدهم مهر ١٤٠٣

قیمت تتر امروز چهارشنبه 18 مهر 1403+ جدول تغییرات

حقوق دستیاران پزشکی افزایش یافت/ رقم پرداختی مهر ماه 25 میلیون تومان

کد یوتیوب ماسک امپایر امروز 18 مهر اپیزود Episode 61

جمع آوری کروکی کاغذی تا پایان مهر ماه

اعمال قانون 2064 خودروی حادثه ساز در مشهد| 100خودرو متخلف توقیف شدند (18 مهر 1403)

30 مهر؛ پرسپولیس میهمان السد در قطر

فوری / موافقت با افزایش حقوق بازنشستگان از مهر 1403

فال روزانه چهارشنبه 18 مهر 1403

قیمت ارزهای دیجیتال چهارشنبه 18 مهر 1403

فرزاد حسنی مجری اختتامیه سومین جشن مهر سینمای ایران شد

بساط کروکی‌های کاغذی تا پایان مهر ماه برچیده خواهد شد!

فال امروز شما چهارشنبه 18 مهر 1403

قیمت دلار در صرافی ملی امروز چهارشنبه 18 مهر 1403

قیمت طلای 18 عیار امروز چهارشنبه 18 مهر 1403

حسینعلی امیری، مردی با سابقه قضایی و مدیریتی در راه استانداری فارس + بیوگرافی

قیمت گوشی امروز 18 مهر ماه | ارزان ترین و گران ترین گوشی شیائومی چقدر است؟ + جدول

حراج سکه رأس ساعت 12 امروز 18 مهر 1403 آغاز می‌شود

فال شمع آنلاین امروز چهارشنبه 18 مهر 1403

مصرف 2 هزار و 650 تن قیر در سه پروژه چهار خطه لرستان

عقد قرارداد واردات خودرو جانبازان از 21 مهر

تحصیل بیش از 8 هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی فارس

خبر خوش دولت برای کارکنان و کارمندان | افزایش 30 تا 40 درصدی حقوق از مهر ماه

قیمت طلای جهانی در روز چهارشنبه 18 مهر 1403 / کاهش قیمت تا جمعه

قیمت انواع ماهی 18 مهر 1403

اعمال‌قانون 2064 خودروی حادثه‌ساز در مشهد | 100 خودروی متخلف توقیف شدند (18 مهر 1403)

خبر داغ از همسان سازی حقوق بازنشستگان؛ همسان سازی مهر به همراه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می شود