پیام فارس

آخرين مطالب

حل بحران آبی 400 روستای فارس سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - حل بحران آبی 400 روستای فارس
استاندار فارس گفت: از مجموع هزار روستای دارای بحران آبی استان، بحران 400 روستا درسه سال اخیر به طور کامل برطرف شد.

پیام فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، محمد هادی ایمانیه در گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در شیراز افزود: بحران آبی 300 روستای دیگر هم در حال رفع شدن است که امیدواریم تا پایان امسال مشکل این روستا‌ها نیز به طور کامل رفع شود.
وی، با اشاره به طرح انتقال آب دریا به استان فارس گفت: در دولت سیزدهم آب خلیج فارس از سیرجان به شهر نی‌ریز رسید و فولاد غدیر این شهرستان برای تولید از این آب استفاده می‌کند.
او اظهار کرد: خط مربوط به استان هم در حال اجرا است که با پیگیری‌های متعدد، اعتبار جدیدی به این کار تزریق شد تا سرعت اجرای طرح افزایش یابد و خط دیگری هم از بوشهر برای شهرستان کازرون به تصویب رسیده است.
استاندار فارس، در خصوص اجرای شبکه‌های فاضلاب در برخی شهرستان‌های استان نیز گفت: اصلی‌ترین هدف از این کار استفاده صنایع از پساب است که با اجرا و تکمیل پروژه‌های فاضلاب و تصفیه آن، منابع آب قابل آشامیدن صرفا به همین امر اختصاص خواهد یافت.
ایمانیه گفت: در سه سال فعالیت دولت سیزدهم به افزون بر 100 درصد سهمیه تکلیفی دولت در زمینه اشتغال در فارس دست یافتیم و در بهار گذشته نیز پایین‌ترین درصد بیکاری را در استان شاهد بودیم.
او اظهار کرد: هم اینک کار برای دیپلم و پایین‌تر از آن در استان وجود دارد و تقاضای کارخانه‌ها برای کارگر همواره از تعداد متقاضیان بیشتر است.
وی، با اشاره به افتتاح 6 قطعه از آزادراه شیراز - اصفهان در دولت سیزدهم گفت: با پیگیری‌های متعدد در این دولت و با حضور رئیس جمهور شهید، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از 6 قطعه از این آزادراه بودیم.
استاندار فارس افزود: قطعه هفتم این آزادراه نیز هم اینک در حال تکمیل است و 10 هزار میلیارد ریال از طریق مولدسازی یکی از زمین‌های مربوط به وزارت راه و شهرسازی به این پروژه اختصاص یافت تا این قطعه نیز هرچه سریع‌تر تکمیل شود و در اختیار مردم قرار گیرد.
وی، با اشاره به نهایی شدن احداث آزادراه شیراز - بوشهر گفت: این آزادراه با مشارکت 50 درصدی وزارت راه و شهرسازی، مشارکت 25 درصدی وزارت دفاع و مشارکت 25 درصدی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) اجرا می‌شود و با اجرای آن مسیر آزادراهی از دریای خزر تا سواحل نیلگون خلیج فارس تکمیل خواهد شد.
استاندار فارس، درباره طرح‌های مرتبط با راه آهن و خطوط ریلی استان گفت: هم اینک راه آهن شیراز - بوشهر در 10 قطعه در دست اجرا ست که به صورت تهاتر نفت و تزریق اعتبار آن به این طرح ملی در دست احداث است.
ایمانیه افزود: قطار شیراز – جهرم – لار - بندرعباس و همچنین قطار گل گهر – سیرجان – فسا - بندرعباس نیز در حال اجرا است.
وی گفت: بزرگراه شیراز – جهرم – لار - بندرعباس، بزرگراه شیراز – فسا – داراب - بندرعباس، بزرگراه شیراز – کوار – فیروزآباد – جم - عسلویه، بزرگراه شیراز – سپیدان - یاسوج و بزرگراه شیراز - قائمیه - گناوه نیز از جمله پروژه‌های بزرگراهی در دست اجرا در این استان است.
او اظهار کرد: افزون بر 700 کارگاه راکد یا نیمه راکت در این دولت فعال شده یا افزایش ظرفیت داشته‌اند و از حالت تعطیلی خارج شدند.
استاندار فارس، در مورد بیمارستان‌های در حال اجرای در این استان هم گفت: برخی از این بیمارستان‌ها در هفته دولت و تعدادی نیز در دهه فجر امسال در چرخه خدمت رسانی به مردم وارد می‌شوند.
ایمانیه، در زمینه وضعیت راه‌های روستایی و فرعی استان هم گفت: با بسیج سازندگی قرار گذاشته‌ایم که هزار و 200 کیلومتر راه روستایی در سال جاری و سال آینده ساخته شود و همچنین هزار و 100 کیلومتر راه نیز ترمیم شود.
وی ادامه داد: در بحث طرح نهضت ملی مسکن نیز استان فارس در زمینه تامین زمین برای اجرای این طرح در کشور رتبه نخست را کسب کرد.
او اظهار کرد: 180 هزار نفر در فارس واجد شرایط دریافت نهضت ملی مسکن هستند که در تمام شهرستان‌ها به جز شیراز تقریبا بالای 90 درصد زمین تامین و عملیات ساخت آغاز شده یا بعضا به سقف رسیده، برخی واحد‌ها تحویل متقاضیان شده و تعدادی واحد مسکونی نیز در هفته دولت امسال تحویل متقاضیان می‌شود.
وی گفت: در شهرستان‌ها حرکت بی‌سابقه‌ای برای ساخت مسکن آغاز شد و در عمل وعده احداث یک میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون شغل محقق شده است.
استاندار فارس، همچنین بر لزوم احداث گلخانه‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه شرکت فراآبرسان پیمانکار اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به شمال استان اعلام کرده چند هزار هکتار گلخانه در مجاورت خط انتقال آب احداث می‌کند و منابع طبیعی نیز زمین مورد نیاز را در اختیار قرار می‌دهد، از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری می‌خواهم در این طرح ارزشمند مشارکت کنند، زیرا تحقق این مهم به صرفه‌جویی مصرف آب و ایجاد اشتغال و همچنین افزایش بهره‌وری کمک می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/833882/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش گشت نظارت بر نوشت افزار در آستانه مهر ماه + فیلم

ستاره اهل موریتانی جانشین نیازمند شد!

موفقیت پومسه‌رو‌های فارس در لیگ برتر و جام نشاط

بزرگ‌ترین شگفتی سال خاورمیانه

‌مقبره فرزند وکیل الرعایای شیراز سر و سامان می‌گیرد

آسیب خاموشی برق به شرکت‌های تولیدی و صنعتی کازرون

رقابت با همسایه طماع

رانت مومنانه

پزشکیان خاتمی نیست

عصرایران نوشت: از بازرگان تا عشقی!

پارالمپیک 2024 | باورنکردنی؛ مدال طلای صادق بیت سیاح به دلیل نشان دادن پرچم اهل‌ بیت پس گرفته شد!

رکوردزنی تهران در آمار شاغلان فقیر

تصورتان از تایلند چیست؟

نفی دوقطبی‌سازی

قحطی بنزین در شهرهای شمالی

اولین اظهارنظر مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

اعلام خط قرمز ایران

سد بلند بازدارندگی حزب‌الله لبنان

دانستنی های جالب درباره کف پا

تحلیل مسعود نیلی از ترس مواجهه با ناترازی‌های اقتصاد ایران

بی‌تفاوتی بازار به استعفای عشقی

عکس/ قدیمی ترین اسیر عراقی در ایران

‌ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های کشاورزی در طرح از مزرعه تا سفره فارس

برگزاری یادواره شهدا روستای رزمنجان رامجرد

(تصاویر) شوق خرید اول مهر در بازار تهران

اثر مخرب برخی ورزش‌ها در سنین رشد

آسیبی که مصرف خودسرانه مکمل به بدن می‌زند

علت اصلی بالا رفتن کلسترول چیست؟

چرا دست‌ها و پاهای ما خواب می‌روند؟/ 10 علت شایع گزگز دست و پا

وزیر تعاون: یارانه 13 هزار معلول به‌زودی پرداخت می‌شود

تحلیل احمد میدری از خطای بزرگ ایران در مسیر توسعه

سخنگوی مرکز مبادله: بیش از 25 هزار قطعه سکه فروخته شد

اولین مصاحبه تصویری نکونام بعد از جنجال‌های اخیر | حمله تند به هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل استقلال | من این بازیکن را نمی‌خواهم + ویدئو

برگزاری دوره آموزشی ایمنی در برق ویژه نیرو‌های آتش نشانی فسا

آسفالت 70 هزار متر‌مربع از معابر روستایی تایباد

تشکیل 46 پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی حاجی آباد

توقیف بیش از 64 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شیراز

هر آنچه که باید درباره سکته مغزی بدانیم

چه زمانی مفاصل نیاز به عمل جراحی دارند؟

راهکاری برای علاقه‌مند کردن کودکان به حضور در سر سفره غذا

اولویت مسکنی خانم وزیر با چرتکه مرکز آمار

روایت تجارت نیوز از رکوردشکنی تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی

بازسازی تالار 25 ساله حافظ

خنجر روس‌ها را کُند کنید

شمال؛ مسافران گرفتار کمبود بنزین، ترافیک و اقلام اساسی

راهکار درمانی ریزش موی سکه‌ای

تکذیب ورود بیمار مبتلا به آبله میمونی به ایران

اصلاحات مورد نیاز در سبک زندگی برای افزایش قد

تحلیل سفیر اسبق ایران از سیاست دلارزدایی اقتصاد ایران

صحبت های رئیس سازمان برنامه و بودجه از تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی