پیام فارس

آخرين مطالب

نرم افزار آثار علامه مجاهد آیت الله نجفی لاری رونمایی شد اجتماعي

نرم افزار آثار علامه مجاهد آیت الله نجفی لاری رونمایی شد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - آیین رونمایی از نرم افزار آثار علامه مجاهد آیت الله العظمی سیدعبدالحسین نجفی لاری، با حضور تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و نماینده ولی فقیه در استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در این مراسم اظهار داشت: خدا را شکرگذار هستیم که پس از برگزاری شایسته همایش «مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی با محوریت واکاوی اندیشه‌های مرحوم آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری» در 19 اردیبهشت‌ماه، امروز و در جوار مضجع شریف و ملکوتی حضرت احمدبن موسی الکاظم، شاهد به ثمر نشستن تلاش‌ها و رونمایی از نرم افزار آثار این علامه و عالم ربانی هستیم.
وی با بیان اینکه زحمات بزرگانی که در طول تاریخ اسلام ظهور کردند، روی هم رفته جمع‌آوری می‌شود و بعداً یک حرکت بزرگ اتفاق می‌افتد، گفت: با رحلت پیامبر اکرم (ص)، آن جمع پیرو اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، اندک و محدود بودند، اما همان عده قلیل در بستر تاریخ با همه فراز و نشیب‌های پیش رو، حرکت و ما را به نقطه اقتدار بزرگ پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در روز گذشته ‌(جمعه نصر) رساندند.
کلانتری ادامه داد: نماز جمعه تاریخی جهان اسلام که به امامت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ولی امر مسلمین برگزار و به صورت زنده در سرتا سر جهان پخش شد. میلیون‌ها نفر با تمام وجود منتظر بیانات یکی از پیروان راستین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بودند، رهبر الهی و پرچم‌دار مکتب اهل‌بیت(ع) در عصر حاضر و آن رهبری که در حقیقت، همه جهان اسلام را رهبری می‌کنند. در چنین شرایطی که خیلی‌ها گرفتار یأس هستند و بسیاری به سمت دشمن تمایل می‌یابند یا حتی به دشمن کمک می‌کنند، در همین دوران غربت پیروان اهل‌بیت(ع)، یک مرتبه این اقتدار الهی، خودش را نشان می‌دهد و همه جهان یک صدا بر این عظمت، افتخار و سربلندی، تعظیم می‌کنند. این حلقه های زنجیری که به تدریج می‌آیند و بعد به اوج می‌رسند.
تولیت حرم شاهچراغ (ع) بیان کرد: حال اگر ما می‌خواستیم انقلاب را برنامه‌ریزی و به جهان صادر کنیم، آیا امکان پذیر بود که به این شکل صادر بشود؟ یعنی صدور انقلاب به دست همان کسانی که همه وجودشان مقابله با انقلاب بوده است، با اعمالی این چنین جنایتکارانه و سبعانه که انجام می‌دهند و نقاب از چهره خبیث و تفکرات لیبرال آن‌ها برداشته می‌شود، انقلاب به سرتا سر جهان صادر می‌شود.
وی بیان کرد: همزمان و در جریان عملیات «وعده صادق 2» که موج موشک‌ها به سمت سرزمین‌های اشغالی در حال حرکت بود؛ موج بزرگی از افراد نیز درحال تغییر افکار خود بودند و به سمت مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) روی می‌آوردند. یعنی میلیون‌ها انسان از مذاهب و ادیان مختلف، زمانی که این عملیات را شاهد بودند، دل‌هایشان مستحکم و قوی شد و به این واقعیت پی بردند که این جریانی که بر اساس آرمان‌های الهی و فطرت بشری کار می‌کند، حق است و باید پشت سر این جریان قرار گرفت.
کلانتری اظهار کرد: در بستر بلند تاریخ اسلام، از دوران غیبت کبری که شاهد آن هستیم، از شیخ مفید و بعد شیخ طوسی و سایر بزرگان دیگر، در یک گوشه از تاریخ به یک شخصیت بزرگ به نام میرزای شیرازی برخورد می‌کنیم، که از مکتب او ده‌ها عالم مجاهد فی سبیل الله و انسان برگزیده خارج می‌شوند که یکی از آن‌ها حضرت سید عبدالحسین دزفولی لاری می‌باشد که حقیقتاً عظمت دارد. یعنی در یک دوره خفقان، اگر در تاریخ آن دوران نظری بیندازیم اصلاً ما یک حکومت مرکزی نداریم، یک بخش عمده ای دست انگلیسی‌ها و بخش دیگری دست روس‌ها‌ است، حاکمان طاغوت آن زمان هم مشغول خوشگذرانی‌های خودشان بودند. در این برهه از تاریخ، یک عالم بزرگ دینی در همین خطه فارس به پا می‌خیزد و بر اساس قوانین متقن اسلام ناب، یک حکومت اسلامی تشکیل می‌دهد. این خیلی عجیب است در زمانی که کسی جرأت حرف زدن ندارد و حتی مردم دست و دلشان به سمت انجام کارهای روزمره خودشان نمی‌رود، ایشان حکومت تشکیل می‌دهند. اولین حکومت اسلامی یا بهتر بگوئیم همین نظام سیاسی مبتنی بر نظریه «ولایت فقیه» را سید عبدالحسین لاری در فارس تاسیس کردند، حتی در این زمان به نام حکومت، سکه ضرب شده است و به جان انگلیسی‌ها می‌افتند.
وی اضافه کرد: آن‌هایی که فکر نمی‌کردند و این منطقه را متعلق به خودشان می‌دانستند، چون مستعمره هندوستان برایشان خیلی مهم بود، بر اساس یک نقشه همه جانبه باید این راه به سمت انگلستان باز می‌شد و ایران برای آن‌ها راه اصلی بود و ازنظر آن‌ها باید ایران برای آن‌ها باشد. جنوب را اشغال کرده بودند و تا اصفهان هم پیش رفته بودند. چونکه حاکمیت ضل السلطان در آن دوران در اصفهان هم وفادار به همین انگستان بود و با این که پسر ناصرالدین شاه بود، از دولت مرکزی بریده بود. ضل السطان از یک مادر غیر قجر بوده، با یکدیگر اختلاف داشتند و وابسته به انگلستان بود، و یک ارتش پیشرفته هم تحت امر انگلستان درست کرده بود. در این شرایط یک عالم بزرگ دینی پرچم اسلام ناب را بدون هیچگونه ترس و هراسی برافراشته نگاه می‌دارد، ارتش بوجود می‌آورد، قانون وضع می‌کند و به نیست و نابودکردن انگلستان در جنوب می‌پردازد و به آن‌ها ضربات مهلک وارد می‌کند.
کلانتری در ادامه به نهضت جنگل اشاره کرد و گفت: در همین مقطع به نهضت جنگل(‎1300 – 1293) می‌رسیم که آن هم به رهبری یک عالم دینی بوده، و بعد از آن نهضت ملی با رهبری آیت الله کاشانی پیش می‌آید تا اینکه به دوران انقلاب اسلامی می‌رسیم. همه این ها جمع می‌شود و به بزرگترین انقلاب مردمی دنیا تبدیل می‌شود؛ انقلابی که همه دنیا را فتح می‌کند و اقتدار خود را به رخ تمام دنیا می‌کشد. انقلابی که آمریکایی‌ها در عملیات «وعده صادق 2»، با اینکه قبلاً خاطرنشان کرده بودند که با تمام وجود در کنار رژیم غاصب اسرائیل هستیم؛ اظهار داشتند فقط ما ده ضد موشک به سمت موج موشک‌های ایران پرتاب کردیم و این یعنی هیچ! و به انقلابی تبدیل می‌شود که تمام ابر قدرت های جهان در مقابل آن سر تعظیم فرود می‌آورند.
وی خاطرنشان کرد: این‌ها ثمره همان زحمات و تلاش‌های طاقت فرسایی است که همین علمای بزرگ در طول تاریخ، مدیریت و رهبری کردند، سختی و مرارت‌های تلخ کشیدند تا به اینجا رسیدند. البته وظیفه سنگینی بر دوش تک تک ما‌ بوجود آمده است. شانه‌های ما زیر بار مسئولیت‌های عظیمی است که همین عالمان بزرگ در طول تاریخ ایجاد کردند و ما امروز امانت دار و مدیون زحمات‌ آن‌ها هستیم و باید با تمام وجود در پاسداری از این میراث گرانقدر تلاش کنیم و لحظه‌ای درنگ نکنیم. این کاری که امروز انجام می‌گیرد احیای یک بخشی از همان میراث گران‌سنگ است. وجود این نرم افزارها برای کسانی که اهل مطالعه و تحقیق هستند بسیار مهم و دست‌مایه اصلی کار علمی در عصر ما و در حوزه اندیشه اسلام است، احیای میراث شیعه و بخشی از فرهنگ الهی کشور ما ایران اسلامی است. همین میراث کهن و احیای همین سنت‌های بزرگ که توسط عالمان در بستر تاریخ شکل گرفته است، سد مستحکمی در برابر فرهنگ بیگانه ای است که می‌خواهد دائماً به کشور ما هجوم بیاورد.
وی در پایان ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت‌های ارزنده مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، اظهار کرد: زمانی اگر قرار بود کسی روایتی را پیدا بکند، باید مدت‌های طولانی زمان می‌گذاشت و در کتاب‌های مختلف با زحمت بسیار جستجو می‌کرد و در نهایت هم ممکن بود به نتیجه نرسند؛ به لطف این مرکزی که در سال 1368 به تدبیر و فرمان مقام معظم رهبری در قم تاسیس شده، کار آسان و به پژوهش های اسلامی سرعت داده است و آثار این خدمت در فضای علمی کشور بسیار محسوس است. 
انتهای پیام/424

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/862386/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افراطیون دو جناح باید به کنار رانده شوند

مدعیان تندرویی که نه اهل میدانند و نه دیپلمات

نقشه شوم تل‌آویو برای خاورمیانه

اسرائیل ضدقهرمان

استاد دانشگاه کالیفرنیا: واشنگتن تا 10 سال بعد از پیامدهای ترور نصرالله رنج خواهد برد

واکاوی اخراج اجباری مهاجران

در هنگام بروز سرماخوردگی به این نکات توجه کنید!

نکاتی مهم در مورد مصرف ویتامین D

تزریق واکسن آنفولانزا پس از بهبود سرماخوردگی

هفت دلیل مهم برای جویدن درست غذا

نقش سلنیوم در تقویت سیستم ایمنی بدن

مواد غذایی مفید برای کنترل بیماری التهابی روده

اکوایران: نفس صندوق بازنشستگی به شماره افتاد

هشدار دیوان محاسبات به شهرداری‌هایی که ترک فعل می‌کنند

تحلیلی از علت سوت و کور ماندن بورس

عمران‌زاده: چرا VAR باید برای 3 تیم باشد؟/ تنبیه شدیم

فیلم| خلاصه بازی سپاهان و استقلال خوزستان امشب شنبه 14 مهر 1403

تشریح ویژه برنامه های هفته کودک در استان فارس

معمای امروز ایکس ایمپایر شنبه 14 مهر

دیدار تیم های پرسپولیس- چادرملو اردکان

علیپور: به دنبال پوشیدن پیراهن تیم ملی هستم؛ کیفیت چمن تختی افتضاح بود!

مدارس و ادارات فردا یکشنبه 15 مهر مدارس تعطیل است؟

مقام نخست جشنواره کشوری زرسا از آن دانشجوی دانشگاه پیام نور

فال تاروت امروز یکشنبه 15 مهر 1403

14 مهر؛ روز دامپزشکی

گولسیانی: پیشرفت فوتبال ایران به وضعیت چمن بستگی دارد

دیدار دبیران کل و مسئولان گروه‌های مقاومت فلسطینی با عراقچی

اعتراض چادرملو به داوری بازی با پرسپولیس

افزایش شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به 2036 نفر (14 مهر 1403)

واژگونی تریلی سوخت در کمربند جنوبی مشهد (شنبه 14 مهر 1403)

پیش بینی بورس فردا 15 مهر ماه 1403

چرا VAR باید برای 3 تیم باشد؟/ تنبیه شدیم

امیری: بازیکنان جدید ما شرایط بازی در پرسپولیس را درک نکرده‌اند

عطایی: اگر VAR بود بازی مساوی می‌شد و نمی‌باختیم

رژیم صهیونیستی دوباره سوریه را مورد حمله پهپادی قرار داد (14 مهر 1403)

اعتراض چادرملو به داوری دیدار مقابل پرسپولیس؛ سر بازیکن ما شکافت اما داور توجهی نداشت! / عکس

نشست سران قوا به میزبانی پزشکیان برگزار شد (14 مهر 1403)

قیمت دلار مبادله‌ای امروز دوشنبه 9 مهر ماه

فیلم گل اول پرسپولیس به چادرملو+ لینک دانلود

پایان سی امین دوره مسابقات رفاقت مهر در استان قزوین

دلنوشته‌های دانش‌آموزان برای شهدای خلیج فارس

خلاصه بازی ‌پرسپولیس و چادرملو اردکان‌ + لینک دانلود فیلم

عکس کارت های بازی پیکسل ورس امروز یکشنبه 15 مهر 1403

100 ثانیه با اخبار ایلام، امروز 14 مهر 1403

پشت پرده بازار مکاره دعانویسی

اقدامات عام‌المنفعه چادرملو در مناطق همجوار

دستگیری قاتل 35 ساله تا توقیف خودرو حامل 52 میلیارد کالای قاچاق و کشف 42 کیلو شیشه

معدن خیلی خطرناک در کرمانشاه نداریم

فیلم| خلاصه بازی استقلال و هوادار امشب شنبه 14 مهر 1403

خرابی مترو فردوسی امروز 14 مهر بخاطر خودکشی بود؟