پیام فارس

آخرين مطالب

در انتخاب اصلح بحث بر سر یک جریان و ادامه خدمات شهید رئیسی است اجتماعي

در انتخاب اصلح بحث بر سر یک جریان و ادامه خدمات شهید رئیسی است
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در انتخاب اصلح بحث روی مقابله دو نفر نیست بلکه بحث بر سر یک جریان و ادامه خدمات شهید رئیسی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی امروز، 13 تیرماه در گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ محرم 1403 که در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: هیئات مذهبی مجموعه مردمی است که برای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و آموزه‌های اهل بیت(ع) در طول تاریخ شکل گرفته است و مسئولان، مداحان، بزرگان و روحانیون در این تشکل حضور دارند و هیئات را به‌صورت مردمی و با بودجه مردمی اداره و هرکدام یک وظیفه را تقبل می‌کنند.
وی ادامه داد: روحانیون، معارف اسلامی و اهل بیت(ع) را ترویج و گسترش می‌دهند و مداحان با کار هنرمندانه‌ عواطفی که در انسان‌ها وجود دارد را مانند یک چشمه جوشان با شعر و محتوا و نغمه‌ می‌جوشانند و با محتوایی که در دل اشعار خود می‌ریزند عاطفه‌ها را مانند چشمه جوشان به حرکت می‌اندازند.
شاهرخی تأکید کرد: اگر روحانیت با منطق و استدلال و سخنان دلنشین و تأثیرگذار در کنار مداحانی قرار بگیرد که جنبه عاطفی را تقویت می‌کند، فعالیتشان چند برابر ارزشمند خواهد بود.
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه هیئات مذهبی ظرفیت‌های قوی و نیرومندی برای تمام کارها دارند، افزود: هیئات مذهبی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و کمک‌رسانی در حوادث غیر منتظره همیشه حاضر هستند و با توجه به شکل مردمی که دارد، عضویت افراد توانا و دانا در آن می‌تواند در بخش‌های مختلف تأثیرگذار باشد.
وی تصریح کرد: هر جا توانستیم از مشارکت مردم در هیئات بهره ببریم موفق شده‌ایم و هر جا کاستی بود به اندازه آن نتوانستیم به هدف نائل شویم. هیئات مذهبی می‌توانند هر ناممکنی را تبدیل به ممکن کنند، هر کاری به نظر سخت و دشوار می‌آید، می‌توانیم به وسیله مواکب حسینی به اهداف بزرگ دست بیابیم.
شاهرخی تأکید کرد: جلسات عزاداری باید جنبه منطق و استدلال و عاطفه داشته و همچنین جنبه عقل، عشق و محبت به اهل بیت(ع) در آن موج بزند زیرا یکی از عواملی که باعث شده در طوفان‌های طول تاریخ اهل بیت(ع) استوار بمانند، قرارگیری عقل و عاطفه در کنار یکدیگر است.
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان بیان کرد: باید از این فرصت استفاده کرده و معارف اسلامی معرفت‌بخش را به جامعه ارائه کنیم طوری که بعد از اتمام مراسم آن شخصی که در جلسات هیئت‌ها شرکت می‌کند، تعبیرش این نباشد که امام حسین(ع) را به‌خاطر آب شهید کردند بلکه این درک را داشته باشد چه تغییراتی در رویدادهای اجتماعی به‌وجود می‌آید که 50 سال پس از ارتحال رسول اکرم(ص) فرزند و همراهانش با آن صحنه دلخراش به شهادت می‌رسند.
وی افزود: باید تبیین کنیم چه چیز باعث می‌شود امام حسین(ع) که مورد احترام همه طبقات و اقشار آن زمان بوده، مورد حمله قرار می‌گیرد و پُست و مقام و مسائل دنیوی، تجمل‌گرایی و اشرافی‌گرایی انسان را از آن ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی دور می‌کند.
شاهرخی بیان کرد: این را برای جامعه خود هشدار بدانیم که اگر پسر پیامبر(ص) پس از 50 سال شهید می‌شود لذا در یک دولت که به نام اسلام شکل می‌گیرد اتفاقاتی رخ دهد و مورد هجمه قرار بگیریم، ممکن است چه اتفاقاتی بیفتد، بنابراین اگر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی را یاری نکردید، انقلاب اسلامی که هیچ بعثت پیامبر هم باشد ممکن است از هم پاشیده شود، لذا باید بدانیم اگر غدیر پشتیبانی نشود، این اتفاقات تلخ می‌افتد.
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه باید بازگو کنیم که چه آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی پایین آمده، چه منکراتی آشکار شده و چه معروف‌هایی پنهان شدند که واقعه کربلا رخ داد، بیان کرد: اینها همه نشانگر آن است که اسلام، اسلام سیاسی است و پیشوایان معصوم ما اولین مبارز بودند و اگر در مسائل سیاسی ورود نمی‌کردند شهید نمی‌شدند که این نشان می‌دهد اسلام ما اسلام مبارزه و جهاد است.
وی اضافه کرد: امام مبارزه خود را در عصر عاشورای 1342 آغاز کرد، محرم و صفر 1357 و دفاع مقدس همه نشان‌دهنده این است که از آموزه‌های سیاسی اهل بیت(ع) برای حفظ موجودیت خودمان استفاده کردیم.
شاهرخی با اشاره به اینکه ما در این ایام با انتخابات و مشارکت حداکثری روبرو هستیم، بیان کرد: همانگونه که خداوند در آیه 62 سوره نور می‌فرماید: «مؤمنان حقیقی آن‌هایی هستند که به خدا و رسولش ایمان (و انقیاد کامل) دارند و هرگاه در کاری اجتماعشان به حضور رسول (ص) لازم باشد حاضر آیند و تا اجازه نخواهند هرگز از محضر او بیرون نمی‌روند. و (ای رسول ما) آنان که از تو اجازه می‌خواهند اینان به حقیقت اهل ایمان به خدا و رسولند، پس چون از تو اجازت طلبند که بعضی مشاغل و امور خود را انجام دهند از آنان هر که را خواهی اجازه ده و بر آن‌ها از خدا طلب مغفرت و آمرزش کن، که خدا بسیار آمرزنده و مهربان است»، یاری دین خدا و پیامبر مربوط به عصرهاست، اسلام به عنوان آخرین دین و پیامبر به عنوان آخرین پیامبر و آیین اسلام به عنوان آخرین آیین است، بنابراین باید هرجا مسئله سیاسی پیش می‌آید کنار ولی خدا باشیم و دین خدا را یاری کنیم. لذا باید در این مشارکت حداکثری که دشمنان می‌خواهند شکل نگیرد، وظیفه خود را انجام دهیم و بدانیم هرجا دشمن به آن حمله می‌کند باید آن را حفظ کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در انتخاب اصلح بحث روی مقابله دو نفر نیست بلکه بحث بر سر یک جریان و ادامه خدمات شهید رئیسی است، بیان کرد: بحث ما بر سر دو نفر نیست و این را باید شما با زبان خوش و روشنگرانه با مردم در میان بگذارید، اگر ما می‌توانیم با تکیه به داخل و خدمات فنی و مهندسی سه میلیارد دلار وارد کشور کنیم، چرا این مهم صورت نگیرد.
وی با تأکید بر این سخن که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیبی نرسد، بیان کرد: هر کس بر سر کار بیاید اگر بر مبانی اسلامی حرکت نکند، ممکن است حرکت قطار پیشرفت کشور کُند شود، ولی خداوند یک ولی‌فقیه حکیم، دانا و توانا و هوشمند به ما نعمت داده که نمی‌گذارد این قطار از ریل خارج شود.
شاهرخی تأکید کرد: وقتی ما از ولی‌فقیه حمایت کنیم این قطار از ریل خارج نمی‌شود، بنابراین در این عرصه و موقعیت، روحانیت وظیفه سنگینی دارد که در این مسیر بیش از 500 نفر برای ایام محرم و 100 گروه تبلیغی در حال کار تبلیغی هستند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/827157/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله اعتماد/ دوباره ایران دوباره صندوق رای

سرمقاله ابتکار/ ایران نوین

سرمقاله دنیای اقتصاد/ دفاع از یک ایده غیرقابل دفاع!

سرمقاله رسالت/ آقای رئیس‌جمهور نهم؛ سلام

سرمقاله جام جم/ انتخابی با پشتوانه قوی مردمی

سرمقاله اطلاعات/ روز پس از پایان جنگ غزه

شایع ترین دلایل بروز کمر درد

کاهش دردِ دندان درآوردن در نوزادان؛ از تجویز خودسرانه مُسکن‌ها پرهیز کنید

رابطه افسردگی و کمردرد

روش جادویی برای رویش مجدد مو

رشد 32 هزار واحدی شاخص در دقایق اولیه گشایش بازار

ثبت سفارش واردات خودرو به مناطق آزاد ابلاغ شد

سود 2.1 میلیارد تومانی وام جدید نهضت ملی مسکن

سقوط آزاد بیت‌کوین

بیان معارف اهل بیت برای کودکان باید به زبان ساده باشد

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای با بازی درخشان «پارک بو یونگ»

اعطای وام قرض‌الحسنه بدون بهره برای متقاضیان «سفیر مهر» در اصفهان

گفت‌وگوی مهر با سرمربی کره‌ای تیروکمان/ رقبا از ما می‌ترسند!

گفت‌وگوی مهر با تنها داور ایرانی حاضر در جام‌جهانی فوتسال

160 هزار مترمربع از معابر بجنورد آسفالت شد

5 کشته در تصادف در جاده خسرو شیرین به صغاد

تصادف در جاده خسرو شیرین به صغاد در فارس پنج کشته برجا گذاشت

آماده‌ باش سراسری برای گرمترین روز سال

ماجرای عزل تعدادی از اعضای شعب اخذ رای گیلان

سرمقاله خراسان/ پیام های انتخابات 15 تیر

سرمقاله کیهان/ نهمین رئیس‌جمهور و میراث گرانقدر شهید رئیسی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ عبور خطر اتباع از خط قرمز

سرمقاله شرق/ در- ایران- بودن

سرمقاله شرق/ دوباره ایران دوباره صندوق رای

دارو‌هایی که باعث پوکی استخوان می‌شوند

حرکاتی برای رفع افتادگی شانه که به افزایش قدتان کمک می‌کند

انواع اختلال خواب در کودکان

تأمین بیش از یک میلیارد مترمکعب آب دریاچه ارومیه

بورس در پساانتخابات

نرخ دلار بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری چه تغییری می‌کند؟

نیازمند بازتعریف مرام کاسبی در بازار مسلمین هستیم

گزارش اولیه از نرخ مشارکت در انتخابات

معاون اول و وزیر خارجه پزشکیان مشخص شدند

بازنشستگان پشتوانه های ارزشمند بنیاد جهت ارائه خدمت به جامعه ایثارگری هستند

صعود پوند رکورد زد

آرامش قیمت مسکن و تب تند اجاره بها

نتیجه قطعی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

حضور مردم اهل تشیع و تسنن تایباد در انتخابات

ترکمن‌های اهل سنت گلستان درباره انتخابات چه گفتند؟

فرمانده انتظامی فارس: حضور مردم خود امنیت ساز است

استاندار فارس: افزایش قابل توجه مشارکت در فارس

6 نکته درباره یک پیروزی: با رئیس جمهور منتخب ملت همراهی کنید؛ ایران ما به "مهر و مرهم" نیاز دارد / MRI نظام را بایگانی نکنید

6 نکته درباره یک پیروزی: با رئیس جمهور منتخب ملت همراهی کنید؛ ایران ما به "مِهر و مَرهم" نیاز دارد / MRI نظام را بایگانی نکنید

افزایش میزان مشارکت در انتخابات در فارس / انتخابات بدون مشکل برگزار شد

شرکت پرشور در انتخابات نشانه پشتیبانی از جمهوری اسلامی است