پیام فارس

آخرين مطالب

نگاه تمدنی به جهان اسلام و مدل مدیریتی شهید سیدحسن‌نصرالله درس آموز است اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن‌نصرالله که در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار شد به بیان چند ویژگی این شهید پرداخت و اظهار کرد: ابتدای حضور بنده در جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان سفری به کشور لبنان داشتم و خواستار دیدار سید بودم و در همان دوران اسرائیل با پهپاد به یکی از مواضع حزب الله حمله کرده و شرایط عملیاتی بود اما با این وجود به بنده اطلاع دادند که جلسه برقرار است و برای بنده جالب بود که در چنین شرایط عملیاتی چگونه با درخواست جلسه موافقت شده است.
وی ادامه داد: در پایان همان جلسه حکمت کار را متوجه شدم و ایشان از بنده در خصوص سیستان و بلوچستان سوال کردند که البته بنده هم قبل از حضور در استان و ماموریت جدید نقطه نظراتی داشتم و در مرحله اول نکاتی را طی هفت صفحه نوشته و به رهبر معظم انقلاب ارائه کردم و پس از مطالعه نکات توسط ایشان در مرحله دوم نامه 17 صفحه‌ای نوشتم و در ادامه نیز جلسه‌ای حضوری خدمت ایشان رسیدم و نکات مهمی که به رهبر معظم انقلاب ارائه شده بود خدمت شهید سیدحسن‌نصرالله نیز ارائه کردم.
امام جمعه زاهدان افزود: در همان جلسه مطرح کردم که بنده از رهبر معظم انقلاب سوال کردم آیا برای رشد علمی، اقتصادی، مدیریتی و حقوق شهروندی اهل سنت حد خاصی مد نظر شماست که ایشان بیان فرمودند «خیر این‌ مسائل چیزی نیست که بخواهیم برای آن حدی قائل شویم و مهم این است که تعامل شما به گونه‌ای باشد که همه زیر چتر شما به نماینده ولی‌فقیه باشند.»
وی تصریح کرد: حدود 55 دقیقه بنده صحبت کردم و بالای یک ساعت نیز این شهید بزرگوار به بیان نکات خود پرداختند و یکی از نکات مهم مطرح شده از سوی ایشان نقشه آمریکا در راه‌اندازی داعش بود که در جهان اسلام جنگ بین شیعه و سنی راه بیندازد و از آن استفاده کند اما تعاملاتی که جمهوری اسلامی ایران با اهل سنت در سراسر عالم داشت و تعاملاتی که ما در حزب‌الله با اهل سنت داشتیم سبب شد خود اهل سنت در دفاع از ما پیشتاز باشند و نقشه آمریکا نگرفت که البته این دفاع اهل سنت نشأت گرفته از ارتباطات قبلی بود و برای همین به میدان آمدند و از ما دفاع کردند و شهید مقاومت تاکید داشت این مسیر باید دنبال شود چرا که دشمن به دنبال ایجاد درگیری بین شیعه و سنی است و ما باید همواره هوشیار باشیم.
آیت‌الله محامی بیان کرد: ایشان در تایید همین نکته که دشمن به دنبال ایجاد درگیری بین شیعه و اهل سنت است عنوان کردند که یکی از سران گروه‌های داعشی نیروهای خود را به محل آثار باستانی شام برده و در آن‌جا جلسه برگزار کرد و گفت این‌جا آثاری است که از بنی امیه باقی مانده و جلسه را اینجا برگزار کردم تا 2 مطلب برای شما بگویم ابتدا اینکه ما همان مسیر بنی امیه را دنبال می‌کنیم و دوم اینکه آن‌ها اشتباهی کردند که ما آن اشتباه‌ را تکرار نمی‌کنیم و اشتباه‌ آن‌ها این بود که گذاشتند شیعه زنده بماند و ما این اشتباه را نمی‌کنیم و نمی‌گذاریم و کار آن‌ها دقیقا این بود که بین شیعه و سنی دعوا درست کنند.
وی اظهار کرد: برای دشمن استکباری مسلمان شیعه و اهل سنت فرقی نمی‌کند و به دنبال این است تا تیشه به ریشه بزند و برای همین شهید سیدحسن‌نصرالله همواره تاکید داشت که تعاملات بین شیعه و اهل سنت باید تقویت شود تا کاری از دست دشمن بر نیاید.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب نیز این است که: " احیای تمدن نوین اسلامی جز با تعاملات شیعه و اهل سنت امکان پذیر نیست" و در جلسه اخیر خود در همایش وحدت اسلامی هم فرمودند:"اگر بخواهیم صدای ما در دنیا شنیده شود باید این وحدت را عملا در کشور خود نشان دهیم".
وی گفت: در پایان جلسه با شهید سید حسن نصرالله متوجه شدم که هدف ایشان از تشکیل جلسه این بود که می‌خواستند جدیدترین نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب را در رابطه با تعاملات اهل سنت بداند.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: ویژگی دوم شهید سید حسن نصرالله مدل مدیریت ایشان بود به گونه‌ای که دبیرکل حزب‌الله لبنان بودند و حزب‌الله یک مجموعه‌ای از شیعیان مجاهد و مبارز در لبنان هستند و در کشور لبنان گروه‌های مختلف از جهت قومیتی، مذهبی و دینی حضور دارند و حتی در میان شیعیان هم گروه‌های مختلف با افکار و نظرات مختلف حضور دارند اما مدل مدیریتی شهید سیدحسن‌نصرالله به عنوان دبیرکل حزب‌الله به گونه‌ای بود که توانست با همه اطراف تعامل داشته باشد و به تعبیری همه را به صف حمایت خود آورد و در برابر نقشه‌های استعماری و اسرائیل یک جبهه متحد را در لبنان شکل داد.
وی خاطرنشان کرد: در جنگ 33 روزه جبهه مقاومت با اسرائیل و در سالگرد پیروزی حزب‌الله ما از سوی جامعه المصطفی برای تبریک پیروزی حزب‌الله به کشور لبنان رفتیم که توفیق نشد خدمت شهید سیدحسن‌نصرالله برسیم اما با آقای سیدهاشم صفی‌الدین جلسه داشتیم و مطرح کردند که نقشه اسرائیل از حمله به جنوب لبنان این بود که حزب‌الله را تضعیف کند از این جهت که جنوب لبنان اکثرا شیعه هستند و آواره شوند و به شمال لبنان بروند و مسیحیان و اهل سنت از این افراد استقبال نکنند و درگیری داخلی ایجاد شود و موقعیت حزب‌الله تضعیف شود اما خواست خدا چیز دیگر و شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد.
آیت‌الله محامی اظهار کرد: در ادامه آقای سیدهاشم صفی‌الدین مطرح کرد که همه مردم لبنان سنی، و مسیحی به آوارگان شیعه پناه دادند و هیچکس حاضر نشد در برابر خبرنگاران خارجی که صف کشیده علیه حزب‌الله مصاحبه دهد.
وی تصریح کرد: شهید سیدحسن‌نصرالله شهید شد اما زنده است و در نزد خدا روزی می‌خورد و از لطف و فصل خدا مسرور است اما نکته اینجاست که دغدغه ادامه راه خود را دارند و از خدا خبر می‌گیرند و خداوند بشارت می‌دهد که نگران نباشید رهروان شما مسیر شما را دنبال می‌کنند و هیچ ترس و نگرانی ندارند.
آیت‌الله محامی گفت: دبیر کل حزب‌الله به شهادت رسید اما باز هم پیام ادامه مسیر مقاومت است و نمونه آن موشک باران اسرائیل و اظهار عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
استان‌ها سیستان و بلوچستان 0 نفر

پیام فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/860295/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تفاوت علائم آنفولانزا و سرماخوردگی

زمان طلایی برای تزریق واکسن آنفولانزا

استفاده از ماسک در مدارس ضرورت دارد؟

وزیر جهاد کشاورزی: ذخایر استراتژیک کشور در وضعیت مطلوب قرار دارد

پرونده «صف نشینی ارزی تولیدکنندگان» روی میز مجلس

صف‌های بنزین در زمان‌های خاص؛ تفریح گروهی یا دلواپسی؟!

رئیس‌کل بانک مرکزی: عرضه سکه ادامه خواهد داشت

افزایش ظرفیت قطارهای مسافری برای امروز و فردا

فروش 159 کیلوگرم شمش طلا در حراج مرکز مبادله

قیمت آیفون 13 در ایران نجومی شد!

متناسب‌سازی تأمین اجتماعی در نقطه کور

21 استان در کانال تورمی جدید

شرایط جدید فروش طلا؛ رویت کارت ملی خریدار طلا الزامی است

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه 11 مهر 1403

اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه یازدهم مهر

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه 11 مهر

سرمربی جدید تیم استقلال در فیفادی مهر مشخص می‌شود

سرنیپ خلبان امینی: شهید «دوران» با ما نپرید / پس از ایجکت، نگران بودم خودی‌ها ما را بزنند

گوشی شیائومی نوت 13 پرو + قیمت، مشخصات redmi note 13 pro (11 مهر)

زمان بزرگداشت شهدای مقاومت و مهر ماه قزوین مشخص شد

دیدگاه کارشناسان بین المللی درباره تأثیر جنگ ایران و اسرائیل بر اعراب خلیج فارس و لبنان

ببینید| سرنیپ خلبان امینی: شهید «دوران» با ما نپرید / پس از ایجکت، نگران بودم خودی‌ها ما را بزنند

مینی گیم همستر امروز چهارشنبه 11 مهر + فیلم حل کلید

جواب کد تاریخ تایم فارم امروز چهارشنبه 11 مهر 1403

شاعران اهل بیت(ع) نیازمند روایتگری درست و اثرگذار هستند

ببینید| سرتیپ خلبان امینی: شهید «دوران» با ما نپرید / پس از ایجکت، نگران بودم خودی‌ها ما را بزنند

بارش برف در این استانها از 11 مهر تا 13 مهر

قیمت روز خودرو در بازار چهارشنبه 11 مهر 1403

قیمت بیتکوین و ارزهای دیجیتالی 11 مهر 1403

دنبال برد در هفته اول

بزرگداشت شهدای مقاومت و مهر ماه قزوین برگزار می‌شود

قیمت روپیه پاکستان امروز چهارشنبه مهر 1403

آخرین اخبار فرهنگیان قیمت دلار امروز چهارشنبه 11 مهر 1403 |چرا معلمان این حق‌ التدریسی و پیش دبستان جز مشمولان ماده 28 قرار می‌گیرند؟

قیمت تارا در بازار امروز 11 مهر 1403

چهارمین همایش بین‌المللی«از خزر تا خلیج فارس، با آفاناتسی نیکیتین» در دانشگاه مازندران برگزار شد

پیکر جوان گمشده شده اهل خوزستان در آبشار کمر دوغ کهگیلویه پیدا شد

جواب سوال امروز timefarm تایم فارم 11 مهر چهارشنبه

نگاهی به کنسرت های موسیقی در نیمه دوم مهر

اعلام کومبو روزانه ماجور Major امروز 11 مهر

اعلام کارت های پیکسل امروز چهارشنبه 11 مهر

روز جمعه 13 مهر قمر در عقرب است؛چه کارهایی را نباید انجام داد؟

قیمت تارا در بازار امروز 11 مهر 1403+ جدول

اولین کد تسک امروز تپ سواپ 11 مهر چهارشنبه 100,000 Followers In 1 Month

انتشار جواب سوال امروز timefarm تایم فارم 11 مهر چهارشنبه

فیلم از لحظه پرتاب موشک های از پنجره هواپیمای مسافربری در آسمان شیراز

قیمت وون کره جنوبی امروز چهارشنبه 11 مهر 1403

بارش رگبار‌های موقتی در شمال شرق فارس

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس:مردم نگران تامین سوخت خودروهایشان نباشند

شروع بارندگی‌های شدید در کشور از امروز 11 مهر 1403

قیمت روز گوشی سامسونگ چهارشنبه 11 مهر 1403