پیام فارس

آخرين مطالب

در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شیراز چه گذشت؟ اجتماعي

در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شیراز چه گذشت؟
  بزرگنمايي:

پیام فارس - یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با سه نطق اعضاء و 4 دستور جلسه بررسی و در نهایت یک دستورکار به تصویب رسید. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، یکصد و شصت و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر به ریاست سید ابراهیم حسینی، قائم مقام شهردار و مدیران شهری برگزار شد.
سید ابراهیم حسینی در این جلسه ضمن تقدیر از افتتاح مجموعه فرهنگی هنری سینمایی امین تارخ خبر خوشی برای سبزبانان شهر شیراز داشت و اعلام کرد: از این پس حقوق سبزبانان نیز در پایان هر ماه به صورت همزمان با پاکبانان پرداخت خواهد شد. 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با طرح دو پرسش مهم که از سوی شهروندان مطرح است، خواستار ارائه گزارش‌های جامع و شفاف مالی در حوزه پرداخت بدهی‌های فعلی و قبلی از سوی شهرداری شد و تصریح کرد: در سال‌های اول و دوم مدیریت شهری، انتقادات زیادی به عملکرد شورا و شهرداری وارد می‌شد و شهروندان معتقد بودند پیشرفت قابل توجهی در شهر مشاهده نمی‌شود. اما در حال حاضر، این روایت تغییر کرده و بسیاری از شهروندان از فعالیت‌های عمرانی انجام شده در شهر ابراز رضایت دارند. 
حسینی بیان کرد: شهروندان بر این باورند که عملکرد شهرداری شیراز خوب است، اما این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا پیشرفت‌های عمرانی اخیر به قیمت افزایش بدهی‌های شهرداری انجام نشده؟ مطلب دیگری که شهروندان مطرح می‌کنند این است که شهرداری بیش از حد بر پروژه‌های عمرانی تمرکز کرده و به سایر حوزه‌ها از جمله حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ... توجه کافی نمی‌کند.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در پی تایید و یا رد این موضوع نیستیم بلکه انتظار داریم در صحن بعدی شورا، شهردار گزارش جامعی در این زمینه ارائه نمایند و افکار عمومی شهروندان را در این زمینه متقاعد سازند.
در ادامه این جلسه، رئیس شورای شهر شیراز پیرو مطالبه جلسات قبل از شهرداری خواستار ارائه گزارش جامعی از وضعیت نیروی انسانی شهرداری بخصوص در حوزه استخدام و به کارگیری نیرو‌های جدید شد.
مصطفی کیانی رحیمی عضو شورای شهر شیراز نیز در ادامه اظهار کرد: دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت را و جبهه مقاومت پرچمداری برجسته را و حزب الله لبنان رهبری کم نظیر را از دست داد، اما برکات تدبیر و جهاد چند ده ساله‌ی او هرگز از دست نخواهد رفت.
وی افزود: اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت، جهت بخشید، با فقدان او نه تنها از میان نخواهد رفت که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه استحکام بیشتر خواهد یافت.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: ضربات جبهه مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد و ذات پلید رژیم صهیونی در این حادثه، به پیروزی دست نیافته است.
کیانی رحیمی خاطر نشان کرد: سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند. 
وی اضافه کرد: عامل اصلی تمام این اقدامات وحشیانه، شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است، اما سید مقاومت همواره آرزوی شهادت داشت و یکی از مهم‌ترین آرزوی‌های سید حسن نصرالله، شهادت به دست شقی‌ترین دشمنان خدا بود و این شد که او سرانجام به آرزویش رسید و قهرمانانه شهد شهادت نوشید و به لقاء الله پیوست.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: یقینا محور مقاومت لبنان پس از شهادت سیدحسن نصرالله قوی‌تر خواهد شد، همانگونه که بعد از شهادت سید عباس موسوی، اولین دبیر کل حزب الله و دیگر فرماندهان، مقاومت قوی‌تر و استوارتر شد.
کیانی رحیمی اظهار کرد: در وضعیت کنونی، مبارزه با استکبار در شرایط جدیدی قرار گرفته، انسجام و یکپارچگی بیشتر از پیش جهان اسلام و محور‌های مقاومت را می‌طلبد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح عدم حضور خود در جلسه صحن علنی هفته گذشته افزود: با آغاز فصل پاییز و شروع پر مهر سال تحصیلی جدید تکاپویی خاص را در شهر شاهدیم و امسال شهرداری سهم پررنگ تری در بازگشایی مدارس داشت و معاونت حمل و نقل و ترافیک در مدت اخیر با خط کشی، ایجاد سرعت گیر و شناسایی نقاط پرترافیک سعی در مناسب سازی محل تردد دانش آموزان و سرویس آنان داشت و همچنین همت والای شهرداری در آسفالت کردن مدارس کم برخوردار موجب رضایت همشهریان شد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: موضوع سرویس مدارس بعد از قریب به 15 سال مجددا به شهرداری‌ها واگذار شد و شهرداری شیراز هم به نوبه خود سعی در انجام این وظیفه قانونی داشته است، اما نباید فراموش کنیم که شهر شیراز یکی از پیشگامان در بحث سرویس مدرسه بود و آنچه در این شهر اتفاق افتاد باعث سرافرازی و سربلندی بود.
کیانی رحیمی خاطر نشان کرد: شیراز اولین شهر در کشور بود که نرخ سرویس مدرسه را در شورای شهر تصویب کرد و رانندگان و والدین از بلاتکلیفی سرویس خارج شدند و در ادامه موضوع ثبت نام رانندگان آغاز شد و همزمان شناسایی شرکت‌های حمل و نقل و سپس راه اندازی سامانه بسیار خوب و کامل سفیر شهر شیراز در اختیار والدین برای ثبت نام دانش آموزان قرار گرفت و شناسایی عوامل اجرایی یا نمایندگان شرکت‌ها در مدارس که برای اولین بار با تایید صلاحیت آن‌ها همراه شد و همچون رانندگان سرویس مدرسه تایید طب کار، آزمایش عدم اعتیاد، سوءپیشینه را دریافت کرده اند برای همه عزیزان پرونده کاملی تشکیل شد.
وی اضافه کرد: یکی از اتفاقات بسیار ارزشمند که توسط شهرداری انجام شده و جا دارد از شهردار و معاون مالی و اقتصادی ایشان تقدیر شود پرداخت وام قرض الحسنه 15 میلیون تومانی به والدین با باز پرداخت 9 ماهه ازای هر دانش آموز بود که تمام وقت و انرژی خود را صرف داشتند تا با شروع به کار مدارس آرامش را در شهر جاری کرده و با استقرار نیرو‌های پلیس در پیرامون مدارس پرترافیک باعث روان شدن ترافیک شد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: آنچه امروز شاهد آن هستیم ثبت نام قریب به 90 هزار دانش آموز جهت استفاده از سرویس مدرسه و بهرمندی از قریب به 9 هزار راننده دارای صلاحیت و مهارت دیده در کلاس آموزشی که قریب به 60 درصد این عزیزان را خواهران تشکیل می‌دهند که با توجه به حساسیت والدین در استفاده از راننده خانم برای دانش آموزان دختر این اتفاق به همت عزیزان حمل و نقل سرویس به وقوع پیوسته و کمترین نگرانی در این مورد وجود نخواهد داشت.
کیانی رحیمی تصریح کرد: در سال‌های اخیر استفاده از خودرو‌های جمعی همچون مینی بوس و ون تقریبا فراموش شده بود که امسال برای حمایت از اقتصاد والدین، چون مبلغ پرداختی به این خودرو‌ها به لحاظ مسافر بیشتر، نرخ کمتری دارد در ناوگان فعال‌تر شده است و مینی بوس و ون هم در خدمت والدین عزیز قرار گرفته است. قسمتی از درآمد حاصله از ایاب و ذهاب دانش آموزان صرف هزینه سرویس دانش آموزان نیازمند شود
وی در خطاب به شهردار شیراز تاکید کرد: هرچه زودتر بررسی و دستورات مقتضی را صادر کنند. چرا که همانگونه که در مصوبه شورای شهر هم داریم هزینه بالاسری که از والدین دریافت می‌شود و سهمی از این هزینه بالاسری به شرکت ها، سهمی به مدیران اجرایی و سهمی هم به شهرداری تعلق دارد. از سوی دیگر ضمن بررسی مبلغ درآمد حاصله، این مبلغ را یا قسمتی از این درآمد را جهت رفاه حال رانندگان و تامین مواد مصرفی خودرو آنان از جمله لاستیک، روغن، فیلتر، لنت هزینه شود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: یکی از رسالت‌هایی که شورای ششم و شهردار محترم اهتمام ویژه به آن دارند، حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه است و قطعا والدینی هستند که از پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش آموز خود عاجز باشند و شهردار محترم تدبیری بیندیشد که قسمتی از درآمد حاصله صرف هزینه سرویس مدارس دانش آموزان نیازمند شود که جزئیات آن را می‌توان در صورت توافق شهرداری بررسی کرد. 
کیانی رحیمی همچنین در پایان اضافه کرد: تقاضا دارم از همکاران عزیزمان در سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر در صحن علنی شورا به سبب همت والای آنان که موجب رضایتمندی عالی شهروندان شده، تقدیر صورت گیرد. چرا که تمام تلاش شورا و شهرداری چیزی جزافزایش میزان رضایتمندی مردم که همانا رضایت حضرت باری تعالی است، نبوده و نیست.
به گزارش تسنیم در این جلسه طرح کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا، مبنی بر لغو مصوبه با عنوان الزام شهرداری به تدوین آیین نامه ساماندهی و نظارت بر بازارچه‌های روزانه و هفتگی و محلی درون شهری با حضور 12 نفر اعضای شورا بررسی به تصویب رسید.
بر اساس ماده واحده مصوبه در خصوص "الزام شهرداری به تدوین آیین نامه ساماندهی و نظارت بر بازارچه‌های روزانه و هفتگی و محلی درون شهری" به دلیل سابقه صدور مصوبه مشابه به شماره 2642/1402 مورخ 27/2/1402 تحت عنوان "آیین نامه ساماندهی دست فروشی" لغو شد.
انتهای پیام/424

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/858485/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لبنان پس از سیدحسن نصرالله

معادلات جدید پس از شهادت سید مقاومت

واکنش بازارها به حوادث لبنان

استراتژی چند وجهی برای پاسخ ایران

نردبان آتشین تنش

وبسایت نزدیک به جبهه پایداری: آیا از عقب‌نشینی غیرتاکتیکی قبلی درس می‌گیریم؟

مستندساز اصولگرا: حملات به پزشکیان اگر خط نفوذ صهیونیست‌ها نباشد، کینه شکست انتخاباتی است

رویای خام نتانیاهو برای برقراری نظم جدید در خاورمیانه

پیش‌بینی تحلیلگر اسرائیلی درباره احتمال حمله زمینی به لبنان

شهادت فرماندهان باعث شکست حزب‏‌الله نمی‌‏شود

استاد دانشگاه کالیفرنیا: ریاض و ابوظبی هزینه جنگ اسرائیل را تامین می‌کنند

اداره ورزش و جوانان شیراز بدون سرپرست

اثرات منفی آپنه خواب بر عملکرد مغز

ارتباط عجیب عارضه یبوست و افسردگی

علائم شایع عارضه قلبی

اثرات منفی بی‌خوابی و استرس بر سلامت پوست

شایع‌ترین علت سردرد در کودکان

پرخوری شبانه برای کودکان در فصل پاییز مضر است؟

تأثیر ورزش بر عملکرد مغز

بایدها و نبایدهای کاهش وزن در دوران شیردهی

همه چیز درباره واکسن روتاویروس

هشت علامت سرطان که موقع غذا خوردن خود را نشان می‌دهند

آیا همه مردم با افزایش قیمت برق در ازای پایان قطعی‌ها موافقند؟

وزارت جهادکشاورزی: انبارها پر از برنج است و نیازی به واردات نیست

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 9 مهر 1403

سقف نرخ اجاره بها مشخص شد؛ مستاجران از صاحبخانه متخلف شکایت کنند

عقب‌نشینی بازارها با لیدری دلار

تحلیلی از محبوب‌ترین مسیر شغل‌یابی و آمار تعداد بیکاران در سال 1402

چهارمین کشور دارنده انرژی جهان دچار ناترازی انرژی است

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 9 مهر 1403

پیش بینی قیمت دلار 9 مهر 1403

مهره‌های سازمان بورس برای مدیریت هیجان

طرح اصلاح ماده 41 قانون کار؛ سبد کالای 5 میلیون تومانی و افزایش دستمزد کارگران

شهروند خبرنگار 8 مهر

تقویم نجومی امروز دوشنبه 9 مهر 1403 / تقویم همسران امروز

جزئیات پیش فروش سایپا 151 ویژه مهر 1403 + جدول

تامین قیر از تاپیکو برای بهسازی معابر آبادان

هوای شهر‌های شمالی از 9 مهر ماه گرم‌تر می‌شود

فیلم| خلاصه بازی منچستریونایتد و تاتنهام امشب یکشنبه 8 مهر 1403

قیمت دلار مبادله‌ای امروز یکشنبه 8 مهر 1403+جدول

فال قهوه امروز دوشنبه 9 مهر 1403

خبر مهم از افزایش رقم یارانه نقدی مهر ماه | پرداخت کمک بلاعوض ویژه دولت به این دهک ها در این ماه

تعطیلی بانک های کل کشور فردا دوشنبه 9 مهر 1403 به دلیل عزای عمومی

تجمع حوزویان شیراز در محکومیت جنایت صهیونیست‌ها + تصاویر

اعلام آمادگی 1200 نفر از پزشکان و اساتید برای خدمات درمانی به مردم لبنان (8 مهر 1403)

ویژه برنامه «حزب الله زنده است» روی آنتن شبکه خاوران

برادران کلاهبردار در دام پلیس فارس

نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال اوکراین و ونزوئلا در جام جهانی(8 مهر 1403)

افشاگری شهرام شب‌پره؛ 40 سال اسیر و گروگان بودم

مراسم بزرگداشت شهید نصرالله در حرم شاهچراغ + تصاویر