پیام فارس

آخرين مطالب

‌بهره‌برداری از فاز یک خط 2 مترو شیراز در سال آینده‌ اجتماعي

‌بهره‌برداری از فاز یک خط 2 مترو شیراز در سال آینده‌
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز از بهره‌برداری از فاز یک خط 2 مترو شیراز در 15 اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد.
علی کلانتری امروز، 17 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح اقدامات انجام شده در سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز پرداخت و گفت: هم‌اکنون 4 خط مترو به صورت همزمان در حال اجراست که خط یک آن در حال بهره‌برداری است و فاز یک خط 2 هم به بهره‌برداری رسیده است اما با کمبود واگن برای بهره‌برداری پایدار مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه در سفر وزیر کشور این مسئله از سوی شهردار شیراز مطرح شد و تلاش می‌شود تا از طریق مکانیزم‌های دولتی این مشکل را برطرف کنیم، افزود: از فاز یک خط 2 مترو شیراز تنها ایستگاه استقلال باقی مانده است که تا 15 اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
کلانتری همچنین با اشاره به امتداد خطوط مترو به کلبه سعدی اظهار کرد: نیاز به احداث یک خط مترو از میدان گاز تا کلبه سعدی در شیراز احصاء شد به همین دلیل پروژه دیگری به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار شد که اکنون یک هزار و 600 متر مربع از این پروژه حفاری شده است و تا پایان امسال خروج دستگاه یک حفاری را در ایستگاه کلبه سعدی خواهیم داشت.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه رکورد ساخت مترو کشور در خط 2 مترو شیراز شکسته شد، افزود: 8 کیلومتر از خط 2 مترو شیراز طی 2 سال به مجموعه حمل و نقلی مترو شیراز اضافه شد و در حال حاضر فاز 2 این خط به طول 5 کیلومتر از ایستگاه آزادی تا کلبه سعدی متشکل از 4 ایستگاه در دست اجرا قرار دارد.
وی در خصوص اینکه آیا خط 2 مترو شیراز به شهرک‌های اطراف متصل خواهد شد یا خیر نیز گفت: اتصال این خط به شهرک‌های اقماری و همچنین اتصال آن با خط یک در دست بررسی است.
کلانتری همچنین به وضعیت خط 3 مترو شیراز اشاره کرد و افزود: برای این خط تاکنون 450 متر حفاری انجام شده و احداث ایستگاه‌ها هم از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار هستند. مجوز واگذاری ایستگاه‌های آرین و صنایع هم به یک شرکت عمرانی از سوی شورای شهر شیراز صادر شده است و به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز همچنین با اشاره به اتصال خط یک مترو شیراز با خط 4 به منظور دسترسی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) و حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) اظهار کرد: 2700 متر مربع تونل در این خط با استفاده از ظرفیت اتوبوس برقی پیش‌بینی شده است و برای نخستین بار در کشور از ظرفیت تراز بلیت فروشی ایستگاه‌های مترو برای تخلیه ناوگان اتوبوسی استفاده می‌کنیم که عملیات اجرایی آن در یکی دو هفته آینده آغاز خواهد شد.
هزینه 60 میلیون یورویی ساخت یک کیلومتر خط مترو
وی با یادآوری اینکه خط 4 مترو شیراز از بلوار رازی تا مجموعه باسکول نادر به طول 5 کیلومتر و 4 ایستگاه احداث خواهد شد، به هزینه ساخت هر یک کیلومتر خط مترو اشاره کرد و افزود: هزینه ساخت تنها یک کیلومتر از خط مترو 60 میلیون یورو است که این هزینه را شهرداری شیراز به سمت استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری مالی برده است و در همین راستا نیز یک کنسرسیوم بین شهرداری و شهر آتیه منعقد شده که امید است با تعیین پیمانکار قبل از پایان امسال در دستور کار قرار گیرد.
کلانتری در ادامه سخنان خود به در پیش‌رو بودن بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که با بازگشایی مدارس 120 هزار نفر مسافر در خط یک و 2 مترو شیراز با 13 رام قطار در خط یک و یک رام قطار در خط 2 به صورت روزانه جابه‌جا شوند.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز درباره کمبود واگن برای خط 2 مترو شیراز نیز گفت: تنها تامین کننده ناوگان مترو در کشور تنها دولت است و از سال 96 به بعد وزارت صمت واردات ناوگان مترویی را ممنوع و کار را به تولیدکنندگان داخلی واگذار کرد و با توجه به این رویکرد، قراردادی منعقد شد در قالب تامین 63 رام و با تقسیم ظرفیت‌ها مقرر شد 10 رام یعنی 50 واگن به مترو شیراز اختصاص یابد.
وی بیان کرد: براساس پیشرفت فیزیکی اکنون ما 70 درصد رام قطار را تحویل گرفتیم، اما آنچه که جای تاسف دارد این است که در حال حاضر 34 کیلومتر مترو بهره‌برداری داریم که بیش از کلانشهرهای دیگر است. در تلاش هستیم در گام اول دو تا سه رام قطار را تحویل بگیریم. با توجه به پیگیری‌های انجام شده استاندار، شهردار و نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی انتهای امسال اگر شرایط دولت و انتقال منابع مالی باقی مانده به چین انجام شود دو رام دیگر اضافه خواهد شد.
کلانتری همچنین در پاسخ به اینکه آیا خطوط مترو شیراز به صدرا هم خواهد رسید، افزود: در این رابطه جلساتی با شرکت عمران صدرا و شهرداری و شورای این شهر و همچنین نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. برای شهر صدرا سامانه بی آر تی تعریف شده است که مکاتباتی هم برای آن انجام شده است، اما در عین حال ما آمادگی راه‌اندازی خطوط مترو یا اتصال خطوط مترو شیراز به صدرا را داریم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/848569/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسئله بچه‌های مسئولین

حمله «جوان» به «فراستی»: مسعود جان! سفره امریکا چرب‌تر بود؟!

آدم‌کشی با اسلحه

گزارش «سازندگی» درباره حضور مهاجران افغانستانی‌ در تهران

تفنگ‌های حقیقی و خواهرهای دلتنگ

کمترین درد با پیوند کلیه به روش نوین

رابطه مستقیم غذا با انواع بیماری ها

جهان بر چهار پایه استوار است

قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی مشخص شد

قهرمانان ورزشی استان در گود مهر و معرفت

تراکتور‌های کشاورزی به جی پی اس مجهز می‌شوند

نیاز مبرم به تمامی گروه‌های خونی در استان فارس

برگزاری المپیاد ورزشی فرزندان، کارکنان و سربازان زندان‌های فارس

جزئیات طرح پلیس راهور تهران برای اول مهر

مهم‌ترین تفاوت بین آلرژی و عفونت

درمان افسردگی با طلای سرخ

بیماری‌های شایع در فصل پاییز

خطرات دود سیگار و قلیان برای کودکان

چند خوراکی مفید برای تقویت ریه‌ها

نکاتی درباره سرطان‌های دستگاه گوارش

آرتروز و موضوع مهم نماز ‌

چطور در سریعترین حالت وزن کم کنیم؟

راهکارهای موثر برای تقویت ریه‌ها

درمان افسردگی با غذاهای ایرانی

ادعایی درباره یک فرد جدید در ماجرای وام‌های نجومی

انتقاد وزیر اقتصاد از بدقولی روسیه برای سرمایه‌گذاری در ایران

فروش فوق العاده کامیون فورس محصولات بهمن دیزل ویژه نمایشگاه خودروی مشهد +جدول قیمت

بخشودگی جرائم مالیاتی در صورت پرداخت بدهی تا 29 شهریور تمدید شد

هفته وحدت نقطه عطف برای همه مسلمانان جهان

8 پروژه عمرانی و خدماتی در فشافویه به بهره‌برداری رسید

3 انتصاب جدید در هیئت فوتبال استان فارس

انتقاد روزنامه اصولگرا از انتصابات دولت پزشکیان

نگران برای وفاق

شرط وفاق باور به «حق برابر شهروندان» است

روش‌های درمان لنف ادم

آلرژی غذایی و ارتباط آن با سیستم ایمنی بدن

مصرف مداوم دمنوش‌های گیاهی ممنوع!

استفاده از آستین کشی بعد از جراحی لنف

نکاتی مهم در مورد مصرف مکمل‌ها در کودکان

آخرین فرصت خرید اینترنت تابستانی ارزان با تعرفه ویژه

نظرات جدید کارشناسان درباره قیمت اتریوم

رییس اتاق تهران: همه کشورهای دنیا غیر از جیبوتی که جمعه تعطیل است، شنبه و یکشنبه تعطیل هستند

مشترکات امت اسلامی عامل همگرایی است

حاشیه‌های دیدار امروز جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور با رهبر انقلاب |‌ تصاویر

مدرسه تاریخی22 بهمن ارومیه میزبان شاعران و دوستداران شعر و ادب

بزرگترین مراسم مولودی‌خوانی کشور در دیار وحدت شیعه و سنی

ماجرای بمب کشف شده در روستای امیرایوب استان فارس چه بود؟

آنچه بر روغن‌نباتی نرگس شیراز گذشت

بازگشت ایران به راهبرد صبر استراتژیک

تخم لق زنگزور؛ پهلوی‌ها با واگذاری آرارات ضربه تاریخی به ایران زدند